Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan Triviant - Deel 3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Openstaande opgave (van Wonderer):

"Noem een scene waarin Adriaan door Bassie op een leugen wordt betrapt."

Mijn antwoord:

Scène waar Bassie Adriaan op een leugen betrapt: Geheim van de Schatkaart, als Adriaan zegt dat hij het raadsel van de schatkaart heeft opgelost (om de boeven naar de caravan te lokken), terwijl Adriaan het raadsel nog niet heeft opgelost!

Ohja en de vraag waar B 1 0 0 zijn baas geen baas maar wat anders noemt is ook nog niet beantwoord, dus wie het weet kan dat ook nog zeggen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jouw antwoord is goed, Antonio, maar ik wil hem graag nog even open laten staan om meerdere leuke antwoorden te vinden... en Uncle Ar had wel gelijk, het was de Chef in Griekenland, zie vorig topic.

Maar je mag vast een vraag bedenken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jouw antwoord is goed, Antonio, maar ik wil hem graag nog even open laten staan om meerdere leuke antwoorden te vinden... en Uncle Ar had wel gelijk, het was de Chef in Griekenland, zie vorig topic.

Maar je mag vast een vraag bedenken ;)

Ik ben al druk aan het nadenken over een nieuwe vraag, maar inderdaad, misschien komen er wel meerdere originele antwoorden.

En wat die B100 vraag betreft. Jammer dat je dan een verkeerde hint gegeven hebt, je gaf de hint dat het antwoord met "hallo baas, hier B1 0 0" moest beginnen, dus ik heb in die richting gezocht. Wat dat betreft was mijn antwoord "en hij die moe wordt van die man" dus ook goed, aangezien B100 de Baron in die zin ook geen baas noemde, maar "Die man".

Nouja affijn, ik ben nu toch aan de beurt. Eerst kijken of er nog meer leuke antwoorden op de vraag van Wonderer komen, daarna kom ik weer met een nieuwe vraag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jouw antwoord is goed, Antonio, maar ik wil hem graag nog even open laten staan om meerdere leuke antwoorden te vinden... en Uncle Ar had wel gelijk, het was de Chef in Griekenland, zie vorig topic.

Maar je mag vast een vraag bedenken ;)

Ik weet er nog één:

In het begin van De Verzonken Stad als *bas* & *adriaan* in het restaurant zitten:

*adriaan* Volgens mij is dit al je derde toetje!

*bas* Oooooh! Dat is niet waar! Je moet niet jokken; dit is m'n vierde toetje! Hihi

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet er nog één:

In het begin van De Verzonken Stad als *bas* & *adriaan* in het restaurant zitten:

*adriaan* Volgens mij is dit al je derde toetje!

*bas* Oooooh! Dat is niet waar! Je moet niet jokken; dit is m'n vierde toetje! Hihi

is dit een vraag?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet er nog één:

In het begin van De Verzonken Stad als *bas* & *adriaan* in het restaurant zitten:

*adriaan* Volgens mij is dit al je derde toetje!

*bas* Oooooh! Dat is niet waar! Je moet niet jokken; dit is m'n vierde toetje! Hihi

Dat is toch geen leugen. Dat "volgens mij" geeft aan dat hij het denkt, maar niet zeker weet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is toch geen leugen. Dat "volgens mij" geeft aan dat hij het denkt, maar niet zeker weet.

Het is wel de richting waarin ik zoek... of in ieder geval de vraag bedoeld had. Bassie blijft gestoord ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had gehoopt dat iemand zou komen met

*adriaan* In Spanje schijnt altijd de zon

*bas* Altijd??

*adriaan* Altijd.

*bas* Ook 's nachts?

*adriaan* Nee natuurlijk niet 's nachts

*bas* Dan moet je niet jokken, Adriaan...

Want die had ik in mijn hoofd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ok, nieuwe vraag. Deze is een beetje cryptisch:

- Naar welk persoon zijn Bassie en Adriaan in de serie De Plaaggeest nog meer op zoek naast de Plaaggeest zelf?

Niet zo'n moeilijke vraag, maar dan maakt iedereen kans :)

Naar het circus?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zit allemaal in de buurt, maar het juiste antwoord zit er niet bij.

Hint: What's in a name!

Enne ze zijn wel op zoek naar Piet van der Kooij (antwoord Uncle Ar) maar die bedoelde ik niet met deze vraag :)

Zijn ze op zoek naar Douwe?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze gaan op zoek naar de boer...

Nope, je moet het antwoord cryptisch zien. Ze zoeken eigenlijk onbewust naar een persoon (en ze vinden die persoon ook), maar eigenlijk zoeken ze de persoon niet echt, alleen iets dat aan die persoon verbonden is.

Zo, dan wordt het allemaal een stuk eenvoudiger denk ik :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
En nog steeds geen goed antwoord....

Het zit zo: Bassie en Adriaan zijn bijna de hele serie op zoek naar iets. Neem voor dat "iets" een ander woord en vergelijk het met een persoon uit de serie, dan weet je meteen wie ze zoeken.

de plaaggeest :? sorry als dit een dom antwoord is

Link naar bericht
Delen op andere sites
En nog steeds geen goed antwoord....

Het zit zo: Bassie en Adriaan zijn bijna de hele serie op zoek naar iets. Neem voor dat "iets" een ander woord en vergelijk het met een persoon uit de serie, dan weet je meteen wie ze zoeken.

Circusdirecteur? Werkgever? Voedseldistributeur, suikeroompje? Ik snap er niks van ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pfff en ik dacht dat het zo'n makkie was en Wonderer, Uncle Ar of Frey na mijn laatste hint wel met het verlossende goede antwoord zouden komen. :)

Moet ik dan toch maar een hééél duidelijke hint geven of geeft iedereen het op? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pfff en ik dacht dat het zo'n makkie was en Wonderer, Uncle Ar of Frey na mijn laatste hint wel met het verlossende goede antwoord zouden komen. :)

Moet ik dan toch maar een hééél duidelijke hint geven of geeft iedereen het op? ;)

Straks krijg ik nog een minderwaardigheidscomplex :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...