Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan en het Geheim van de Schatkaart -deel 3-


Aanbevolen berichten

Ik dacht eerst dat ze alleen een extra titel hadden bedacht voor de 2e aflevering die vroeger het vervolg van aflevering 1: Het goede en het slechte nieuws werd genoemd maar ze hebben dus ook afleveringen van naam veranderd, is dit ook bij andere afleveringen gebeurd na de nabewerking?

Ik meen me te herinneren dat aflevering 4 van De Huilende professor is veranderd van: "Op het spoor van Joris" naar "Joris op het spoor". Ok het is niet zo'n heel grote verandering, maar het is wel veranderd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Ja, dat is dan dus precies dezelfde voorkant als deel 2 van de DVD (Bridge Kids) die heeft namelijk een paarse achtergrond...

Nee, het is niet de zelfde voorkant als DVD 2 van de Schatkaart.

Het is een blauw / paarse dubbelbox van Arcade.

Maar hij komt over een paar weken uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet of dit al eerder hier vermeld is maar hebben jullie ook gezien dat op tv de naam van de aflevering waar Bassie en Adriaan in de grot de schat vinden na de nabewerking van titel is veranderd van "Gevonden en verloren" naar "Een vreemde schat"?

Ik dacht eerst dat ze alleen een extra titel hadden bedacht voor de 2e aflevering die vroeger het vervolg van aflevering 1: Het goede en het slechte nieuws werd genoemd maar ze hebben dus ook afleveringen van naam veranderd, is dit ook bij andere afleveringen gebeurd na de nabewerking?

Ja, dat viel mij gisteravond ook al op. Vindt ik wel een mooiere titel. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eergister viel mij dit op:

*aadbaron* Japie laat de motor draaien, als wij weg moeten moeten we snel wegkunnen

*japie* OK baas...

{Japie zet de motor uit}

*aadbaron* B2, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

*b2* Ja dat is om je te bescheuren

*b2* Japie... rijd die wagen naar voren

*japie* Wa seggie nou?

*b2* Rijd die wagen naar voren, ik moet ook alles 2x zeggen

{Japie zet de motor nu pas aan en rijd de wagen naar voren: 4 lekker banden}

*b2* Zie hier het resultaat, hebben zij 4 lekke banden

...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, dat viel mij gisteravond ook al op. Vindt ik wel een mooiere titel. :)

Ik vind het na de nabewerkingen van alle series de meest verpestte aflevering van allemaal. De oorspronkelijke muziek van Jean Micheal Jarre op het moment dat *bas* en *adriaan* in de grot de schat zoeken pastte er echt heel goed in en gaf er ook een hele spannende sfeer aan.

Ik snap niet dat ze het in deze aflevering waarin nauwelijks muziek van Aad Klaris voorkwam ze het ook nog eens nodig vonden om de al eerder genoemde muziek en ook de muziek van Peru als de boeven *bas* en *adriaan* vastbinden (wat dus allemaal muziek van andere artiesten dan Aad Klaris is) ook nog eens te vervangen door muziek van Bert Smorenburg die er totaal niet inpast zoals Thema Onderwater en Dreiging Kroon die de spannende sfeer echt totaal wegnemen. :(:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit al eerder hier vermeld is maar hebben jullie ook gezien dat op tv de naam van de aflevering waar Bassie en Adriaan in de grot de schat vinden na de nabewerking van titel is veranderd van "Gevonden en verloren" naar "Een vreemde schat"?

Ik dacht eerst dat ze alleen een extra titel hadden bedacht voor de 2e aflevering die vroeger het vervolg van aflevering 1: Het goede en het slechte nieuws werd genoemd maar ze hebben dus ook afleveringen van naam veranderd, is dit ook bij andere afleveringen gebeurd na de nabewerking?

Ik vind om eerlijk te zijn de nieuwe titel iets teveel veraden en de vorige titel leuker qua woordspeling

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het na de nabewerkingen van alle series de meest verpestte aflevering van allemaal. De oorspronkelijke muziek van Jean Micheal Jarre op het moment dat *bas* en *adriaan* in de grot de schat zoeken pastte er echt heel goed in en gaf er ook een hele spannende sfeer aan.

Ik snap niet dat ze het in deze aflevering waarin nauwelijks muziek van Aad Klaris voorkwam ze het ook nog eens nodig vonden om de al eerder genoemde muziek en ook de muziek van Peru als de boeven *bas* en *adriaan* vastbinden (wat dus allemaal muziek van andere artiesten dan Aad Klaris is) ook nog eens te vervangen door muziek van Bert Smorenburg die er totaal niet inpast zoals Thema Onderwater en Dreiging Kroon die de spannende sfeer echt totaal wegnemen. :(:(

Ik vind dat ook jemmer dat de muziek vernieuwt is in 'De Schatkaart'. En je moet geluk hebben als je de Klaris versie opgenomen hebt op video.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind de nieuwe titel er beter bij passen.

Ieder zijn mening.

Daarom en dat is maar goed ook :Y

Ik vind dat ook jemmer dat de muziek vernieuwt is in 'De Schatkaart'. En je moet geluk hebben als je de Klaris versie opgenomen hebt op video.

Ik vind het Klaris-gemis hier wel erg groot. Het gaat toch om het beeld?

Niet persoonlijk tegen jou, Goffe de Boer, maar op dit forum gaat het wel héél vaak over: Klaris was beter etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het Klaris-gemis hier wel erg groot. Het gaat toch om het beeld?

Niet persoonlijk tegen jou, Goffe de Boer, maar op dit forum gaat het wel héél vaak over: Klaris was beter etc.

Dat klopt hier hebben we het wel heel veel over Klaris beter of Smorenburg beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

het ligt er eigenlijk aan met welke serie je bent opgegroeid. en dan weet je gewoon van tevoren welk muziekje op welk moment wordt ingestart in de serie. als je van de ouwere generatie bent. dan weet je dat gewoon dat kan je bij de smorenburg niet zeggen welk muziekje erin gedaan is. en van welke stijl hou je is ook wat natuurlijk

Link naar bericht
Delen op andere sites
het ligt er eigenlijk aan met welke serie je bent opgegroeid. en dan weet je gewoon van tevoren welk muziekje op welk moment wordt ingestart in de serie. als je van de ouwere generatie bent. dan weet je dat gewoon dat kan je bij de smorenburg niet zeggen welk muziekje erin gedaan is. en van welke stijl hou je is ook wat natuurlijk

Ik vind de Smorenburgtune's wel mooi maar Klaris past beter in de serie. Bijvoorbeeld bij et vuurwerk in de Schatkaart hoor je nu Achtervolging Kroon en anders hoor je dat muziekje van Peru.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad. Ik heb de Schatkaart toennet gekeken op video en ik vind die versie veel beter. Vooral de muziek van Peru voegt ontzettend veel sfeer toe. Ook dat achtervolgingsthema (dat je ook hoort als Adriaan naar boven klimt aan dat touw) vind ik heel erg goed. Maar eigenlijk vind ik de nabewerking van de Schatkaart zo slecht nog niet. Veel oude muziek is er in gebleven, zoals de boevenmuziekjes en het Spaanse gitaar thema, maar de originele versie vind ik het beste.

Het is inderdaad wat benafan al zei, als je er mee opgegroeid bent heb je een gevoel bij die serie. Ik weet nog heel goed dat ik elk weekend als kleiner kind om 8.00uur voor de tv zat om de Schatkaart op Kindernet te kijken. Bij die nostalgische gevoelens hoort ook de muziek van Aad Klaris in de series. Zo heb ik dat vooral bij de Schatkaart, de Europa en de Amerika serie, die ik vroeger ontzettend veel heb gekeken in de originele versie. Zo krijg je bij die series en muziek een gevoel, waardoor de muziek van Smorenburg 'nep' aanvoelt. "Zo hoort het niet" denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inderdaad. Ik heb de Schatkaart toennet gekeken op video en ik vind die versie veel beter. Vooral de muziek van Peru voegt ontzettend veel sfeer toe. Ook dat achtervolgingsthema (dat je ook hoort als Adriaan naar boven klimt aan dat touw) vind ik heel erg goed. Maar eigenlijk vind ik de nabewerking van de Schatkaart zo slecht nog niet. Veel oude muziek is er in gebleven, zoals de boevenmuziekjes en het Spaanse gitaar thema, maar de originele versie vind ik het beste.

Het is inderdaad wat benafan al zei, als je er mee opgegroeid bent heb je een gevoel bij die serie. Ik weet nog heel goed dat ik elk weekend als kleiner kind om 8.00uur voor de tv zat om de Schatkaart op Kindernet te kijken. Bij die nostalgische gevoelens hoort ook de muziek van Aad Klaris in de series. Zo heb ik dat vooral bij de Schatkaart, de Europa en de Amerika serie, die ik vroeger ontzettend veel heb gekeken in de originele versie. Zo krijg je bij die series en muziek een gevoel, waardoor de muziek van Smorenburg 'nep' aanvoelt. "Zo hoort het niet" denk ik.

Daar heb je gelijk in! Ook is het vaak dat liedjes uit andere serie's ineens bij andere serie's gedraaid worden op de 8ergrond... Zo hoor je bij de Plaaggeest als die band opgepompt wordt door de Plaaggeest dat geluidje dat je ook altijd hoort in de Reis Door Europa... Vindt ik zelf iets minder. Vaak passen ze niet bij het moment.

Link naar bericht
Delen op andere sites
het ligt er eigenlijk aan met welke serie je bent opgegroeid. en dan weet je gewoon van tevoren welk muziekje op welk moment wordt ingestart in de serie. als je van de ouwere generatie bent. dan weet je dat gewoon dat kan je bij de smorenburg niet zeggen welk muziekje erin gedaan is. en van welke stijl hou je is ook wat natuurlijk

Juist...

IK heb nog nooit Klarismuziek in een serie gecomponeerd gehoord...

Ik vind Smorenburg prima, goede muziek, mooie deuntjes...

Als ik Klaris hoor wordt ik daar niet veel vrolijker van (ik hoor hem nooit tegelijk met de serie, dus kan ik het ook niet goed beoordelen)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik vind ook de oude titel 'Gevonden en verloren' leuker, omdat je dan inderdaad nog niet zozeer weet wat er gaat gebeuren. Alhoewel..aan de andere kant weet je toch vantevoren al dat daarbinnen een schat is en behalve dat verraad de titel 'Een vreemde schat' niks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
even een vraag, is er verschil tussen de band van cnr en arcde? zo ja, welk raad je me aan?

Ik heb ergens gelezen op dit forum (ik weet niet waar) dat er op de CNR banden andere scène's inzitten dan op de arcade versie maar ik weet het niet zeker.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, in de videobanden is ook ontzettend veel geknipt. De Schatkaart is in zijn geheel ook nooit op video verschenen in de Klaris-versie. Alleen de DVD is compleet, en de tv afleveringen uiteraard.

Edit: Oja hij heeft 2 delen van 90 minuten in totaal 3 uur dus. (Alsnog vewl gekniptP

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dus ?

Stop eens met dat gebagger }:|

Inderdaad, pure berichtenwinnerij...!

Maar ja, wij zijn ook niet degene die daar wat van moeten zeggen...

ONT: Ik snap niet waarom ze nooit een video volledig hebben uitgebracht:? Ze hebben het materiaal toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad, pure berichtenwinnerij...!

Maar ja, wij zijn ook niet degene die daar wat van moeten zeggen...

ONT: Ik snap niet waarom ze nooit een video volledig hebben uitgebracht:? Ze hebben het materiaal toch?

Mijn gok erop is teveel materiaal voor een mooie volledige dubbelbox, maar te weinig voor een 2 delige dubbelbox ( zoals bij Amerika ).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat mij betreft mogen ze het afwisselen. Ene keer Klaris muziek met ook bijpassende achtergrondmuziekjes, andere keer nieuwe Smorenburg muziek met nieuwe tunes. Helaas is dat onmogelijk 8)7

Vind ik ook. Bijvoorbeeld vindt ik "Thema Indiaan" van Smorenburg beter bij de lange tocht door de bergen passen en de muziek in de grot beter bij Klaris passen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vind ik ook. Bijvoorbeeld vindt ik "Thema Indiaan" van Smorenburg beter bij de lange tocht door de bergen passen en de muziek in de grot beter bij Klaris passen.

Zeker, maar als je bonje hebt met Aad Klaris, lijkt me dat onmogelijk...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bij de Klaris versie hoorde je toch "Africa" van "Peru"? Vind ik ook wel een mooi nummer dat er bij past. :)

Zeker, ik luister hem best vaak op de pc, maar ik vind thema indiaan toch leuker...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat is wel een voordeel van die nabewerkte muziek. De muziek van Peru is erg jaren '80, nu is dat redelijk gedateerd, maar over ongeveer 15 jaar is die muziek echt antiek voor de kinderen, dan klinkt Thema Indiaan veel beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat stukje van dat *japie* zegt: ''Ik begin het te snappen'' in de auto bij het hotel waar B&A zitten is er uitgeknipt bij de Arcade versie.

*b2* Ja dan vallen er rake klappen!

Die is er dus ook uitgeknipt dan, balen... |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat de nieuwe video die over een één of twee dagen uitkomt een dubbelbox wordt 180 minuten lang. Ik ben wel benieuwt welke scène's er allemaal uitgehaald zijn. En misschien wordt de Aad-Klaris muziek nog gebrukt. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

als b2 in deze serie japie ontmoet ik de gevangenis en b2 vertelt dat hij b1 en BB niet heeft horen roepen zegt japie dat dat logisch is omdat hij niets hoort. Maar ik vraag me dan toch altijd af zullen ze niets gezegt hebben omdat ze van b2 af wouden, b1 zei immers altijd dat er veel boeven op de wereld zijn en hij uitgerekend met hem werkt. Of zal hij het gewoon echt niet hebben gehoord....

Link naar bericht
Delen op andere sites

De schatkaart, toch ook één van mijn favoriete series. De nieuwe B2 en de nieuwe boef Vlugge Japie zijn een perfect duo en ook de Baron is een leukere baas dan de BB.

Aad doet het als Baron erg goed, de manier waarop hij schreeuwt tijdens zijn woede-aanvallen is echt fantastisch.

Ik vond alleen het verhaal rond de B&A Boys af en toe wat langdradig, maar over het algemeen is de serie erg goed. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
als b2 in deze serie japie ontmoet ik de gevangenis en b2 vertelt dat hij b1 en BB niet heeft horen roepen zegt japie dat dat logisch is omdat hij niets hoort. Maar ik vraag me dan toch altijd af zullen ze niets gezegt hebben omdat ze van b2 af wouden, b1 zei immers altijd dat er veel boeven op de wereld zijn en hij uitgerekend met hem werkt. Of zal hij het gewoon echt niet hebben gehoord....

Ik denk dat ze inderdaad gewoon niet geroepen hebben zodat ze zo makkelijk van B2 af konden komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo heb ik nog nooit gedacht, maar ach, het is ook niet belangrijk voor het verhaal, hieruit blijkt ook wel dat B2 echt een stommeling is... alsof je dan niet (al is het een dag later) ontsnapt...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond alleen het verhaal rond de B&A Boys af en toe wat langdradig, maar over het algemeen is de serie erg goed. :Y

Het hele gedoe rond de b&a boys is gewoon niets aan. Jammer dat ze dat erin geschreven hebben maar ach, het tweede gedeelte maakt alles weer goed

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...