Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan en het Geheim van de Schatkaart -deel 3-


Aanbevolen berichten

[..]

Het hele gedoe rond de b&a boys is gewoon niets aan. Jammer dat ze dat erin geschreven hebben maar ach, het tweede gedeelte maakt alles weer goed

Ik vind het niet jammer, het hoort bij het verhaal.

Zonder de voetbalclub hadden ze nooit de schatkaart en hadden ze ook nooit verder problemen gehad met de boeven.

Ok, het is wat fake " we gaan een voetbalclub oprichten" - "juij", maargoed, het is allemaal wel tof

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Ik vind het niet jammer, het hoort bij het verhaal.

Zonder de voetbalclub hadden ze nooit de schatkaart en hadden ze ook nooit verder problemen gehad met de boeven.

Ok, het is wat fake " we gaan een voetbalclub oprichten" - "juij", maargoed, het is allemaal wel tof

Ik ben het met je eens! Ik vind de B&A-Boys juist een leuk element in de serie. Vroger toen ik klein was en iemand had het over "de Schatkaart" dan vroeg ik altijd: Hé, dat is toch die serie met die B&A-Boys? Ik herkende de serie er gewoon aan dus vind ik 't wel een leuk element! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op zich vind ik het gedoe rond de B&A boys niet echt vervelend, maar het zijn vooral de jongentjes waar ik mij een beetje aan erger. Dat het geen topacteurs zijn, dat is logisch. Maar soms spelen ze zo beroerd slecht, dat het net is alsof je naar zo'n foute reclame zit te kijken.

Maar slecht is het eerste gedeelte van de Schatkaart zeker niet, de beelden met B&A en de B&A boys worden leuk afgewisseld met beelden van de drie boeven die een paar hele leuke plannen hebben ...

Het tweede gedeelte van de Schatkaart wordt echter nóg beter (vandaar dat de Schatkaart één van de beste B&A series is) en dus past het geheel goed bij elkaar ...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja aan de ene kant is het wel leuk met die voetbalclub van de B&A Boys, maar aan de andere kant spelen sommige van die jochies echt heel slecht zoals bij:

*adriaan* nou voor mij is het raadsel abacadabra

en dan zo'n jochie; ja ik vind het ook ''atjebadada'' |:(

en wat ik nou zo vreemd vind, nadat B&A terug zijn uit Lanzarote zijn de B&ABoys plotseling weg en ook bij de Verdwenen Kroon zie je ze niet meer terug... :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja aan de ene kant is het wel leuk met die voetbalclub van de B&A Boys, maar aan de andere kant spelen sommige van die jochies echt heel slecht zoals bij:

*adriaan* nou voor mij is het raadsel abacadabra

en dan zo'n jochie; ja ik vind het ook ''atjebadada'' |:(

en wat ik nou zo vreemd vind, nadat B&A terug zijn uit Lanzarote zijn de B&ABoys plotseling weg en ook bij de Verdwenen Kroon zie je ze niet meer terug... :?

Ja, maar dat is wel met meer dingen zo. Waar is Robin bijvoorbeeld gebleven in de Reis door Europa? Misschien bij Danny... Maar misschien is de voetbalclub gestopt toen B&A wee aan hun circus-seizoen moesten beginnen. Who Knows?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar dat is wel met meer dingen zo. Waar is Robin bijvoorbeeld gebleven in de Reis door Europa? Misschien bij Danny... Maar misschien is de voetbalclub gestopt toen B&A wee aan hun circus-seizoen moesten beginnen. Who Knows?

Ja maar zo heb je in alle series vragen. Het blijft natuurlijk een kinderserie

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja maar zo heb je in alle series vragen. Het blijft natuurlijk een kinderserie

Dat je iets voor kinderen maakt, betekent niet dat je onzorgvuldig mag werken :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar misschien is de voetbalclub gestopt toen B&A wee aan hun circus-seizoen moesten beginnen. Who Knows?

Waarschijnlijker is dat ze het weer te druk met school kregen. De jongens hadden immers vrij op het moment dat ze de B&A boys werden, dus na terugkomst van B&A uit Lanzarote was het waarschijnlijk uit met de pret.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar dat is wel met meer dingen zo. Waar is Robin bijvoorbeeld gebleven in de Reis door Europa? Misschien bij Danny... Maar misschien is de voetbalclub gestopt toen B&A wee aan hun circus-seizoen moesten beginnen. Who Knows?

Zie dikgedrukte

Dat lijkt me niet, want anders hadden B&A wel polshoogte genomen hoe het met Danny was toen ze elkaar zagen... (In België)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb net een grappig stukkie op de DVD van B&A schatkaart gefotografeerd:

69618456.jpg

Je ziet hier toch wel vrij duidelijk dat B&A die witte lijn waarschijnlijk zelf hebben bijgetekend omdat de weg de bocht om gaat...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb net een grappig stukkie op de DVD van B&A schatkaart gefotografeerd:

Je ziet hier toch wel vrij duidelijk dat B&A die witte lijn waarschijnlijk zelf hebben bijgetekend omdat de weg de bocht om gaat...

Dat lijkt me wel ERG onwaarschijnlijk... ik denk dat dat gewoon zo bestaat hoor. Het zou kunnen, maar ik kan me niet bedenken waarom ze dat zouden doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat lijkt me wel ERG onwaarschijnlijk... ik denk dat dat gewoon zo bestaat hoor. Het zou kunnen, maar ik kan me niet bedenken waarom ze dat zouden doen.

Omdat ze anders opeens niet de weg volgen en als ze het zo doen wel...

Ik denk dat ik bij een afgrond is en dan B&A dat dan zo hebben getekend zodat dit legaal lijkt

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb net een grappig stukkie op de DVD van B&A schatkaart gefotografeerd:

http://pic15.picturetrail.com/VOL576/2705845/5409751/69618456.jpg

Je ziet hier toch wel vrij duidelijk dat B&A die witte lijn waarschijnlijk zelf hebben bijgetekend omdat de weg de bocht om gaat...

Waarschijnlijk splitst de weg zich daar gewoon op in twee wegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

SCHOP !!!

*aadbaron* Hebben jullie alles begrepen

*japie* {knikt}

*b2* Ik ook. Maar wilt u nog een keer herhalen wat u zei na "Luister...", de rest heb ik niet goed verstaan

{Japie trekt een wanhopig gezicht}

*aadbaron* {vertelt gedeeltelijk het verhaal}

*japie* En dan?

*aadbaron* Dan ... {rest van het verhaal}

Grappig, Japie heeft er dus zelf ook niets van verstaan :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha die reactie van VJ is inderdaad goed. En B2 weet het ook altijd precies zo te verstaan dat hij losse woorden als gehaktbal en frikandel wel hoort, maar iets belangrijks van de Baron niet *)

dat komt natuurlijk omdat dat naar hem geschreeuwt wordt

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
*schop omhoog*

wel een beetje jammer dat aan de achterkant van de schatkaart deel 2 dvd het woordje ''slechterikken'' fout is gespeld |:(

woordjes als monniken, perziken, en slechteriken met 1 k zijn er bij mij op school wel tot vervelends aan toe ingeramd 8)7:+

Ja, dat is wel jammer, maar er zijn wel meer DVD's van B&A met spelfouten op de achterkant, kan gebeuren natuurlijk.

Ik heb de Schatkaart vorige week nog eens gekeken en ik begin deze serie toch ook meer te waarderen, vooral het stukje vlak voor en vlak na het in brand steken van het clubhuis zijn leuk :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb laatst de nieuwe videoband van de schatkaart gekregen. Het is de nabewerking en de band duurt 180 minuten!

Hier staat ook de laatste scène op, waar *aadbaron* heel hard schreeuwt en het stukje met Lara en Joeri. De CNR band stopt bij "geniale mafkikker".

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb laatst de nieuwe videoband van de schatkaart gekregen. Het is de nabewerking en de band duurt 180 minuten!

Hier staat ook de laatste scène op, waar *aadbaron* heel hard schreeuwt en het stukje met Lara en Joeri. De CNR band stopt bij "geniale mafkikker".

Over de nabeweking: Is hij net als de DVD, of helemaal nabewerkt?

Link naar bericht
Delen op andere sites

als ik naar de serie kijk op nick is het vaak slecht beeld ik heb ook wel eens gezien dat het beeld kontinu vast loopte waarvanuit zulle ze van uitzenden? via videobanden ze kunne toch beter de dvd versie uitzenden of is dat niet handig tis wel meer en mooier beeld maar ja wi zal het zegge!

*baron* japie neem die bamihap mee!

*japie* ok baas

Link naar bericht
Delen op andere sites

}:|

Maar op de dvd is het een lange film, en Nickelodeon zendt het per aflevering uit, met voor en eindlied.

Het beeld kan weleens blijven haken ja, soms wordt het ook een paar seconden zwart. Ze zullen wel een speciaal soort digitapes ofzo hebben, maar ik weet niet precies van wat ze het uitzenden

het kan ook aan je TVontvangst liggen he.

Link naar bericht
Delen op andere sites
}:|

Maar op de dvd is het een lange film, en Nickelodeon zendt het per aflevering uit, met voor en eindlied.

Het beeld kan weleens blijven haken ja, soms wordt het ook een paar seconden zwart. Ze zullen wel een speciaal soort digitapes ofzo hebben, maar ik weet niet precies van wat ze het uitzenden

het kan ook aan je TVontvangst liggen he.

Ik heb het gevoel dat ze het via computer uitzenden, omdat het vastloopt.

En wat bedoel je met je emoticon? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
}:|

Maar op de dvd is het een lange film, en Nickelodeon zendt het per aflevering uit, met voor en eindlied.

Het beeld kan weleens blijven haken ja, soms wordt het ook een paar seconden zwart. Ze zullen wel een speciaal soort digitapes ofzo hebben, maar ik weet niet precies van wat ze het uitzenden

het kan ook aan je TVontvangst liggen he.

Volgens mij komen de paar seconden zwart door de uitzendapparatuur die ze gebruiken. Want ook bij een awarduitreiking, die live was, was het beeld even zwart.

Link naar bericht
Delen op andere sites

die schatkaart uitzendingen kloppen sowiezo voor geen meter

ze begonnen met aflevering 4; een geheimzinnig raadsel (zondag 2e)

daarna kwamen aflevering 1 en 2

daarna kwamen 3 en weer 4

vervolgens kwamen 5 en 6

toen zag ik weer aflevering 3 en 4

gister kwam het niet en vandaag twee keer aflevering 10

wie het snapt mag het zeggen 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je deze serie voor het eerst ziet begrijp je er helemaal niks van.

Ja dat is waar, maar ik denk niet dat iemand de serie nog nooit heeft gezien! ;)

Waar ik alleen heel benieuwd naar ben...(en deze worden steeds uitgezonden als ik moet werken)

Sinds de serie is bewerkt bestaat er geen aflevering 1a en 1b meer, maar aflevering 1 en 2.

Hoe heten deze afleveringen nu dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites

HIer een lijstje met de nabewerkte afleveringen:

Aflevering 1 “Het goede en het slechte nieuwsâ€Â

Aflevering 2 “Hoe een bal kan rollenâ€Â

Aflevering 3 “Het leuke ideeâ€Â

Aflevering 4 “Een geheimzinnig raadselâ€Â

Aflevering 5 “Het gestolen schilderijâ€Â

Aflevering 6 “De grote wedstrijdâ€Â

Aflevering 7 “De valstrikâ€Â

Aflevering 8 “Op zoek naar de schatâ€Â

Aflevering 9 “De slapende vulkaanâ€Â

Aflevering 10 “De ontdekkingâ€Â

Aflevering 11 “Een gevaarlijke klimpartijâ€Â

Aflevering 12 “Op zoek naar de kleine maanâ€Â

Aflevering 13 “Een vreemde schatâ€Â

Aflevering 14 “De ontknopingâ€Â

Link naar bericht
Delen op andere sites

gisteren 2 keer aflevering 10, en nu ineens weer aflevering 8; op zoek naar de schat |:(

waar zijn ze nou mee bezig? Is het zo moeilijk om in de goede volgorde uit te zenden? Een foutje moet kunnen, maar er klopt al weken geen hout van O}

en ja hoor... de slapende vulkaan slaan ze ook maar over. Voor de verandering zenden ze voor de derde keer dit weekend aflevering 10, de ontdekking nog ns uit! :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
gisteren 2 keer aflevering 10, en nu ineens weer aflevering 8; op zoek naar de schat |:(

waar zijn ze nou mee bezig? Is het zo moeilijk om in de goede volgorde uit te zenden? Een foutje moet kunnen, maar er klopt al weken geen hout van O}

en ja hoor... de slapende vulkaan slaan ze ook maar over. Voor de verandering zenden ze voor de derde keer dit weekend aflevering 10, de ontdekking nog ns uit! :(

Ja, en dat snap ik dan niet hé... Want Aad tekent dan weer een contract met Nickelodeon, volgens mij verwacht hij er dan toch ook wel van dat het allemaal goed uitgezonden wordt!?!?! Beetje vreemd... :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
gisteren 2 keer aflevering 10, en nu ineens weer aflevering 8; op zoek naar de schat |:(

waar zijn ze nou mee bezig? Is het zo moeilijk om in de goede volgorde uit te zenden? Een foutje moet kunnen, maar er klopt al weken geen hout van O}

en ja hoor... de slapende vulkaan slaan ze ook maar over. Voor de verandering zenden ze voor de derde keer dit weekend aflevering 10, de ontdekking nog ns uit! :(

Volgens mij is er een enorme fout in hun uitzendschema. Zoiezo vind ik Nickelodeon een rommelige zender, vooral door de fouten met series (niet alleen met BenA) die ze verkeerd uitzenden. Serieus: Zouden BenA op Fox kids niet beter tot hun recht komen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persoonlijk kijk ik nooit naar Fox Kids, dus zou ik niet kunnen zeggen of het dan beter zal gaan.

Maar over het algemeen maken ze bij Nick naar mijn weten ook niet zoveel fouten, alleen bij de Schatkaart uitzendingen van de afgelopen weken is het nog geen 1 keer goedgegaan. |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat gedoe is idd een beetje irri!! maar wat doen we er aan heh? :N

De DVD's kijken? Dat kan je altijd doen, en bij Nickelodeon moet je wachten op een bepaald tijdstip, het beeld is minder, het staat soms stil, uitzenidngen vallen verkeerd, ik kijk al langer niet meer op tv naar BenA. Ik kijk de DVD's, en als je die hebt is dat volgens mij veel handiger. Trouwens, BenA verdienen beter dan Nickelodeon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik volg het ook nooit meer echt op tv, alleen als het toevallig bezig is vind ik het altijd wel leuk om te zien welke ze uitzenden. Ik kijk ook liever naar de DVD's... alleen op Reis Door Europa heb ik niet, dus die wil ik nog wel ns op tv kijken... maar dan vooral aflevering 12 _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...