Als je het hebt over retro, heb ik het over Willem Ruis, de showmaster van de jaren '70 en '80.
Met zijn zang, dans en gedreven spelpresentatie hield hij het publiek in zijn greep. Eind jaren '70 werd hij nog de 'kissmaster' genoemd, hij was de eerste presentator die kandidaten zomaar kustte. Als er iemand was die een wereldster in zijn show kon krijgen, was hij het wel. En hij deed er ook doodleuk een duet mee. Gina LoloBrigida, Tina Turner, Julien Clerc... Met ieder van hen zong hij ooit wel een liedje.
In 1985 was hij het die met een gigantische circustent (De grootste van Europa, met alle lampen en dergelijke de grootste ter wereld) door het land ging en iedere week live 'De Sterrenshow' presenteerde. Ook hier zat weer veel zang en dans in en het grootse finalespel, De Trap, met daarin het beruchte spiraalspel. Alles moest groots. Nooit minimaal maar alles tot het maximale benutten. Hij gaf nauwelijks tot nooit interviews, hij heeft in een belabberd slechte film gespeeld en foeterde ooit publiek uit om paniekerige kandidaten te helpen... Maar toch vind ik hem iets hebben, iets speciaals. Ik weet niet waarom, maar ik ben geinteresseerd in zijn manier van presenteren, dat fenomenale. Carlo Boszhard probeert nu tegenwoordig hetzelfde, maar ik weet het niet. Hij deed het gewoon allemaal destijds. Hij kon totaal niet zingen, maar toch probeerde hij het iedere show weer. Allemaal ver voor mijn tijd, maar DVD's en internet doen wonderen.
Welkom op Retroforum
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.
Registreer je vandaag nog en doe mee in deze gezellige community die gaat over alles wat retro is. Heb je al een account? klik dan hier om in te loggen. - Heb je nog geen account? Waar wacht je nog op? Het is geheel gratis! Klik hier en maak een account aan.
Gepost 04-05-2010 - 13:03
Doei
Gepost 04-05-2010 - 15:51
Wat ik dan weer interessant vind is de zwarte kant van de bladzijde. Ik heb wat docu's gezien op HilversumBest.
Dus zijn slechte gewoonten en de vraagtekens rond zijn overlijden.
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
gij bent mijn computer superhero :D
Gepost 04-05-2010 - 16:19
djkoelkast, op 04-05-2010 - 15:51, zei:
Wat ik dan weer interessant vind is de zwarte kant van de bladzijde. Ik heb wat docu's gezien op HilversumBest.
Hij is volgens mij overleden omdat hij gigantisch aan de coke zat.
Ook een leuk fragment waar het helemaal fout gaat. Verder heb ik niet zoveel met hem, maar toch blijft hij fascinerend.
Coming Up!
Gepost 31-05-2010 - 14:45
Heb een paar dagen geleden voor 4 euro inclusief verzendkosten de film "Het Beest" weten te krijgen. Geloof me, ik vond dat al teveel nadat ik de film met veel moeite had uitgekeken
Er zaten wel enkele leuke momenten in, maar over het algemeen echt een walgelijk samenhangend verhaal.
Doei
Gepost 21-03-2012 - 18:10
Redelijk laat met melden, maar deze maand is het Willem Ruis-maand op Best24 (Voorheen bekend als Hilversum Best), paar avonden in de week enkele shows van Willem Ruis in de herhaling
Doei
Gepost 21-03-2012 - 18:14
Ik zag er onlangs een.
Ik vraag me dan toch af: snoof hij ook tijdens/voor zijn shows?
[17:05:09] Zipo - www.billboardproject.be -Missing The Times We Never Get To Share says:
Gepost 21-03-2012 - 18:25
djkoelkast, op 21-03-2012 - 18:14, zei:
Ik zag er onlangs een.
Post bewerkt door: samba-boy op: 21-03-2012 - 18:25
Doei
Gepost 21-03-2012 - 19:26
Wanneer was die act fout gegaan dan en van wanneer zijn die shows. Volgens mij is het dan makkelijk uit te rekenen
Gepost 21-03-2012 - 20:20
De allereerste Sterrenshow werd de act aangekondigd, was een raceduel met Lee Towers op rolschaatsen... Tussen de shows door repeteerde Willem dan voor die rolschaatsact in een rollerdisco maar volgens de biografie knalde hij daar dus tegen een vrouw aan die in tegengestelde richting ging. Voila. 
Overigens saillant detail, de aflevering met de briefjes van 5 (Zie video hierboven) was dezelfde aflevering als waar het grote duel met Lee zou plaatsvinden, maar wat dus niet doorging. Maakte Willem ook netjes, zij het beteuterd, duidelijk aan het publiek.
Overigens saillant detail, de aflevering met de briefjes van 5 (Zie video hierboven) was dezelfde aflevering als waar het grote duel met Lee zou plaatsvinden, maar wat dus niet doorging. Maakte Willem ook netjes, zij het beteuterd, duidelijk aan het publiek.
Doei
Gepost 21-03-2012 - 20:50
Gek genoeg kan ik me niet herinneren dat ik iets van Willem Ruis heb gezien...
Gepost 21-03-2012 - 21:31
Als je Peter Jan Rens hebt gezien en je neemt zijn drukte keer 20 dan heb je Willem Ruis.
Gepost 21-03-2012 - 21:35
Ooowkee
Dat is wel erg druk
Post bewerkt door: Ross op: 21-03-2012 - 21:35
Gepost 21-03-2012 - 22:23
Gepost 31-03-2012 - 00:09
Gepost 31-03-2012 - 16:45
Moet zelf ook zeggen dat ik weinig van Ruis weet..
Gepost 31-03-2012 - 20:25
Tweetbox
- Retweet dit topic: http://twitter.com/RetroForum/status/62977973585838080
- Verkorte URL naar dit topic: http://bit.ly/hqT2F2
Log in
Registreer 

Naar boven