Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Als je het hebt over retro, heb ik het over Willem Ruis, de showmaster van de jaren '70 en '80.

Met zijn zang, dans en gedreven spelpresentatie hield hij het publiek in zijn greep. Eind jaren '70 werd hij nog de 'kissmaster' genoemd, hij was de eerste presentator die kandidaten zomaar kustte. Als er iemand was die een wereldster in zijn show kon krijgen, was hij het wel. En hij deed er ook doodleuk een duet mee. Gina LoloBrigida, Tina Turner, Julien Clerc... Met ieder van hen zong hij ooit wel een liedje.

In 1985 was hij het die met een gigantische circustent (De grootste van Europa, met alle lampen en dergelijke de grootste ter wereld) door het land ging en iedere week live 'De Sterrenshow' presenteerde. Ook hier zat weer veel zang en dans in en het grootse finalespel, De Trap, met daarin het beruchte spiraalspel. Alles moest groots. Nooit minimaal maar alles tot het maximale benutten. Hij gaf nauwelijks tot nooit interviews, hij heeft in een belabberd slechte film gespeeld en foeterde ooit publiek uit om paniekerige kandidaten te helpen... Maar toch vind ik hem iets hebben, iets speciaals. Ik weet niet waarom, maar ik ben geinteresseerd in zijn manier van presenteren, dat fenomenale. Carlo Boszhard probeert nu tegenwoordig hetzelfde, maar ik weet het niet. Hij deed het gewoon allemaal destijds. Hij kon totaal niet zingen, maar toch probeerde hij het iedere show weer. Allemaal ver voor mijn tijd, maar DVD's en internet doen wonderen.

http://www.youtube.com/watch?v=01F-4VtYtAk

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik dan weer interessant vind is de zwarte kant van de bladzijde. Ik heb wat docu's gezien op HilversumBest.

Dus zijn slechte gewoonten en de vraagtekens rond zijn overlijden.

Hij is volgens mij overleden omdat hij gigantisch aan de coke zat.

Ook een leuk fragment waar het helemaal fout gaat. Verder heb ik niet zoveel met hem, maar toch blijft hij fascinerend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
gepost (aangepast)

Ik zag er onlangs een.

Ik vraag me dan toch af: snoof hij ook tijdens/voor zijn shows?

Geen idee. Ik heb de biografie van Gijs Groenteman en daarin werd wel verteld dat hij bij het repeteren van een rolschaatsact (Die uiteindelijk niet eens mocht doorgaan omdat het teveel leek op Andrew Lloyd Webber's 'Starlight Express') zeer lelijk ten val is gekomen en dat nooit heeft laten behandelen. Daardoor bleef hij chronische pijn houden, ging daardoor aan de coke en dergelijke om de pijn te vergeten en om de energie en rush te houden, om het zo maar te zeggen.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

De allereerste Sterrenshow werd de act aangekondigd, was een raceduel met Lee Towers op rolschaatsen... Tussen de shows door repeteerde Willem dan voor die rolschaatsact in een rollerdisco maar volgens de biografie knalde hij daar dus tegen een vrouw aan die in tegengestelde richting ging. Voila. :P

Overigens saillant detail, de aflevering met de briefjes van 5 (Zie video hierboven) was dezelfde aflevering als waar het grote duel met Lee zou plaatsvinden, maar wat dus niet doorging. Maakte Willem ook netjes, zij het beteuterd, duidelijk aan het publiek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...