Ga naar inhoud

Verloren aflevering?


Aanbevolen berichten

Hey ik zag in een eerder onderwerp iets over een verloren aflevering en toen stond daar een link waar dan info erover moest staan maar die link deet ut niet en nu heb ik gezocht op internet maar ik kon niks vinden weet iemand mischien waar ik daar info over kan vinden? :? *aadbaron*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee ik bedoel een andere serie die voor de plaaggeest werd gemaakt maar die adriaan niet goed genoeg vond om op tv te zetten kijk maar eens wat verder daar staat er een topic over maar de link met info doet ut niet meer. *plaag*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee ik bedoel een andere serie die voor de plaaggeest werd gemaakt maar die adriaan niet goed genoeg vond om op tv te zetten kijk maar eens wat verder daar staat er een topic over maar de link met info doet ut niet meer. *plaag*

Geef dan even een link naar dat topic... De Verdwenen serie ofzo?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit komt me erg bekend voor.

B & A maakten hun tv debuut bij de belgen? En de plaaggeest dan?

Inderdaard, dat snap ik ook niet. Zoals het in dat artikel staat zou de samenwerking met Joop van den Ende al verbroken zijn voordat er zelfs maar één serie uitgezonden was, en we weten allemaal dat dat echt niet klopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ok, theorie dat de verloren serie eigenlijk de verloren aflevering was is dan ten gronde gericht. :(

Volgens het artikel, begon de samenwerking van B&A met Joop vd Ende ongeveer 18 jaar eerder dan het artikel werd geschreven.

Het artikel stamt uit 1993. De samenwerking met vd Ende zou dus zijn begonnen in 1975.

Dit is conform met wat er op de Adriaan Homepage staat. Daar staat ook dat een jaar later (76) de opnames waren en in 76/77 "was de serie 'Bassie en Adriaan en de Plaaggeest' op TV te zien".

Volgens het artikel was de eerste serie, waarin enkele fragmenten waren verwerkt die B&A niet aanstonden, de eerste. Dus nog voor 76/77, maar na 75.

Er moeten dus twee series zijn opgenomen en gemonteerd in 1 jaar! Verder is het vreemd dat er wordt gesproken over een breuk, die dus in datzelfde jaar is bijgelegd :?.

Zou het niet zo kunnen zijn dat de eerste serie de Plaaggeest was, maar zonder Plaaggeest? Adriaan zei namelijk 1 juli dat de Plaaggeest er later bij is geschreven. Het is dus mogelijk dat de eerste serie een serie was, waarin B&A allerlei baantjes hadden, maar er steeds uitvlogen omdat Bassie meer lol maakte dan nadacht. Deze serie is dan later opnieuw opgenomen, met als extraatje: de Plaaggeest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik geloof dat er indd iemand dit gevraagd heeft, maar geen antwoord heeft gekregen. Mijn geheugen laat mij de laatste tijd steeds vaker in de steek, dus het kan best niet kloppen ;)

Misschien kan onze woordvoerder het aan Aad vragen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik geloof dat er indd iemand dit gevraagd heeft, maar geen antwoord heeft gekregen. Mijn geheugen laat mij de laatste tijd steeds vaker in de steek, dus het kan best niet kloppen ;)

Misschien kan onze woordvoerder het aan Aad vragen?

Heb ik gedaan. Moet ergens in het verdwenen serie topic staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb even opgezocht wat Aad toen aan wonderer antwoorde:

Nou jongens, het raadsel is opgelost.

Kreeg een mailtje van Adriaan. Op mijn vraag hoe het nu zat met die serie, schreef hij het volgende:

Dat was een hoorspelserie en daar speelde een boef in en die heette

Pingpoen. Ook gespeeld door Dick Engelbracht.

Een jaar later is het script omgebouwd voor de TV serie die bijna gelijk was aan de serie van het geheim van de schatkaart.

Beetje vaag verhaal. Maar tof dat ie weer antwoord geeft ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat antwoord klopt dus niet.

In het artikel wordt zeer duidelijk gesproken over een tv serie. En speelde zich af in het jaar 1975. Een jaar later kwam niet de schatkaart, maar de plaaggeest uit... Die hoorspelserie is een heel andere verhaal :? daar had Aad het 1 juli ook nog over...

Link naar bericht
Delen op andere sites
ok, theorie dat de verloren serie eigenlijk de verloren aflevering was is dan ten gronde gericht. :(

Volgens het artikel, begon de samenwerking van B&A met Joop vd Ende ongeveer 18 jaar eerder dan het artikel werd geschreven.

Het artikel stamt uit 1993. De samenwerking met vd Ende zou dus zijn begonnen in 1975.

Dit is conform met wat er op de Adriaan Homepage staat. Daar staat ook dat een jaar later (76) de opnames waren en in 76/77 "was de serie 'Bassie en Adriaan en de Plaaggeest' op TV te zien".

Volgens het artikel was de eerste serie, waarin enkele fragmenten waren verwerkt die B&A niet aanstonden, de eerste. Dus nog voor 76/77, maar na 75.

Er moeten dus twee series zijn opgenomen en gemonteerd in 1 jaar! Verder is het vreemd dat er wordt gesproken over een breuk, die dus in datzelfde jaar is bijgelegd :?.

Zou het niet zo kunnen zijn dat de eerste serie de Plaaggeest was, maar zonder Plaaggeest? Adriaan zei namelijk 1 juli dat de Plaaggeest er later bij is geschreven. Het is dus mogelijk dat de eerste serie een serie was, waarin B&A allerlei baantjes hadden, maar er steeds uitvlogen omdat Bassie meer lol maakte dan nadacht. Deze serie is dan later opnieuw opgenomen, met als extraatje: de Plaaggeest.

Ik vind dit eigenlijk wel erg logisch klinken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Omdat ze met Joop gestopt waren, stopte ook de TROS, die veel TV-produkties van Joop uitzond, met Bassie en Adriaan. Maar in 1983 kwam er een TV aanbieding uit België. Bob Davidse, de directeur jeugd BRT, vroeg of Bas en Aad 8 korte filmpjes wilde maken met een educatieve inslag. Die filmpjes sloegen zo goed aan, dat er in totaal 36 filmpjes werden gemaakt en als de BRT die uitzond, keken niet alleen de Belgische kinderen, ook in Nederlands werd massaal naar Bassie en Adriaan gekeken bij de BRT. Dat viel ook de TROS op en ze werden gevraagd weer programma’s voor ze te maken.

Dit klinkt net als het artikel:

onenigheid met vd Ende

stop samenwerking TROS

uitzendingen in België

wegens succes terug naar TROS

Dit zou een andere theorie tot stand kunnen brengen.

Het artikel is onjuist/onduidelijk en laat achterwege dat er eerst een aantal succesvolle series zijn opgenomen/uitgebracht en dat er daarna een hoorspel ism vd Ende is geproduceerd en die te slecht voor uitzending was + alle andere shit die B&A met vd Ende hadden meegemaakt = ruzie. Verhaal van Aad + logica + beetje artikel. "Bas en Aad zagen enkele fragmenten [...] verwerkt" is dan dus figuurlijk, want anders moet het horen zijn geweest ;) Deze theorie is aannemelijk aangezien:

Het tijdsstip van de breuk volgens deze theorie is dan na de prof en voor de shorties. Wat klopt met de feiten. De shorties werden toen gemaakt voor de Belgische tv. Het verhaal van het hoorspel dat nooit is uitgezonden werd omgezet naar een tv serie, de schatkaart, die daarna bij de TROS verscheen.

edit: maar het hoorspel van de schattenjacht is toch wel gewoon uitgekomen? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gooi mijn theorie er maar even tegenaan.

De verdwenen serie uit het artikel is de plaaggeest

Even eerst een paar feiten om mijn theorie duidelijk te maken.

-Dit artikel stamt uit 1993

-In 1993 was de plaaggeest al geruime tijd niet uitgezonden.

-Aad heeft in Dieren laten blijken dat hij niet zo blij was met het karakter de plaaggeest

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik gooi mijn theorie er maar even tegenaan.

De verdwenen serie uit het artikel is de plaaggeest

Even eerst een paar feiten om mijn theorie duidelijk te maken.

-Dit artikel stamt uit 1993

-In 1993 was de plaaggeest al geruime tijd niet uitgezonden.

-Aad heeft in Dieren laten blijken dat hij niet zo blij was met het karakter de plaaggeest

Daar dacht ik indd ook aan, omdat ik zelf de Plaaggeest nooit had gezien voor mn 17e, maar op de Adriaanhomepage staat:

Een jaar later waren de eerst opnames en in 1976/77 was de serie “Bassie en Adriaan en de Plaaggeest†op TV te zien.

Dus de Plaaggeest was echt uitgezonden. En dan nog, volgens het artikel maakten B&A hun debuut op de Belgische tv. Maar de serie de op de Belgische tv uitkwam, waren de shorties! Daarvoor zaten de diamant, de sleutel en de huilende prof nog!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dus de Plaaggeest was echt uitgezonden. En dan nog, volgens het artikel maakten B&A hun debuut op de Belgische tv. Maar de serie de op de Belgische tv uitkwam, waren de shorties! Daarvoor zaten de diamant, de sleutel en de huilende prof nog!!

Volgens mij klopt het artikel niet en gaat het dus om een serie die een lange tijd niet was uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij klopt het artikel niet en gaat het dus om een serie die een lange tijd niet was uitgezonden.

Dat lijkt dan redelijk op mijn eerste theorie, behalve dan dat volgens mij de serie veranderd is. Alleen jij zegt dat het artikel niet klopt, maar waarom zou dan het feit dat, dat de eerste serie een verloren aflevering was, wel kloppen en de rest niet? Met jouw theorie verklaar je Aad's antwoord ook als onwaar.
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat lijkt dan redelijk op mijn eerste theorie, behalve dan dat volgens mij de serie veranderd is. Alleen jij zegt dat het artikel niet klopt, maar waarom zou dan het feit dat, dat de eerste serie een verloren aflevering was, wel kloppen en de rest niet? Met jouw theorie verklaar je Aad's antwoord ook als onwaar.

Volgens het artikel was het tv debuut ook bij de Belgen, daarom neem ik een aantal dingen met een korreltje zout. Verder verklaar ik het antwoord van Aad niet als onwaar. Alleen is het antwoord op de dvd niet compleet. Hij heeft namelijk ook gezegt dat hij als spannings element de boeven B1, B2 en BB al had bedacht en dus helemaal niet blij was met de plaaggeest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens het artikel was het tv debuut ook bij de Belgen, daarom neem ik een aantal dingen met een korreltje zout. Verder verklaar ik het antwoord van Aad niet als onwaar. Alleen is het antwoord op de dvd niet compleet. Hij heeft namelijk ook gezegt dat hij als spannings element de boeven B1, B2 en BB al had bedacht en dus helemaal niet blij was met de plaaggeest.

Met het antwoord van Aad, doelde ik op het antwoord dat hij op Wonderers vraag gaf, die hier specifiek over ging.

Dat we het artikel met een korreltje zout moeten nemen, ben ik met je eens, mijn vraag was alleen waarom je wel gelooft dat er een serie is kwijtgeraakt en dat dat de eerste was, maar de rest niet.

En dat 1 juli verhaal met Plaaggeest en boefjes snap ik ook niet. Maar dan vind ik mijn theorie, dat er twee versies van de Plaaggeest zijn (een met Plaaggeest en een zonder) aannemelijker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Met het antwoord van Aad, doelde ik op het antwoord dat hij op Wonderers vraag gaf, die hier specifiek over ging.

Dat we het artikel met een korreltje zout moeten nemen, ben ik met je eens, mijn vraag was alleen waarom je wel gelooft dat er een serie is kwijtgeraakt en dat dat de eerste was, maar de rest niet.

En dat 1 juli verhaal met Plaaggeest en boefjes snap ik ook niet. Maar dan vind ik mijn theorie, dat er twee versies van de Plaaggeest zijn (een met Plaaggeest en een zonder) aannemelijker.

Ik neem aan dat Wonderer bij het sturen van de vraag niet dit artikel heeft meegestuurd. Daarom kan het dat Aad het opgevat hebben alsof we dachten dat er tegenwoordig een verloren serie is. En dat hij dus zo op het hoorspel kwam.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is wat ik schreef:

In een oud artikel staat een stukje over een serie die wel geproduceerd, maar nooit uitgezonden is. Als ik het goed heb, is die nog voor de Plaaggeest gemaakt, maar de andere helft van de heren denkt het beter te weten en zegt dat die onbekende serie ergens tussen de Huilende Professor en Het Geheim van de Schatkaart is gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit is wat ik schreef:

In een oud artikel staat een stukje over een serie die wel geproduceerd, maar nooit uitgezonden is. Als ik het goed heb, is die nog voor de Plaaggeest gemaakt, maar de andere helft van de heren denkt het beter te weten en zegt dat die onbekende serie ergens tussen de Huilende Professor en Het Geheim van de Schatkaart is gemaakt.

Hmmz jij noemt jezelf dus een helft van een aantal heren? (ik neem aan 2, anders ben je een beetje schizo) :P

maar als er echt een serie voor de plaaggeest is opgenomen, dan weet adriaan drommels goed dat je die zou bedoelen.

Dan zijn er dus twee mogelijkheden:

A) Adriaan wil niet dat wij weten dat er een tv serie is gemaakt die nooit is uitgezonden

B) Mijn tweede theorie is juist

En toch klopt het gewoon niet. Adriaan geeft steeds stille hints, dat de Plaaggeest hem niet aan stond en de schrijver van dit artikel had de info ook, maar hij wil niet toegeven dat de serie bestaat? Lijkt me erg stug.

Naja het kan natuurlijk zijn dat ie te snel heeft geantwoord, maar lijkt me ook erg sterk.

Maar nog steeds zit ik met de gedachte dat het hoorspel van de schattenjacht de basis was voor de tv serie de schatkaart. en dus niet een hoorspel dat nooit is uitgezonden?

-edit:-

Het wordt nog leuker, uit een post die ik toevallig tegenkwam van DJ:

COLLECTIE: Televisie Programma

TITEL: DE AVONTUREN VAN BASSIE EN ADRIAAN

SUBTITEL: Deel I

ZENDGEMACHTIGDE: TROS

UITZENDDATUM: 1978-01-10

TIJDSDUUR: 25'00"

DRAGERNUMMER: M59164 {FILM}

GENRE: NADER TE BEPALEN

TECHN-GEGEVENS: Film: A1

Materiaal: Kleur

Geluid: SM B1

BESCHRIJVING: Tijdcode: 1500

Met Bas van Toor, Aad van Toor, Johan Sirag, Lydia Oosthoek.

PERSOONSNAMEN: Oosthoek, Lydia; Sirag, Johan; Toor, Aad van; Toor, Bas van

Dat het geluid door B1 verzorgd werd doet er nog niet eens zo zeer toe :P

Maar het opvallende is dat deze uitzending dus NIET de Plaaggeest heette!! Maar hij is pas in 1978 uitgezonden, terwijl volgens de Adriaan Homepage de Plaaggeest al in 76/77 was te zien :?

Ik vat er echt niets meer van ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vroeger heette de Plaaggeest niet zo, maar was het De avonturen van Bassie & Adriaan, als je het zo bedoeld. Anders snap ik niet wat je niet snapt 8)7

De rest van het topic ook gelezen?

Maar k zal het wel ff toelichten:

Volgens de Adriaan-homepage was de Plaaggeest het eerste avontuur van B&A dat op tv werd uitgezonden. Het kan best zijn dat dit eerst "de avonturen van B&A" heet en dat ze dat bij Adrina even buiten beschouwing hebben gelaten, maar dan nog zijn de gegevens van de Adriaanhomepage in strijd met die van Beeld & Geluid. Volgens B&G was de eerste uitzending namelijk in 1978, volgens de Adriaan Homepage in 76/77.

Nu ik er verder over nadenk, is mijn theorie dat er nog een versie van de plaaggeest, maar dan zonder plaaggeest, is, nog aannemelijker ;)

Volgens AH (Adriaan-Homepage) zijn de opnames in 76 gestart (er wordt niet vermeldt van welke serie!).

Volgens het artikel waren de opnames van de eerste (verdwenen) serie na 75.

Ervanuit gaande dat de opnames in 76 gestart zijn en de eerste uitzending in 78 was, heeft er dus 2 jaar tussen gezeten. Het is best mogelijk dat in deze twee jaar 2 series zijn opgenomen, al denk ik wel dat in de 2e een aantal fragmenten van de 1e is verwerkt. En dat er in de 1e ook geen sprake was van een plaaggeest, maar dat die later is toegevoegd (Bron: Aad v Toor, 1 juli).

Dan ben ik het dus met Wer-al eens, behalve dat er volgens mij twee versies zijn, waarvan de eerste, zonder plaaggeest, nooit is uitgezonden. En volgens hem de serie de Plaaggeest 'verdwenen' werd genoemd omdat deze voor een lange tijd niet is uitgezonden.

Iemand die de discussie wil joinen?:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn volgens mij wel stukken van de Plaaggeest in 1977 opgenomen.

Dat kun je aan de auto's zien (vertelde ik ook in een ander topic)

Als B&A in de garage gaan werken,en het garagelied zingen staan

ze voor een groene opel die auto heeft een geel kenteken.

En ik weet dat gele nummerplaten op 1-1-1977 ingevoerd zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ervanuit gaande dat de opnames in 76 gestart zijn en de eerste uitzending in 78 was, heeft er dus 2 jaar tussen gezeten. Het is best mogelijk dat in deze twee jaar 2 series zijn opgenomen, al denk ik wel dat in de 2e een aantal fragmenten van de 1e is verwerkt. En dat er in de 1e ook geen sprake was van een plaaggeest, maar dat die later is toegevoegd (Bron: Aad v Toor, 1 juli).

Dan ben ik het dus met Wer-al eens, behalve dat er volgens mij twee versies zijn, waarvan de eerste, zonder plaaggeest, nooit is uitgezonden. En volgens hem de serie de Plaaggeest 'verdwenen' werd genoemd omdat deze voor een lange tijd niet is uitgezonden.

Iemand die de discussie wil joinen?:)

Het zou wel het enorme verschil in sommige scenes kunnen verklaren, met het weer en licht en zo.

Zullen we het Aad gewoon voorleggen? Zo komen we er inderdaad niet uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De rest van het topic ook gelezen?

Maar k zal het wel ff toelichten:

Volgens de Adriaan-homepage was de Plaaggeest het eerste avontuur van B&A dat op tv werd uitgezonden. Het kan best zijn dat dit eerst "de avonturen van B&A" heet en dat ze dat bij Adrina even buiten beschouwing hebben gelaten, maar dan nog zijn de gegevens van de Adriaanhomepage in strijd met die van Beeld & Geluid. Volgens B&G was de eerste uitzending namelijk in 1978, volgens de Adriaan Homepage in 76/77.

Nu ik er verder over nadenk, is mijn theorie dat er nog een versie van de plaaggeest, maar dan zonder plaaggeest, is, nog aannemelijker ;)

Volgens AH (Adriaan-Homepage) zijn de opnames in 76 gestart (er wordt niet vermeldt van welke serie!).

Volgens het artikel waren de opnames van de eerste (verdwenen) serie na 75.

Ervanuit gaande dat de opnames in 76 gestart zijn en de eerste uitzending in 78 was, heeft er dus 2 jaar tussen gezeten. Het is best mogelijk dat in deze twee jaar 2 series zijn opgenomen, al denk ik wel dat in de 2e een aantal fragmenten van de 1e is verwerkt. En dat er in de 1e ook geen sprake was van een plaaggeest, maar dat die later is toegevoegd (Bron: Aad v Toor, 1 juli).

Dan ben ik het dus met Wer-al eens, behalve dat er volgens mij twee versies zijn, waarvan de eerste, zonder plaaggeest, nooit is uitgezonden. En volgens hem de serie de Plaaggeest 'verdwenen' werd genoemd omdat deze voor een lange tijd niet is uitgezonden.

Iemand die de discussie wil joinen?:)

Ik zal je eens een completere versie van het antwoord sturen, zodat je merkt dat hij het waarschijnlijk niet op die manier bedoelde.
Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja vraag ut em gewoon.

P.S. waar mail je hem op dat adress dat op de adriaan site staat waar de beste mails op de site van komen te staan? *O*

Nee, ik heb zijn prive-adres. Niet dat het veel uitmaakt, maar ik meen me te herinneren dat Martijn de mail die op het adres op de site binnenkomt eerst leest en alleen de nuttige mail doorstuurt. En dat risico wil ik niet lopen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

indd dingen als het weer dat steeds anders is kan er heel goed op duiden dat de serie in 2x is opgenomen en dat de versie die wij kennen een combinatie is van een serie die nooit is uitgezonden en extra gemaakte afleveringen. Ik zal strax wel even mijn theorieen volluit schrijven + vragen die ze oproepen en hier ff posten, mochten er nog aanvullingen zijn en daarna kan wonderer als officiele woordvoerder Adriaan mailen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de uitgifte tabellen van de nederlandse kentekens erbij genomen :

Buggy 03-10-DA : oktober 1966

Buggy 54-SJ-41 : aug/sept 1977

Buggy 98-27-BS : jul/aug 1966

Rode Opel Kadet in garage 09-GU-43 : okt 1975

Groene Opel kadett in garage 33-RD-45 : april 1977

Scania vrachtwagen AN-25-44 : 1969/1970

Opel Ascona politie-auto 96-PE-55 : dec 76/ jan 77

De opnames waarin de buggy 54-SJ-41 voorkomt kunnen dus pas eind 77 op z'n vroegst gemaakt zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb de uitgifte tabellen van de nederlandse kentekens erbij genomen :

Buggy 03-10-DA : oktober 1966

Buggy 54-SJ-41 : aug/sept 1977

Buggy 98-27-BS : jul/aug 1966

Rode Opel Kadet in garage 09-GU-43 : okt 1975

Groene Opel kadett in garage 33-RD-45 : april 1977

Scania vrachtwagen AN-25-44 : 1969/1970

Opel Ascona politie-auto 96-PE-55 : dec 76/ jan 77

De opnames waarin de buggy 54-SJ-41 voorkomt kunnen dus pas eind 77 op z'n vroegst gemaakt zijn.

Je weet zeker niet uit je hoofd welke opnames dat waren? Toevallig een paar met sneeuw en kale bomen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze buggy is 1x met kenteken zichtbaar in beeld; dat is als B&A op school ontslagen zijn en daarna op een verlaten weg in het veld rijden en de caravan missen. Daar zijn inderdaad de bomen kaal en ziet het als een koude herfstdag uit .

(als ze wegrijden bij de school als de plaaggeest de caravan "afgekoppeld" heeft, is een andere buggy gebruikt, eentje zonder trekhaak (!)...)

Bij vele shots met een buggy is het kenteken jammer genoeg niet zichtbaar, dan zou je eerder op de uiterlijke verschillen tussen de 3 buggy's moeten letten (nog niet gedaan).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat van die kentekens betekend dus dat de uitzendingen niet al in 76 hebben kunnen zijn en aan het weer te zien, ook niet 77... Dus 78 en heeft B&G het bij het juiste eind, wat te verwachten was.

En de rare mix van veranderlijk weer etc valt zo dus wel te verklaren :D

Vraag naar Adriaan kan imo dus gewoon zijn:

"Is er voordat de Plaaggeest zoals wij die kennen een serie opgenomen, met in grote lijnen het verhaal van de Plaaggeest, maar dan zonder Plaaggeest. Deze zou dan nooit uitgezonden zijn, omdat jij en bas het niet eens waren met de gebruikte fragmenten/montage. Is er toen een Plaaggeest bij het script ingeschreven (door wie? want jij zat met de boefjes in je hoofd, toch?) en zijn er toen scenes opnieuw opgenomen en is er van deze samen met scenes uit de eerste versie een serie ontstaan die wij nu kennen als "De Plaaggeest" en die dus jullie eerste avontuur op de televisie was?"

oid ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat van die kentekens betekend dus dat de uitzendingen niet al in 76 hebben kunnen zijn en aan het weer te zien, ook niet 77... Dus 78 en heeft B&G het bij het juiste eind, wat te verwachten was.

En de rare mix van veranderlijk weer etc valt zo dus wel te verklaren :D

Vraag naar Adriaan kan imo dus gewoon zijn:

"Is er voordat de Plaaggeest zoals wij die kennen een serie opgenomen, met in grote lijnen het verhaal van de Plaaggeest, maar dan zonder Plaaggeest. Deze zou dan nooit uitgezonden zijn, omdat jij en bas het niet eens waren met de gebruikte fragmenten/montage. Is er toen een Plaaggeest bij het script ingeschreven (door wie? want jij zat met de boefjes in je hoofd, toch?) en zijn er toen scenes opnieuw opgenomen en is er van deze samen met scenes uit de eerste versie een serie ontstaan die wij nu kennen als "De Plaaggeest" en die dus jullie eerste avontuur op de televisie was?"

oid ;)

Volgens mij sla je met die vraag de spijker op zijn kop. De plaaggeest is er tegen Aad's zin in geschreven. Maar dan is ook de vraag of Douwe oorspronkelijk al in de serie zat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo, ik zit de theorie hier te lezen over de plaaggeest. En ik zit te bedenken dat het wel es waar kan zijn. ik heb nog een paar dingen ontdekt waarom het waar kan zijn:

1) er zijn scenes in de plaaggeest dat bassie kort haar heeft en daarna weer lang haar!

2) in een paar scenes heeft adriaan een ander model haar dan in andere scenes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
daar heeft het verhaal een hele andere volgorde dan de scenes uit de tv serie

Jij bent geniaal!

Ik ken het boek zelf niet, wist wel dat het er was, maar als ik het me goed herrinner zit daar _geen_ plaaggeest in.

Aangezien de titel van de eerste serie ook "De avonturen van B&A" was, geloof ik steeds meer dat de verloren serie een verfilming van dat boek was. En de Plaaggeest erb dus bij is gezet om het spannend te maken en de volgorde van scenes opnieuw is bepaald etc

Link naar bericht
Delen op andere sites

/me heeft een mailtje naar aad gestuurd, ben benieuwd wat het antwoord is!

editje: (anders staan er strax drie postst van mij onder elkaar in dit topic, lijk ik weer zon spammer)

Ik heb een reactie van Adriaan gehad :)

Hij is op dit moment alleen te druk met andere dingen (gezondheid), dat hij mij nog geen antwoord kan geven. Hij zal als hij tijd heeft de antwoorden naar mij mailen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...