Ga naar inhoud

Huilende Professor Penta videobanden


Aanbevolen berichten

Het is zo:

1986 CNR waar op staat de nieuwste.

1990 CNR B&A met op achtergrond auto.

1998 Arcade dubbelbox

2001 Bridge dubbelbox

2002 Bridge DVD

de eerste ken ik nog niet.

is deze anders dan de 1990 versie ?

Ik heb van deze versie uit 1986 de cover gezien onder het blad van een tafeltje in het TV Toys museum, dus hij is er wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even over de serie zelf: In de jaren 60, 70 en begin 80 zijn heel veel series die op video zijn opgenomen gewist. Ik denk De Huilende Professor ook, maar omdat ze die PENTA`s hadden uitgebracht konden ze die nog gebruiken, maar dat zou de oorzaak van die slechte kwaliteit kunnen zijn. Kan het kloppen, of is dit wartaal?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ik het goed voorheb, is het een volledig rode kaft, met in het midden een foto van B&A

De rode achtergrond is tevens lichtjes getreept ( maar ik kan mis zijn : waarschijnlijk heeft Heidbuurt deze versie en zal hopelijk dit dan ook bevestigen )

In dit geval zijn er toch nog andere mensen die het ook kunnen bevestigen; ik zou het bijvoorbeeld kunnen doen ;)

De kaft heeft inderdaad een rode ondergrond die licht gestreept is, en de foto van B&A, evenals de titel en 'DE NIEUWSTE!', staat in een groot geel vak.

Wat ook behoorlijk uniek is voor B&A-banden is dat achterop behalve het verhaal ook nog de lijst van acteurs en hun personages staat. Ik geloof niet dat dit bij andere B&A banden ooit het geval is geweest, maar dat durf ík weer niet zeker te zeggen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even over de serie zelf: In de jaren 60, 70 en begin 80 zijn heel veel series die op video zijn opgenomen gewist. Ik denk De Huilende Professor ook, maar omdat ze die PENTA`s hadden uitgebracht konden ze die nog gebruiken, maar dat zou de oorzaak van die slechte kwaliteit kunnen zijn. Kan het kloppen, of is dit wartaal?

Ik betwijfel het. Want voor VHS, zeker van die leeftijd, is de dvd erg scherp.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik betwijfel het. Want voor VHS, zeker van die leeftijd, is de dvd erg scherp.

Ja,dat is wel waar, maar er zijn series uit die tijd waarbij je geen enkele strepen in het beeld ziet (breuken), maar bij deze aardig wat. Dus ik denk toch dat ze de originele banden niet meer hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja,dat is wel waar, maar er zijn series uit die tijd waarbij je geen enkele strepen in het beeld ziet (breuken), maar bij deze aardig wat. Dus ik denk toch dat ze de originele banden niet meer hebben.

Het kan best met de manier van bewaren te maken hebben. Dus dat die andere series, waar je het over hebt, in betere omstandigheden bewaard zijn.

En natuurlijk maakt het videosysteem zelf ook uit. Het ene is van iets betere kwaliteit, dan het andere.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het kan best met de manier van bewaren te maken hebben. Dus dat die andere series, waar je het over hebt, in betere omstandigheden bewaard zijn.

En natuurlijk maakt het videosysteem zelf ook uit. Het ene is van iets betere kwaliteit, dan het andere.

Ja, ik denk dat het aan het videosysteem ligt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

SCHOP!!

ik had gevraagd aan adriaan waarom ze die scenes eruit geknipt hebben die wel op deze banden staan maar niet op de dvd (de scenes die snesgamer beschrijft)

adriaantje zei dat hijzelf ze er niet uitgeknipt had..

maar dan blijft mijn vraag weer wie dan wel..??

k ga hem niet mailen k heb em vd week al genoeg lastig gevallen..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of het raar is maar ik heb vorige week een DVD gekocht waar al die scenes wel op staan.

Deze staan er niet gewoon in, maar ze staan bij EXTRA'S.

Best wel leuk om die scenes eens te zien.. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
:) En die versie's van 10 jaar,op bezoek bij,en op stap met Bassie & Adriaan zijn nou banden die helzelfde al de latere versie.Of is er bij de latere versies nog wat geknipt.

Naar mijn eigen ervaring zijn alle CNR versies van een serie gelijk. Daarna zijn er volgens mij steeds maar dingen bij gekomen bij de versies van Arcade en Bridge ( dubbelboxen van Diamant en Sleutel bvb )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar de scenes die hierboven zijn uitgetikt, zijn scenes die juist NIET op de dvd staan, maar alleen op de PENTA's.

Ze staan wel als extra's op de dvd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad gelijk. Op de DVD staan de volgende 4 scenes:

- De scene waarin B&A optreden in het cirucus en iedereen gaat huilen.

- De scene waarin B&A een bezoek brengen aan de minister-president.

- De droomwereld scene, waarin Adriaan gaat duiken.

- De scene van Robinson Crusoe

Link naar bericht
Delen op andere sites

misschien zijn de filmrollen er niet meer en weet hij geen andere manier op ze op de computer te krijgen

ik weet het anders ook niet :P

oja als dat niet kan wil je dan niet gaan zeuren zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
misschien zijn de filmrollen er niet meer en weet hij geen andere manier op ze op de computer te krijgen

ik weet het anders ook niet :P

oja als dat niet kan wil je dan niet gaan zeuren zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van ;)

De filmrollen van de Huilende Professor heeft niemand, want deze serie is op video opgenomen. ;)

Maar ik kan me voorstellen dat de beeld- en geluidskwaliteit van de originele banden bij die scenes zeer slecht is. En dat ze bij het overhevelen van die scenes vanaf VHS te veel kwaliteitsverschillen zijn om een redelijk constante kwaliteit te houden.

Ik denk trouwens dat Martijn het er uit heeft geknipt. Want hij doet tegenwoordig de montage.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Het is zo:

1986 CNR waar op staat de nieuwste.

1990 CNR B&A met op achtergrond auto.

1998 Arcade dubbelbox

2001 Bridge dubbelbox

2002 Bridge DVD

2002 Bridge enkelvideo

Waarom is die enkelvideo eigenlijk gemaakt? In 2002 toen werden er toch alleen nog maar complete dvd's en banden gemaakt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom is die enkelvideo eigenlijk gemaakt? In 2002 toen werden er toch alleen nog maar complete dvd's en banden gemaakt?

Die enkelvideo is trouwens van 2004 zie ook de infosite onder het stukje "Versies" bij De Huilende Professor, wat Goffe de Boer schreef klopte dus niet helemaal. Verder is deze versie volgens mij ook gewoon compleet behalve dan de verwijderde scenes die apart op de DVD staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die enkelvideo is trouwens van 2004 zie ook de infosite onder het stukje "Versies" bij De Huilende Professor, wat Goffe de Boer schreef klopte dus niet helemaal. Verder is deze versie volgens mij ook gewoon compleet behalve dan de verwijderde scenes die apart op de DVD staan.

Hij had het over de diamant.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...
Ik heb het nog niet gelezen maar.

wat voor achtergrondmuziek word er op de penta videobanden gebruikt?

Ik heb deze banden dus dat kan ik je wel vertellen. Er wordt op deze banden een iig stuk minder muziek gebruikt dan in de rest van de versies van De huilende professor.

Laat ik het zo zeggen:

- Alle muziek die op deze banden (1e versie) aanwezig is, is er op de DVD-versie ook nog. Hierbij valt te denken aan Spiral van Vangelis en Theme from S.W.A.T. van Rhythm Heritage.

- Op alle plaatsen waar je op de DVD muziek van Smorenburg hoort, is het op de banden verder stil.

- Ditzelfde geldt ook voor de klaristoevoegingen op de slagersbanden en ook bij de toevoegingen van Theme from Halloween, Life of Antarctica van Vangelis en diverse nummers van Jean Michel Jarre en Clannad die er op de slagersbanden in zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat lijkt me dan nogal erg apart kijken een heel stuk minder achtergrondmuziek.

ik heb ooit deel 4 gekeken van die penta serie en nooit de anderen delen.

ik hoorde wel eens een stukje op de radio van dat de professor in het magazijn was met een achtergrondmuziek je van de clannad cd dacht ik(hoop dat ik het goed gespeld heb).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat lijkt me dan nogal erg apart kijken een heel stuk minder achtergrondmuziek.

ik heb ooit deel 4 gekeken van die penta serie en nooit de anderen delen.

ik hoorde wel eens een stukje op de radio van dat de professor in het magazijn was met een achtergrondmuziek je van de clannad cd dacht ik(hoop dat ik het goed gespeld heb).

ff offtopic: je hebt het goed gespeld hoor ;)
Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...