Ga naar inhoud

bestaat er een blooper band/video van b&a?


Aanbevolen berichten

bestaat er een blooper band of dvd ban b&a zo ja wie heeft hem?

zou het graag willen zien want ik ben dol op bloopers

Volgens mij hebben ze de meeste bloopers al wel laten zien. Of op de europa dvd's of bij Laat ze maar Lachen. En het is natuurlijk ook de vraag of ze alle bloopers bewaard hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

echte bloopers zijn er niet, voornamelijk versprekingen. Die van de oude series weet ik niet zeker of die nog bewaard zijn gebleven... Wie weet komen die ook op de nieuwe dvd :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat de film erg duur was, zijn de banden van de oude series waar bloopers op staan vaak overgespoeld. Als een take mislukte spoelden ze de band terug en gebruikten ze de band opnieuw, daarom zijn er weinig blooopers uit die tijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Omdat de film erg duur was, zijn de banden van de oude series waar bloopers op staan vaak overgespoeld. Als een take mislukte spoelden ze de band terug en gebruikten ze de band opnieuw, daarom zijn er weinig blooopers uit die tijd.

eigenlijk zijn er toch alleen bloopers uit europa? of ook uit amerika 5delige serie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Omdat de film erg duur was, zijn de banden van de oude series waar bloopers op staan vaak overgespoeld. Als een take mislukte spoelden ze de band terug en gebruikten ze de band opnieuw, daarom zijn er weinig blooopers uit die tijd.

Nee dat kan ook niet he ;)

Ze stopten de camera misschien eerser omdat film duur was, maar terugspoelen en opnieuw opnemen kan niet bij film.

Dit is overigens nog steeds een gerucht, want het is nog nooit bevestigd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
er komt toch een dvd uit met beelden van die de de bassie en adriaan fan nooit gezien heeft staat daar dan geen bloopers!!!!

jah en dat gaat over de verdwenen trosster en al dat materiaal wat OOIT op tv is uitgezonden maar de meeste van ons hebben gemist en wanneer die dvd uitkomt is nog HELEMAAL NIET bekend

Link naar bericht
Delen op andere sites

oo dan hoop ik maar dat die dvd der snel aankomt!

ik wist niet eens wat de verdwenen trosser was maar dat ik hier veel overgelezen hebt weet ik het wel een beetje

gehoord dat *japie* mee doed doed hij dat dit keer alleen of doed der iemand anders mee?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alleen Japie komt als boef voor in deze aflevering. Maar er is ook een Verdwenen Trosster topic, dus misschien kunnen jullie beter in dat topic er verder over praten ;)

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=1437

en hier is ook nog een linkje naar het oude topic, waar je waarschijnlijk alles zult lezen wat je er over wilt weten ;)

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=252

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo'n DVD'tje zal natuurlijk wel leuk zijn..

Ja mij lijkt het ook erg leuk als die DVD uitkomt en die zal ook zeker komen maar wanneer is dus niet bekend. Op de Adriaan-homepage staat er onder de rubriek met nieuwtjes al een hele tijd dit over:

We hebben weer een leuk nieuwtje voor de Bassie en Adriaan fans. Er komt een nieuwe Bassie en Adriaan DVD uit met materiaal die 99% van de fans nog nooit gezien heeft. Op die DVD komt onder andere het avontuur van "De Verdwenen TROS-ster" te staan, maar ook nog heel veel andere leuke scènes. Wanneer de DVD uitkomt, is nog niet zeker. Maar zodra dat bekend is, lees je dat op de Adriaan homepage.

Ik hoop dat deze DVD ook snel zal uitkomen, ben tenslotte altijd in om m'n collectie weer uit te breiden met wat dan ook van B&A.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik hoop dat deze DVD ook snel zal uitkomen, ben tenslotte altijd in om m'n collectie weer uit te breiden met wat dan ook van B&A.

En DJ heeft al een paar keer gezegd dat die DVD nog wel 1 a 2 jaar op zich laat wachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En DJ heeft al een paar keer gezegd dat die DVD nog wel 1 a 2 jaar op zich laat wachten.

ja en ik had het hier ook al een keer gezegd dat die voorlopig nog nie uitkomt, maar mensen die lezen blijkbaar alleen het laatste bericht. en weten ze dus niet wat er allemaal gezegd is blablabla

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja en ik had het hier ook al een keer gezegd dat die voorlopig nog nie uitkomt, maar mensen die lezen blijkbaar alleen het laatste bericht. en weten ze dus niet wat er allemaal gezegd is blablabla

Met zoveel bagger tussendoor heb ik ook geen zin om alles te lezen, nee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Met zoveel bagger tussendoor heb ik ook geen zin om alles te lezen, nee.

hij doelt niet op jou, meer op Sjammie lijkt me, die iets zegt terwijl hij het antwoord al weet...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik lees meestal heus wel veel berichten voor ik iets post (vandaar ook dat ik misschien wat weinig posts heb in vergelijking tot anderen hier) maar gezien er hier op het forum op het moment dat ik dit schrijf in totaal wel 51787 berichten staan kan ik ook niet altijd alles lezen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

hij doelt niet op jou, meer op Sjammie lijkt me, die iets zegt terwijl hij het antwoord al weet...

Weet ik, vandaar het "ook". Ik MOET alles lezen vanwege mijn moderator-taken, maar ik kan me levendig voorstellen dat sommige mensen met wat minder tijd veel posts overslaan omdat er heel veel bagger tussen staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad leuk zijn, maar er moet natuurlijk ook wat aan te verdienen zijn. De meeste ouders die een B&A DVD voor de kids willen kopen zullen eerder gewoon voor een serie gaan, dan voor een DVD met alleen maar bloopers. Dus dat zou het echt een collectors item voor B&A fans worden en dan is het al gauw niet de moeite om zo'n DVD te maken :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat zou inderdaad leuk zijn, maar er moet natuurlijk ook wat aan te verdienen zijn. De meeste ouders die een B&A DVD voor de kids willen kopen zullen eerder gewoon voor een serie gaan, dan voor een DVD met alleen maar bloopers. Dus dat zou het echt een collectors item voor B&A fans worden en dan is het al gauw niet de moeite om zo'n DVD te maken :N

Dat ben ik met je eens. En ik denk ook niet dat een hele DVD vol bloopers van Bassie en Adriaan iets toevoegd voor de kleintjes, want deze zijn er op die leeftijd heilig van overtuigd dat Adriaan (bijna) nooit iets fout doet.

Maar dat zegt natuurlijk niet dat ik het ook geweldig zou vinden als er zo'n DVD uit komt, maar ik denk niet dat we daarop onze hoop moeten zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

er zijn verder niet veel bloopers, alleen nog versprekingen, ik heb het er op 1 juli met Martijn over gehad. De echte bloopers staan op de Europa dvd's en verder zijn ze er dus niet echt. Een dvd vol versprekingen zie ik niet gebeuren.

Wat ik heb horen zeggen (maar dat is nooit officieel bevestigd) is dat door de kosten van film (film is vele malen duurder dan bv video) ze de camera bij/tijdens een fout direct uitzetten dus dat ook daar niet veel van over zal zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
er zijn verder niet veel bloopers, alleen nog versprekingen, ik heb het er op 1 juli met Martijn over gehad. De echte bloopers staan op de Europa dvd's en verder zijn ze er dus niet echt. Een dvd vol versprekingen zie ik niet gebeuren.

Wat ik heb horen zeggen (maar dat is nooit officieel bevestigd) is dat door de kosten van film (film is vele malen duurder dan bv video) ze de camera bij/tijdens een fout direct uitzetten dus dat ook daar niet veel van over zal zijn.

Ik denk ook dat dit 1 van de redenen is dat ze alleen op de Europa dvd's bloopers hebben gezet. De beeldkwaliteit van Europa en Amerika vind ik sowieso al beter dan die van de series daarvoor (vooral op de banden van voor de nabewerking is dit merkbaar) en ik denk dat ze daar dan ook video ipv film hebben gebruikt en omdat video goedkoper is maar wel beter beeld oplevert denk ik dat het hierbij ook niet zo erg was om de camera steeds nog even aan te laten staan bij een fout.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk ook dat dit 1 van de redenen is dat ze alleen op de Europa dvd's bloopers hebben gezet. De beeldkwaliteit van Europa en Amerika vind ik sowieso al beter dan die van de series daarvoor (vooral op de banden van voor de nabewerking is dit merkbaar) en ik denk dat ze daar dan ook video ipv film hebben gebruikt en omdat video goedkoper is maar wel beter beeld oplevert denk ik dat het hierbij ook niet zo erg was om de camera steeds nog even aan te laten staan bij een fout.

Adriaan wilde ook liever film dan video bij bijvoorbeeld de Huilende Professor, omdat hij de kwaliteit beter vond. De kwaliteit van film is toch beter of niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adriaan wilde ook liever film dan video bij bijvoorbeeld de Huilende Professor, omdat hij de kwaliteit beter vond. De kwaliteit van film is toch beter of niet?

Is idd wel waar nu je het zo zegt, ik weet zelf niet precies welke series met film en welke met video zijn opgenomen en wat nou het beste materiaal van de 2 is weet ik hierdoor eigenlijk ook niet zeker.

Link naar bericht
Delen op andere sites

alleen de huilende professor is op video opgenomen

film is optisch, video is magnetisch

film zou je dus kunnen 'schoonmaken/wassen' en als je video op is is ie op...

film ziet er ook veel mooier uit en geeft een betere filmische weergave, bij video lijkt het sneller op 'homevideo'

bij film gaat er een sluitertje open en dicht en worden er achter elkaar (30x per seconde) fototjes gemaakt

bij video zit er een chip in die het vertaalt naar magnetische gegevens

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is idd wel waar nu je het zo zegt, ik weet zelf niet precies welke series met film en welke met video zijn opgenomen en wat nou het beste materiaal van de 2 is weet ik hierdoor eigenlijk ook niet zeker.

is niet waar, het werd hem aangeraden omdat het beter zou zijn volgens 'kenners' maar achteraf was aad er toch niet zo tevreden over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
alleen de huilende professor is op video opgenomen

film is optisch, video is magnetisch

film zou je dus kunnen 'schoonmaken/wassen' en als je video op is is ie op...

film ziet er ook veel mooier uit en geeft een betere filmische weergave, bij video lijkt het sneller op 'homevideo'

bij film gaat er een sluitertje open en dicht en worden er achter elkaar (30x per seconde) fototjes gemaakt

bij video zit er een chip in die het vertaalt naar magnetische gegevens

ik vind het beeldkwaliteit bij de prof juist veel minder... ook erg moeilijk om te cappen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

is niet waar, het werd hem aangeraden omdat het beter zou zijn volgens 'kenners' maar achteraf was aad er toch niet zo tevreden over.

Nu ben ik weer even in de war(boel) :P Wat werd Aad nu precies aangeraden waar hij achteraf toch niet tevreden over was: om na de Professor weer met film te gaan werken, of om na de Stad weer op video over te stappen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nu ben ik weer even in de war(boel) :P Wat werd Aad nu precies aangeraden waar hij achteraf toch niet tevreden over was: om na de Professor weer met film te gaan werken, of om na de Stad weer op video over te stappen?

Ik kan me indenken dat in 1990 de beeldkwaliteit van video dusdanig was verbeterd dat het weer een optie werd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
alleen de huilende professor is op video opgenomen

film is optisch, video is magnetisch

film zou je dus kunnen 'schoonmaken/wassen' en als je video op is is ie op...

film ziet er ook veel mooier uit en geeft een betere filmische weergave, bij video lijkt het sneller op 'homevideo'

bij film gaat er een sluitertje open en dicht en worden er achter elkaar (30x per seconde) fototjes gemaakt

bij video zit er een chip in die het vertaalt naar magnetische gegevens

Dat zeg je nu wel, maar als ik naar een aantal beeldkenmerken kijk, zoals het wel/niet interlaced zijn, dan lijkt me dat Europa, Amerika en een paar latere shorties wel op video zijn opgenomen.

En zoals Wonderer al aangeeft, zal de beeldkwaliteit in die tijd wel aardig verbeterd zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...