Ga naar inhoud

Wat is de beste reeks- deel 2 ?


Wat is de beste reeks ?  

36 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is de beste reeks ?

    • De Plaaggeest
      1
    • Het Geheim van de Sleutel
      6
    • De Diamant
      2
    • De Huilende Professor
      1
    • Het Geheim van de Schatkaart
      7
    • De Verwenen Kroon
      14
    • De Verzonken Stad
      7
    • De Geheimzinnige Opdrachtgever/Reis door Europa
      0
    • De Reis vol Verrassingen
      2


Aanbevolen berichten

Discussieer hier verder over welke B&A serie de beste is.

Uit het vorige topic kwam De Verwenen Kroon als winnaar naar voren (33% van de stemmen) en Het Geheim van de Sleutel (3%) kreeg de minste stemmen.

Stemmen kan ook hier weer (met argumenten !)

Hier is deel 1 na te lezen.

Mijn favoriet blijft De Verwenen Kroon, ik zal ze eens even op een rijtje zetten (van favoriet naar minst favoriet):

De Verwenen Kroon - Goed en spannend verhaal

De Plaaggeest - Ondanks dat het niet zo'n geweldig verhaal is vind ik het toch een leuke serie

De Huilende Professor - Leuk verhaal en erg spannend daar in het gangenstelsel

De Diamant - Leuk verhaal en de achtervolging van de boeven op B&A en de ontknoping vind ik erg leuk.

De Geheimzinnige Opdrachtgever/Reis door Europa - Leuke en leerzame reis door Europa

De Verzonken Stad - Leuk verhaal en mooie omgeving

Het Geheim van de Schatkaart - Spannend verhaal

De Reis vol Verrassingen - Mooie landschappen, maar niet zo'n geweldig verhaal

Het Geheim van de Sleutel - Het verhaal spreekt mij gewoon niet aan

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat The Master over alle series schreef vind ik ook.

Ik heb gestemd op de schatkaart, die serie is nu mijn favoriet. Ik twjifel een beetje tussen de kroon, de diamant en de schatkaart. Ik heb voor de schatkaart gekozen omdat het verhaal erg spannend is, en ik de muziek in de serie erg waardeer, vooral van Peru.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn favoriet blijft toch echt de Schatkaart, omdat ik die serie heel spannend vind en ik vind ook dat Adriaan de baron op een leuke manier speelt.

Hier mijn lijstje (van favoriete naar minst favoriete serie):

Het Geheim van de Schatkaart - Spannend verhaal, en Adriaan speelt de baron op een leuke manier, vind ik.

De Geheimzinnige Opdrachtgever/Reis door Europa - Dit was de eerste serie die ik ooit zag en het blijft één van mijn favorieten, alleen al vanwege de nostalgie.

De Verzonken Stad - In deze serie vind ik B2, de Baron en Japie op hun best.

Het Geheim van de Sleutel - Zeer spannend en vooral de reis naar Spanje vind ik erg leuk.

De Diamant - Leuk verhaal en ik vind vooral het einde echt geinig, ook vind ik hier B1 wat leuker dan in de Sleutel.

De Verwenen Kroon - Goed en verhaal, en ook best spannend

De Reis vol Verrassingen - Mooie omgeving, en de boeven zijn best grappig. Wel een beetje saai op sommige punten.

De Plaaggeest - Zeer leuke humor, maar voor deze serie moet ik wel 'In the mood' zijn om hem te kijken.

De Huilende Professor - Dit blijft voor mij de minste, ik keek met het minste plezier naar deze serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij blijft de Diamant de beste serie,goed en spannend verhaal

zonder veel toevalligheden tussendoor.

Hier ook mijn lijstje:

Diamant-goed en spannend verhaal.

Geheim van de Sleutel-spannend verhaal,spannende achtervolgingen.

Verdwenen Kroon-spannend en grappig verhaal,maar de verhaallijn

lijkt erg veel op de Diamant.

Geheim van de Schatkaart-leuk verhaal,en de Aad baron vind ik ^O^

Huilende Professor-goed verhaal,alleen jammer dat er geen boeven bij

zijn.

Verzonken Stad-leuke humor,maar het verhaal vind ik wel erg toevallig.

Plaaggeest-ook goede humor,wat mager verhaal,maar het is ook de

eerste serie natuurlijk.

Geheimzinnige Opdrachtgever-mooie en spannende serie.

Reis vol Verrassingen-deze serie blijft voor mij het minst,er zit geen

verhaallijn in,gewoon veel te educatief,en dat vind ik jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor mij blijft de Diamant de beste serie,goed en spannend verhaal

zonder veel toevalligheden tussendoor.

Hier ook mijn lijstje:

Verdwenen Kroon-spannend en grappig verhaal,maar de verhaallijn

lijkt erg veel op de Diamant.

quote]

Ik ben het daar niet mee eens, in de diamant proberen b1, b2, en de bb de diamant te stelen en bassie en adriaan de schuld ervan te geven, en in de kroon weten ze al dat de baron, vj, en b2 de kroon hebben gestolen. 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn lijstje is wel een beetje veranderd...

#1 onbetwist de Kroon. Geniaal in alle aspecten, zelfs de plotgaten zijn stoer

#2 de diamant. Het middenstuk in Valkenburg sla ik meestal over, maar het eerste en laatste uur zijn geweldig. Niet in de laatste plaats dankzij een heerlijke Adjudant van der Steen :9~

#3 Verzonken stad. Prachtige boevenmomenten en twee van de beste Baron-scenes

#4 Schatkaart. Goed verhaal, afgezien van die maffe voetballertjes

#5 Professor, Adriaan is echt stoer hier O+

#6 Sleutel, Adriaan in zwembroek :9~

#7 Europa, Luxemburg maakt een hoop goed

#8 Plaaggeest. Uhm ja.

#9 Amerika. Ondanks goeie boevenmomenten mist een coherent verhaal

Link naar bericht
Delen op andere sites

no1: schatkaart, leukste baron en supergaaf in lanzarote

no2: kroon, geweldige serie met het beste verhaal

no3: stad, geweldig boeventrio en veel leuke momenten

no4: diamant, goed verhaal, van zowel B&A als boeven prima!

no5: professor, aan B&A zijn kant het allerbeste!!! Jammer van die saaie boeven

no6: amerika, levert me steeds maar weer speciale gevoelens op

no7: sleutel, beetje op uitgekeken, beetje onrealistisch verhaal

no8: europa, leuk, beetje eentonig

no9: plaaggeest, wel leuk, maar wel erg eentonig, geen verhaal, echt zo'n serie waar je tegen aan kijkt van: "om die te kijken moet je er echt zin in hebben!" (heb ik lang niet altijd in tegenstelling tot mijn top 4)

Link naar bericht
Delen op andere sites

nr 1. de plaaggeest omdat ik het gewoon een heel leuk verhaal vind

nr 2 de verdwenen kroon mooie verhaallijn

nr 3 schatkaart omdat de aad baron gewoon meesterlijk is

nr 4 sleutel omdat b2 grappig is

en dan

diamant

proffesor

amerika

europa

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het daar niet mee eens, in de diamant proberen b1, b2, en de bb de diamant te stelen en bassie en adriaan de schuld ervan te geven, en in de kroon weten ze al dat de baron, vj, en b2 de kroon hebben gestolen. 8)7

Het verhaal dat de boeven wraak op B&A nemen,en iets stelen waar

zij de schuld van krijgen,is in beide series gelijk,en daar doelde ik op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij is de lijst zwaar verandert, enkel de nummer 1 is zeker gelijk gebleven

1- Het geheim van de schatkaart ( lang leve de Aad-Baron )

2- De Huilende Professot ( de spanning die daar in zit is super )

3- De Kroon ( het verhaal is gewoon top )

4- De diamant ( vooral omwille van de achtervolging in de laatste aflevering )

5- De Plaaggeest ( lekker relaxed )

6- De verzonken stad ( ik vind B2 uitgemolken in Griekenland )

7- Het geheim van de sleutel ( alles voor Spanje vind ik niet zo leuk, behalve de achtervolging dan )

8- De reis vol verrassingen ( Mooie lokaties, maar iets te weinig vaart )

9- De Geheimzinnige Opdracht ( 12 afleveringen hetzelfde concept vind ik niet zo leuk om in 1 keer te bekijken )

Hierbij wil ik wel zeggen dan ik de 2 laatste series wel leuk vind om hoofdstuk per hoofdstuk te bekijken, elke dag een hoofdstuk )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook bij mij enkele wijzigingen. Tsja, soms ga je bepaalde series toch ineens anders waarderen. De nummer 1 is ook bij nog nog hetzelfde:

1. Verzonken Stad - de sfeer, de spanning, prachtige boevenscénes, deze serie heeft echt alles (en had de mooiste Klaris opener).

2. Schatkaart - Ook een goed verhaal, het schatkaartraadsel zit knap in elkaar en deze serie heeft ook mooie achtergrondmuziek.

3. Diamant - Bevat het meest geniale plan boeven om B&A te grazen te nemen. De wraak van B&A is minstens net zo goed.

4. De reis vol verrassingen - Vooral voor de boeven en de landschappen. Spanning is wat minder, maar dat doet geen afbreuk aan de serie.

5. Geheim v.d. sleutel - Eerste echte grote verhaal, veel spanning en leuke momenten. Wel iets teveel dromen en liedjes opeenvolgend.

6. Huilende professor - Een heel apart verhaal en de Mantille liedjes vind ik werkelijk subliem.

7. Verdwenen Kroon - Tot aan diefstal kroon een aardige serie, daarna zakt het vreselijk in qua spanning. Boeven zijn hier wel super.

8. Geheimzinnige Opdracht - Aardig, maar soms mindere momenten

9. Plaaggeest - Niet echt een vloeiend verhaal, maar meer een verzameling leuke grappen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook bij mij enkele wijzigingen. Tsja, soms ga je bepaalde series toch ineens anders waarderen. De nummer 1 is ook bij nog nog hetzelfde:

1. Verzonken Stad - de sfeer, de spanning, prachtige boevenscénes, deze serie heeft echt alles (en had de mooiste Klaris opener).

2. Schatkaart - Ook een goed verhaal, het schatkaartraadsel zit knap in elkaar en deze serie heeft ook mooie achtergrondmuziek.

3. Diamant - Bevat het meest geniale plan boeven om B&A te grazen te nemen. De wraak van B&A is minstens net zo goed.

4. De reis vol verrassingen - Vooral voor de boeven en de landschappen. Spanning is wat minder, maar dat doet geen afbreuk aan de serie.

5. Geheim v.d. sleutel - Eerste echte grote verhaal, veel spanning en leuke momenten. Wel iets teveel dromen en liedjes opeenvolgend.

6. Huilende professor - Een heel apart verhaal en de Mantille liedjes vind ik werkelijk subliem.

7. Verdwenen Kroon - Tot aan diefstal kroon een aardige serie, daarna zakt het vreselijk in qua spanning. Boeven zijn hier wel super.

8. Geheimzinnige Opdracht - Aardig, maar soms mindere momenten

9. Plaaggeest - Niet echt een vloeiend verhaal, maar meer een verzameling leuke grappen.

Vind ik ook dat eerste, Amerika vind ik opeens leuk en de schatkaart, al supervaak gezien vind ik dan steeds minder worden...

Het tweede wat vetgedrukt is geef ik je ook gelijk, ik had het sowieso leuk gevonden als dat bij alle series was geweest, maar dit is wel echt speciaal... De Thema opdracht maakt het idd minder speciaal maar toch...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op dit moment is dit mijn voorkeurlijst:

De Verdwenen Kroon

De Verzonken Stad

Het Geheim van de Schatkaart

De Huilende Professor

Het Geheim van de Sleutel

De Diamant

De Geheimzinnige Opdracht (a.k.a. De Reis door Europa)

De Reis vol Verrassingen (a.k.a. De Reis door Amerika)

De Plaaggeest

Hierbij moet ik toegeven dat het moeilijk is om ze op voorkeur te zetten. Maar voor mij blijven de series met het trio de Baron, B2 en Vlugge Japie er uit springen. Hierbij vind ik de Paul-Baron net iets genialer dan de Aad-Baron.

De Huilende professor blijft een vreemde eend in de bijt. Maar als je verder kijkt dan de slechte beeldkwaliteit, die de video-opname komt, blijft er een spannende en originele serie over.

Verder blijven De Sleutel en De Diamant ook toppers, maar als ik tussen die twee series moet kiezen, ga ik toch voor de Sleutel. Ook al is het alleen maar om de geschiedenis, die bepaalde afleveringen van deze serie hebben.

En dan zijn er nog de Reis-series. Hierbij vind ik het jammer dat de spanning grootendeels ontbreekt. Met de humor, die er wel volop in zit, blijven het heerlijke series om te zien, maar niet in de hoge kwaliteit van de eerdere series.

En dan is er nog de eerste serie (die bij mij als laatste komt) De Plaaggeest. Deze serie is een geweldig debuut, maar je kan echt merken dat de karakters nog niet uitgediept zijn. Verder ontbreekt hier ook grootendeels de spanning. Het gaat meer over Bassie en Adriaan die verschillende beroepen uitproberen. En dat is op zich wel leuk, maar ik zie liever Bassie en Adriaan boeven in de val lokken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn lijst is ook een beetje veranderd.

1. De Verdwenen kroon- Spannend, met echt geniale grappen

2. De Huilende Professor- erg spannend en leuk

3. Het geheim van de sleutel- Erg goede 2e B&A serie

4. De Plaaggeest- De grote stijger door Bassie's geniale momenten

5. De Verzonken stad- De boeven blijven hier geniaal

6. De Diamant- Blijft erg leuk, maar als je hem vaak heb gezien wordt hij een beetje saai

7. Reis vol verrassingen- Erg leuk maar ook 1tonig

8. Reis door Europa- Minder leuk dan door Amerika door mindere locaties maar Luxemburg en Italië zijn wel erg goed

9. Het geheim van de Schatkaart- Heb ik gewoon het minst mee maar is ook erg goed

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog altijd de Schatkaart, met hulde aan Aad als de Baron en het debuut van het duo B2 (Joop) en VJ.

Overig:

2. Kroon - samen met Schatkaart de beste vind ik, wel beter scenario naar mijn mening dan Schatkaart, maar ik vind *aadbaron* nu eenmaal beter dan *baron*. Overigens niks verkeerds tegen Paul van Gorcum hoor, geweldige speler vind ik dat.

3. Stad - leuke serie, verhaal is wat minder geloofwaardig

4. Europa - veel afwisseling, daarom deze op vier

5. Diamant - leuk scenario met spectaculair einde

6. Professor - anders dan de rest en dat maakt deze serie leuk vind ik

7. Sleutel - leuk dat ze naar Spanje gaan en spannend, maar op de een of andere manier toch niet mijn favoriet

8. Plaaggeest - leuke debuutserie van B&A, vind het verhaal minder. Toch wel leuk om af en toe te zien

9. Amerika - teveel verhaal, hét spannende is er een beetje uit. boeven achtervolgen alleen maar

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan maak ik voor de fun ook nog een lijstje :)

1. Kroon, had ik al toegelicht: Gewoon het leukst om naar te kijken, een spannend avontuur en een goede verhaallijn.

2. Schatkaart, vanwege *aadbaron* , de vorming van een nieuw boevenclubje, de B&A-boys (voetballiefhebber, vandaar :+ ) en een spannende ontknoping.

3. Stad, de serie met de beste boevendialogen, Griekenland heeft ook een mooie omgeving. Minpuntje is dat er veel toevalligheden in zitten en jammer dat B&A de boeven niet echt "vangen".

4. Professor, qua technisch gedoe niet florisant, maar er zit veel spanning in. Als je bijvoorbeeld ziet hoeveel er in 1 aflevering gebeurt vergeleken met andere avonturen, dan gaat het eigenlijk te snel voorbij. Wel jammer dat er geen echte boeven zijn.

5. Diamant, heel spannend hoe B&A steeds de boeven achtervolgen en dat ze hun onschuld moeten bewijzen. Daardoor ook best meeslepend.

6. Europa, wel leuk, altijd die pakjes zoeken met leuke raadseltjes erbij. Ook nieuwe boeven (al zijn de oude natuurlijk beter :P ) en het blijft een beetje spannend omdat je wil weten wie de geheimzinninge opdrachtgever is.

7. Sleutel, oudere series vind ik over het algemeen wat minder dan de nieuwere. Hier wordt het avontuur vind ik pas echt spannend als B&A weer terug zijn in Nederland, het begin is dus een beetje saai.

8. Plaaggeest, hier zie ik B&A meer als "jongens van de straat" (steeds werk zoeken) dan echte helden. Zit niet echt veel verhaal in en het einde is nogal saai.

9. Amerika, de boevengrappen worden afgezaagd. Ook niet veel verhaal in, het is zo ontzettend voorspelbaar. Steeds zitten de boeven B&A achterna en steeds gaat er iets fout. Alleen de beginafleveringen zijn nog wel aardig. En oke, de mooie beelden van landschappen, maar daar kijk ik niet voor. Ik kijk voor de spanning en de humor.

Opvallend dat veel mensen Amerika toch leuker vinden dan Europa. Maja smaken verschillen, en das alleen maar goed ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik heb gekozen voor de kroon, omdat het een goed en spannend avontuur is. Ik vind het ook leuk omdat de scene waarin ze de boeven gevangen nemen in de kooi is opgenomen achter mijn school.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oke mijn lijstje dan ook maar.

1De kroon gewoon top serie goed verhaal

2Amerika omdat ik zelf ook op een aantal plaatsen ben geweest en die herken en de terug komst van *japie*

3Verzonken stad ook goed verhaal leuke uitspraken !!

4Europa verfrissend idee wijkt iets af van de eerdere series

5De schatkaart Leuk met dat voetbal clupje en op die rommelmarkt

6Diamant bassie en adriaan worden hier echt geconfronteerd met de boeven en ze moeten erg oppassen

7Sleutel leuk verhaal hier en daar iets te veel lijkend op andere series.

8Plaaggeest zeker een goede start maar vergeleken met de andere series geen toppers.

9de proffesor het meest onrealistich met die groene mannetjes eindeloze maanlandschappen en slecht camera werk de enigste serie waar ik negatief over ben

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de tijd dat ik weg was ben ik gewoon doorgegaan met B&A kijken. Ik merk dat ik elke maand wel een favoriet heb. De ene keer kijk ik de hele Amerika-serie, de andere keer vind ik de Plaaggeest het leukst. Mijn lijstje dan toch maar:

1) De verdwenen kroon; Gewoon topverhaal, boeven zeer op dreef.

2) Diamant; Einde is als je het zo bekijkt eigenlijk simpel bedacht maar leuk uit gewerkt.

3) Amerika; Zeer mooie beelden/locaties en de boeven zijn leuk. Ook vind ik de aflevering op Curaçao leuk.

4) Europa; Deze afleveringen moet je wel niet allemaal achter elkaar kijken, los van elkaar hebben ze allemaal wel wat.

5) Verzonken Stad; Gewoon goed.

6) Schatkaart; Top (behalve de B&A-boys :{ )

7) Plaaggeest; Leuk begin geen topper.

8) Professor; Onrealistisch (groene mannetjes)

9) Sleutel; Spreekt me niet aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn lijstje

1. De Verdwenen Kroon O+ (altijd al mijn favo geweest, gaat ook nooit veranderen :P

2. De Verzonken Stad (ook een hele goede serie, maar net niet de leukste, door een aantal onduidelijkheden in het plot naar mijn zin)

3. Op Reis Door Amerika (goed begin! en vele grappige momenten met de boeven)

4. Op Reis Door Europa (Leuk uitgewerkt en Luxemburg is gewoon _O_ )

5. Het Geheim van de Schatkaart (vrij langdradig en eenvoudig op vele momenten, maar de boeven zijn geniaal en maken een hoop goed ^O^ )

6. De Diamant (leuk verhaal, vooral het einde en ook vele mooie en grappige momenten)

7. Het Geheim van de Sleutel (spreekt me niet echt aan en is vrij langdradig op vele momenten, vooral door de vele dromen)

8. De Huilende Professor (zelfde als de sleutel... spreekt me niet echt aan. Maar wel origineel verzonnen en soms goed acteerwerk (vooral Adriaan in de caravan)) ^O^

9. De Plaaggeest (veruit het minste verhaal en de minst leuke karakters)

De nieuwere series spreken me dus duidelijk het meest aan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...