Ga naar inhoud

Het boek van Adriaan


Aanbevolen berichten

zoals sommige al weten is Adriaan bezig met een biografie boek.

nou ik kan je vertellen als dat ding in de winkel ligt ga ik hem gelijk kopen

en ik heb nog wel zo'n hekel aan lezen 8)7

maar hier ben ik echt heel benieuwd naar

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil erg graag weten bij welke uitgeverij hij zijn autobiografie gaat publiceren. Misschien kan ik wat regelen :D

Ik ben trouwens bang dat het flink dokken wordt. Hopelijk wordt het boek in hardcover uitgegeven, maar dat betekent dat de prijs omhoog gaat. Als het zo'n pagina of 400 wordt, zoals het er nu uitziet, kun je dan rekenen op 16-20 euro voor het boek, tenzij de oplage echt hoog is.

Nou ja, we zien wel. Ik kijk er erg naar uit, hoewel ik ook bang ben dat er wat dingen in zullen staan die we eigenlijk niet willen weten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga het ook zeker lezen. Vind het sowieso interessant, al zal je inderdaad wat ins and outs horen die je misschien niet wilt weten.

Misschien wordt er over 25 jaar wel een film over Aad gemaakt. Dat gebeurd nog wel eens naar aanleiding van een boek :P

Kunnen we vast gaan speculeren. Welke acteur moet de rol van Aad spelen? ;)

Ik wil natuurlijk WEL een handtekening in mijn boek. Dat is pas echt koel :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jah, dat zou wel leuk zijn, maar vraag me af of Aad op tour gaat om handtekeningen uit te delen in boekenwinkels. Het zou gaaf zijn, en ik zou zeker gaan, maar vraag me af of ie het doet.

Ik hoop het wel. Ligt eraan hoe hij zich voelt, denk ik, en hoeveel de uitgeverij gaat uitgeven aan promotie. Ik hoop dat er een presentatie van het boek komt. Dat soort feestjes zijn altijd wel leuk :Y

En anders kunnen we altijd nog bij zijn huis langs om een handtekening te vragen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga hem ook zeker kopen, geld speelt geen rol: ik wil hem zó graag... Ik schat de prijs van het boek (met hardcover) rond de 30/35 euro, tenminste zoveel kost een soortgelijke bio...

Als gewone Paperback 15/20 euro..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga hem ook zeker kopen, geld speelt geen rol: ik wil hem zó graag... Ik schat de prijs van het boek (met hardcover) rond de 30/35 euro, tenminste zoveel kost een soortgelijke bio...

Als gewone Paperback 15/20 euro..

Is dat zo? Ik lees eigenlijk nooit biografieen dus ik weet niet of die in een hoger prijssegment liggen.

Either way, het is de moeite waard ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
wacht 2 weken na publicatie en sla je slag bij 'de Slegte'

Hee zeg, als je zo negatief blijft doen, mag je wel weer weggaan hoor. Ik hen niet zo veel inzicht in de markt voor autobio's, maar deze opmerking slaat echt nergens op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hee zeg, als je zo negatief blijft doen, mag je wel weer weggaan hoor. Ik hen niet zo veel inzicht in de markt voor autobio's, maar deze opmerking slaat echt nergens op.

Ik denk juist dat het boek van Adriaan een echte bestseller zal worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
wacht 2 weken na publicatie en sla je slag bij 'de Slegte'

Deze zin had je in een context moeten plaatsen hoor.

Jongens en meisjes, Dingetje bedoelde het niet zo erg hoor.

Hier in Gent hebben we een 2ehands-boekenwinkel die "De Slegte" noemt en daar kan je ongeveer 3 weken na publicatie een iets goedkopere versie van het boek kopen, want die kopen zo de magazijns leeg.

Dus zo negatief was het niet bedoeld ( hoop ik hoor )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Deze zin had je in een context moeten plaatsen hoor.

Jongens en meisjes, Dingetje bedoelde het niet zo erg hoor.

Hier in Gent hebben we een 2ehands-boekenwinkel die "De Slegte" noemt en daar kan je ongeveer 3 weken na publicatie een iets goedkopere versie van het boek kopen, want die kopen zo de magazijns leeg.

Dus zo negatief was het niet bedoeld ( hoop ik hoor )

Niet alleen in Gent. De Slegte is een behoorlijke grote keten van ramsjhandelaren. Deze winkels kopen inderdaad voorraden op van de uitgeverijen, maar alleen als deze voorraden niet meer via de reguliere kanalen worden verkocht. Dat ze drie weken na publicatie bij de Slegte liggen, lijkt me erg sterk, aangezien de meeste boeken een plankleven hebben van drie tot zes maanden, bij autobiografieen waarschijnlijk langer.

Zeggen dat het boek binnen twee weken bij de Slegte ligt, betekent dus dat je absoluut geen vertrouwen hebt in de verkoopcijfers van het boek en het min of meer rotzooi vindt. In die context lees ik het tenminste, ik kan me niet voorstellen dat het er in Belgie anders aan toegaat.

Auteurs krijgen trouwens geen cent van de boeken die bij de Slegte verkocht worden, maar dat terzijde.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet alleen in Gent. De Slegte is een behoorlijke grote keten van ramsjhandelaren. Deze winkels kopen inderdaad voorraden op van de uitgeverijen, maar alleen als deze voorraden niet meer via de reguliere kanalen worden verkocht. Dat ze drie weken na publicatie bij de Slegte liggen, lijkt me erg sterk, aangezien de meeste boeken een plankleven hebben van drie tot zes maanden, bij autobiografieen waarschijnlijk langer.

Zeggen dat het boek binnen twee weken bij de Slegte ligt, betekent dus dat je absoluut geen vertrouwen hebt in de verkoopcijfers van het boek en het min of meer rotzooi vindt. In die context lees ik het tenminste, ik kan me niet voorstellen dat het er in Belgie anders aan toegaat.

Auteurs krijgen trouwens geen cent van de boeken die bij de Slegte verkocht worden, maar dat terzijde.

Hier bij ons hebben ze toch wel soms zeer recente boeken hoor ( dit even geheel terzijde )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Deze zin had je in een context moeten plaatsen hoor.

Jongens en meisjes, Dingetje bedoelde het niet zo erg hoor.

Hier in Gent hebben we een 2ehands-boekenwinkel die "De Slegte" noemt en daar kan je ongeveer 3 weken na publicatie een iets goedkopere versie van het boek kopen, want die kopen zo de magazijns leeg.

Dus zo negatief was het niet bedoeld ( hoop ik hoor )

Ja dat klopt volledig ! Waar ik woon, is er ook een De Slegte, waar je dingen van B&A kunt bestellen. Ook hebben ze altijd veel van B&A zo in de winkel liggen, ik heb daar nog 2 boekjes gekocht van 'De reis vol verrassingen' en 2 toffe kleurboeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dat klopt volledig ! Waar ik woon, is er ook een De Slegte, waar je dingen van B&A kunt bestellen. Ook hebben ze altijd veel van B&A zo in de winkel liggen, ik heb daar nog 2 boekjes gekocht van 'De reis vol verrassingen' en 2 toffe kleurboeken.

Vaag... misschien werkt het systeem anders in Belgie. Ik weet ook niet dat jullie een vaste boekenprijs hebben, dat zou kunnen schelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou... Ik koop het boek gewoon bij de plaatselijke boekhandel. Dan hoef ik niet 2 weken te wachten. Het lijkt me echt heel gaaf om te lezen... :Y

Mij ook, al hoop ik stiekem dat ze er een goeie, grondige redacteur op zetten. d/t fouten kunnen natuurlijk niet in een boek ;)

Ik heb eigenlijk nog nooit een autobiografie gelezen... moet wel raar zijn. Zou het in de eerste persoon zijn geschreven of in de derde? In welke volgorde? Op welke dingen legt ie de nadruk en wat laat hij achterwege?

Zeer benieuwd maar ook een beetje apprehensive, zoals dat in goed Nederlands heet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wil erg graag weten bij welke uitgeverij hij zijn autobiografie gaat publiceren. Misschien kan ik wat regelen :D

Ik ben trouwens bang dat het flink dokken wordt. Hopelijk wordt het boek in hardcover uitgegeven, maar dat betekent dat de prijs omhoog gaat. Als het zo'n pagina of 400 wordt, zoals het er nu uitziet, kun je dan rekenen op 16-20 euro voor het boek, tenzij de oplage echt hoog is.

Nou ja, we zien wel. Ik kijk er erg naar uit, hoewel ik ook bang ben dat er wat dingen in zullen staan die we eigenlijk niet willen weten ;)

jah

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga het ook zeker lezen. Vind het sowieso interessant, al zal je inderdaad wat ins and outs horen die je misschien niet wilt weten.

Misschien wordt er over 25 jaar wel een film over Aad gemaakt. Dat gebeurd nog wel eens naar aanleiding van een boek :P

idem denk ik ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Ik hoop ook dat hij grote stukjes over de serie's zelf schrijft.

Waar de opnames zijn gemaakt enzo.

En hoe het achter de schermen ging.

Ik denk dat hij daar speciaal aandacht aan gaat besteden. Misschien wel "op Gran Canaria gebeurde dit en dat" maar niet echt focussen op de serie. Ik kan het mishebben natuurlijk, maar een autobiografie gaat meestal over je leven en niet over je werk.

Aan de andere kant kan ik me niet herinneren dat ik er ooit een heb gelezen, dus hoe het precies zit, weet ik niet. Het lijkt me in ieder geval erg leuk om te lezen en ik kijk er erg naar uit. Alle info is immers welkom!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarschijnlijk (heb ik horen zeggen) komen op de laaste 18 pagina's allemaal foto's achter de schermen van uit de serie's .

^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarschijnlijk (heb ik horen zeggen) komen op de laaste 18 pagina's allemaal foto's achter de schermen van uit de serie's .

^O^

Oooh, waar heb je dat gehoord?? Dat zou echt tof zijn ;) Tenzij het gerecycled is van wat er al op de site en DVD staat 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oooh, waar heb je dat gehoord?? Dat zou echt tof zijn ;) Tenzij het gerecycled is van wat er al op de site en DVD staat 8)7

Buurman had het ergens ooit in een tijdschrifr gelezen .

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ben benieuwd of wij als forum nog worden genoemd in zijn boek.

Over de prijs kan ik misschien ook wel een kleine gok maken, daar ik inmiddels 3 en half jaar in een boekhandel werk. Ik denk dat je voor een autobiografie als deze zeker niet ruim boven de 20 euro moet gaan denken, omdat het voor veel mensen absoluut niet interessant zal zijn en ze moeten natuurlijk wel alle kosten eruit krijgen bij het productieproces, maar of het nou paperback of hardcover wordt, 200 of 400 blz, ze kunnen niet te veel gaan vragen, want dan gaat de verkoop zeer weinig tot niets opleveren. Mijn schatting is uiterlijk 22,50 en ook dit lijkt me al aan de ruime kant. Maar we zullen zien :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weet iemand al wanneer dat boek uitkomt? Dat van die foto's is een geweldig idee!

De planning zat voor of in de zomervakantie, maar of dat nog gaat lukken. In ieder geval is Aad nu weer in Spanje, ook daar is hij hard aan de slag aan het boek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk niet dat erop hoeven te rekenen dat het forum genoemd wordt. Het gaat over zijn leven, en hoe je het ook wendt of keert, wij spelen daar toch niet echt een grote rol in ;) Misschien de fans op zich, maar niet specifiek wij, snap je?

Dat boek is er voorlopig nog niet... reken op een half jaar nadat hij de eerste versie van het manuscript heeft ingeleverd.

'k Hoop dat ie in Hardcover uitkomt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk niet dat erop hoeven te rekenen dat het forum genoemd wordt. Het gaat over zijn leven, en hoe je het ook wendt of keert, wij spelen daar toch niet echt een grote rol in ;) Misschien de fans op zich, maar niet specifiek wij, snap je?

Dat boek is er voorlopig nog niet... reken op een half jaar nadat hij de eerste versie van het manuscript heeft ingeleverd.

'k Hoop dat ie in Hardcover uitkomt ;)

Nee precies, dat duurt voolopig nog wel even. Ik hoop ook op hardcover maar heb zo'n voorgevoel dat het een paperbackje gaat worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee precies, dat duurt voolopig nog wel even. Ik hoop ook op hardcover maar heb zo'n voorgevoel dat het een paperbackje gaat worden.

Nou, de boeken van de Reis door Europa waren ook in hardcover, dus wie weet. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou, de boeken van de Reis door Europa waren ook in hardcover, dus wie weet. :)

Kinderboeken zijn bijna altijd hardcover (<12 anyway). Zo'n beetje een must voor die doelgroep.

Maar goed... een luxe-uitgave... :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kinderboeken zijn bijna altijd hardcover (<12 anyway). Zo'n beetje een must voor die doelgroep.

Maar goed... een luxe-uitgave... :9~

Ik denk toch paperback. Ik ken wel een uitgever, en het is idd een stuk duurder (stel dat het drukken 10 euro kost, kost het met hardcover gelamineerd zeker 12 euro bij mn uitgever). Ik denk wel dat er enkele foto's instaan. Dan niet direct van B & A maar ik verwacht enkele fotos van Aad in het park genomen ofzo. Dat doen ze regelmatig in zulke boeken.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Hoe langer het duurt met schrijven, hoe langer (en beter?) het boek word, denk ik. Dus het mag best wat lang duren, ook al ben ik heel nieuwsgierig, maar ik hoop dat het boek over een tijdje echt heel dik is ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja van mij mag het ook wel lang duren als het maar dik is.

Hij zij een paar maanden geledebn toch dat hij op 300 bladzijdes zat?

Dat vind ik al lkkr dik. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien schrijft Adriaan wel zeer artistiek en mag je hem op je literatuurlijst zetten op de middelbare school. O+

dat zou cool zijn. de biografie van de schrijver erbij :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...