Ga naar inhoud

Dubbele confrontaties in de series


Aanbevolen berichten

Aangezien hier nog geen topic over was, leek mij dit wel een leuk topic...

Hier kan je alles posten wat dubbel is in de series, ik trap af:

- Het grapje over de flamengo (zowel in de diamant als in amerika)

- "oooo de andere rechterkant" (Bassie in shorty 25 en in de schatkaart)

- Links is waar je duim rechts zit (shorty 25 en de sleutel)

Er is veel meer maar ik kan er ff niet op komen, ik post ook ff gelijk welke liederen er dubbel zijn:

- De spaanse zon (2x sleutel)

- Kom, we gaan er tegen aan (2x schatkaart)

- Uno, dos, tres (sleutel en shorty)

- De spijskaart (shorty en sleutel > verloren aflevering 7)

- ABC, het alfabet (plaaggeest en shorty)

- Leonardo da Vinci (professor en europa)

- Engelse les (plaaggeest en shorty)

- Kapitein Bassie (shorty en sleutel)

Aanvullingen zouden leuk zijn *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
-Veilig Oversteken (Sleutel en shorty)

Mogen we het ook over dubbele scenes hebben, scenes die er 2 keer inzitten dus?

ja dat is juist de bedoeling, zo begon ik ook

ik heb alleen ook ff de liederen erbij gezet!

Link naar bericht
Delen op andere sites

We kunnen het hier ook over achtergrondmuziek hebben... :D

Griekse rijder in europa en stad

maar de overigen komen bijna elke serie voor :X

Of het nummer: Focus - Anonymus Two

komt in 2 scenes bij de diamant voor

scene 1: B1 en B2 stelen de kleding van Bassie en Adriaan uit hun caravan

scene 2: B1 en B2 ontsnappen Bassie en Adriaan en stelen de diamant

Edit: als we dit gaan opsommen wordt het echt een waslijst, laten we dat dus maar niet doen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tel je ook dingen mee die 2 keer in 1 serie komen. Zoals bij de Plaaggeest dat Bassie 2 keer zegt: geen geld geen werk... en adriaan zegt: Andersom Bassie. En dat Bassie dan omgedraaid gaat staan. Dat doet ie bij aflevering 1 en bij aflevering 2 namelijk. ;)

In europa aflevering 1, als Bassie meehelpt met de banken enzo opruimen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, anders kun je "Wat zeggie?" ook noemen maar dat bedoelt Twice niet. Echte dubbele grappen zoals de flamengo.

Ik vind als B&A in New York zijn het best een leuke grap als Bassie over dat "Ha Lo, met Wie. Ha Wie met Lo." verteld. B&A lachen allebei en dan herhaald Bassie de grap nog een keer, ik vind dat irritant.

Link naar bericht
Delen op andere sites

die scenne in europa zat ie geloof ik, met die trienen, zie je twee keer de zelfde trien, en dan later weer. b en a komen 2 ker elkaar tegen, of was dat niet zo? en mag je de livedvd's ook meetellen, dan zijn we nog wel effe bezig,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij zowel B1 als B100 komt een antenne uit hun regenjas ( en zelf bij beiden de rechter schouder )

Bassie maakt verscheidene keren de grap : 2 schapen ( of andere dieren ) staan in de wei, zegt het een meieieie, zegt dat ander nou, dat wou'k ook net zeggen ( zeker al bij Europa, en ik denk ook in Griekenland, maar ben dat niet zeker )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij zowel B1 als B100 komt een antenne uit hun regenjas ( en zelf bij beiden de rechter schouder )

Bassie maakt verscheidene keren de grap : 2 schapen ( of andere dieren ) staan in de wei, zegt het een meieieie, zegt dat ander nou, dat wou'k ook net zeggen ( zeker al bij Europa, en ik denk ook in Griekenland, maar ben dat niet zeker )

Alleen de communicatiemiddelen gaan er wel op achteruit. Had B1 nog een mooi ingebouwd microfoontje in z'n kraag, heeft B100 een hele telefoon :P

En in de shorties ( 'dagje dierentuin' volgens mij) maakt Bassie ook die grap, alleen dan in de vorm 'twee leeuwen zeiden..'

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Pardon? Wat hoor jij dan als ze tijdens Europa in Griekenland zijn? :P

Daar hoor ik het ándere Griekse thema, gebaseerd op Thema Vrolijk. De Griekse Rijder, gebaseerd op de Vrolijke Rijder is daar niet te horen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daar hoor ik het ándere Griekse thema, gebaseerd op Thema Vrolijk. De Griekse Rijder, gebaseerd op de Vrolijke Rijder is daar niet te horen ;)

Argh! Nou dacht ik eindelijk eens van je gewonnen te hebben! :X

!WSEDCE#$%^TY&U*IM()_P{L>:!!!!!!! :P

*zucht* Je had weer gelijk. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

hmmz...

B&A die worden verdacht van het stelen van iets (Diamant & Kroon)

Boeven pakken dmv afluisterapparatuur/geluidsopnamen (Sleutel, Diamant, Schatkaart, Kroon, Stad)

Het weggooien van een belangrijk object in zee (Sleutel, Stad)

Uitleggen wat een vulkaan is (Professor, Sleutel, Amerika)

B&A die door boeven worden opgesloten op een plek waar ze nooit teruggevonden kunnen worden (Schatkaart, Kroon, Stad)

Het foppen van mensen door het ophangen van een tekening/foto (bijv. kroon: museum, foto voor camera) (Diamant, Kroon (2x))

Het lokaliseren van een auto/persoon door middel van een zender (Professor, Kroon)

en zo kan k waarschijnlijk nog wel ff door gaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
hmmz...

B&A die worden verdacht van het stelen van iets (Diamant & Kroon)

Boeven pakken dmv afluisterapparatuur/geluidsopnamen (Sleutel, Diamant, Schatkaart, Kroon, Stad)

Het weggooien van een belangrijk object in zee (Sleutel, Stad)

Uitleggen wat een vulkaan is (Professor, Sleutel, Amerika)

B&A die door boeven worden opgesloten op een plek waar ze nooit teruggevonden kunnen worden (Schatkaart, Kroon, Stad)

Het foppen van mensen door het ophangen van een tekening/foto (bijv. kroon: museum, foto voor camera) (Diamant, Kroon (2x))

Het lokaliseren van een auto/persoon door middel van een zender (Professor, Kroon)

en zo kan k waarschijnlijk nog wel ff door gaan ;)

ga je gang...

Link naar bericht
Delen op andere sites
uhmmm... :X ... niets!

Dan mankeer je iets aan je oren, want warboel zegt net zelf dat er dan ook ''Griekse

Rijder'' klinkt, maar in de uitvoering van ''Thema Vrolijk'' in plaats van ''Thema Raadsel''

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan mankeer je iets aan je oren, want warboel zegt net zelf dat er dan ook ''Griekse

Rijder'' klinkt, maar in de uitvoering van ''Thema Vrolijk'' in plaats van ''Thema Raadsel''

*b2* had ik het toch goed verstaan

Link naar bericht
Delen op andere sites

Adriaan die achter boef/boeven aanrent die er in een auto vandoor gaan (pff geloof Sleutel, Diamant, Schatkaart, Amerika)

Een ander wezen dan een mens dat in de caravan van B&A zit en door middel van aanwezige radio apparatuur politie/b&A waarschuwd (Professor, Schatkaart)

Het introduceren van robin :P (Professor, Schatkaart)

Een geniaal idee van een van de boeven (niet de baron :P) om ervoor te zorgen dat B&A niet meer met hun auto ontsnappen, maar dat eerst demonstreren bij hun eigen auto (Schatkaart, Amerika)

B&A die ipv met een auto over de weg rijden een stuk afsnijden, het liefst over bergen, maar door n kloof komt ook n keer voor :P (Sleutel, Schatkaart, Stad)

De BB die sigaren breekt en de baron die telefoons breekt

De BB die wraak wil nemen op B&A, de baron die wraak wil nemen op B&A

Zowel bij de BB als bij de Baron gaat het om een duidelijke baas die twee handlangers heeft die al het werk opknappen.

B&A die steeds van een rustige luie vakantie willen genieten en door de boeven daar steeds niet toe in staat zijn (bijna iedere serie wel)

B&A die achter de boeven aan gaan ipv dat de politie dat doet

Ik snap dit topic niet echt, B&A is eigenlijk steeds dezelfde dingen in een andere combinatie, vorm en omgeving toegepast, waardoor toch steeds weer een ander verhaal ontstaat. Dat dan toch 20 jaar lang 26429472x herhaald is en weet ik veel hoe vaak op video en dvd uitgegeven...

Dus B&A en dubbele confrontaties... Tja daar is het B&A voor :D

En als dit topic alleen over de muziek mocht gaan: waarom staat het dan in GC en niet in Muziek ;):P

Link naar bericht
Delen op andere sites

het is de bedoeling dat het niet alleen over muziek gaat, juist niet...

mij leek het leuk om in dit topic dubbel confrontaties op te schijven...

jij schrijft een paar goede op, maar als je zegt: "BB wil wraak nemen", kan je ook zeggen: "Bassie heeft steeds een rood jasje aan"

dan is alles hetzelfde

dan is elk topic hetzelfde op dit forum, omdat de lay-out en de users steeds hetzelfde zijn.

Als je het niets vind, post dan niet

schijnbaar vinden veel mensen het ook de moeite om hier over te discussiëren, en jij schijnbaar ook (anders post je niet zoveel)

als je het topic niet snapt is het jou probleem, als de moderators het niet snappen is het mijn probleem...

Link naar bericht
Delen op andere sites
het is de bedoeling dat het niet alleen over muziek gaat, juist niet...

mij leek het leuk om in dit topic dubbel confrontaties op te schijven...

jij schrijft een paar goede op, maar als je zegt: "BB wil wraak nemen", kan je ook zeggen: "Bassie heeft steeds een rood jasje aan"

dan is alles hetzelfde

dan is elk topic hetzelfde op dit forum, omdat de lay-out en de users steeds hetzelfde zijn.

Als je het niets vind, post dan niet

schijnbaar vinden veel mensen het ook de moeite om hier over te discussiëren, en jij schijnbaar ook (anders post je niet zoveel)

als je het topic niet snapt is het jou probleem, als de moderators het niet snappen is het mijn probleem...

*adriaan* nee je begrijpt het verkeerd

de bb breekt sigaren, de baron breekt telefoons

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog wat dingen:

*bas* hoort van *adriaan* dat hij geen rommel op de straat kan gooien (plaaggeest + shorty: Opgeruimd staat netjes)

*bas* lijkt het leuk de dierentaal te kunnen spreken (Professor + shorty: Een dagje in de dierentuin)

*bas* en *adriaan* laten zien welke 26 letters ons alfabet heeft (Plaaggeest + shorty: Het alfabet)

*bas* leert de betekenis van het spreekwoord wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in (droom in de Sleutel + shorty: Wie een kuil graaft voor een ander)

Problemen met geld (Sleutel + shorty: Geldzorgen)

Engelse les (Plaaggeest + shorty: Engelse les)

*adriaan* wordt gestoord (hoorspel Verdwenen Schat + shorty: Adriaan wordt gestoord)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee dezelfde scènes vlak na elkaar in de 'Verdwenen Kroon':

(Excuses, ik weet geen exacte tijd op de DVD)

Bassie en Adriaan gaan er voor de tweede keer op uit om het losgeld te overhandigen, op een gegeven moment komen ze een straat in gereden.. het is bewolkt en dan begint de scène met de woorden van Adriaan: "En wat zei de Baron, Robin?", Robin: "Baron vroeg, worden ze gevolgd?" Adriaan: "En wat zei B2?". Robin: "Ze worden niet gevolgd."

Bij de dikgedrukte zinnen is Bassie in beeld en dat shot is dus twee keer gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is volgens mij ook het geval bij aflevering 1 van de Verdwenen Kroon, als Adriaan achter de boeven aan zit. Dan zie je 2 keer de Baron in beeld met ''Sneller Japie! Sneller, sneller!! Die beelden lijken ook bijna exact aan elkaar gelijk.

Sterker nog, dat zijn ze ook. Let maar eens op de verkeersborden die bij dat stukje achter de baron voorbij flitsen. Volgens mij zie je dat stuk zelfs 3 keer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog 1tje:

Bij het hoorspel van Op Schattenjacht hoor je als *bas* en *adriaan* naar het scheepvaartmuseum in boeken gaan zoeken voor informatie over het schip de Gefioen is het zo dat *bas* uit verveling begint te neurieen met de tekst rompompom erbij. *adriaan* vraagt om hem daarmee te stoppen. Vervolgens stopt *bas* wel met het ge-pompompom maar maakt er iets van als: rettettetet. *adriaan* zegt dan dat hij had gevraagd aan *bas* om te stoppen met het gepompompom. *bas* zegt dit ook gedaan te hebben maar dat hij alleen de tekst veranderd heeft.

In de shorty van "Adriaan wordt gestoord" gebeurt er precies zoiets alleen verandert *bas* het gepompompom in een andere "tekst" dan in het hoorspel

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar een afluisterapparaat in de sleutel, diamant en kroon? in de kroon zit er zoiezo geen een, of ik moet het fout hebben,

In die drie series heb je sowieso helemaal geen afluisterapparaten. Maar wel in de schatkaart en de verzonken stad.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is ook steeds zo dat Bassie en Adriaan lange afstanden lopend moeten afleggen

- Sleutel, als de auto gesaboteerd is

- Schatkaart, als de auto gestolen is door de boeven

- Verzonken Stad, in de kloof

- Amerika, in de Death Valley

Dit gebeurt wel erg vaak. Zelfs bij de boeven in Amerika, als Harry de auto opblaast met zijn ''bommetje'' _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar een afluisterapparaat in de sleutel, diamant en kroon? in de kroon zit er zoiezo geen een, of ik moet het fout hebben,

ohnee?

Boeven pakken dmv afluisterapparatuur/geluidsopnamen (Sleutel, Diamant, Schatkaart, Kroon, Stad)

Daar doelt Leonard op. Ik had het dus niet alleen over afluisterapparatuur, maar ook andere manier van geluidsopnamen. In de Sleutel heeft Adriaan een walky talky in de schuilplaats van de boeven gevonden om hun af te luisteren.

In de Diamant wordt de bekentenis door Bassie opgenomen (deze keer ook met beeld ;) ) waardoor 50x het bewijs wordt geleverd dat B&A onschuldig zijn

In de schatkaart komt het afluister apparaatje regelmatig voor. (op de caravan, in hun auto op Lanzarote, om hun verklaring op te nemen)

In de Stad worden B&A afgeluisterd door de boeven door een afluisterapparaatje onder de lamp bij hun telefoon te plaatsen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dus toch niet de kroon.

ow vergeten uit te leggen... In de kroon worden alle gevoerde telefoongesprekken met de Baron opgenomen, die gebruikt worden om de schuilplaats van de boeven te vinden...

Overigens in zowel de prof als de kroon wordt een zender gebruikt om wagens te lokaliseren (of had ik dat al genoemd)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zowel in De huilende professor als in De geheimzinnige opdrachtgever/Reis door Europa reizen *bas* en *adriaan* op 2 verschillende manieren door de lucht maar hierbij komt wel allebei het lied "Zo vrij als een vogel" in voor.

Ik zie dit liedje trouwens op 2 manieren (allebei met de zelfde tekst bij het liedje) op de info-site staan: 1 keer onder de titel Leonardo da Vinci bij de professor en 1 keer onder te titel (zoals ook op de hoes van de CD van *bas* en *adriaan* door Europa staat) Zo vrij als een vogel. Wat is hier eigenlijk de reden van?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ow vergeten uit te leggen... In de kroon worden alle gevoerde telefoongesprekken met de Baron opgenomen, die gebruikt worden om de schuilplaats van de boeven te vinden...

Overigens in zowel de prof als de kroon wordt een zender gebruikt om wagens te lokaliseren (of had ik dat al genoemd)

En doe gewoon voor de statistieken de Sleutel erbij...

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...