Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Misschien een ietwat vage titel, maar ik wilde in dit topic graag ingaan op de DVD-hoezen van B&A. Ik heb niet alle DVD's, maar het houdt me al lang bezig. Naar mijn idee is er namelijk geen touw aan vast te knopen. En ik heb ook verschillende blauwe DVD's. Hier volgt een overzicht. Aanvullingen, opmerkingen en reacties zijn welkom...

[Als ik spreek over reclame, spreek ik over de binnenkant van de hoes]

B&A en de Plaaggeest: Doorzichtige hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt voor: Diamant, Grootmoederstijd *, 25 liedjes 25 jaar feest, Europa deel 1, Amerika 2-delig, Internet (rechterkant van de hoes) **

B&A en het geheim van de sleutel: Doorzichtige hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt voor: Diamant, Grootmoederstijd *, 25 liedjes 25 jaar feest, Europa deel 1, Amerika 2-delig, Internet (linkerkant van de hoes) **

B&A en het geheim van de sleutel, 2005: Zwarte hoes, gekleurde DVD

Er wordt geen reclame gemaakt

B&A en de gestolen diamant: Doorzichtige hoes, blauwige DVD

Er wordt reclame gemaakt voor: Er wordt reclame gemaakt voor: Diamant, Grootmoederstijd *, 25 liedjes 25 jaar feest, Europa deel 1, Amerika 2-delig, Internet (linkerkant van de hoes) **

B&A en de huilende professor: Doorzichtige hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt voor: Diamant, Grootmoederstijd *, 25 liedjes 25 jaar feest, Europa deel 1, Amerika 2-delig, Internet (rechterkant van de hoes) **

B&A en het geheim van de schatkaart 1+2: Doorzichtige hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt voor: Schatkaart 1+2, Stad, Live!, Amerika 2 delig, Internet (rechterkant van de hoes) **

B&A en de verdwenen kroon: Doorzichtige hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt voor ****: Europa 1-6, Live!, Kroon, Stad, 25 jr theater, Amerika 1-5, Schatkaart 1+2, Internet (rechterkant van de hoes) *** (Bij alle DVD's staat onder de afbeelding de titel!)

B&A en de verzonken stad: Doorzichtige hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt voor: Schatkaart 1+2, Stad, Live!, Amerika 1-2, Internet (rechterkant van de hoes) **

B&A en de reis door Europa 1-6: Doorzichtige hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt voor ****: Europa 1-6, Stad, Live!, Schatkaart 1+2, Amerika 1-5, Internet (rechterkant van de hoes) *** (Bij alle DVD's staat onder de afbeelding de titel!)

B&A en de reis door Europa, deel 1: Klaris Heb ik niet! Aanvulling?...

B&A en de reis door Europa, Super de Boer: Kartonnen hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt (met de tekst: Tevens verkrijgbaar):

Nederland: Wales & Portugal, Ierland & Italië, Duitsland & Griekenland

Frankrijk: Heb ik niet! Aanvulling?...

Wales: Ierland & Italië, Duitsland & Griekenland

Portugal: Denemarken & België, Spanje & Luxemburg

[saillant detail: Bij de eerste DVD zit de gleuf boven, bij de 3e en de 4e zit de gleuf aan de zijkant]

B&A en de reis door Amerika, 2 delig: Zwarte hoes, blauwige DVD

Er wordt geen reclame gemaakt

B&A en de reis door Amerika, 5 delig: Heb ik niet! Aanvulling?...

B&A, leren en lachen, 1-3: Doorzichtige hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt voor: Europa 1-6, Stad, 25 jr theater, Live!, kroon, L&L 1-3, schatkaart 1+2, Amerika 1-5, Internet (rechterkant van de hoes) ***

B&A met liedjes uit Grootmoederstijd 2001: Doorzichtige hoes (witte binnenkant), blauwige DVD

Er wordt geen reclame gemaakt

B&A met liedjes uit Grootmoederstijd 2003: Doorzichtige hoes (witte binnenkant), gekleurde DVD

Er wordt geen reclame gemaakt

B&A met liedjes uit Grootmoederstijd 2005: Zwarte hoes, gekleurde DVD

Er wordt geen reclame gemaakt

B&A, Muziekbox: Zwarte hoes, gekleurde DVD's

DVD van 25 liedjes, 25 jaar feest: andere dan gebruikt bij die DVD

DVD van grootmoederstijd: hetzelfde als de 2005-uitgave

(Deze feiten gaan puur over de buitenkant!)

B&A, 25 liedjes, 25 jaar feest: Doorzichtige hoes (witte binnenkant), blauwige DVD

B&A, Live!: Doorzichtige hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt voor: Diamant, Grootmoederstijd *, 25 liedjes 25 jr feest, Europa deel 1, Amerika 2-delig, Internet (rechterkant van de hoes) **

B&A, 25 jaar theater: Doorzichtige hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt voor: Schatkaart 1+2, Stad, Live!, Amerika 2-delig, Internet (rechterkant van de hoes) **

B&A, lachspektakelshow: Doorzichtige hoes, gekleurde DVD

Er wordt reclame gemaakt voor ****: Kroon, Stad, 25 liedjes 25 jr feest, Sleutel nieuw, 25 jr theater, Live!, Plaaggeest, Diamant, Grootmoederstijd *, Internet ( rechterkant van de hoes) ***

* = Saillant detail: de hoes van grootmoederstijd die men als reclame gebruikt is noch de hoes van 2001, noch van 2003, noch van 2005!

** = Er wordt reclame gemaakt voor: http://www.bassie-adriaan.nl en http://www.bridgekids.nl

*** = Er wordt alleen reclame gemaakt voor http://www.bridgekids.nl

**** = Er wordt reclame gemaakt met de tekst: Kijk ook naar deze DVD's , terwijl bij de overige DVD's staat: Nu ook verkrijgbaar op DVD

Ik heb hier slechts gesproken over de hoezen van de DVD, en dan nog niet gesproken over de trailers van andere films en de extra's, die ook erg van elkaar afwijken.

Als ik alle feiten zo op een rij heb, vind ik veel dingen toch wel vaag. Mij valt ook op dat de Super de Boer-DVD'tjes dus van heel Europa moeten uitkomen, als zij hun 'Tevens verkrijgbaar-reclame' nakomen.

Ik snap alleen veel dingen niet:

- Waarom wordt er continue reclame gemaakt voor andere DVD's?

- Waarom wordt er de ene keer reclame gemaakt voor de 2-delige serie van Amerika en de andere keer voor de 5-delige serie?

- Waarom wordt er soms alleen reclame gemaakt van deel 1 in Europa?

- Waarom hebben sommige DVD's een zwarte hoes?

- Waarom hebben sommige DVD's een blauwige DVD? (Vooral bij de diamant vind ik dat raar)

- Waarom is de DVD van 25 liedjes, 25 jaar feest blauw, terwijl de DVD in de muziekbox gekleurd is?

- Waarom wordt er voor Internet steeds op een andere manier reclame gemaakt?

- Waarom wordt er een hoes van liedjes uit grootmoedertijd afgebeeld, die officieel niet is uitgekomen?

- Waarom hebben sommige DVD's geen reclame, terwijl ze toch een doorzichtige hoes hebben?

Waarom dit topic? Ik hoop antwoord te krijgen op de bovenstaande vragen. Daarbij heb ik het idee dat de blauwige DVD's niet horen. Misschien heeft iemand wel iets anders. Misschien dat er wel dingen naar boven komen als mensen het bovenstaande lezen.

Dus speculeer hier over de hoezen van B&A. Ik doel dus niet over de inhoud (trailers van andere series, extra's, arcade / bridge, etc)...

Edit: de sterretjes en haakjes leverde enkele emoticons op, even verwijderd dus

Link naar bericht
Delen op andere sites

- Waarom wordt er continue reclame gemaakt voor andere DVD's?

Dan hopen ze meer te verkopen. Zowel Bridge als B&A

- Waarom wordt er de ene keer reclame gemaakt voor de 2-delige serie van Amerika en de andere keer voor de 5-delige serie?

Komt waarschijnlijk door de datum van uitgave van de dvd waar die reclame op staat. 5-delige is ouder dan de 2-delige. Al proberen ze de laatste tijd vooral de 5-delige te slijten

- Waarom wordt er soms alleen reclame gemaakt van deel 1 in Europa?

Ik zie even niet zo snel bij welke dat het geval is, kan dus ff geen antwoord verzinnen :P

- Waarom hebben sommige DVD's een zwarte hoes?

ziet er beter uit? (Sleutel SE iig ;) )

- Waarom hebben sommige DVD's een blauwige DVD? (Vooral bij de diamant vind ik dat raar)

Dunno, viel mij ook al op ;)

- Waarom is de DVD van 25 liedjes, 25 jaar feest blauw, terwijl de DVD in de muziekbox gekleurd is?

Geen idee, heb ik niet... Gewoon omdat het een totaal andere uitgave is?

- Waarom wordt er voor Internet steeds op een andere manier reclame gemaakt?

Orginaliteit?

- Waarom wordt er een hoes van liedjes uit grootmoedertijd afgebeeld, die officieel niet is uitgekomen?

Toen de reclames werden gemaakt was dat de werkhoes, maar die is later toch anders geworden?

- Waarom hebben sommige DVD's geen reclame, terwijl ze toch een doorzichtige hoes hebben?

Dunno

Bovenstaande antwoorden zijn door mij bedacht en zijn slechts speculaties berust op redeneringen.

Lijkt mij dat veel dingen komen doordat ze orgineel willen zijn, niet alles op hetzelfde moment is gemaakt. Ik weet ook niet of de hoezen door Bridge in elkaar gezet zijn of door Adrina. In het eerste geval is er natuurlijk niet één medewerker die alle B&A hoezen regelt, dus vooral dan telt dat het niet op hetzelfde moment is gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het enige dat ik weet is dat zwarte hoezen vaak goedkoper zijn dan doorzichtige. En dubbelzijdig bedrukken is ook duurder dan enkelzijdig bedrukken.

Dus waarschijnlijk is het soms gewoon geld besparen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De hoes van deel 1 van de 2-delige versie van Amerika geeft aan dat de speelduur ongeveer 195 minuten is...

Eindtijd

Kleine moeite om 210 minuten neer te zetten, maak je nog betere reclame ook!

Link naar bericht
Delen op andere sites

- Waarom wordt er soms alleen reclame gemaakt van deel 1 in Europa?

Dat is reclame voor de dvd uit '99, de andere delen waren er toen nog niet.

- Waarom hebben sommige DVD's een blauwige DVD? (Vooral bij de diamant vind ik dat raar)

Dat zie je vooral bij de wat oudere dvd's waarschijnlijk maakten ze die dvds toen gewoon zo met die print

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan moet ik toch wel zeggen dat mijn DVD van de Diamant helemaal niet blauwig is. Gewoon de normale kleuren, net zoals bij meeste andere schijfjes...niks blauwigs aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij ons zijn alleen de DVD's van de diamant en op reis door Amerika deel 1 en 2 blauw (die kwamen ook als eerste uit op dvd)

maar er is ook onderscheid te maken tussen de DVD opdrukken

- schatkaart, kroon en verzonken stad hebben allemaal een gladde gekleurde opdruk (kwamen als laatste op DVD uit)

- plaaggeest, sleutel en huilende professor gekleurde opdruk, maar stroef en beetje ''gespikkelde'' afbeelding ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

De blauwkleurige dvd's kwamen als eerste uit.

Ik heb de volgende dvd's in het blauw.

- 2002 De diamant

- 1999 Op Reis door Europa deel 1

- 2001 Op Reis door Amerika deel 1 en 2

- 2001 Liedjes uit Grootmoederstijd

- 2001 25 jaar liedjes / feest

Die blauwkleurige zijn ook niet zo stevig. Dat blauw laat snel af. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij ons zijn alleen de DVD's van de diamant en op reis door Amerika deel 1 en 2 blauw (die kwamen ook als eerste uit op dvd

nee dat klopt niet

want europa deel 1 arcade en grootmoederstijd arcade kwamen allebei in 1999 uit dus eerder dan de diamant want die kwam dacht ik uit in 2002 ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij ons zijn alleen de DVD's van de diamant en op reis door Amerika deel 1 en 2 blauw (die kwamen ook als eerste uit op dvd

nee dat klopt niet

want europa deel 1 arcade en grootmoederstijd arcade kwamen allebei in 1999 uit dus eerder dan de diamant want die kwam dacht ik uit in 2002 ;)

Ja... klopt, die waren destijds dus ook blauw, maar ik had het toen over series die voor het eerst compleet en tegelijkertijd op dvd verschenen en dat waren wel de diamant en op reis door amerika.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja... klopt, die waren destijds dus ook blauw, maar ik had het toen over series die voor het eerst compleet en tegelijkertijd op dvd verschenen en dat waren wel de diamant en op reis door amerika.

ooooooh sorry verkeerd gelezen marsM |:(8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...