Ga naar inhoud

Overtuig HIER Dick Rienstra van zijn indrukwekkendheid


Aanbevolen berichten

Ik had Dick vandaag aan de telefoon en hij snapt nog steeds niet waarom zoveel jongeren hem herkennen en meteen over B&A en Adjudant van der Steen beginnen als ze hem zien. Hij heeft zelf helemaal niet het idee dat zijn rol zo bijzonder was en het kost me wat moeite om hem daarvan te overtuigen, zelfs met mijn charme.

Goed, mijn poging tot nu toe.

- Politie maakt bij jongetjes sowieso een grote indruk. Veel kinderen van toen wilden politieagent worden

- Hij is altijd in uniform, i.t.t. De Vries met zijn maffe regenjas. Dat maakt indruk

- Hij is gemeen tegen B&A (vooral in de diamant en een beetje in de kroon). Dat soort dingen laten een onuitwisbare indruk achter op kids

- Hij straalt autoriteit uit. Dick vertelde dat hij zelfs voor echte politieman werd aangezien, gewoon door zijn blik en houding

Iemand nog iets aan toe te voegen?

[/verkapt AA topic] :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dick Rienstra kan vanwege zijn indrukwekkende stemgeluid zeer goed een autoritair figuur neerzetten. Adjudant van der Steen was wel iemand waar je als kijker respect voor had. Het was een echte politiebaas.

Toch toonde hij ook geregeld zijn menselijke kant. Hij bood B&A veelvuldig excuses aan als hij ze onterecht ergens van verdacht had en tijdens het plan van Adriaan in de Kroon voor de overhandiging van de koffer met losgeld stelde hij voor het plan af te blazen, omdat Van der Steen de levens van B&A niet in gevaar wilde brengen. Kortom: hij trad op waar nodig, maar schroomde niet om fouten toe te geven en anderen in bescherming te nemen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij straalt gezag uit, maar komt ook betrouwbaar over. Dat is iets dat een goede agent moet hebben. Want je moet de politie toch kunnen vertrouwen.

Met andere woorden, gewoon de (bijna ?) ideale agent.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het vaderlijke en het koele. Ik zag zijn zoon, Robin Rienstra, laatst in Onderweg Naar Morgen, in de laatste afleveringen. Sprekend de rol van de adjudant.

Maar goed, de adjudant was dan misschien niet de voornaamste speler in de B&A series, maar dat wil toch niet onmidddelijk zeggen dat het daarom geen indruk na kan laten. Absoluut niet!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dick Rienstra speelde een gezaghebbende, rechtvaardig, maar vriendelijke agent. Maar zelf heeft hij ook gevoel voor humor (heeft meer met hemzelf dan met adjudant Van der Steen te maken: liep eens in zijn onderbroek over de set, zie Adriaan-homepage). Dat is ook een belangrijke eigenschap bij een mens. Verder is hij natuurlijk gewoon een Van der Steen-goeie acteur! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Verder is hij natuurlijk gewoon een Van der Steen-goeie acteur! :P

_O_

Ik zal deze reacties naar hem doormailen, misschien dat ie het dan snapt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

_O_

Ik zal deze reacties naar hem doormailen, misschien dat ie het dan snapt ;)

Ik hoop het. Bescheidenheid is tenslotte een goede eigenschap, maar met mate. ;)
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hopelijk stuur je deze ook nog:

De manier waarop Dick de man neerzette, was veel geimitteerd en nooit geevenaard. En door Dick Engelbracht ook niet. Het is een unieke agent, die als het erop aankomt voor gerechtigheid kiest, en afentoe (danwel niet al teveel) zijn emotionele kant laat zien. Ik durf te wedden dat mocht de adjudant door een andere acteur zou zijn gespeeld, hij nog niet eens half zo goed was geweest als Dick.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...