Ga naar inhoud

Adriaan boos over verloren gewaande video's


Aanbevolen berichten

Overigens is het voor de vraag van wie die tapes nou zijn (naja nu zijn ze weer van Aad ;) ) de vraag wanneer Aad de rechten ervan heeft gekocht.

Als ik hier een cd heb liggen en die geef ik aan Pietje en een week later zeg ik tegen Keesje "he cd kopen?" "ok" en Keesje betaald mij. "Oh ik kan de cd nergens meer vinden :? Naja hier heb je een kopie, je hebt de rechten betaald.

Dan heb ik dus iets verkocht dat ik niet eens meer had... Beetje abstract omdat Aad de rechten heeft gekocht. Als hij echt alleen de rechten heeft gekocht dan is het eigenlijk ook wel vanzelfsprekend dat hij voor het originele materiaal moet betalen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 176
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Door de houding van die man waren we genoodzaakt naar de rechter te stappen. Die rechtszaak was 11 oktober 2005 en het resultaat is dat we voor 15 oktober de opnamebanden weer in ons bezit moeten hebben.

quote van de Adriaan-homepage

Kan ik hier uit opmaken dat Aad toch niks voor de tapes heeft hoeven betalen? :7 Volgens mij wel namelijk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan ik hier uit opmaken dat Aad toch niks voor de tapes heeft hoeven betalen? :7 Volgens mij wel namelijk ;)

Het zou natuurlijk best kunnen dat Aad een klein bedrag heeft moeten betalen, maar dat zal dan wel een stuk minder zijn dan het bedrag dat die verzamelaar wilde zien. Aad heeft in elk geval z'n banden weer terug en daar was het hem toch om te doen.

Benieuwd eigenlijk hoe het met andere oude banden zit, want de sleutelafleveringen plus de professortapes waren dus weg, zouden de Plaaggeest en Diamant banden er bijvoorbeeld nog allemaal zijn?

En nu de professor banden er weer zijn, kunnen we binnenkort dus een gerestaureerde prof. versie verwachten, hopelijk zitten dan alle verwijderde scénes er ook weer in.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Toen ik op de website las 'oude beelden terug gevonden' dacht ik meteen, he alweer een goede rede om 'nieuwe' uitgave's uit te brengen. Ik weet het niet wat ik van moet vinden.... Er wordt te veel matriaal gevonden en daarna weer opnieuw uitgebracht.. Hoe melk je iets uit??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Toen ik op de website las 'oude beelden terug gevonden' dacht ik meteen, he alweer een goede rede om 'nieuwe' uitgave's uit te brengen. Ik weet het niet wat ik van moet vinden.... Er wordt te veel matriaal gevonden en daarna weer opnieuw uitgebracht.. Hoe melk je iets uit??

Door een aparte DVD uit te geven met alleen dromen, door een boxset van drie live DVD's uit te geven, door een "liedjesbox" te maken met oud materiaal... er zijn een hoop manieren en ze gebruiken ze allemaal. Voor een goeie versie van de prof zou ik nog wel betalen. Voor al die losse boxen niet meer. Ik gun het ze gewoon niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo vindt ik dat nou ook. Ik vond de herziende uitgave's best leuk, en ze zijn ook redelijk goedkoop. Maar er wordt te veel, te vaak uitgegeven. Ze denken natuurlijk ook als we een paar nieuwe uitgeven en dan weer wat herziende dan zijn we zo weer 2 jaar verder en dan moeten de banden van 4 jaar geleden maar weer eens een nieuw hoesje hebben, Ik vindt het zo onwijs makkelijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo vindt ik dat nou ook. Ik vond de herziende uitgave's best leuk, en ze zijn ook redelijk goedkoop. Maar er wordt te veel, te vaak uitgegeven. Ze denken natuurlijk ook als we een paar nieuwe uitgeven en dan weer wat herziende dan zijn we zo weer 2 jaar verder en dan moeten de banden van 4 jaar geleden maar weer eens een nieuw hoesje hebben, Ik vindt het zo onwijs makkelijk!

maar het werkt wel. En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Marketingtechnisch gezien doen ze het best goed bij Adrina ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat is zo, als je de bart smit in loopt vindt je err niet meer de banden die ze daar in 1996 verkochten. Het is allemaal nieuwe uitgave's. En als kinderen ze willen hebben dan kopen de ouders ze.. Ik ben benieuwd hoe die medewerkers er bij Adrina tegenover staan.

Aad: Jongens we hebben weer wat gevonden

Hoes ontwerper: Zou ik wel weer effe een leuke foto oppoetsen

Martijn: Weer een serie voor de 3e keer uit het archief halen

Pr medewerker: Ik zal wel wat promotie uit de kast halen..

Voor hun is het toch ook niet leuk om voor de 4e keer iets nieuws te verzinnen voor die serie. Wat voegen we er nu weer aan toe!!!

Vanaf volgend jaar gaan ze weer alles herzien met extra's :W ]

En voordat alle serie's hiermee uit zijn zijn we 2 jaar verder!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja dat is zo, als je de bart smit in loopt vindt je err niet meer de banden die ze daar in 1996 verkochten. Het is allemaal nieuwe uitgave's. En als kinderen ze willen hebben dan kopen de ouders ze.. Ik ben benieuwd hoe die medewerkers er bij Adrina tegenover staan.

Aad: Jongens we hebben weer wat gevonden

Hoes ontwerper: Zou ik wel weer effe een leuke foto oppoetsen

Martijn: Weer een serie voor de 3e keer uit het archief halen

Pr medewerker: Ik zal wel wat promotie uit de kast halen..

Voor hun is het toch ook niet leuk om voor de 4e keer iets nieuws te verzinnen voor die serie. Wat voegen we er nu weer aan toe!!!

Vanaf volgend jaar gaan ze weer alles herzien met extra's :W ]

En voordat alle serie's hiermee uit zijn zijn we 2 jaar verder!!

Tsja, hebben ze anders dan nog iets te doen bij Adrina? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tsja, hebben ze anders dan nog iets te doen bij Adrina? :P

ja hoor.. Ze doen er best veel. Ze hebben ook de inlays voor de pokemon dvds gemaakt en Tita Tovernaar opgepoetst enzo..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is dat zo? Dat wist ik niet.

Nou ja, dat is ook leuk.

Oh ja, wat ze óók doen bij Adrina is het monteren van Bassie's nieuwe serie (deden ze tenminste, door Martijn Passchier). Als Bassie in de toekomst wat gaat maken, doen ze dat waarschijnlijk ook bij Adrina.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Natuurlijk is en heruitgave niets anders dan een herdruk met een nieuwe omslag. Dat komt, vooral bij boeken, vaak zat voor. Zolang er geen nieuwe/beter materiaal op staat, kan dat ook gewoon. Maar versies die net iets verschillen, dat vind ik geldklopperij. En ja, je hoeft het niet te kopen, maar toch...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja maar we hebben het nu over de afdeling Bassie en Adriaan!

nee we hebben het over dat adriaan boos was over verloren gewaande video's :+

en maike, het is je hoeft niet te kopen, niet te komen... Ik weet niet waar jij aan zit te denken... :P zeg nog zo, je moet leren typen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Foutje, verkeerd gelezen.

ze zegt toch dat ze voor een goede versie van de prof wel wil betalen ;)

k ben het er wel mee eens dat die dingen als 3 live dvds in 1 box pure geldklopperij is, maar van de andere kant: voor mensen zoals ik is zon box wel goed, want ik ga die drie dingen sowieso niet los kopen. En ze verplichten je niet het te kopen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ze zegt toch dat ze voor een goede versie van de prof wel wil betalen ;)

k ben het er wel mee eens dat die dingen als 3 live dvds in 1 box pure geldklopperij is, maar van de andere kant: voor mensen zoals ik is zon box wel goed, want ik ga die drie dingen sowieso niet los kopen. En ze verplichten je niet het te kopen ;)

Precies, dat zei ze en daarom heb ik mijn post veranderd en gezegd dat ik verkeerd heb gelezen. Ik heb momenteel namelijk mijn bril niet op. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

nee we hebben het over dat adriaan boos was over verloren gewaande video's :+

en maike, het is je hoeft niet te kopen, niet te komen... Ik weet niet waar jij aan zit te denken... :P zeg nog zo, je moet leren typen :P

Ik heb de hele dag met 14 flikkers doorgebracht... ;) Maar het is ge-edit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tsja er valt wat voor geldklopperij te zeggen in verband met die eventuele nieuwe prof uitgave, maar als ze alle verwijderde scènes uit de huidige serie laten staan kan het best een interessante nieuwe dvd worden, want velen kennen de prof alleen in de huidige vorm, dus zonder de verwijderde scènes. Maar dan moet wel alles meteen compleet zijn en niet zoals bij de sleutel, waar meteen na het terugvinden van één van de verloren afleveringen een nieuwe dvd uitkwam, in plaats van dat er gewacht werd of de andere aflevering misschien ook nog wel gevonden zou worden. Want stel dat dat gaat gebeuren, dan krijg je straks weer een nieuwe sleutelversie en kunnen de fans dus wederom de portemonnee tevoorschijn halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tsja er valt wat voor geldklopperij te zeggen in verband met die eventuele nieuwe prof uitgave, maar als ze alle verwijderde scènes uit de huidige serie laten staan kan het best een interessante nieuwe dvd worden, want velen kennen de prof alleen in de huidige vorm, dus zonder de verwijderde scènes. Maar dan moet wel alles meteen compleet zijn en niet zoals bij de sleutel, waar meteen na het terugvinden van één van de verloren afleveringen een nieuwe dvd uitkwam, in plaats van dat er gewacht werd of de andere aflevering misschien ook nog wel gevonden zou worden. Want stel dat dat gaat gebeuren, dan krijg je straks weer een nieuwe sleutelversie en kunnen de fans dus wederom de portemonnee tevoorschijn halen.

Dat zou dan ook altijd een dilemma gebleven zijn, aangezien men dan wel weer had gezeurd om het feit dat ze de verloren sleutel aflevering niet te koop aanbieden.

In dit geval hebben ze dus wel de goede keuze gemaakt vind ik:

- Als je de verloren aflevering wil zien, koop je die dvd met dus het risico dat je 'm later nog een keer moet kopen.

- Als je dat risico niet wil nemen..... dan wacht je gewoon.... want je hoeft hem niet te kopen

Wat wonderer bedoelt ben ik het wel mee eens. Zoals bij Grootmoederstijd bijvoorbeeld heb je uitgaves met 5 verschillende voorkanten/lay-outs , terwijl de dvd's exact hetzelfde zijn :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rechter: Alles is voor Bassie, althans de video’s

DEN HAAG

Bassie kan weer lachen. Tot gisteren hadden ’s lands beroemdste clown en diens acrobatische broer het aan de stok met Voorburger Fenno Werkman over 45 videobanden met de originele opnames van ’Bassie en Adriaan en de huilende professor’.

Een kort geding bood uitkomst. De banden kwamen eind jaren tachtig in bezit van filmverzamelaar Werkman. Hij kreeg ze volgens eigen zeggen van een kennis bij een videobedrijf in Hilversum. De Voorburger bood dit jaar de banden te koop aan op de verkoopsite marktplaats.nl.

Daarmee haaldehij zich de woede op de hals van Aad van Toor, alias Adriaan. „Hij belde me op vanuit Spanje en maakte me uit voor rotte vis. Nou, dan schiet ik in de contramine’’, aldus Werkman gisteren tegenover de voorzieningenrechter van de Haagse rechtbank.

Een laaiende Adriaan spande een kort geding aan. Bassie en Adriaan hebben de rechten in handen van alle opnames van het duo en wilden daarom ook de banden van ’Bassie en Adriaan en de huilende professor’ hebben.

Werkman kon gisteren niet aantonen dat hij de rechtmatige eigenaar is van de banden. „Maar ik betwist ook niet de rechten van de tegenpartij’’, zei hij. Het ging Werkman om de manier waarop hij door acrobaat Adriaan te woord was gestaan. „Daar lusten de honden geen brood van. Doet u uw verzoek op een vriendelijke manier, dan kunnen we erover praten’’, richtte de Werkman zich tot advocaat Duijsens van Bassie en Adriaan.

En aldus geschiedde. Werkman en advocaat Duijsens trokken zich korte tijd terug, er werd een telefoontje naar Adriaan gepleegd en de heren waren eruit: voor een bedrag van 1000 euro, Werkmans ’bewaarloon’, krijgen Bassie en Adriaan voor vrijdag hun banden terug. Is alles weer voor Bassie. Als vanouds.

Bron: AD

De banden zijn dus weer in handen van bassie en adriaan, voor 1000 euro maarliefst! Heeft iedereen een beetje zijn zin: werkman geld, en adriaan de banden.

Wel vind ik het raar dat die Adriaan gelijk begint te schelden enzo, we zijn toch geen kleine kinderen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tsja er valt wat voor geldklopperij te zeggen in verband met die eventuele nieuwe prof uitgave, maar als ze alle verwijderde scènes uit de huidige serie laten staan kan het best een interessante nieuwe dvd worden, want velen kennen de prof alleen in de huidige vorm, dus zonder de verwijderde scènes. Maar dan moet wel alles meteen compleet zijn en niet zoals bij de sleutel, waar meteen na het terugvinden van één van de verloren afleveringen een nieuwe dvd uitkwam, in plaats van dat er gewacht werd of de andere aflevering misschien ook nog wel gevonden zou worden. Want stel dat dat gaat gebeuren, dan krijg je straks weer een nieuwe sleutelversie en kunnen de fans dus wederom de portemonnee tevoorschijn halen.

je kan het ook andersom bekijken... JIJ kan ook wachten met het kopen van de nieuwe versie totdat ook de andere verloren aflevering op dvd is verschenen....

En johannes dat Adriaan meteen begint te schelden klinkt bekend... Stond ook op die site van Sander Ketels (jongetje van 12 ofzo).. Die had een B&A fansite gebouwd met heeeeel veel plaatjes van Bassie & Adriaan. Volgens Sander heeft Adriaan zijn vader toen helemaal uitgescholden omdat er copyright op die plaatjes zat...

edit: Had ik lekker toch gelijk dat ze tot een compromis waren gekomen! :P Ik wist wel dat ik gewoon rechten had meoten gaan studeren...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

je kan het ook andersom bekijken... JIJ kan ook wachten met het kopen van de nieuwe versie totdat ook de andere verloren aflevering op dvd is verschenen....

En johannes dat Adriaan meteen begint te schelden klinkt bekend... Stond ook op die site van Sander Ketels (jongetje van 12 ofzo).. Die had een B&A fansite gebouwd met heeeeel veel plaatjes van Bassie & Adriaan. Volgens Sander heeft Adriaan zijn vader toen helemaal uitgescholden omdat er copyright op die plaatjes zat...

edit: Had ik lekker toch gelijk dat ze tot een compromis waren gekomen! :P Ik wist wel dat ik gewoon rechten had meoten gaan studeren...

mmm...... ik weet nou niet of ''Sander Ketels'' zo'n betrouwbaar persoon is, om gelijk vast te stellen dat Adriaan zo reageert. Daarnaast weet je nu 2 gevallen waar het zogezegd zo is, dus moeilijk om gelijk te generaliseren he ;)

Overigens vind ik dat scheldverhaal ook weer opvallend. Werkman wilde de tapes niet teruggeven, omdat het hem niet vriendelijk werd gevraagd... in welke volgorde zou dat gesprek dan zijn verlopen?

Geval 1:

*hallo met fenno werkman?*

*Ja hier met Adriaan! jij rotte vis! geef mn banden terug!!!*

of toch eerder geval 2:

*hallo met fenno werkman?*

*goedendag met adriaan, ik heb vernomen dat u mijn banden te koop aanbiedt... ik zou die graag terug willen hebben, aangezien het mijn eigendom is*

*die krijgt u niet.... of u betaalt een marktconforme prijs*

*WAT! JIJ ROTTE VIS'*

Geval 1 lijkt me niet écht werkelijk

Geval 2 zou kunnen, maar dan heeft Adriaan het op zn minst eerst aardig gevraagd :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

je kan het ook andersom bekijken... JIJ kan ook wachten met het kopen van de nieuwe versie totdat ook de andere verloren aflevering op dvd is verschenen....

En johannes dat Adriaan meteen begint te schelden klinkt bekend... Stond ook op die site van Sander Ketels (jongetje van 12 ofzo).. Die had een B&A fansite gebouwd met heeeeel veel plaatjes van Bassie & Adriaan. Volgens Sander heeft Adriaan zijn vader toen helemaal uitgescholden omdat er copyright op die plaatjes zat...

edit: Had ik lekker toch gelijk dat ze tot een compromis waren gekomen! :P Ik wist wel dat ik gewoon rechten had meoten gaan studeren...

mmm...... ik weet nou niet of ''Sander Ketels'' zo'n betrouwbaar persoon is, om gelijk vast te stellen dat Adriaan zo reageert. Daarnaast weet je nu 2 gevallen waar het zogezegd zo is, dus moeilijk om gelijk te generaliseren he ;)

Ik kan je nog 2 gevallen vertellen, maar ik weet niet of het op prijs wordt gesteld als ik die op het forum plaats ;)

Overigens vind ik dat scheldverhaal ook weer opvallend. Werkman wilde de tapes niet teruggeven, omdat het hem niet vriendelijk werd gevraagd... in welke volgorde zou dat gesprek dan zijn verlopen?

Geval 1:

*hallo met fenno werkman?*

*Ja hier met Adriaan! jij rotte vis! geef mn banden terug!!!*

of toch eerder geval 2:

*hallo met fenno werkman?*

*goedendag met adriaan, ik heb vernomen dat u mijn banden te koop aanbiedt... ik zou die graag terug willen hebben, aangezien het mijn eigendom is*

*die krijgt u niet.... of u betaalt een marktconforme prijs*

*WAT! JIJ ROTTE VIS'*

Geval 1 lijkt me niet écht werkelijk

Geval 2 zou kunnen, maar dan heeft Adriaan het op zn minst eerst aardig gevraagd :P

Zeer waarschijnlijk geval1.... Maar goed ik ga hier verder niet meer op in. Ik wil niet de heren Van Toor zwartmaken ofzo...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naja.... ''zeer waarschijnlijk'' is niet zeker, dus toch moeilijk om te zeggen voor je overgaat tot lulkoek en roddelverhalen. Het zou kunnen inderdaad... maar geval 1 lijkt me toch wel érg onwaarschijnlijk... die man hoeft geen verstand van B&A te hebben om te weten dat Aad ze al jaren kwijt was. Ze kunnen misschien bot zijn, maar geval 1 denk ik toch niet... geval 2 is waarschijnlijker :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Naja.... ''zeer waarschijnlijk'' is niet zeker, dus toch moeilijk om te zeggen voor je overgaat tot lulkoek en roddelverhalen. Het zou kunnen inderdaad... maar geval 1 lijkt me toch wel érg onwaarschijnlijk... die man hoeft geen verstand van B&A te hebben om te weten dat Aad ze al jaren kwijt was. Ze kunnen misschien bot zijn, maar geval 1 denk ik toch niet... geval 2 is waarschijnlijker :P

Geval 1 zou me absoluut niets verbazen.

Maar goed. Hij heeft de banden terug en we zullen wel zien wat er nu mee gaat gebeuren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als geval 1 het geval zou zijn had ie net zo goed niet hoeven bellen.... iedereen weet dat de hoorn er dan op gegooid wordt ;)

Dat zou je nog verbazen. Ik denk dat als zoiets uit het niets zou komen, ik stomverbaasd zou luisteren, niet bij machte te begrijpen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zou je nog verbazen. Ik denk dat als zoiets uit het niets zou komen, ik stomverbaasd zou luisteren, niet bij machte te begrijpen.

Misschien wel ja ;) Maar bereiken doet Aad er niks mee... anders gezegd had hij niet stomverbaasd hoeven te zijn, dat die man die tapes niet wilde geven :P

Trouwens dat bericht dat johannes geloof ik postte..... waren dat 45 tapes :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien wel ja ;) Maar bereiken doet Aad er niks mee... anders gezegd had hij niet stomverbaasd hoeven te zijn, dat die man die tapes niet wilde geven :P

Trouwens dat bericht dat johannes geloof ik postte..... waren dat 45 tapes :?

En jij denkt dat Aad daar zo weloverwogen en beheerst over nadenkt? Iemand die achter AUTO'S aanrent?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En jij denkt dat Aad daar zo weloverwogen en beheerst over nadenkt? Iemand die achter AUTO'S aanrent?

Nee.... ik geloof wel dat hij wat opvliegerig is... alleen hij belt een wildvreemde en het eerste wat er wordt gezegd is ''je bent een rotte vis (niet letterlijk)'' ..... dat is voor mij ongelooflijk, maar het zou best kunnen.

En dat van achter auto's aanrennen weet ik niet ;) ik ben benieuwd ;) Wel toen Bassie werd ontvoerd natuurlijk :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee.... ik geloof wel dat hij wat opvliegerig is... alleen hij belt een wildvreemde en het eerste wat er wordt gezegd is ''je bent een rotte vis (niet letterlijk)'' ..... dat is voor mij ongelooflijk, maar het zou best kunnen.

En dat van achter auto's aanrennen weet ik niet ;) ik ben benieuwd ;) Wel toen Bassie werd ontvoerd natuurlijk :+

ook in de diamant, de schatkaart en curacau, kan zijn dat ik zo snel nog wat vergeet :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee.... ik geloof wel dat hij wat opvliegerig is... alleen hij belt een wildvreemde en het eerste wat er wordt gezegd is ''je bent een rotte vis (niet letterlijk)'' ..... dat is voor mij ongelooflijk, maar het zou best kunnen.

En dat van achter auto's aanrennen weet ik niet ;) ik ben benieuwd ;) Wel toen Bassie werd ontvoerd natuurlijk :+

Dat werd toch ook helemaal niet gezegd, dat het eerst dat hij zei "rotte vis" was? Waarschijnlijk heeft hij die banden gewoon teruggeëist, Werkman weigerde (begrijpelijk), en Aad begon te schelden/dreigen.

Wat ik trouwens wel vreemd vind, is dat er nog niks over is gezegd op boulevard.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat werd toch ook helemaal niet gezegd, dat het eerst dat hij zei "rotte vis" was? Waarschijnlijk heeft hij die banden gewoon teruggeëist, Werkman weigerde (begrijpelijk), en Aad begon te schelden/dreigen.

Wat ik trouwens wel vreemd vind, is dat er nog niks over is gezegd op boulevard.

Ja en dus zei ik : als Aad het eerst wel had ''geeist'' voor hij begon te schelden (de toon waarop weet je natuurlijk toch niet)... waarom zegt Werkman dan ''als hij het nou gewoon had gevraagd...''

naja... whatever... gaat hier toch nergens meer over... ontvoerde banden enzo... Adriaan die achter auto's aanrent... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja en dus zei ik : als Aad het eerst wel had ''geeist'' voor hij begon te schelden (de toon waarop weet je natuurlijk toch niet)... waarom zegt Werkman dan ''als hij het nou gewoon had gevraagd...''

Ik vind eisen iets heel anders dan vragen... of ik begrijp je gewoon niet meer ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja en dus zei ik : als Aad het eerst wel had ''geeist'' voor hij begon te schelden (de toon waarop weet je natuurlijk toch niet)... waarom zegt Werkman dan ''als hij het nou gewoon had gevraagd...''

naja... whatever... gaat hier toch nergens meer over... ontvoerde banden enzo... Adriaan die achter auto's aanrent... :P

Naja zoals ik denk dat het gegaan is:

Adriaan krijgt via via te horen dat zijn eigendommen waar hij al jaren naar op zoek is worden aangeboden op Martkplaats. Adriaan windt zich op en zoekt uit wie deze meneer is.

Ondertussen maakt ie zich alleen maar kwader... (die man heeft ze waarschijnlijk expres achter gehouden om geld voor te vangen etc)

Adriaan belt meneer op.

"Hallo, met Aad van Toor, u heeft mijn originele banden op marktplaats te koop aangeboden"

"Euh waar heeft u het over?"

"Je weet best waar ik het over heb, rotte vis"

Naja zoiets klinkt vrij logisch ;) Zou ik ook kunnen doen als ik vet boos ben ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat werd toch ook helemaal niet gezegd, dat het eerst dat hij zei "rotte vis" was? Waarschijnlijk heeft hij die banden gewoon teruggeëist, Werkman weigerde (begrijpelijk), en Aad begon te schelden/dreigen.

Wat ik trouwens wel vreemd vind, is dat er nog niks over is gezegd op boulevard.

Op de site van Boulevard staat het anders wel: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/)/components/actueel/rtlboulevard/2005/10_oktober/entertainment/051013_adriaan_tapes.xml

Knip en plak de het 'http' t/m het 'xml' hierboven en als je daar geen zin in hebt:

Alles is voor eh... Adriaan

Adriaan van Toor krijgt de originele opnames terug van een aantal videofilms uit de serie Bassie en Adriaan en de Huilende Professor.

Zijn bedrijf Adrina Produkties kwam dinsdag tijdens een kort geding voor de rechtbank in Den Haag tot een overeenkomst met de man die de videobanden had aangeboden op de advertentiesite Marktplaats.nl.

1000 Euro

De advocaat van Adrina Produkties, Peter Duijsens, liet dinsdag weten dat de man 1000 euro krijgt in ruil voor de banden. Adrina Produkties, dat de opnames in de jaren tachtig maakte, had een kort geding aangespannen, omdat de man weigerde de banden af te geven.

Van den Ende

De gedaagde had de 45 opnames al zestien jaar in zijn bezit. Naar eigen zeggen had hij deze verkregen via Joop van den Ende Producties, maar dit bedrijf ontkent dit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nuja €1000 voor de banden is niet niks, maar dat haalt Adrina Produkties er wel uit ( want ik denk echt wel dat een nieuwe Prof in de maak is )

En het blijft zuur om 1000 euro te betalen voor een stel banden die je zelf opgenomen hebt :+ Moeten ze eerst 100 huilende professor dvd's verkopen willen ze de onkosten voor het terugkopen van die tapes eruit halen :7 Schiet lekker op...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En het blijft zuur om 1000 euro te betalen voor een stel banden die je zelf opgenomen hebt :+ Moeten ze eerst 100 huilende professor dvd's verkopen willen ze de onkosten voor het terugkopen van die tapes eruit halen :7 Schiet lekker op...

Jah, maar hoeveel van ons zullen die DVD wel al niet kopen?

Als hij uitkomt ik iig, en ik ben zeker niet de enige.

Dus ze halen het er zeker uit hoor

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En het blijft zuur om 1000 euro te betalen voor een stel banden die je zelf opgenomen hebt :+ Moeten ze eerst 100 huilende professor dvd's verkopen willen ze de onkosten voor het terugkopen van die tapes eruit halen :7 Schiet lekker op...

Ze hebben ze zelf niet opgenomen... Dat heeft Joop vd Ende Producties gedaan. Dat is het hele punt.

Adrina Produkties heeft destijds de rechten van die banden gekocht van Joop vd Ende Producties. De vraag is of ze daarmee ook de originele opnamebanden hebben gekocht.

De man kon overigens niet aantonen dat hij de rechthebbene ervan was (geen aankoopbon oid) en Adrina kon laten zien dat zij de rechten hadden. Maar nog was dat niet genoeg om ook meteen die banden op te kunnen eisen, anders was de advocaat van Adrina niet gaan onderhandelen.

Maar die 1000 euro halen ze er wel weer uit hoor. En het gaat Aad niet (alleen) om het geld volgens mij. Vooral het feit dat het zijn creaties en zijn eigendom is waarvan iemand anders nu claimde de eigenaar te zijn was het probleem.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tsja er valt wat voor geldklopperij te zeggen in verband met die eventuele nieuwe prof uitgave, maar als ze alle verwijderde scènes uit de huidige serie laten staan kan het best een interessante nieuwe dvd worden, want velen kennen de prof alleen in de huidige vorm, dus zonder de verwijderde scènes. Maar dan moet wel alles meteen compleet zijn en niet zoals bij de sleutel, waar meteen na het terugvinden van één van de verloren afleveringen een nieuwe dvd uitkwam, in plaats van dat er gewacht werd of de andere aflevering misschien ook nog wel gevonden zou worden. Want stel dat dat gaat gebeuren, dan krijg je straks weer een nieuwe sleutelversie en kunnen de fans dus wederom de portemonnee tevoorschijn halen.

Over het terugvinden van de verloren afleveringen: ik zet mijn geld op oktober 2006 dat we daar goed nieuws over krijgen. Let maar op....

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Over het terugvinden van de verloren afleveringen: ik zet mijn geld op oktober 2006 dat we daar goed nieuws over krijgen. Let maar op....

Ik verwacht het geheim van de sleutel deel 1 en twee. deze dvd met de verloren aflevering zit al zo vol dat de karaokeliesjes zijn verwijderd, en nog een paar andere scenes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...