Ga naar inhoud

Computer gecrasht !?


Aanbevolen berichten

Vandaag zat ik achter mijn pc, en ineens kreeg ik een blauw beeld. Daarin stond iets (ik weet echt niet meer precies wat) dat een beetje hier op leek: Fysieke ... Verder weet ik het niet, sorry... *(*

Maar goed, mijn pc liep vast, dus ik heb hem gereset. Alleen toen ik hem weer aanzette ging 'ie niet verder. Ik kreeg eerst nog wel het eerste zwarte scherm dat ik altijd krijg als ik mijn pc aandruk. Daarin staat DELL en dan wat over je videokaart en je RAMgeheugen, enz. Maar nadat dit scherm weg ging, kreeg ik volledig zwart beeld. De pc ging ook niet meer verder. Ik kreeg geen Windows opstartscherm te zien enzo...:?

Weet iemand wat er aan de hand is? Of wat ik wellicht kan proberen om mijn pc weer normaal op te kunnen laten starten?

HELP! :{

--edit : titel gefixt ;)-- en nogmaals gefixt

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet het niet zeker maar ik heb zelf ook wel eens zo'n soort probleem gehad en bij mij was toen de harddisk onherstelbaar kapot en moest ik een nieuwe kopen.

Maar misschien kun je ook even proberen om je computer te starten met de cd-rom van Windows al in de cd-romspeler en kijken of je Windows dan opnieuw kunt installeren?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Blue screen of death geeft aan wat er fout is, dus als je zoiets krijgt, is het altijd wel handig om de foutmelding even te noteren. Daar heb je nu niks meer aan, maar onthou dat voor de volgende keer.

Het lijkt op een hardware probleem. Leen even ergens een harde schijf en prop die naast je oude. Stel je bios zo in dat de geleende de primaire is, en kijk of hij dan wel opstart. Je moet waarschijnlijk windows opnieuw installeren op die geleende schijf, omdat je configuratie nogal anders is.

Je kunt ook een linuxversie downloaden die van CD-rom boot. Op die manier kun je dan je oude harde schijf bereiken en kijken of je daar uberhaupt nog bij kan. Zo niet, dan is ie waarschijnlijk doorgefikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om duidelijker te krijgen waar het in zit heb ik een paar vragen.

Geeft de pc bij het starten ook aan welke IDE stations hij vindt? Dus Bijvoorbeeld een cd-rom drive of een harde schijf. Zo ja, staat de harde schijf in het rijtje?

Klopt de hoeveelheid geheugen dat hij tijdens opstarten aangeeft?

Zijn er vreemde piepjes, die je normaal niet hoort?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is waarschijnlijk een virus binnengekomen wat zich over heel ons thuisnetwerk verspreid heeft. Mijn vader zijn pc begon ook te trippen namelijk.

Na de computer op te hebben gestart met de cd van Windows 2000 erin ging hij al iets verder, maar kreeg ik telkens weer zo'n blue screen. Daarom kreeg ik een "STOP-foutmelding". Uiteindelijk heb ik Windows opnieuw geinstalleerd. Hij werkt dus weer! *)

In ieder geval hartelijk dank voor al jullie hulp!

* Mijn pa is nog steeds bezig zijn pc weer op de rails te krijgen... >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
He Sjammie :P moet je de titel niet zelf weer in een foute spelling veranderen he :+

Ik kreeg juist te horen van RM dat het zo was zoals ie nu staat en heb 'm daarom aangepast, weet het zelf eigenlijk ook niet helemaal zeker wat het moet zijn..

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik kreeg juist te horen van RM dat het zo was zoals ie nu staat en heb 'm daarom aangepast, weet het zelf eigenlijk ook niet helemaal zeker wat het moet zijn..

H zit in het kofschip dus eindigt het altijd op t. We vervoegen Engelse werkwoorden gewoon op zijn Hollands, dus niks met ed enzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oh ja ik begrijp het gelijk :+

Maar goed, opgelost :P . Kunnen we weer verder gaan met de gecrashte computer-discussie :P

Is je computer stuk? Gecrashed? Hier kun je al je computerproblemen kwijt.

Dus hoezo ik begrijp het gelijk??? Iedereen maakt wel eens een foutje, dus beetje lullig om dit zo te belichten...

En eerlijk gezegd vind ik gecrascht niet staan en gecrasched logischer...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dus hoezo ik begrijp het gelijk??? Iedereen maakt wel eens een foutje, dus beetje lullig om dit zo te belichten...

En eerlijk gezegd vind ik gecrascht niet staan en gecrasched logischer...

Zo zie je maar, zelfs djkoelkast maakt wel eens een foutje :P . Maar met -ed zal wel de engelse/amerikaanse vervoeging zijn, dat weet ik niet ;)

Oh en er zit trouwens een wereld van verschil tussen:

"Oh ik begrijp het gelijk :+ "

en

"Oh ik begrijp het gelijk :X:N "

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zo zie je maar, zelfs djkoelkast maakt wel eens een foutje :P . Maar met -ed zal wel de engelse/amerikaanse vervoeging zijn, dat weet ik niet ;)

Oh en er zit trouwens een wereld van verschil tussen:

"Oh ik begrijp het gelijk :+ "

en

"Oh ik begrijp het gelijk :X:N "

Weet ik, maar komt allebei best lullig over als je er steeds mee wordt geconfronteerd, niet meer doen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Weet ik, maar komt allebei best lullig over als je er steeds mee wordt geconfronteerd, niet meer doen ;)

Dan snap ik niet dat je er niet wat aan doet als het volgens jou zo vaak wordt gezegd.

Maar goed... zolang we het over spelling hebben wordt er in ieder geval nog "iets" gepost hier. 3 Nieuwe posts na 1,5 dag niet langs te zijn geweest noem ik ook geen feest :|Y

Valt overigens wel op dat overal in m'n omgeving mensen met gecrashte pc's zitten... en nog toevalliger is dat ze allemaal altijd bezig zijn ik weet niet hoeveel gygs aan films naar binnen te pompen of allerlei gecrackte games :P . Volgens mij hebben pc's na een tijd ook gewoon genoeg van al dat gedownload. Ik heb namelijk zelden tot nooit last van dat mn pc niet werkt :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan snap ik niet dat je er niet wat aan doet als het volgens jou zo vaak wordt gezegd.

Valt overigens wel op dat overal in m'n omgeving mensen met gecrashte pc's zitten... en nog toevalliger is dat ze allemaal altijd bezig zijn ik weet niet hoeveel gygs aan films naar binnen te pompen of allerlei gecrackte games :P . Volgens mij hebben pc's na een tijd ook gewoon genoeg van al dat gedownload. Ik heb namelijk zelden tot nooit last van dat mn pc niet werkt :N

Even voor de duidelijkheid...Jij bent de enige die het steeds tegen mij moet zeggen en daar word ik soms wel heel simpel van ja. Dat is gewoon irritant. Dus ik vraag je nu of je ermee wilt kappen.

Ja en dat laatste hoor ik in mijn omgeving ook steeds meer

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Even voor de duidelijkheid...Jij bent de enige die het steeds tegen mij moet zeggen en daar word ik soms wel heel simpel van ja. Dat is gewoon irritant. Dus ik vraag je nu of je ermee wilt kappen.

Ja en dat laatste hoor ik in mijn omgeving ook steeds meer

Die omgeving waar jij het over hebt zal mij m'n reet roesten, want ik ben ook niet de enige die wat tegen die omgeving hier heeft. Het kan me geen hol meer schelen wat een ander van me vindt, want iedereen vindt toch wel wat. En dat iedereen altijd tegen anderen over mij zeikt ipv naar mij toe te komen weet ik onderand ook wel ja. Kan ik ook nog wel 30.000 keer blijven zeggen, maar dat verandert toch niet. Ik "hoor" namelijk niks.

En nogmaals: als ik het "steeds" tegen jou zeg snap ik niet dat jij nog "steeds" niets er aan doet. Je maakt er zelf overigens een probleem van, aangezien er gewoon :+ achter staat. Dat het irritant is dat ik na "steeds" aangeven nog steeds idiote spelfouten lees wordt zeker niet over gesproken? Laat me niet lachen... de kleinste slak die je hier neerlegt worden steeds kilo's zout overheen gedonderd. En waarom? Gewoon omdat het waarheden zijn.

Maar goed, ik zei dus 20 posts hierboven geloof ik al dat het hier offtopic gaat dus beetje kansloos om er hier op het forum over door te gaan zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die omgeving waar jij het over hebt zal mij m'n reet roesten, want ik ben ook niet de enige die wat tegen die omgeving hier heeft. Het kan me geen hol meer schelen wat een ander van me vindt, want iedereen vindt toch wel wat. En dat iedereen altijd tegen anderen over mij zeikt ipv naar mij toe te komen weet ik onderand ook wel ja. Kan ik ook nog wel 30.000 keer blijven zeggen, maar dat verandert toch niet. Ik "hoor" namelijk niks.

En nogmaals: als ik het "steeds" tegen jou zeg snap ik niet dat jij nog "steeds" niets er aan doet. Je maakt er zelf overigens een probleem van, aangezien er gewoon :+ achter staat. Dat het irritant is dat ik na "steeds" aangeven nog steeds idiote spelfouten lees wordt zeker niet over gesproken? Laat me niet lachen... de kleinste slak die je hier neerlegt worden steeds kilo's zout overheen gedonderd. En waarom? Gewoon omdat het waarheden zijn.

Maar goed, ik zei dus 20 posts hierboven geloof ik al dat het hier offtopic gaat dus beetje kansloos om er hier op het forum over door te gaan zo.

Met "dat laatste" doelde ik niet op wat je hierboven zegt, maar dat ik het de laatste tijd ook steeds meer in mijn omgeving hoor dat er computers craschen.

En daarvoor probeer ik je duidelijk te maken dat het irritant is om het steeds aan te moeten horen dat ik een foute heb gemaakt. Ik houd er rekening mee, maar zoiets verandert niet van dag op dag. Hoe zou jij het vinden om steeds op je zwakheden aangewezen te worden. Beetje begrip vragen is dus ook al te veel gevraagd.

Jij begint weer over slakken en zout en brengt de discussie op gang, terwijl ik je gewoon iets vraag! Daarnaast vind ik die post heel aanvallend en daar is geen enkele reden toe. De manier waarop bevalt me niet. Dit slaat ook nergens op. En dit doet communicatie. Hopelijk weet je dat je hiermee niet veel bereikt. Actie is reactie.

En als je er nu toch zelf over begint en om je de waarheid te zeggen; Ik ga die mensen waar jij op doelt steeds beter begrijpen.

Nu dus nog een keer de vraag: Zou je willen stoppen met het continu verbeteren van eventuele spelfouten die ik maak? Danke

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...