Ga naar inhoud

We hebben een regeerakkoord!


Hoe lang blijft dit kabinet zitten?  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe lang blijft dit kabinet zitten?

    • Balkenende 4, dus 4 jaar
      4
    • LPF, D66 en nu CU... kan niet goed gaan.. 3 jaar
      0
    • 2 jaar moet lukken
      2
    • Meer dan een jaar zit er niet in..
      2
    • Voordat de ministersposten zijn ingevuld is het al over
      0
    • Vlaams Blok!!!
      0
    • We are living in Amerikaaa
      0


Aanbevolen berichten

*O* Balkenellende IV is een feit! *O*

Met in de hoofdrollen:

Jan Potter Balkenellende

Wouter Boskanovich

en

Andre du Rouvoet.

Belangrijke punten in het regeerakkoord die ik tot nu toe heb opgevangen:

- Privatisering Schiphol gaat niet door

- Abortus en Euthenasie blijft bestaan

- Weinig aandacht voor Europa

- Een miljard extra voor het onderwijs

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wens te duiden dat het Vlaams Blok niet langer bestaat wegens racistisch, ze heten nu het Vlaams Belang (en zijn echt niet van idee veranderd).

Tevens wens ik op te merken dat ik nooit op een partij zal stemmen die voor de afscheiding van Vlaanderen ijvert.

Dus daarom stem ik nergens op in de poll ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben voor 4 jaar gegaan. Denk dat JP als minister echt wil slagen en die ChristenUnie zich wel rustig houdt (in tegenstelling tot D66 en LPF).. PvdA kan wellicht een obstakel vormen.

Jammer dat er weinig aandacht komt voor Europa. Da's vast geen standpunt van JP ;)

Ben allang blij dat JP aan de macht is :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het allemaal maar een stel clowns... geen ??n van deze partijen heeft zich zo onderhand aan zijn partijplannen gehouden. Rutte stelt hier terecht dat het een regering wordt van stilstaan en veel uitgeven en Marijnissen stelt hier terecht dat Bos gewoon aan het jokeren is met name op zijn standpunten van het aanpakken van hogere inkomens via AOW e.d. waarbij hij vervolgens de midden-inkomens pakt. En of Christenunie zich zo rustig houdt betwijfel ik nog... ze werden nou al haast de mond gesnoerd als het gaat om het vrolijk presenteren van hun bereikte punten mbt abortus e.d.

Het zal mij benieuwen :P . Ik vermoed vooralsnog dat het wel snel op stront gaat uitdraaien :P

@ Twice: inderdaad ben ik ook blij dat JP nog premier is... Bos laat nu al voor de zoveelste keer blijken hoe betrouwbaar hij is :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het werd godverdomme wel tijd ook, zeg. Wat een zielige vertoning.

Dat we nog STEEDS Balkenende hebben, kan ik ook niet echt begrijpen, maar goed, 't is niet anders.

Ik heb voor twee jaar gestemd, ik heb zo het vermoeden dat de PvdA niet helemaal jofel is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zal even mijn keuze voor die vier jaar toelichten:

Het ligt te voor de hand dat het niets gaat worden, dat het wel wat moet worden. Logica he :P

Waarom ligt het voor de hand:

- duurde eeuwen voor dit akkoord er was

- CDA en PVDA hebben de laatste jaren een totaal andere koers gevaren

- CU is er als derde partij bijgesleept om genoeg stemmen te halen, niet omdat ze overeenkomende standpunten hadden..

- Zijn nou al drie kabinetten Balkenende mislukt...

Edit:

En opzich hebben de zittende partijen natuurlijk vriendjes in de oppositie: CDA de VVD en PVDA de SP. Het is dus niet meer zon rechts kabinet vs linkse oppositie...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is dus niet meer zon rechts kabinet vs linkse oppositie...

Gelukkig niet, daarom kan ik me ook wel vinden in een kabinet met CDA en PVDA (ben wel benieuwd hoe de CU het gaat doen). Uiteraard moet de toekomst uitwijzen hoelang het kabinet blijft zitten. Ikzelf geef ze voorlopig het voordeel van de twijfel en heb daarom vier jaar gekozen in de poll.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het werd godverdomme wel tijd ook, zeg. Wat een zielige vertoning.

Dat we nog STEEDS Balkenende hebben, kan ik ook niet echt begrijpen, maar goed, 't is niet anders.

Ik heb voor twee jaar gestemd, ik heb zo het vermoeden dat de PvdA niet helemaal jofel is.

Och, niet zo overdrijven, zo lang heeft het niet geduurd. Ze hebben eerst een andere combi geprobeerd en dat werkte niet, en deze werkte wel.. Prima toch.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Och, niet zo overdrijven, zo lang heeft het niet geduurd. Ze hebben eerst een andere combi geprobeerd en dat werkte niet, en deze werkte wel.. Prima toch.

Het feit dat er na verkiezingen bijna drie maanden gewacht moet worden op een nieuwe regering, vind ik onaanvaardbaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geef het nog geen jaar. Die bosnicht is de grootste verliezer tijdens de verkiezingen, maar is wel de persoon met de grootste bek. Nu pikken ze het nog, maar straks komt er een tijd dat ze het niet meer pikken en moties van wantrouwen in gaan dienen.

En het is ook een kwestie van tijd voordat ze door gaan hebben dat diezelfde bosnicht voor Robin Hood (hij jat van de rijken) en Sinterklaas (hij deelt graag cadeautjes en geld uit) aan het spelen is/gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik geef het nog geen jaar. Die bosnicht is de grootste verliezer tijdens de verkiezingen, maar is wel de persoon met de grootste bek. Nu pikken ze het nog, maar straks komt er een tijd dat ze het niet meer pikken en moties van wantrouwen in gaan dienen.

En het is ook een kwestie van tijd voordat ze door gaan hebben dat diezelfde bosnicht voor Robin Hood (hij jat van de rijken) en Sinterklaas (hij deelt graag cadeautjes en geld uit) aan het spelen is/gaat.

Nja "de rijken"... de midden-inkomens dus :+ . Dat vond Marijnissen dus ook al niet zo cool van de PvdA :P . En Rutte is ook niet zo'n CDA fan, dus denk dat de oppositie in eerste instantie net zo hard gaan trappen als normaal :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het feit dat er na verkiezingen bijna drie maanden gewacht moet worden op een nieuwe regering, vind ik onaanvaardbaar.

Het lijkt inderdaad lang, maar de uitslag van de verkiezing was gewoon lastig wat betreft de vorming van een kabinet. Daarnaast heeft JP inmiddels drie kabinetten in bijna vijf jaar versleten, dus ik kan me zo voorstellen dat hij eerst eens goed gekeken heeft welke mogelijkheden er waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

JP wil het zelf graag in stand houden, Bos heeft dusdanig veel verloren dat hij de val van Balkenende IV niet op zijn geweten wil hebben (wat is er gebeurd met LPF en D66 nadat zij een regering verprutste: juist, grof zetelverlies in de 2e kamer verkiezingen). Rouvoet durft zijn mond niet open te houden :P

Nee, dit blijft wel enkele jaartjes...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nja "de rijken"... de midden-inkomens dus :+ . Dat vond Marijnissen dus ook al niet zo cool van de PvdA :P . En Rutte is ook niet zo'n CDA fan, dus denk dat de oppositie in eerste instantie net zo hard gaan trappen als normaal :P

Rutte is een ei. Zacht gekookt.

VVD heeft geen gave politici meer... Dus als het huidige kabinet het vier jaar volhoudt heet de VVD genoeg tijd om nieuwe te vinden :P

Dat filmpje na de Wereld Draait Door was ook mooi :D Wouter Bos die om Balkenende gniffelde en daarna uitlachde :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

rietje verdonk heeft netzoveel aanbidders als vijanden, dus daar hebben ze vrij weinig aan :P En nee die had geen lijsttrekker moeten worden, dan had de VVD net zoveel zetels gekregen als D66...

Link naar bericht
Delen op andere sites
rietje verdonk heeft netzoveel aanbidders als vijanden, dus daar hebben ze vrij weinig aan :P En nee die had geen lijsttrekker moeten worden, dan had de VVD net zoveel zetels gekregen als D66...

Totaal mee oneens. Rita heeft wel uitstraling. VVD heeft een grote harde kern die toch wel VVD stemmen, al word ik lijsttrekker.. Dat heeft elke partij, maar het grootste gedeelte is zwevend, die moet je natuurlijk zien te raken. Dat lukte Rutte totaal niet, en dat had Verdonk vast beter gelukt. Allicht had ze meer vijanden gemaakt, maar haar vijanden hebben nu geen Rutte gestemd, dus ik denk dat ze beter uit waren geweest met Verdonk, en in ieder geval niet gedaald tot 3 zetels.

Link naar bericht
Delen op andere sites
rietje verdonk heeft netzoveel aanbidders als vijanden, dus daar hebben ze vrij weinig aan :P En nee die had geen lijsttrekker moeten worden, dan had de VVD net zoveel zetels gekregen als D66...

Zou zelf wel op de VVD stemmen, maar Verdonk is inderdaad een reden om dat niet te doen. Wat al te extreme gedachten op bepaalde punten, past beter bij de partij van Wilders. Rutte presenteert zichzelf niet goed genoeg en is daarom ook geen goede leider.

Wat het kabinet betreft: van alle Balkenende-kabinetten geef ik ze de meeste kans om het 4 jaar vol te houden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap die hele heisa eigenlijk niet zo.

Een lijsttrekker moet zijn partij verkopen / promoten en presenteren.

Wanneer er gestemd moet worden is het zeker NIET verplicht om op de lijsttrekker te stemmen. Sterker nog, bij de afgelopen verkiezingen heeft Verdonk zo'n 60.000 meer stemmen gehad dan lijsttrekker Rutte!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Totaal mee oneens. Rita heeft wel uitstraling. VVD heeft een grote harde kern die toch wel VVD stemmen, al word ik lijsttrekker.. Dat heeft elke partij, maar het grootste gedeelte is zwevend, die moet je natuurlijk zien te raken. Dat lukte Rutte totaal niet, en dat had Verdonk vast beter gelukt. Allicht had ze meer vijanden gemaakt, maar haar vijanden hebben nu geen Rutte gestemd, dus ik denk dat ze beter uit waren geweest met Verdonk, en in ieder geval niet gedaald tot 3 zetels.

klopt, maar al die crisisen (is dat het juiste meervoud?) met rita hadden een grotere stempel op de vvd gedrukt als zij lijsttrekker zou zijn geweest... Maar zonder dat was ze indd wel een betere geweest dan rutte ;)
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

klopt, maar al die crisisen (is dat het juiste meervoud?) met rita hadden een grotere stempel op de vvd gedrukt als zij lijsttrekker zou zijn geweest... Maar zonder dat was ze indd wel een betere geweest dan rutte ;)

Hehe wordt straks leuk... VVD en SP allebei in de oppositie... CDA, PVDA en CU gaan het zometeen verneuken... VVD en SP gaan groeien... VVD en SP moeten een regering gaan vormen :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

klopt, maar al die crisisen (is dat het juiste meervoud?) met rita hadden een grotere stempel op de vvd gedrukt als zij lijsttrekker zou zijn geweest... Maar zonder dat was ze indd wel een betere geweest dan rutte ;)

Crises.

Met verdonk was er nu vast geen generaal pardon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...