Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb zo'n maand geleden Kubuntu op m'n pc geinstalleerd. (naast windows, want autocad en gis-programma's werken niet onder linux-systemen)

Werkt allemaal perfect maar ik vroeg me af of er hier Linux-gebruikers zijn die een beter alternatief hebben dan Kubuntu want hier loopt Amarok heel graag vast als ik een afspeellijst wil maken en avi's afspelen is een echte ramp (hij loopt heel traag en de kleuren gaan nooit goed mee)

bedankt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kubuntu = Ubuntu maar dan met KDE ipv GNOME, ik zou zelf eerder voor GNOME gaan omdat het veel prettiger werkt, KDE lijkt echter meer op Windows.

Ubuntu is gebaseerd op Debian (waarop ook de server draait ;) ) en dat maakt e.e.a. veel makkelijker (zoals updaten), ook ken ik iemand die volledig op Ubuntu draait en hier goede resultaten mee heeft, ook met gamen.

Red Hat is geen alternatief, Fedora wel eventueel, dat is de gratis versie van Red Hat, Red Hat zelf is nu alleen nog betaald in enterprise versie.

Zorg dat je de juiste drivers voor je videokaart hebt en de juiste codecs, dan moet het zeker lukken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

Linux, daar doe ik steeds meer mee. Ik draai zelf Ubuntu server. En daarmee doe ik vanalles. Ik host voor mezelf een Jinzora omgeving, zodat ik mijn muziek overal beschikbaar heb. Ik heb een restream interface voor mijn Dreambox, zodat ik overal gebruik kan maken van mijn tv abonnement. Ik draai ook hierop mijn eigen mailserver.

Maar ik ben bijvoorbeeld ook met een leuk projectje met de gewone Ubuntu 10.10 bezig. Het maken van een CarPc. Hierin komt Navigatie (werkt al), radio (nog niet aan de praat), internet(werkt al, via vodafone stick) en uitlezen motor management (nog uitlees kabel nodig). Hiervoor heb ik een leuk touchscreentje gekocht, zodat ook het bedienen werkt.

aangepast door Wer-Al_Zwowe
Link naar bericht
Delen op andere sites

Linux kun je zo veel mee met beperkte resources.

Ik heb hier sowieso 2 servers die Debian draaien (retroforum draait ook onder Debian), ik heb een pc in een monitor (15" met een heel dun bakje er achter) en die draait DSL (Damn Small Linux) op een 533 MHz Via processor en 128MB geheugen, maar draait prima. Ik heb met vrijwel elke Linux wel een keer geëxperimenteerd. Heb nu ook PC Linux OS (gebaseerd op Mandrake) draaien op een laptop met een Via chipset/Via videokaart/Via geluidskaart. Bagger die normaal niet werkt, maar onder PCLOX dus wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Moet ik wel aan toevoegen dat Linux al een heel eind op de goede weg is. Windows is inderdaad superieur, vooral omdat alles er voor beschikbaar is, maar ook voor Linux zijn er zeker goede alternatieven.

Inderdaad.

Hetgene wat ik vooral mis bij Windows is een software-centrum waar alle beschikbare programma's met 1 klik kan downloaden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad.

Hetgene wat ik vooral mis bij Windows is een software-centrum waar alle beschikbare programma's met 1 klik kan downloaden

Zou inderdaad een leuk idee zijn, maar ik ben bang dat je dan een nog ergere monopoliepositie krijgt in de softwarewereld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Probeer het eens ;)

www.ubuntu.org

Die link brengt me écht naar de verkeerde site, tenzij je wil dat ik me meer inzet voor humans in Africa.

Ubuntu is an age-old African term for humaneness - for caring, sharing and being in harmony with all of creation. As an ideal, it promotes co-operation between individuals, cultures and nations.

:P

Das flauw, nu hebben ze er ineens .com van gemaakt.

http://www.ubuntu.com/

aangepast door Ross
Link naar bericht
Delen op andere sites

Die link brengt me écht naar de verkeerde site, tenzij je wil dat ik me meer inzet voor humans in Africa.

Ubuntu is an age-old African term for humaneness - for caring, sharing and being in harmony with all of creation. As an ideal, it promotes co-operation between individuals, cultures and nations.

:P

Das flauw, nu hebben ze er ineens .com van gemaakt.

http://www.ubuntu.com/

Nou Ross, quote me gewoon als je me een antwoord wil geven! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...