Ga naar inhoud

Het grote Falco-waarderingstopic!


Aanbevolen berichten

Jaja, Falco, de Oostenrijker die niet kan ontbreken op een retrosite, met hits in vooral de jaren 80 maar ook in de jaren 90! Wie kent hem niet? Enkele hits: Ganz Wien, Jeanny, Coming Home, Sound of Musik, Egoist, Out of the Dark en zelfs de twee wereldhits Der Kommissar en zijn meest grote; Rock me Amadeus. Twee jaar geleden kwam 'Symphonic' uit, de registratie van een concert uit 1994 waarin hij met een 80-koppig orkest 12 van zijn nummers speelde. Onlangs heb ik deze aangeschaft en voor de gemiddelde Falco-fan is het een aanrader. Hieronder Jeanny & Coming Home van dit concert.

Falco _O_ Held.

falco_gigrecords901.jpg

aangepast door B1000000
Link naar bericht
Delen op andere sites

"This video contains content from Sony Music Entertainment, who has blocked it in your country on copyright grounds. "

:')

Klopt ja... Amerikaanse vrienden van mij konden het ook niet kijken. Er zweeft ergens op youtube nog een video rond die ik weer niet kan kijken, dus misschien die wel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Jeanny vond ik ook altijd erg indrukwekkend, mede door de fraaie video.

Van Rock me Amadeus kan ik me nog vaag herinneren dat het hier pas een hit werd toen Bolland en Bolland er een nieuwe versie van gemaakt hadden. Volgens mij werd het allemaal wat 'swingender'daardoor, maar de oude versie ken ik eigenlijk niet meer zo goed. Wellicht dat de Falco 'fans' de oude versie beter vonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...