Ga naar inhoud

[NL] Het zonnetje in huis


Aanbevolen berichten

Nederlandse comedyserie over de perikelen van Catharina, Piet en Erik Bovenkerk. Vader besluit na de dood van zijn vrouw bij zijn zoon en diens vrouw Catherina in te trekken. Hij leeft echter zijn eigen leven en houdt met niets of niemand rekening. Dit tot grote onvrede van zijn schoondochter, die haar ergernis bovendien niet onder stoelen of banken steekt. Zoon Erik probeert de goede vrede te bewaren in Huize Bovenkerk, maar slaagt daar meestal niet in.

anp5460891.jpg

Naar mijn mening een absolute geniale serie. Vooral door de rol van John Kraaijkamp senior. Hij maakte de serie toch wel echt. Nu is er na jaren wachten eindelijk een complete box verschenen met alle negen seizoenen *O*

1002004009066092.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die box moet ik binnenkort dan eens gaan halen. :D

Inderdaad een geweldige serie. De leukste seizoenen vond ik die met _O_ Sacco van der Made _O_ erbij als Bert. Maar Ella Snoep vond ik ook geweldig. Helaas is ze net als Pieter Lutz vorig jaar overleden. Het gaat hard de laatste tijd met de cast, maar ze waren dan ook al flink op leeftijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kon er vroeger wel om lachen. Ik vind alleen dat ze ermee hadden moeten stoppen toen Adèle Bloemendaal met Kraaykamp Sr. wegging en Arnoutje in beeld kwam. Dat was de laatste aflevering en toch kwamen ze ineens weer terug, zeker een geldkwestie ofzo. En Sacco vd Made natuurlijk _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hahaha, Bert maakte het inderdaad wel in de eerste seizoenen.

Ik kan me nog herinneren dat hij uit het niets een keer gewoon "seks" door het café riep. Piet vroeg waarom hij dat deed. Bert zei daarop dat hij dat af en toe roept om te kijken of hij nog wel leeft. Dat vind ik gewoon epic :')

Zonde dat hij na seizoen 4 is overleden, al maakte Hella wel heel veel goed.

Walter vond ik wel weer minder. Maar Fred werd naar mijn mening weer steeds leuker.

Mijn favoriete aflevering blijft toch wel "We bellen nog wel". Die heb ik vroeger te vaak gezien maar toch blijft hij leuk voor mij. Met op nummer twee bij mij "Bedankt lieve ouwe". Seizoen 6 is sowieso mijn favoriete seizoen, al heb ik geen idee hoe dat komt. Misschien nostalgie voor mij? :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik de eerste afleveringen van deze serie weer zie, vraag ik me altijd af waar Fred Velle (barman Kees) toch gebleven is. Ongeveer gelijktijdig met zijn verdwijnen uit Het Zonnetje, was hij ineens ook niet meer te zien als Henk van den Berg in Toen Was Geluk Heel Gewoon.

En nu ik het toch heb over Fred Velle, komt meteen ook één van mijn favoriete afleveringen uit deze serie boven. De aflevering met de gijzeling in café Vijf Bier. Vooral die scène waarin de heren elkaar welterusten wensen is hilarisch: Kees: ,,truste Fred, truste Bert, truste Piet", Bert: ,,truste Fred, truste Kees, truste Piet", Fred: ,,truste Kees, truste Bert, truste Piet". Vervolgens kijken ze naar Piet, die echter niet mee wil doen met die flauwekul _O- .

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik de eerste afleveringen van deze serie weer zie, vraag ik me altijd af waar Fred Velle (barman Kees) toch gebleven is. Ongeveer gelijktijdig met zijn verdwijnen uit Het Zonnetje, was hij ineens ook niet meer te zien als Henk van den Berg in Toen Was Geluk Heel Gewoon.

Hij is in 2004 overleden, op 56 jarige leeftijd. Volgens mij niet groot in het nieuws geweest ook:

http://www.schagenfm.nl/nw-437-7-19184/nieuws/fred_velle_overleden.html

Nu is dit ruim na het stoppen, maar wellicht was hij toen al ziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Ik vind dit ook een hele leuke TV serie. 't eerste seizoen zag ik voor het eerst bij RTL 4 in de zomervakantie een aantal jaren geleden. Dat was toen GTST tijdelijk een zomerstop had.

Ik vond het toen heel opmerkelijk dat ook Erik Bovenkerk zijn vader liever zag gaan dan komen. (want ik ken de serie pas vanaf seizoen 4) En wat ik ook vreemd vind, is dat Agnetha bovenkerk, in de latere seizoenen ineens Annie heet als ze het over haar hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...