Ga naar inhoud

[MUZIEK] - ID Contest TV Themes 7


Aanbevolen berichten

De 7e editie van de inmiddels beroemde RetroForum TV Themes-contest!

Ik heb er letterlijk gewoon ingegooid wat me als eerste te binnen schoot en toen moest ik nog van alle themes nakijken of het niet al eerder in een contest zat... Fijn 8)7 Hints komen later van enkel niet geraden nummers, niets meer en niets minder. ...Nuja, misschien nog een cryptische collage (En geloof me, zo'n collage gaat lelijk worden als ik die maak :')) maar eh... Roeien met de riemen die je hebt, zeg ik maar.

Oh, voor ik het vergeet:

De winnaar wint een kleurentelevisie: post-116-074614400 1286674988.png

De runner-up enkel een zwart/wit: post-116-087203000 1286674980.png

Toi Toi Toi!

ID Contest TV Themes 7.zip

Deze contest zal 2 weken lopen met de deadline op 24 oktober

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm geen makkelijke ;)

Ik herken er nog niet veel op het eerste gehoor, dus ik zoek eerst nog even verder voor ik in stuur.

Overigens leuk dat je de tune van nummer 22 nog hebt ;)

Daar was ik ook naar op zoek :P

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij vrees ik hetzelfde als bij dj, ik heb eens geluisterd en ik herken welgeteld 1 theme.

En met mijn eigen belachelijk ( O-) ) idee om 4 filmbesprekingen in 4 weken te maken zal ik deze contest aan me laten voorbij gaan.

Sorry samba-boy, ik weet dat je er je tijd in hebt gestoken.

Misschien als ik eens voor m'n eigen deadline klaar ben met een bespreking dat ik wat zoek, maar ik vrees ervoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zonder al te veel te verraden, maar ik heb zeer sterk het vermoeden dat niet alle tunes afkomstig zijn van intro's van series of iets dergelijks

Ik heb een tune waarbij de tekst exact hetzelfde is als het aangeboden fragment gevonden, maar dat nummer komt uit een film...?!

De tunes zeggen mij verder over het algemeen ook zeeeer weinig. Ik ga niet heel ver komen vrees ik

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zonder al te veel te verraden, maar ik heb zeer sterk het vermoeden dat niet alle tunes afkomstig zijn van intro's van series of iets dergelijks

Ik heb een tune waarbij de tekst exact hetzelfde is als het aangeboden fragment gevonden, maar dat nummer komt uit een film...?!

Wat is het vertrouwen weer goed, zeg. :P Ik heb die theme waar jij het over hebt namelijk toch echt uit een serie.

Is het overigens omdat ik deze contest maak, dat er werkelijk maar 2 mensen hebben meegedaan tot nu toe? Bedroevend. Ik geef geen tussenstand tot er 3 inzendingen zijn geweest. Minstens.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

De lage graad van deelname is een algemene tendens momenteel.

TV Themes zijn zoiezo vrij specifiek en als je al 2 (bijna zekere) deelnemers wegneemt wegens weinig herkennen en weinig tijd (dj en mezelf) dan kom je niet gauw aan veel deelnemers.

Je moet het zeker niet persoonlijk opvatten.

(ik probeer trouwens nog hoor, maar de filmbespreking neemt veel tijd in beslag want de dvd wil niet rippen...)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik krijg zojuist de correctie op de ingezonden antwoorden en tunes waarvan ik vrijwel zeker was worden fout gerekend.

Ook tunes waar tekst in is te horen kan ik als zodanig letterlijk vinden (ook de controle op youtube is identiek) en toch worden deze fout gerekend...

Tunes die ik niet heb ingevoerd herken ik ook echt totaal niet, dus ik vrees dat ik hier ook niet ver mee ga komen.

Persoonlijk denk ik dat deze editie lastiger is dan de 6e editie van mijzelf en dat je de tunes alleen zou kunnen vinden als je de series een keer gezien hebt of gevolgd hebt.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zal dit weekend een poging wagen. Op het eerste gehoor herken ik ook vrij weinig. Zoals eerder gezegd: de themes worden ook steeds specifieker want met 7 tv themes contests betekent het al een streep door de rekening van ~175 series. Het overgebleven veld blijft dan dunner bezaaid.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels 3 deelnemers:

1. Frey

2. Randy_Roes

3. RM

Er kan nog van alles gebeuren! Dus om daarvoor te zorgen, ga ik toch wat hints geven.

Misschien al door 1 van de 3 geraden en misschien ook niet... Ik maak het dus een beetje pittig. :P

- BOOM! (Deze geldt voor 2 series)

- Reddende bel

- Ook wel 'Brul van de lul'

- 1 van de vrienden

- Jongen komt in aanraking met het universum

- Hier keek niemand naar, maar toch iedere week miljoenen kijkers

- De bekende Stoomlocomotief en een ex-sesamstraat bewoner

- Met geen belang

- SjammieSjammie

- De grote kleine man

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is zojuist 24 oktober geworden, de contest is ten einde.

Op de valreep heb ik een inzending van Hinse mogen ontvangen. Nuja, valreep... Ik heb hem op de valreep zien staan en nagekeken. Zal het genoeg zijn om Frey, de eerste plaats-houder van de oude tussenstand, te kunnen verstoten? ...Alsof het nog niet erg genoeg is, heeft Frey (Nu letterlijk op de valreep) nog een laatste versie ingestuurd. Hij heeft met die versie als enige 1 theme weten te raden die verder niemand wist.

Op een gedeelde 4e plaats zijn geeindigd: RM en TMP. Met een redelijke score van 7/25 punten wisten ze toch enkele obscene titels te raden, en dat was al moeilijk in deze pittige contest.

Op de 3e plaats is geeindigd: Randy_Roes. Met 12/25 punten in een poging zeer netjes, met de helft van de themes geraden. Wegens drukte maar 1 poging gedaan maar wel meteen een mooie poging.

Nu gaat het erom spannen, is het Frey of Hinse die op de tweede plaats staat?

De zwart/wit televisie is voor... Hinse. In 1 poging heeft hij een klapper uitgedeeld en mocht Frey zijn 2 laatste versies niet hebben ingeleverd, was Hinse de winnaar geweest. Maar met 17/25 punten mag je niet klagen toch?

En tenslotte is de kleurentelevisie, je kan het al raden, voor Frey, met 4 versies en 21/25 punten. De terechte winnaar van deze pittige 7e TV theme-contest.

Oplossingen

01: The big bang theory (Hint: Boom)

02: Saved by the bell (Hint: Reddende bel)

03: Moonlighting

04: De schreeuw van de leeuw (Hint: Brul van de lul)

05: Cousin Skeeter

06: Sabrina the teenage witch

07: Telekids

08: Joey (Hint: 1 van de vrienden)

09: Ned's Declassified

10: Stratemakeropzeeshow

11: Degrassi the next generation

12: Boy meets world (Hint: Jongen komt in aanraking met het universum)

13: Maple Town

14: Jim Button

15: Verkeerd verbonden

16: Kablam! (Hint: Boom)

17: Zonder Ernst (Hint: Met geen belang)

18: Waku Waku

19: Honeybee Hutch

20: The pin up club (Hint: Hier keek niemand naar, maar toch iedere week miljoenen kijkers)

21: SamSam (Hint: SjammieSjammie (En ja, die hint vond ik zelfs slecht)

22: Parodie Parade

23: Thomas en Senior (Hint: De bekende Stoomlocomotief (Thomas) en een ex-sesamstraat bewoner (Lex Goudsmit speelde Senior))

24: FC De Kampioenen

25: BNN (Hint: De grote kleine man (Bart de Graaff, oprichter van BNN was groot in doen maar klein in postuur))

Dat waren ze.

Bedankt voor het deelnemen en tot de volgende contest!

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Damn die Hinse!!!!

Anders had ik eindelijk eens een awardje voor zo'n tv themes contest gekregen :P ...

Ik moet eerlijk zeggen dat deze contest goed ineen zat, er was een mooie variatie en met wat zoekwerk kon je wel wat vinden (ik heb alles gevonden gedurende de tijd dat het duurde om Zombi 2 te rippen ;) )

De awards worden zsm uitgedeeld (dus met andere woorden: binnen 2 minuten ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...