Jump to content

Retro Muziek Sample Topic

Recommended Posts

Je hoort het eigenlijk wel een paar keer per dag, steeds weer dat bekende deuntje in een nieuw nummer. Op het werk heb ik vaak 3FM of SLAMFM! opstaan, en veel muziek is gewoon simpelweg herkenbaar.

Dit topic heb ik geopend om zo veel mogelijk nummers te zoeken, en hierbij ook de originele artiest bij te zoeken ^O^

Bijvoorbeeld Ke$ha - Take it off, heeft een sample van The Jackson 5 - Can You Feel it (1:10)

------------------------------------------------------

Avicii & Sebastian Drums - My Feelings For You & Cassius - Feelings for you, hebben als roots:

Gwen McCrea - All This Love That I'm Giving

Leuk retrothema btw ^O^

Edited by Ross
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Eindelijk heb ik dan een cover gevonden die ik wel kan waardeerden.

Origineel: (vanaf 1:40)

http://www.youtube.com/watch?v=jREEHBqp6n8

Cover / Sample:

Ja, dat is inderdaad een goede cover. Misschien komt het ook omdat ze het origineel als uitgangspunt hebben genomen en er een heel nieuw iets ervan hebben gemaakt. Meestal zie je het andersom (zoals bij J-Lo), dat het origineel artistiek goed in elkaar zit en vaak uit meerdere coupletten + refrein bestaat, waarna de cover maar 1 klein stukje ervan gebruikt en dat tot in den treure herhaalt. Dat soort nummers krijgen van mij geen artistieke erkenning. Hoe lekker ze soms ook in het gehoor liggen. Het gaat om het principe :P

• 7 months later...
  • 2 years later...
  • 9 months later...