Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Verzonken Stad - deel 2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

En? Heeft hij de Klaris-muziek nog?

Met de muziek zit het echter raar in elkaar op de Arcade dubbelbox van 'Bassie & Adriaan en de Verzonken Stad'. Band 1 is bij mij volledig nabewerkt met voortunes, alle achtergrondmuziek van Bert Smorenburg. Maar op band 2 zie je het voorfilmpje van Arcade Pictures en dan is alles origineel, Klaris voortunes en muziek dus! Zelfs op het einde de muziek van Thema Verzonken stad van Aad Klaris. Fantastisch gewoon!

Maar wat ik nu nog niet snap, bestaat er dan een langere versie van De verzonken Stad? Want op mijn videodubbelbox staat : 'originele versie : 180 minuten'. En op de dvd (die ik nog niet heb) staat er 'originele versie : 190 minuten'. Iemand een verklaring?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Met de muziek zit het echter raar in elkaar op de Arcade dubbelbox van 'Bassie & Adriaan en de Verzonken Stad'. Band 1 is bij mij volledig nabewerkt met voortunes, alle achtergrondmuziek van Bert Smorenburg. Maar op band 2 zie je het voorfilmpje van Arcade Pictures en dan is alles origineel, Klaris voortunes en muziek dus! Zelfs op het einde de muziek van Thema Verzonken stad van Aad Klaris. Fantastisch gewoon!

Maar wat ik nu nog niet snap, bestaat er dan een langere versie van De verzonken Stad? Want op mijn videodubbelbox staat : 'originele versie : 180 minuten'. En op de dvd (die ik nog niet heb) staat er 'originele versie : 190 minuten'. Iemand een verklaring?

Daar staan denk ik alle liedjes op. Maar de dubbelbox van bridge, zit daar Klaris muziek op?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Echt? K*T, ik heb hem besteld, hij komt uit 1999. Is er nog hoop?

Ik vrees van niet. De Bridge versie is volledig bewerkt, inclusief het begin thema Grieks van Smorenburg. Ook alle oude muziek van Klaris, Jean Michel Jarre, Clannad etc. is volledig eruit gehaald. Heb zelf de verzonken stad afgelopen weekend op dvd aangeschaft, toen viel me dat al op. De Aracade Box is inderdaad wel raar, want op beide banden hoor je nog vooral de originele muziek. Ook Smorenburg, maar voor het meeste de originele.
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik begrijp niet wat je bedoelt kun je t niet wat meer uitleggen Mr_Miyagi?

Als eerste was er de CNR versie van de Verzonken Stad. 2 Banden van beide anderhalf uur, met de originele muziek. De uitgave van de Verzonken Stad die daarna kwam, was de Arcade uitgave. Een dubbelbox met de volledige versie met voornamelijk nog originele muziek, maar ook al aardig wat Smorenburg erin te horen. De laatste versie is die van Bridge Entertainment, die volledig bewerkt is met alleen nog maar Smorenburg muziek. Begrijp je het nog ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Echt? K*T, ik heb hem besteld, hij komt uit 1999. Is er nog hoop?

Mijn dubbelbox van de Verzonken Stad is van merk Arcade Pictures en komt ook uit 1999. Alleen is Band 1 herbewerkt met Smorenburg-muziek en band 2 volledig origineel met prachtige Aad Klaris muziek.

Dus volgens mij is er nog hoop dat je band 2 origineel zult hebben besteld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Met de muziek zit het echter raar in elkaar op de Arcade dubbelbox van 'Bassie & Adriaan en de Verzonken Stad'. Band 1 is bij mij volledig nabewerkt met voortunes, alle achtergrondmuziek van Bert Smorenburg. Maar op band 2 zie je het voorfilmpje van Arcade Pictures en dan is alles origineel, Klaris voortunes en muziek dus! Zelfs op het einde de muziek van Thema Verzonken stad van Aad Klaris. Fantastisch gewoon!

Maar wat ik nu nog niet snap, bestaat er dan een langere versie van De verzonken Stad? Want op mijn videodubbelbox staat : 'originele versie : 180 minuten'. En op de dvd (die ik nog niet heb) staat er 'originele versie : 190 minuten'. Iemand een verklaring?

Er staat toch "+/-" 190 m. dacht ik? Die tijden kloppen zowiezo niet altijd, Op reis door Amerika duurt ook langer dan 195 m.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als eerste was er de CNR versie van de Verzonken Stad. 2 Banden van beide anderhalf uur, met de originele muziek. De uitgave van de Verzonken Stad die daarna kwam, was de Arcade uitgave. Een dubbelbox met de volledige versie met voornamelijk nog originele muziek, maar ook al aardig wat Smorenburg erin te horen. De laatste versie is die van Bridge Entertainment, die volledig bewerkt is met alleen nog maar Smorenburg muziek. Begrijp je het nog ;)

Ja!

Maar is de eerste CNR versie dan niet meer te verkrijgen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
- Aftiteling: de gele letters zijn ineens een stuk groter en het logo "De Verzonken Stad" heeft ook andere letters (dit laatste geldt ook tijdens de openingstune).

Ze hebben Gerard Speyer eraf gegooid...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja!

Maar is de eerste CNR versie dan niet meer te verkrijgen?

nee dan krijg je de herziene versie als je die besteld want die van cnr is egt niet meer leverbaar

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

nee dan krijg je de herziene versie als je die besteld want die van cnr is egt niet meer leverbaar

Ik heb de versie van CNR, maar daar staan geen liedjes op (alleen "In Griekenland") dus denk ik, ik koop de dubbelbox, gedeeltelijk Klaris, + liedjes. Maarja, alleen Arcade heeft Klaris muziek, en ik heb Bridge besteld...

Link naar bericht
Delen op andere sites

En om het door mij aangehaald onderwerp nog even voort te zetten:

Misschien was het al bekend, maar er is mij iets opgevallen in de tv versie van De Verzonken Stad. Er zijn ineens een aantal dingen veranderd:

heb ik nog even verder gekeken naar dingen die anders waren. Inderdaad er zitten meer veranderingen in de serie op tv die deze week werd uitgezonden:

- De voice-overs van Adriaan zijn op sommige punten opnieuw ingesproken. Aan het begin van deel 7 zegt hij bv. dat ze de Bassie en Adriaan etalagepoppen hebben opgehaald. Voorheen had hij het gewoon over de poppen.

- Ook sommige dialogen / teksten lijken opnieuw ingesproken. Ik meende bijvoorbeeld in de vooruitblik op de laatste aflevering te horen dat de scène waarin Adriaan via het afluisterapparaat tegen de boefjes praat iets veranderd is. Helaas kon ik dat tijdens de aflevering niet checken, omdat Nick. deze aflevering ineens vlak daarvoor afbrak :(

- In de scène waarin B&A met de 'toverschoenen' vanaf het onbewoonde eiland naar Kreta terugwandelen is iets veranderd. Als ze het water oplopen, zie je een ander beeld. Normaal gesproken liepen ze van rechts naar links door het beeld (dat stukje waarin je zo goed kan zien dat B&A niet echt op het water lopen). Deze week was dat stukje vervangen door een shot waarin B&A van achteren werden gefilmd, terwijl je het eiland waar ze op aflopen op de achtergrond ziet. Vervolgens zie je dan weer het beeld dat ze weer op Kreta aankomen.

- Sommige geluidjes zijn anders, bijvoorbeeld het schoppen van de boeven in het boevenhuis.

- Iets leuks ontdekt in de muziek in een scène op Rhodos. Adriaan ziet de boeven lopen, net nadat hij Bassie over de Olympische spelen heeft verteld. Je ziet dan de boefjes lopen. In die scène hoor je een Smorenburgmuziekje, maar daar doorheen gemengd het Toem-Toem muziekje van Klaris. Leuk om weer te horen, maar vreemd gemonteerd.

En voor de rest zal er best nog meer veranderd zijn, maar dit vond ik wel de meest opvallende dingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja da was echt flauw, waarom doet nickelodeon dat nou? omdat ze anders denken dat mensen het opnemen ofzo?

Zal wel een montage fout zijn van Nick

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zal wel een montage fout zijn van Nick

Ik denk ook dat het om een fout gaat. Ze hebben die aflevering al zo vaak goed uitgezonden dat ik me niet kan voorstellen dat het vaker mis zal gaan.

IK dacht trouwens even dat ze na de onderbreking weer verder zouden gaan met die aflevering, maar nee dus. Er kwam een compleet andere serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

CNRbanden zijn nergens meer te verkrijgen, tenzij je op 'n rommelmarkt nog de oude versies tegenkomt. CNR heeft niet meer de rechten om de avonturenseries van Bassie en Adriaan uit te brengen.

Bridge Entertainment heeft dit contract na de samenwerking met Arcade in de wacht gesleept en worden alle video's / DVD's en dergelijke die openbaar worden gepubliceerd via Bridge uitgebracht.

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites
CNRbanden zijn nergens meer te verkrijgen, tenzij je op 'n rommelmarkt nog de oude versies tegenkomt. CNR heeft niet meer de rechten om de avonturenseries van Bassie en Adriaan uit te brengen.

Bridge Entertainment heeft dit contract na de samenwerking met Arcade in de wacht gesleept en worden alle video's / DVD's en dergelijke die openbaar worden gepubliceerd via Bridge uitgebracht.

Groetjes,

Sander

CNR heeft de rechten niet meer? :?

CNR bestaat toch niet meer? Dat is toch Arcade geworden, wat nu Bridge is?

Link naar bericht
Delen op andere sites
CNRbanden zijn nergens meer te verkrijgen, tenzij je op 'n rommelmarkt nog de oude versies tegenkomt. CNR heeft niet meer de rechten om de avonturenseries van Bassie en Adriaan uit te brengen.

Bridge Entertainment heeft dit contract na de samenwerking met Arcade in de wacht gesleept en worden alle video's / DVD's en dergelijke die openbaar worden gepubliceerd via Bridge uitgebracht.

Groetjes,

Sander

CNR Film&Video banden zijn toch nog gemakkelijk verkrijgbaar. Ik kocht een tijdje geleden zelfs nog op CNR nieuw 'Bassie & Adriaan op zoek in het Wilde Westen' in de winkel!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

CNR Film&Video banden zijn toch nog gemakkelijk verkrijgbaar. Ik kocht een tijdje geleden zelfs nog op CNR nieuw 'Bassie & Adriaan op zoek in het Wilde Westen' in de winkel!

ja maar die zijn nog wel te verkrijgen in losse delen maar als je de videobanden van de schatkaart of de kroon wilt van CNR dan wordt et lastig want die zijn nie meer in de handel

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geweldige serie, de sfeer alleen al. Het gaafste zijn natuurlijk de poppen (hoe Aad erop gekomen is weet ik niet, maar origineel is het wel) Mooie liedjes die erg goed zijn (vooral Dimitri en In Griekenland).

Wel vreemd dat ze hem opnieuw nabewerkt hebben, maar zal wel komen doordat die andere de geremasterde video-versie en de nieuwe de geremasterde dvd-versie is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zat te denken, misschien zijn die poppen wel gemaakt door de wassen beeldenmakers van Madame Tussauds (de hoofden althans).

Ik denk het niet, vind de poppen nou niet echt sprekend op Bassie en Adriaan lijken, en beeldenmakers van Madame Tussauds hadden toch wel beter hun best gedaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk het niet, vind de poppen nou niet echt sprekend op Bassie en Adriaan lijken, en beeldenmakers van Madame Tussauds hadden toch wel beter hun best gedaan.

Dat lijkt mij ook, en door die hitte in griekenland zou de was misschien smelten, en ze lopen wel met die poppen ze zeulen en was is nogal kwetsbaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat lijkt mij ook, en door die hitte in griekenland zou de was misschien smelten, en ze lopen wel met die poppen ze zeulen en was is nogal kwetsbaar.

Ja, daar kan het misschien ook door gekomen zijn. Overigens vond ik vroeger die Bassie-pop al niet op Bassie lijken, ik dacht gewoon dat ze een etalagepop gebruikt hadden die niet eens op Bassie leek en die verkleed hadden als Bassie (zoals Adriaan dus al zei toen hij met die Bassie pop aankwam)

Link naar bericht
Delen op andere sites
door die hitte in griekenland zou de was misschien smelten, en ze lopen wel met die poppen ze zeulen en was is nogal kwetsbaar.

Da's ook weer zo. Dan zal het wel geen MT zijn geweest, maar de poppen zullen zeker wel gemodelleerd zijn naar (vooral) Adriaan, want ze zullen denk ik niet stad en land afgegaan zijn op zoek naar een etalagepop die sprekend op Adriaan lijkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's ook weer zo. Dan zal het wel geen MT zijn geweest, maar de poppen zullen zeker wel gemodelleerd zijn naar (vooral) Adriaan, want ze zullen denk ik niet stad en land afgegaan zijn op zoek naar een etalagepop die sprekend op Adriaan lijkt.

Ik las/hoorde ergens dat die poppen wel naar hun gemodelleerd zijn... maar hoe en wat ben ik weer vergeten.

Trouwens, wanneer komen er eigenlijk beelden van B&A in Madame Tussauds? Wordt wel tijd!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik las/hoorde ergens dat die poppen wel naar hun gemodelleerd zijn... maar hoe en wat ben ik weer vergeten.

Trouwens, wanneer komen er eigenlijk beelden van B&A in Madame Tussauds? Wordt wel tijd!!

Dat kun je wel zeggen, die idols moeten maar plaats maken. Bassie en adriaan hebben natuurlijk een gigantische carriere en dat zou natuurlijk moeten worden beloont met een beeld.

Ik ben er helaas nooit geweest maar staat er niet iets van de crocksons?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over de poppen:

Die zijn niet door MT gemaakt, wel zijn ze gemodelleerd en zonder schmink lijkt de pop sprekend op Bas van Toor. Het hoofd van Aad is wat minder sprekend en die heeft wat deukjes opgelopen tijdens de opnames. Van binnen zijn de koppen van verhard schuim. Bij de nek is de Adriaan-pop beschadigd, waardoor de blouse van Adriaan in het TV-Toys museum tot zijn nek is dicht geknoopt.

Als je de poppen van dichtbij zou kunnen bekijken zou je zien dat er wel voor gemodelleerd moet zijn, omdat je zelfs Bas z'n porieen kunt tellen. Ze zijn echt sprekend, alleen die van Adriaan wat minder. Ik weet niet zeker of Adriaan ook model heeft gestaan voor dat hoofd. Het kan bij Adriaan ook alleen van foto's zijn gemodelleerd.

Groetjes,

Sander

Link naar bericht
Delen op andere sites
En zo echt lijken die poppen ook weer niet als je vergelijkt wat er in Madame Tusauds staat.

Ja, maar ik vind wel dat ze er een verdiend hebben hoor, als je ziet dat zelfs mensen die niets bereikt hebben (Jim en Jamai) al een beeld krijgen, zouden ze *bas* en *adriaan* er toch ook wel een kunnen geven....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat is er eingelijk met de laatste aflevering gebeurd?

Zit ik daar, mijn video startklaar, komt er gewoon midden in de aflevering een nieuw avontuur :'(

Kan iemand mij uitgebreid vertellen hoe het precies afgelopen is? Please?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat is er eingelijk met de laatste aflevering gebeurd?

Zit ik daar, mijn video startklaar, komt er gewoon midden in de aflevering een nieuw avontuur :'(

Kan iemand mij uitgebreid vertellen hoe het precies afgelopen is? Please?

Allereerst Welkom! :W

Ik neem aan als je echt ''de laatste aflevering'' bedoeld, de serie

voor jou is geëindigd als B&A naar het Boevenhuis op Kreta gaan.

VERVOLGENS:

*Gaan B&A het huis onderzoeken, maar ze vinden alleen de poppen.

*Dan ontdekt Adriaan het briefje waar de Baron alle afgeluisterde woorden op geschreven heeft.

Hij ziet ook dat Kolos van Rhodos onderstreept is. Dan weet hij waar de Boeven heengevlucht zijn.

*Een tijdsprong --> B&A zijn aangekomen in hun hotel op Rhodos.

*Ze zingen voor ons het educatieve liedje In Griekenland.

*Vervolgens gaan ze het eiland onderzoeken en blijven stilstaan op een brug bij een paar ruïnes.

*Daar ziet Adriaan plotseling de Boeven aankomen en meteen gaan hij en Bassie erachteraan.

*De Boeven lopen voorzichtig in een griezelig bos met B&A op de hielen.

*Adriaan weet ze te verrassen door middel van het afluisterapparaat wat nog actief

in hun koffer zit, waardoor de acrobaat een hevige, galmende stem krijgt.

*Hij gebied de Boeven te gaan de Oosterpoort van de stad Rhodos, omdat daar een verrassing op ze staat te wachten.

*B&A bereiden een plan voor; Ze gaan met behulp van de poppen en een paar houten geweren proberen de Boeven weg te jagen.

*De Boeven trappen erin en vertrekken naar de locatie. Geschrokken vluchten ze alle kanten op,

maar telkens weer worden ze opgewacht door B&A met geweren die ondertussen meerennen.

*Uiteindelijk besluiten de Boeven zich over te geven aan de Griekse politie en zo zitten ze weer opgesloten.

*B&A komen terug in Nederland en reizen direct naar België naar hun vrienden Danny & Robin.

*Robin heeft nu alle tekens ontcijfert en het Raadsel kan compleet voorgelezen worden.

*Als magie vliegt de steen in de fik en branden er 3 woorden in: Vrijheid, Gezondheid & Geluk.

Is het zo een beetje duidelijk? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Yep, hartstikke bedankt. Ik had hem lang geleden wel een keer gezien, maar er ontbraken nog steeds stukjes.

Vind het nog steeds jammer dat Nickelelodeon het niet heeft uitgezonden....

Wordt wel een keer herhaald. En je kunt ook de DVD/video halen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...