Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Verzonken Stad - deel 2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hij wordt nu uitgezonden om 23u25 op Nick.

Gisteren kwam ik nog deze leuke scène tegen, waar Japie en B2 de stad inzijn om wat te kopen (!!). B2 had dat blijkbaar nog niet door en dacht dat Japie wel ff wat zou kraken.

Japie loopt met B2 naar een deur van n winkel, en terwijl B2 n beetje sullig om zich heen kijkt opent Japie de deur gewoon waarop B2 zegt:

"Zo, die heb je ook snel opengebroken zeg!"

^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze dialoog is al verschillende malen uitgeschreven, ik ken hem echter niet precies. Het gaat zoiets als:

*japie* Nee joh we gaan dat kopen.

*b2* Kopen? Ik heb nog nooit iets gekocht. Hoe doe je dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb nog een goof gevonden voor op de Site (weet niet of ie al bekend is, hij stond er nog niet bij in ieder geval)..

Als Japie en B2 het microfoontje op de Kamer van *bas* en *adriaan* gaan plaatsen zegt Japie dat ie zeker weet dat ze er niet zijn omdat hun sleutel bij de portier hing. Even later komen Bassie en Adriaan er aan en halen doodleuk de sleutel op bij diezelfde portier. Zou kunnen dat er twee sleutels hangen, maar vreemd dat de portier niet zegt dat hun andere sleutel al opgehaald is..

Dan gaan Bassie en Adriaan met de sleutel de kamer binnen en gaan even later weer weg. Wanneer ze weer weggaan zie je de sleutel aan de binnenkant van de deur zitten en Adriaan trekt de deur dicht. Ze hebben dus geen sleutel meer bij zich.. Echter, als Japie en B2 weer naar binnengaan om het microfoontje aan te zetten maakt Japie de deur open met zijn sleutel.

Maar de deur zat toch niet op slot? De sleutel zat tenslotte aan de binnenkant. En als ie wel op slot zat, hoe komen Bassie en Adriaan dan weer binne?

:?

Ohja, en die eerste goof op de site, over Nederlandse woorden op een steen in Griekenlans snap ik niet helemaal? Woorden in welke taal dan ook kunnen toch gewoon vertaald worden in het Nederlands??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ohja, en die eerste goof op de site, over Nederlandse woorden op een steen in Griekenlans snap ik niet helemaal? Woorden in welke taal dan ook kunnen toch gewoon vertaald worden in het Nederlands??

Aan het einde van de serie komen de woorden {SPOILER:} VRIJHEID, GEZONDHEID EN GELUK tevoorschijn op de steen. Ik neem aan dat dat gewoon Nederlands is... 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zit trouwens een fout in de verzonken stad(weet niet of het al genoemd is dat zal wel maarja) in de laatste aflevering als adriaan met dat microfoontje tegen de boeven praat hebben ze allemaal een koffer bij zich. In de stad zijn de koffers weg. Je gooit toch geen 3 volle koffers weg?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er zit trouwens een fout in de verzonken stad(weet niet of het al genoemd is dat zal wel maarja) in de laatste aflevering als adriaan met dat microfoontje tegen de boeven praat hebben ze allemaal een koffer bij zich. In de stad zijn de koffers weg. Je gooit toch geen 3 volle koffers weg?

als je moet vluchten doe je alles. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

002.jpg

Leuk weetje: Op de foto hierboven zie je Hotel Irene Palace in Rhodos. Hier logeren B&A nadat ze ontdekt hebben dat de boeven op Rhodos moeten zijn. Het hotel bestaat nog steeds > http://www.irenepalace.gr

Duidelijk te herkennen toch?

Plaatje voor Wonderer:

001.jpg

De andere locaties:

003.jpg

Het vliegveld waar B&A aankomen voor hun vakantie waarin ze vooral niets willen doen en dat heel lang willen volhouden...

Dit is het vliegveld van Iraklion.

004.jpg

Het hotel van B&A in Kreta

Dit is het hotel Kreta Maris in het plaatsje Hersonisos. Het hotel bestaat nog steeds en valt nog duidelijk te herkennen. Het interieur is veranderd

005.jpg

De streek waar Adriaan over vertelt. Hier staan heel veel windmolens

De streek Lassiti (thnx to: Archibald Chagerijn)

006.jpg

De streek die B&A bezoeken tijdens de busreis. Bassie herkent de streek uit de BBC serie 'Wie betaalt de veerman?'

Dit is het plaatsje Agio Nicolaos

007.jpg

De stad waar de Verzonken stad zich bevind. Volgens het verhaal is dit Agio Nicolaos omdat B&A daar op dat moment zijn. In de bus vertelt Adriaan dat dit de streek Elunda (andere spelling??) is...

008.jpg

Het reisbureau dat B&A 2 maal bezoeken. De eerste keer om een fax te versturen naar Danny en Robin. De tweede keer om informatie te vinden over Thira. Het reisbureau bevindt zich op de derde verdieping

Het reisbureau in Iraklion, ergens in het centrum

009.jpg

Dit is in Thira, een eilandengroep 160 km. van Kreta. B&A varen hier met een boot naar toe. Hier ontdekken ze dat ze gevolgd worden door de boeven en zoeken ze naar aanwijzingeng die iets te maken hebben met de steen

010.jpg

Het kleine stadje waar de boeven een inbraak willen plegen.

Het kleine Griekse stadje ligt in Kreta, vermoedelijk in de buurt van de Samaria Kloof

011.jpg

Het gebied waar de boeven doorheen rijden nadat ze B&A gevangen hebben genomen

Dit is de Samaria Kloof in Kreta

012.jpg

Het onbewoonde eiland waar de boeven B&A hebben achtergelaten...

Geen idee waar dit eiland ligt.

013.jpg

De plek waar het beeld 'De Kolos van Rhodos' vroeger stond...

Ergens in Rhodos, maar waar?

014.jpg

Een oud Grieks stadion, waar Olympische Spelen werden gehouden

Ergens in Rhodos, maar waar?

015.jpg

Een oud natuurgebied waar de boeven doorheen lopen.

Edit: dit is waarschijnlijk de 'Vlindervallei' in Rhodos (thnx to: Antonio)

016.jpg

De plaats waar B&A de laatste voorbereidingen treffen voor hun plan...

Vermoedelijk is dit de Oosterpoort in Rhodos

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tot zover het locatieoverzicht van deze serie. Ik weet niet of alles uit de serie verwerkt is, maar het belangrijkste staat erin dacht ik zo. Ik hoop dat je er wat aan hebt Wonderer...

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Kroon is de allerbeste serie die er is. Het heeft *japie* *robin* *b2* *baron* *bas* *adjudant* en het verhaal is goed. Dit geld ook voor de Verzonken stad. Die is ook errug goed: alleen het einde slaat nergens op. Het is echt maf dat er op eeuwenoude GRIEKSE steen NEDERLANDSE tekst staat...

De slechtste is de reis door Amerika. Hier zit gewoonweg geen enkel doel in, het is daarnaast ook te educatief geworden, iets waar de reis door europa ook al last van had. En ook door *harry* *B100*.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Kroon is de allerbeste serie die er is. Het heeft *japie* *robin* *b2* *baron* *bas* *adjudant* en het verhaal is goed. Dit geld ook voor de Verzonken stad. Die is ook errug goed: alleen het einde slaat nergens op. Het is echt maf dat er op eeuwenoude GRIEKSE steen NEDERLANDSE tekst staat...

De slechtste is de reis door Amerika. Hier zit gewoonweg geen enkel doel in, het is daarnaast ook te educatief geworden, iets waar de reis door europa ook al last van had. En ook door *harry* *B100*.

Kijk, het is hier de bedoeling dat je je mening geeft over de Verzonken stad serie. Je commentaar over de Amerika serie kun je dus beter achter wegen laten.

Op de steen staat trouwens geen NEDERLANDSE tekst. Er staan GRIEKSE tekens op. Robin heeft deze tekens in het Nederlands ontcijferd.

Het blijft natuurlijk raar dat die steen dit verstaat, maar dan moet je bijvoorbeeld ook niet naar Star Wars kijken

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tot zover het locatieoverzicht van deze serie. Ik weet niet of alles uit de serie verwerkt is, maar het belangrijkste staat erin dacht ik zo. Ik hoop dat je er wat aan hebt Wonderer...

Woei, bedankt! Ik zet ze er zo snel mogelijk op! Echt cool :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Woei, bedankt! Ik zet ze er zo snel mogelijk op! Echt cool :Y

Zo, en na een aanmaning staan ze er ook inderdaad op ;) Dank je wel, Maiko en friends! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit geld ook voor de Verzonken stad. Die is ook errug goed: alleen het einde slaat nergens op. Het is echt maf dat er op eeuwenoude GRIEKSE steen NEDERLANDSE tekst staat...

Maar de actie van *baron* op het einde blijft briljant in deze serie. Hij geeft zich na de actie met de poppen van B&A zelf over. Dit lijkt in eerste instantie vreemd aangezien de Baron daardoor weer vast komt te zitten, maar met deze actie voorkomt hij dat B&A hem weer naar de gevangenis sturen. Zo houdt hij toch een beetje de eer aan zichzelf en laat hij zich niet weer op een veel te simpele manier vangen zoals in de Kroon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar de actie van *baron* op het einde blijft briljant in deze serie. Hij geeft zich na de actie met de poppen van B&A zelf over. Dit lijkt in eerste instantie vreemd aangezien de Baron daardoor weer vast komt te zitten, maar met deze actie voorkomt hij dat B&A hem weer naar de gevangenis sturen. Zo houdt hij toch een beetje de eer aan zichzelf en laat hij zich niet weer op een veel te simpele manier vangen zoals in de Kroon.

Zo heb ik het nog nooit bekeken, maar je hebt wel gelijk, *baron* houdt inderdaad zijn eer door zichzelf aan te geven.

Maar je kan dit ook omgekeerd bekijken, hij is laf door niet de confrontatie met B&A aan te durven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar de actie van *baron* op het einde blijft briljant in deze serie. Hij geeft zich na de actie met de poppen van B&A zelf over. Dit lijkt in eerste instantie vreemd aangezien de Baron daardoor weer vast komt te zitten, maar met deze actie voorkomt hij dat B&A hem weer naar de gevangenis sturen. Zo houdt hij toch een beetje de eer aan zichzelf en laat hij zich niet weer op een veel te simpele manier vangen zoals in de Kroon.

Hee, da's een goeie... waarom heb ik daar niet aan gedacht? Het siert hem ook wel dat hij weet wanneer hij verslagen is.

Heh, hij had zich er bij de politie nog wel uit kunnen praten... aangifte doen van diefstal of zo, en B&A maar denken dat ze worden opgesloten. Ze hoeven alleen maar een tijdje binnen in het politiebureau te wachten tot die clown en acrobaat weer wegzijn.

Maar als die met wapens op je staan te wachten, kan ik me voorstellen dat het geniale stukje van zijn brein een beetje oververhit raakt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi! :W

Ik heb alle afleveringen van de verzonken stad, behalve aflevering 4 blijkt nu! Kan iemand me in het kort vertellen wat er in afl 4 gebeurt? Misschien dat ik de DVD wel koop.. alhoewel, dat is met nieuwe (lelijke :N )muziek toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoi! :W

Ik heb alle afleveringen van de verzonken stad, behalve aflevering 4 blijkt nu! Kan iemand me in het kort vertellen wat er in afl 4 gebeurt? Misschien dat ik de DVD wel koop.. alhoewel, dat is met nieuwe (lelijke :N )muziek toch?

de muziek op zich is niet lelijk,

het is alleen niet meer de sfeer die het had VOOR de nabewerking...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb nog een goof gevonden voor op de Site (weet niet of ie al bekend is, hij stond er nog niet bij in ieder geval)..

Als Japie en B2 het microfoontje op de Kamer van *bas* en *adriaan* gaan plaatsen zegt Japie dat ie zeker weet dat ze er niet zijn omdat hun sleutel bij de portier hing. Even later komen Bassie en Adriaan er aan en halen doodleuk de sleutel op bij diezelfde portier. Zou kunnen dat er twee sleutels hangen, maar vreemd dat de portier niet zegt dat hun andere sleutel al opgehaald is..

:?

Ik denk dat Japie de sleutel niet heeft opgehaald omdat hij altijd z'n eigen sleutelbos bijheeft waarmee hij alles kan open maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar als die met wapens op je staan te wachten, kan ik me voorstellen dat het geniale stukje van zijn brein een beetje oververhit raakt ;)

De Baron werd zelfs een beetje bang op het einde. Ook niet vreemd als je eerst een rare (dreigende) stem hoort in die Vlindervallei en daarna constant je vijanden met geweren overal ziet opduiken.

Natuurlijk had de Baron wel weer een val kunnen bedenken, maar inderdaad hij zal het wel zat geweest zijn en gesnakt hebben naar rust, desnoods in de gevangenis dan maar!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de Verzonken Stad niet het allerbeste avontuur, maar zeker wel een van de betere.

Ik vind in de serie van Bassie en Adriaan en de Verzonken Stad

de boeven het mooiste en leukste uitkomen,

o.a. de boeven staan bij een bosje, en dan zegt vlugge japie het lijkt wel of ze in rook zijn opgegaan, dan zegt b2 (droog) waar zie je ze gaan ?

echt geweldig _O_ daarna lopen de boeven weg, en krijgt b2 een tak midden in z'n gezicht... prachtig gewoon ^O^:9*)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja de boeven komen inderdaad goe uit in de verzonken stad, maar ik vind da ze op bepaalde momenten nog beter uitkomen in de schatkaart. Daar zijn ze nog absurder *), wat natuurlijk niet betekend dat ze in de verzonken stad ook ongelofelijk grappig en "geniaal" zijn. *baron* *b2* *japie* = ^O^^O^^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja de boeven komen inderdaad goe uit in de verzonken stad, maar ik vind da ze op bepaalde momenten nog beter uitkomen in de schatkaart. Daar zijn ze nog absurder *), wat natuurlijk niet betekend dat ze in de verzonken stad ook ongelofelijk grappig en "geniaal" zijn. *baron* *b2* *japie* = ^O^^O^^O^

Bwa, in De Verzonken Stad zijn ze ook behoorlijk absurd hoor.

Zie de scène als *japie* en *b2* die apparatuur gaan kopen en *b2* denkt dat ze aan het inbreken zijn

*b2* Japie, we zijn erbij

*japie* Wat bedoel je

*b2* we zijn betrapt

*japie* we zijn helemaal niet betrapt, we kopen die dingen, we zijn niet aant pikken.

*b2* kopen? hoe doe je dat? ik heb nog nooit wat gekocht.

PS: Welkom op het forum, beste stads- en schoolgenoot

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel de verzonken stad een van de beste series is, was het erg moeilijk om leuke plaatjes van B2 te vinden. Na lang zoeken heb ik toch alle vakjes kunnen vullen :)

B2plaatjes3.JPG

Bij Japie was het nog moeilijker en kwam ik niet helemaal uit. Ik kwam 2 plaatjes te kort, maar dat heb ik opgelost door er 2 plaatjes uit de geheimzinnige opdracht bij te doen ;)

Japieplaatjes3.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoewel de verzonken stad een van de beste series is, was het erg moeilijk om leuke plaatjes van B2 te vinden. Na lang zoeken heb ik toch alle vakjes kunnen vullen :)

Bij Japie was het nog moeilijker en kwam ik niet helemaal uit. Ik kwam 2 plaatjes te kort, maar dat heb ik opgelost door er 2 plaatjes uit de geheimzinnige opdracht bij te doen ;)

Je had voor B2 nog een shot van de man met de witte pet in de bus kunnen nemen. Is namelijk Joop Dikmans als toerist vermomd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...