Ga naar inhoud

Adriaan houdt van zon en warmte, jij ook?


Aanbevolen berichten

Het valt me op dat in heel veel series Adriaan bij Spanje ook altijd denkt aan de zon en de warmte, en dat het gelukkig is dat de winter voorbij is en het lente wordt, en na regen komt zonneschijn etc. Ik denk dat de meesten het hier wel mee eens zijn, maar ik niet >:)

Zelf houd ik van koude winters, t kan niet wit en bar genoeg, lekker schaatsen, sneeuw = _O_

Ik ben van plan om met n vriend ergens in een februarimaand een weekje naar Finland te gaan in de hoop een echte koudegolf mee te maken. Ja ik ben best wel een beetje gestoord ^O^

's Zomers heb ik t liefst een paar zonnige dagen, 20-23 gr, lekker doeweer en eens in de zoveel tijd een heerlijk zwaar onweer om je vingers bij af te likken :9 Heerlijk, hoosbuien, onweer, hagel, windstoten, kun je me 's nachts ook wel voor wakker maken :D

Aan hitte heb ik overigens een bloedhekel, boven de 25 wordt het mij eigenlijk al teveel, laat staan boven de 30 dus vorige zomer vond ik niet zo geslaagd :(

Ik moet er wel even bij zeggen dat het weer een grote hobby voor mij is, en ik er elke dag mee bezig ben. En dan wil je als hobbyist natuurlijk wel n beetje spektakel.

Ben ik de enige die zulk weer wenst of heb ik medestanders? :) Ik ben wel benieuwd!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een hekel aan zon, want ik verbrand heel snel en mijn ogen zijn nogal gevoelig. Aan de andere kant loop ik graag in mouw-loze shirts, en in de winter kan dat niet...

Afgelopen Januari zat ik in Amerika, waar het gemiddeld -10 was overdag, en een paar dagen -40. Ik heb het nog nooit zo koud gehad. Zelfs met handschoenen waren mijn vingers binnen een halve minuut gevoelloos. Het was erg interessant om eens mee te maken, maar liever niet elk jaar.

18 graden, nauwelijks wind, licht bewolkt is voor mij prima weer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alle seizoenen hebben wel wat. Maar tussen 20-23 graden is een ideale temperatuur om wat te doen ja. Die extreme warmte van afgelopen zomer was echt verrot, zeker als je ook nog eens moet werken. 8)7

Ik vind winter ook wel leuk met sneeuw en ijs, maar het hoeft niet te lang te duren :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aan hitte heb ik overigens een bloedhekel, boven de 25 wordt het mij eigenlijk al teveel, laat staan boven de 30 dus vorige zomer vond ik niet zo geslaagd :(

Je haalt me de woorden uit de mond. Als ik veel geld had zou ik zó ergens gaan overzomeren :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lekker warm vind ik fijn, maar koude winteravonden ook. Ik vind sowieso alle seizoenen gelijk.

Overigens is Bassie nog meer van de lente en de zomer, Adriaan vind de winter ook fijn maar Bassie helemaal niet. Zie De Verdwenen Kroon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja slapen in de zomer is een vak apart. Overdag schijnt die Gele Terrorist naar binnen, luchten levert niet zoveel op en op t moment dat hij ondergaat en het buiten begint af te koelen valt de wind altijd weg }:| dus blijf ik achter met 28 graden. Sjonge vorige zomer was er op een gegeven moment begin augustus een nacht, ik waande me in Phoenix, Arizona. Hoog onweer, druppels verdampten al voor ze de grond bereikten en die leuke wolkendeken zorgde voor 27.5 graden om middernacht en dat was BUITEN drommels, drommels en nog eens drommels!

Dan is daar die irritánte muggeninvasie maar die gaan standaard plat (ik dood eigenlijk geen dieren maar deze ondingen gaan er gewoon aan) , want ook al heb je een dozijn horren, die beesten komen altijd wel naar binnen.

En dan vind ik het óók (klaagklaag) nog eens irritant dat het pas om 11 uur n beetje donker begint te worden en dat het dan al voor 5en licht is buiten, al heerst dat probleem eigenlijk alleen juni/juli.

Zo dat was em weer voor vandaag, nu 18°C op mn kamer zalig ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

15-20 graden is voor mij ideaal.

Niet dat ik niet tegen hoge temperaturen kan hoor : ik kan zonder problemen 40° aan. Maar ik heb een ander probleem.

Ik heb namelijk een tekort aan bèta-caroteen, en dit heeft als gevolg dat ik niet in de blazende zon moet lopen, want anders loop ik de kans dat ik onderhuids verbrand ( en dit is enorm pijnlijk ).

Link naar bericht
Delen op andere sites
15-20 graden is voor mij ideaal.

Niet dat ik niet tegen hoge temperaturen kan hoor : ik kan zonder problemen 40° aan. Maar ik heb een ander probleem.

Ik heb namelijk een tekort aan bèta-caroteen, en dit heeft als gevolg dat ik niet in de blazende zon moet lopen, want anders loop ik de kans dat ik onderhuids verbrand ( en dit is enorm pijnlijk ).

Oooh... dat klinkt niet leuk :N

De zon is sowieso irritant, ik verbrand ook altijd :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
De zon is sowieso irritant, ik verbrand ook altijd :P

Ik vind de zon meestal ook niet prettig, omdat ik dan mijn ogen dicht moet knijpen van dat felle licht. Ik zit liever in de schaduw.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...

Aardig wat liefhebbers van koel weer dus, nou ik wens jullie veel sterkte de komende 3 maanden, we zullen het nodig hebben want ik vrees alweer voor de dingen die komen gaan.

Ik heb vandaag in de verschillende weerkaarten echt Verschrikkelijke Horror gezien met Afschuwelijk oplopende hitte (30°C, of misschien daarboven) voor volgende week. Ik hoop dat het niet uitkomt. En ja, het zóú vandaag regenen maar t bleef grotendeels droog. Zat al langer in de modellen, maar ja de grote mensen van TV wilden er niet zo aan...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks het feit dat ik vrij snel verbrand ben ik toch wel gek op de zon. Ga niet voor niets naar Mallorca op vakantie :)

De winter vind ik eigenlijk ook wel weer leuk, maar dan moet het wel een goede winter zijn. Niet zo'n half koud, half sneeuw, net niet winter. Ik wil lekker sneeuw, ijs op de sloten, gewoon echt winter.

Helaas komt dit niet al te vaak voor in Nederland :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

doe mij maar koud en het liefst 45 graden onder nul :P

nee gekheid..

Het liefst heb k rond de 20 graden, dat k gewoon zonder jas buiten kan lopen. Over het algemeen heb ik, merk ik niet zo heel veel last van kou of warmte, ik red me vaak wel. Alleen 30 graden is echt ernstig, dan kan je gewoon niets doen... Op mn kamer heb ik dan wel een ventilator om het nog n beetje uit te houden, maar als k gewoon buiten in de zon loop is echt niet fijn ;)

Tevens is het heeeel irritant als je in de klas zit en het is vet mooi weer buiten en je zit daar te zweten in de klas....

Link naar bericht
Delen op andere sites

En vandaag dan de eerste landelijke tropische dag gehad, wij kwamen hier tot 29°C, wát n rotweer is dit toch, kzit nu nog te zweten achter de pc bij 26.5°C binnen. Dat wordt heeeeerlijk slapen vannacht maar niet heus :N

Gelukkig wordt het geleidelijk koeler ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat een smerige hitte vandaag. Waarom moet ik altijd extra veel voor school werken als het extra warm is? :{ Ik ga deze zomer maar eens een airco systeem voor in mijn kamer aanschaffen denk ik, want zo kan ik niet eens normaal slapen :(

Inderdaad, en gisteren had ik nog wel buitengym van 14:05 tot 15:45 ! Dus kan je nagaan hoe warm ik het gisteren had. Ik was zowat verbrand, en toen ik vanavond wou gaan slapen kon ik het niet omdat ik het zo warm had. Bah! :X

Link naar bericht
Delen op andere sites

wonderer heeft vannacht nog een extra dekentje gepakt want het was koud...

Overdag wel klote-warm natuurlijk. Je gaat er zo vies van zweten.

En mijn nieuwe collega zet de airco op vriezen dus ik zit hier ook te rillen... 't is ook nooit goed, of het deugt niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hehe geef mij zo'n collega, t kan me niet koel genoeg :)

t Was erg heet vannacht maar toch n uurtje of 5 geslapen. Gelukkig is het vandaag allemaal een stuk fijner buiten dus ik ben alles aan het luchten (binnen nog steeds 25°C) Mogelijk een fikse bui trouwens in de ZO-helft later vandaag..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik slaap de laatste dagen ook erg slecht.

Het is tgewoon te warm om 's avonds te gaan slapen.

En dan schijnt ook nog het licht door je gordijnen heen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gister heerlijk gezwommem en lol gemaakt met vrienden bij de plaatselijke zandafgraving _O_ Niet echt verbrand want had goed ingesmeerd :) En over een half uurtje ga ik weer :) En 's nachts kom ik makkelijk in slaap.

Link naar bericht
Delen op andere sites
hmmz dit is echt weer om om 21 uur naar bed te gaan en dan om 2 uur wakker te worden en dan gaan leren als het nog koel is... :) (gister gedaan)

haha daar heb ik nou echt nog nooit van gehoord :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
jaaaa!!!!!!!!!!!!!!!

Het is weer eens gaan regenen!!!! *O**O* (in ieder geval in alphen.)

HEERLIJK.

Nou, het is maar wat je heerlijk noemt. Ik had geen jas bij me, ik was dus kleddernat, ze moeten altijd mij hebben! 8)7

Maar ik vond het in ieder geval beter weer dan gisteren. (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites

sorry dat ik het zeg hoor, maar ik vind jullie echt n stel stakkers :P

ik vond het heerlijk weer, ok, leren gaat wat lastig, maar dat lukt snachts nog prima. Dit is prachtig weer, je kan mooi zonder jas rondlopen, fietsen en brommer rijden. Vooral als je regen fijn vind, vind ik je ziek... het is echt niet fijn om door de regen naar school te fietsen of door de regen te bezorgen....

Wat ik het allerergste vind is dat het in NL altijd maar even warm is en daarna weer even koel en dan weer even warm, maar nooit constant. Ik luister bijna nooit naar t weerbericht en als k het wel heb gehoord dan klopt het weer (leuke woordspeling) niet... Met als gevolg dat ik toch maar geen jas meegenomen had en het ging regenen.. Ik in lange broek ga lopen als het vet warm wordt etc...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Riecold, ben je vorige zomer al vergeten? ;)

Hier regent het ook, maar slechts zachtjes, wast wel gelukkig al die rotpollen weg. Echt warm zomerweer zit er voorlopig niet meer in.

Overigens houd ik best van regen, maar dan moet het wel lekker doorhozen. Motregen is zo saai...

Ik vind het ook niet erg om er doorheen te wandelen of te fietsen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Riecold, ben je vorige zomer al vergeten? ;)

Hier regent het ook, maar slechts zachtjes, wast wel gelukkig al die rotpollen weg. Echt warm zomerweer zit er voorlopig niet meer in.

Overigens houd ik best van regen, maar dan moet het wel lekker doorhozen. Motregen is zo saai...

Ik vind het ook niet erg om er doorheen te wandelen of te fietsen.

Naar huis fietsen door de regen was vervelend. Mijn regenjas was van binnen net zo nat als van buiten, want echt afkoelen wou het niet |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Riecold, ben je vorige zomer al vergeten? ;)

Hier regent het ook, maar slechts zachtjes, wast wel gelukkig al die rotpollen weg. Echt warm zomerweer zit er voorlopig niet meer in.

Overigens houd ik best van regen, maar dan moet het wel lekker doorhozen. Motregen is zo saai...

Ik vind het ook niet erg om er doorheen te wandelen of te fietsen.

hehe vorige zomer was juist mooi, lekker veel ijsjes verkocht :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

hehe vorige zomer was juist mooi, lekker veel ijsjes verkocht :P

Ik wens je vast veel suc6 de komende dagen want écht wamr wordt het niet meer, vanaf woensdag zelfs behoorlijk koel. Vannacht opgeschrikt door een behoorlijk fel onweer hier trouwens ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik wens je vast veel suc6 de komende dagen want écht wamr wordt het niet meer, vanaf woensdag zelfs behoorlijk koel. Vannacht opgeschrikt door een behoorlijk fel onweer hier trouwens ^O^

hehe ik overleef het tot nu toe nog wel hoor ;) Alleen geen onweer gehad :( (alhoewel, onweer + chello = niet veel goeds... )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

hehe ik overleef het tot nu toe nog wel hoor ;) Alleen geen onweer gehad :( (alhoewel, onweer + chello = niet veel goeds... )

Hmm, in Apeldoorn hadden ze dan wél weer onweer, misschien sloop t net onder je door, dat heb ik altijd |:( zeer, zéér frustrerend. Hier is het nu weer even duf als de laatste maanden, buien in t binnenland maar straks zwaait er van over zee nog een buienlijntje binnen. Hagel, onweer, t kan allemaal vandaag :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hmm, in Apeldoorn hadden ze dan wél weer onweer, misschien sloop t net onder je door, dat heb ik altijd |:( zeer, zéér frustrerend. Hier is het nu weer even duf als de laatste maanden, buien in t binnenland maar straks zwaait er van over zee nog een buienlijntje binnen. Hagel, onweer, t kan allemaal vandaag :)

tja, in Apeldoorn is vaker regen dan in Epe... Beetje vaag, maar is wel zo (mn tante woont in Apeldoorn)..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Werd vannacht even wakker van dat onweer, maar na de eerste klap viel ik weer in slaap. Hebben jullie gehoord van die hagebui in Denver? Hagelstenen zo groot als tennisballen. De wagen van een vriend van me is volledig naar de filistijnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Alvast n waarschuwinkie geven: t kan morgen (met name voor de mensen in de NW-helft) nogal ruig worden, zeker voor zomerbegrippen: kansje op n stormpje aan de kust, flink wat regen (vannacht, morgen korte maar heel felle buien mogelijk met gevaarlijke windstoten).

Dus wees gewaarschuwd!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Alvast n waarschuwinkie geven: t kan morgen (met name voor de mensen in de NW-helft) nogal ruig worden, zeker voor zomerbegrippen: kansje op n stormpje aan de kust, flink wat regen (vannacht, morgen korte maar heel felle buien mogelijk met gevaarlijke windstoten).

Dus wees gewaarschuwd!

Ik heb hier sinds 6 uur vanochtend al drie flinke hoosbuien meegemaakt *(*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo'n 18° tot 22° vind ik ideaal, met af en toe een spatje regen erbij en m'n dag kan niet meer stuk, maar dan moet wel na de regen zonneschijn komen!

Groeten van Lorenzo :W

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben weer lekker tegendraads _O-

Voor mij kan het niet warm genoeg zijn, ik ben een echte zon liefhebber. Lekker bakken in de zon :W. Alhoewel de winter ook wel weer zijn charmes heeft.

4 seizoenen heeft een jaar en ik vind het eigenlijk wel best >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

k maak dr maar een soort actueel weertopic van :)

Deze nacht hebben we hier echt zwaar weer gehad, onweer, veel regen (ik mocht er doorheen). Nog meer mensen die er last van hadden of, zoals ik, ervan hebben genoten? :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mij ook.

Veel onweer en hagel.

Het is el lkkr als je zo helemaal onder de dekens zit gekropen.

Ik vind tikkende/roffelende regen ook altijd een zalig geluid :)

t ging trouwens nog aardig door, tot 3 uur, dat onweer. vanochtend vroeg weer gewekt. Door onweer _O- Nu is het al een kwartier droog!

Sjonge, vorige zomer was het al zéér spectaculair als je ergens een verdwaald wolkje tegenkwam..

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...