Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel III


Aanbevolen berichten

De volgende goof is volgens mij fout (uit aflevering 16 van Amerika):

Op het moment dat Bassie tegen de aanstormende boeven roept: Wie komt er in m’n huissie?, zit er een knip in het beeld. Je kunt het zien omdat Bassie ineens een vreemd sprongetje maakt.

Vreemd sprongetje? Ik zie echt niet dat Bassie een vreemd sprongetje maakt!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

De volgende goof is volgens mij fout (uit aflevering 16 van Amerika):

Op het moment dat Bassie tegen de aanstormende boeven roept: Wie komt er in m’n huissie?, zit er een knip in het beeld. Je kunt het zien omdat Bassie ineens een vreemd sprongetje maakt.

Vreemd sprongetje? Ik zie echt niet dat Bassie een vreemd sprongetje maakt!

het zit er toch echt in maar niet bij precies het zinnetje: wie komt er in m'n huissie? Het is iets later of eerder, weet niet precies.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ook in Lada's uit 1970? ;) Nou ja, misschien heb je wel gelijk, ik weet het ook niet. Het blijft link.

Wat een verwarring over die handrem zeg: ;) Een handrem heeft niet de remkracht van gewone remmen, dus er wordt niet door voorruiten geklapt of geslipt (zeker niet als je je stuur recht houdt).

De vraag is zelfs in hoeverre het wel helpt. Adriaan had dus moeten remmen door terug te schakelen en te remmen op de motor - die paar tandwielen doen er ook niet meer toe. De laatste vaart haal er uit door de zijkant tegen de bergwand te parkeren. Moet Bassie natuurlijk wel eerst even naar de achterbank. :P

Maar ja, het origineel is het wel een spannendere scene... ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
het zit er toch echt in maar niet bij precies het zinnetje: wie komt er in m'n huissie? Het is iets later of eerder, weet niet precies.

Ik had deze goof doorgegeven aan Wonderer en inderdaad, bij het terugzien van de scène zag ik dat de knip in het beeld iets eerder kwam dan 'Wie komt er in m'n huissie'. Volgens mij zegt Bassie tegen de boeven dat ze een beetje moeten opschieten. Tijd voor een correctie op de site dus ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer een paar Plaaggeesst goofs

-Als de hijskraan in de haven vervboden toegang en gevaarlijk is, waarom wordt het hokje boven dan niet op slot gedaan?

-Als Bassie en Adriaan bij de bakker werken en het brood uit de oven halen is het brood wel bruin maar niet warm.

-Welk circus vertrekt er zonder een deel van haar acts?

-Hoe kun je blijven slapen als er een compleet circus met olifanten ed vertrekt midden in de nacht?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goof in Amerika, aflevering 3:

Als B&A naar het vliegveld gaan om terug naar Nederland te gaan, belt B100 de baron op. B100 zegt dan dat B&A terug naar Nederland gaan. Dan zegt de baron 'Maar dan is mijn plan mislukt!', maar dat wist hij allang, aangezien hij zag dat Vlugge Japie het pakje had en het pakje openmaakte waardoor de boem afging.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Weer een paar Plaaggeesst goofs

-Als de hijskraan in de haven vervboden toegang en gevaarlijk is, waarom wordt het hokje boven dan niet op slot gedaan?

-Als Bassie en Adriaan bij de bakker werken en het brood uit de oven halen is het brood wel bruin maar niet warm.

-Welk circus vertrekt er zonder een deel van haar acts?

-Hoe kun je blijven slapen als er een compleet circus met olifanten ed vertrekt midden in de nacht?

-Die eerste... als er een bordje hangt, hoeft het toch niet op slot... dan is het voor 's mens eigen risico als hij het negeert. Er zijn wel meer hekken met "verboden toegang" hoewel je er makkelijk overheen kan klimmen of zo.

-Da's een goeie

-Ik weet dat het nogal vergezocht is... maar de rest van het verhaal is OOK nogal onwaarschijnlijk, dus die laatste twee laat ik weg, als je het niet erg vindt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat een verwarring over die handrem zeg: ;) Een handrem heeft niet de remkracht van gewone remmen, dus er wordt niet door voorruiten geklapt of geslipt (zeker niet als je je stuur recht houdt).

De vraag is zelfs in hoeverre het wel helpt. Adriaan had dus moeten remmen door terug te schakelen en te remmen op de motor - die paar tandwielen doen er ook niet meer toe. De laatste vaart haal er uit door de zijkant tegen de bergwand te parkeren. Moet Bassie natuurlijk wel eerst even naar de achterbank. :P

Maar ja, het origineel is het wel een spannendere scene... ^O^

Ik heb ooit eens een boek gelezen waar eenzelfde soort scene in voorkwam... daar gebruikten ze inderdaad de handrem, en de wagen slipte en dergelijke. Geen flauw idee wat voor boek het was, maar daar haal ik dus mijn info vandaan, want ik heb geen rijbewijs en weet vrij weinig van auto's ;) Bedankt voor de opheldering.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb ooit eens een boek gelezen waar eenzelfde soort scene in voorkwam... daar gebruikten ze inderdaad de handrem, en de wagen slipte en dergelijke. Geen flauw idee wat voor boek het was, maar daar haal ik dus mijn info vandaan, want ik heb geen rijbewijs en weet vrij weinig van auto's ;) Bedankt voor de opheldering.

Wanneer je de handrem geleidelijk aantrekt lukt het je (weliswaar met een heel erg lange remweg) stil te staan, contact verbreken en versnelling een tandje terug en je staat zo stil hoor!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wanneer je de handrem geleidelijk aantrekt lukt het je (weliswaar met een heel erg lange remweg) stil te staan, contact verbreken en versnelling een tandje terug en je staat zo stil hoor!

Ook als je naar beneden rijdt? Shit, als het zo doorgaat zitten we zo op deel IV ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Goof in Amerika, aflevering 3:

Als B&A naar het vliegveld gaan om terug naar Nederland te gaan, belt B100 de baron op. B100 zegt dan dat B&A terug naar Nederland gaan. Dan zegt de baron 'Maar dan is mijn plan mislukt!', maar dat wist hij allang, aangezien hij zag dat Vlugge Japie het pakje had en het pakje openmaakte waardoor de boem afging.

Misschien hoopte hij wel dat B&A langer op Curacao zouden blijven, zodat hij een nieuwe opdracht kon verzinnen. Toen B&A vertrokken naar Nederland besefte hij kennelijk pas dat alles mislukt was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een fout uit de schatkaart. Laatst aflevering.

Je kan duidelijk zien dat de kleine maan die ze goed in beeld brengen niet op de maan lijkt die ze van veraf laten zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een fout uit de schatkaart. Laatst aflevering.

Je kan duidelijk zien dat de kleine maan die ze goed in beeld brengen niet op de maan lijkt die ze van veraf laten zien.

heb je er een voorbeeldje van dat je het duidelijk kunt zien?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een fout uit de schatkaart. Laatst aflevering.

Je kan duidelijk zien dat de kleine maan die ze goed in beeld brengen niet op de maan lijkt die ze van veraf laten zien.

Ja, dat viel mij ook wel op... Maar dat kan ook zijn vanwege de hoek van de camera. Waarom zou het een ander maantje zijn? Tenzij ze dat ding twee keer hebben getekend en gefilmd, een keer van een afstand, en een keer van dichtbij, een week later of zo...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog even een paar opvallende dingen die ik heb gezien in aflevering 2 en 3 van de Kroon:

- Bij de veerpont, waar Japie met de Amphicar het water inrijdt, staan opeens allerlei auto's geparkeerd als B&A hun wagen keren. Bovendien lopen er een aantal mensen. Die stonden er bij de aankomst niet. Op verschillende momenten gefilmd dus.

- Het moet toch verdacht zijn, als er zo'n man (verklede *japie* ) in het museum rond zit te hangen en overal foto's van maakt. Het museum is toch 24 uur per dag bewaakt door wachtmeester Elsink en evt collega's? Waarom heeft hij deze opvallende actie niet gemeld bij Van der Steen? Waarom heeft hij geen alarm geslagen? Moet de recherche daar niet alsnog onderzoek naar doen????!!! :P

- De stem van 'wagen 2' klinkt wel heel erg bekend (Aadje) als Adjudant van der Steen met B&A op het politiekantoor zijn.

- B2 raakt de infraroodstraal tijdens de inbraak in ieder geval met z'n bips.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een fout uit de verdwenen kroon. afl. 4 of 5.

Adjudant van der Steen vertelt aan B&A hoe het plan gaat met de politieauto's die het museum bewaken hij zegt:

De gebouwen worden gepasseerd en gecontroleerd.

Waarom gingen ze het gebouw dan niet binnen toen de boeven inbraken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een fout uit de verdwenen kroon. afl. 4 of 5.

Adjudant van der Steen vertelt aan B&A hoe het plan gaat met de politieauto's die het museum bewaken hij zegt:

De gebouwen worden gepasseerd en gecontroleerd.

Waarom gingen ze het gebouw dan niet binnen toen de boeven inbraken?

Omdat ze niet wisten dat de boeven aan het inbreken waren?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nog even een paar opvallende dingen die ik heb gezien in aflevering 2 en 3 van de Kroon:

- Bij de veerpont, waar Japie met de Amphicar het water inrijdt, staan opeens allerlei auto's geparkeerd als B&A hun wagen keren. Bovendien lopen er een aantal mensen. Die stonden er bij de aankomst niet. Op verschillende momenten gefilmd dus.

toegovoegd

- Het moet toch verdacht zijn, als er zo'n man (verklede *japie* ) in het museum rond zit te hangen en overal foto's van maakt. Het museum is toch 24 uur per dag bewaakt door wachtmeester Elsink en evt collega's? Waarom heeft hij deze opvallende actie niet gemeld bij Van der Steen? Waarom heeft hij geen alarm geslagen? Moet de recherche daar niet alsnog onderzoek naar doen????!!! :P

zegt de adjudant dat, dat het 24 uur per dag bewaakt wordt? Dan klopt het inderdaad niet echt... Misschien zat Elsink te slapen ;)

- De stem van 'wagen 2' klinkt wel heel erg bekend (Aadje) als Adjudant van der Steen met B&A op het politiekantoor zijn.

staat onder trivia

- B2 raakt de infraroodstraal tijdens de inbraak in ieder geval met z'n bips.

eh... kweenie. Het special effect is nogal vaag, volgens mij is het een kwestie van perspectief...

Verder bedankt voor het goede opletten en welkom terug ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stel, je gaat met 80 km/uur een heuvel af en je trekt ineens de handrem aan. Wat gebeurt er dan? Juist, head first door de voorruit. Is dit toch minder link.

Maar dan hoefden ze minder schade te betalen voor de auto, en hadden ze dus meer geld over om van hun vakantie te genieten. 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Omdat ze niet wisten dat de boeven aan het inbreken waren?

Ze kunnen het toch altijd voor de zekerheid doen?

Ze wisten al dat Japie goed kon in breken enzo.

En van der Steen wist toch fat ze aan het inbreken waren?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze kunnen het toch altijd voor de zekerheid doen?

Ze wisten al dat Japie goed kon in breken enzo.

En van der Steen wist toch fat ze aan het inbreken waren?

Ach, in het B&A universum is de politie toch al niet snugger ;) Het kost trouwens behoorlijk wat moeite om een goed afgesloten en beveiligd gebouw te openen, van binnen te bekijken en dan weer net zo goed af te sluiten. Dat kost tijd en misschien waren de boeven op hetzelfde moment ergens anders aan het inbreken.

Stiekem editten als ik bezig ben, he? Van der Steen wist dat ze aan het inbreken waren, maar niet WAAR ze aan het inbreken waren. Hij zegt nog, als hij alle agenten naar het museum stuurt en ze kraken een bank, dan zijn ze nog veel verder van huis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ach, in het B&A universum is de politie toch al niet snugger ;)

Dat bewijst ook die andere goof op je site. Als de boefjes met de kroon wegscheuren komt net de politiewagen de hoek om. Zo'n wegrazende auto moet dan toch opvallen? Maar kennelijk waren ze zo fanatiek bezig om naar het museum te komen, dat ze daar gewoon niet op gelet hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Van der Steen wist dat ze aan het inbreken waren, maar niet WAAR ze aan het inbreken waren. Hij zegt nog, als hij alle agenten naar het museum stuurt en ze kraken een bank, dan zijn ze nog veel verder van huis.

Maar er zijn wel meerdere wagens, en het lag wel érg voor de hand dat ze de kroon stalen, zeker als je de beelden van vermomde *japie* erbij betrekt...

Link naar bericht
Delen op andere sites

dus/

[..]

Maar er zijn wel meerdere wagens, en het lag wel érg voor de hand dat ze de kroon stalen, zeker als je de beelden van vermomde *japie* erbij betrekt...

Klopt want door de vingerafdrukken in de auto wisten ze wie dat ongure pesoon was, *japie* .

Link naar bericht
Delen op andere sites
dus/[..]

Klopt want door de vingerafdrukken in de auto wisten ze wie dat ongure pesoon was, *japie* .

Ja, maar dat was pas NA de inbraak. Ze durfden het risico niet aan hun aandacht op een punt te focussen. Snap ik. Vooral omdat de politie niet zo slim is.

Niet zo zeuren hoor :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kweenie of ie al een keer genoemd is, maar in de laatste aflevering van de Plaaggeest zit ook iets vaags. Als Bassie en Adriaan terug zijn in het circus (in dit geval Circus Mikkenie), begint Bassie allerlei circusdingen te noemen en aan te wijzen (palen, zeilen etc.) Op een gegeven moment wijst hij naar de piste en zegt 'zaagsel'. In de piste is echter alleen gras te zien. Het zaagsel moest nog worden gestort.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit ook een echte fout is.

Hij komt uit de schatkaart afl. 7.

Adriaan vat nog even samen aan Bassie wat er allemaal is gebeurd als De Baron eraann komt om de schatkaart van de tafel te halen.

Adriaan zegt: Sinds we in het bezit zijn van de schatkaart gebeuren er de meest vreemde dingen.

Bassie zegt: Nou dat kan je wel zo zeggen.

Adriaan zegt: Eerst wordt er bij de buren ingebroken....

Maar toen hadden ze de schatkaart toch nog niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat hoord wel bij de omstandigheden maar je hebt gelijk, het heeft eigenlijk niks met de schatkaart te maken want de boefjes willen alleen wat geld wegpikken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Reis door Europa, aflevering 11, van 00:24:15 t/m 00:25:05 minuten =

Bassie en Adriaan krijgen op het terras hun eerste Spaanse maaltijd, namelijk meloen met ham. De Baron zegt dat de boem over 10 seconden ontploft. B100 begint vervolgens bibberend af te tellen en daartussenin komen B&A twee keer in een flits

in beeld terwijl ze zitten te eten. Maar ze zitten dan echter uit de kommen met soep te eten die ze een paar seconden later

weer opgediend krijgen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee goofs uit aflevering 6 van De Reis vol Verrassingen:

Bassie vraagt tijdens de avondwandeling in het Yosemite Park aan Adriaan wat ze morgen gaan doen. Adriaan antwoord dat ze de woestijn ingaan en dat ze morgen daarom geen bomen zullen zien. Ze gaan de volgende dag echter eerst naar het gebied met de Sequia Gigantus bomen. Adriaan was dat blijkbaar even vergeten.

Bassie vraagt welke dieren er in het Yosemite Park voorkomen. Adriaan noemt enkele beren op, waaronder de wasberen. Bassie vertelt daarna de grap van de strijkberen. Adriaan reageert daarop met: "Nee er zijn hier geen wasberen!"(hij had hier eigenlijk strijkberen moeten zeggen, want Adriaan vertelde immers dat er wel degelijk wasberen in het Yosemite Park voorkomen).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog 'n klein foutje uit de schatkaart afl. 5

Je kan goed zien dat niet het echte clubgebouw in de brand staat.

Je ziet als je heel goed kijkt door de ramen van het clubgebouw brandend riet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog 'n klein foutje uit de schatkaart afl. 5

Je kan goed zien dat niet het echte clubgebouw in de brand staat.

Je ziet als je heel goed kijkt door de ramen van het clubgebouw brandend riet.

Deze is tricky... er is namelijk nooit een echt clubhuis geweest, het zijn twee decors. Het buitendecor fikt af, maar dat is wel het clubhuis dat we steeds zien...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tuurlijk, een handrem remt gewoon je wielen af, alleen wel geleidelijk doen anders ga je slippen.

Daarbij zit de handrem vanachteren op een trommelrem. Je kunt die alleen gebruiken wanneer de auto stilstaat. Doe je dit onder het rijden verbrand gewoon de remvoering van de remschoen. Dit helpt totaal niet.

Hij had hem beter in zijn vrij gezet en tegen de rotswand afgeremd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daarbij zit de handrem vanachteren op een trommelrem. Je kunt die alleen gebruiken wanneer de auto stilstaat. Doe je dit onder het rijden verbrand gewoon de remvoering van de remschoen. Dit helpt totaal niet.

Hij had hem beter in zijn vrij gezet en tegen de rotswand afgeremd.

Idd, dat had hij het best kunnen doen, ik denk dat het wel wat had geholpen hoor, remmen met de handrem, maar het zou niet veel zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als *bas* in italie *B100* ziet staan, ziet *adriaan* um niet. Ze gaan d'r achteraan en dan zegt *bas* "snel naar die plek waar WE die verdachte persoon gezien hebben." *adriaan* heeft *B100* echter helemaal niet gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als *bas* in italie *B100* ziet staan, ziet *adriaan* um niet. Ze gaan d'r achteraan en dan zegt *bas* "snel naar die plek waar WE die verdachte persoon gezien hebben." *adriaan* heeft *B100* echter helemaal niet gezien.

Zal wel een verspreking zijn geweest. Maar als je het goed bekijkt klopt het idd niet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
kvind het maar stom da jullie zo de fouten zitten zoeken hoor }:|

Dan heb ik een aantal tips voor je om je weer goed te voelen: :+

A = Lees dit topic gewoon helemaal niet. Dan wordt je ook niet op de hoogte gehouden. ;)

B= Vindt een andere, leukere bezigheid. Ga bijvoorbeeld (alle) dingen zoeken die WEL kloppen. :P

C= Neem even pauze en eet een Kittekat. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]C= Neem even pauze en eet een Kittekat. :P

Da's zielig... je gaat hem toch niet aanmoedigen kattevoer te vreten? Of bedoel je soms Kitkat? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan heb ik een aantal tips voor je om je weer goed te voelen: :+

A = Lees dit topic gewoon helemaal niet. Dan wordt je ook niet op de hoogte gehouden. ;)

B= Vindt een andere, leukere bezigheid. Ga bijvoorbeeld (alle) dingen zoeken die WEL kloppen. :P

C= Neem even pauze en eet een Kittekat. :P

ik heb ook een tip voor jou: maak minder dt-fouten

hihihi *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's juist leuk! geeft het kijken naar de series weer eens een nieuwe dimensie en die fouten, ach die hebben ook zo hun charme!

kzie daar toch niets leuks in hoor, en ga er mij ook niet mee bezig houden

als jullie dat leuker vinden dan gewoon te genieten mja.. :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
Da's zielig... je gaat hem toch niet aanmoedigen kattevoer te vreten? Of bedoel je soms Kitkat? ;)

Huh? Ik zou toch zweren dat........:D

Nou ja, nee ik bedoel uiteraard die twee lekkere staafjes chocola. :9

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...