Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel III


Aanbevolen berichten

Nog 2 foutjes uit de verzonken stad.

Een uit, ik schat 5 of 6.

Adriaan zegt:Maar die morgen werd Bassie al vroeg gewekt.(tegen de kijkers.)

Danny die belt dus uit België naar B&A.

Hoe vroeg belt hij dan niet op.

Want het is ook nog een uur tijdsverschil.

Nog één: ik denk afl 7 of 8

Als B&A door de kloof lopen belt Danny Bassie en Adriaan tevergeefs.

Je ziet dan een kort filmpje van de telefoon die rinkelt, je ziet dan gewoon de steen op tafel liggen.

Die tweede is ok, maar de eerste is geen goof... ten eerste is voor Bassie 10 uur ook nog vroeg, denk ik, en ten tweede: hoezo is het fout?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik weet niet zeker of het fout is maar hier komt hij,

Bassie en Adriaan zeggen dat hun eerst liedje

Het 'Bakkerslied' is, maar op het begin van

de serie van de Plaaggeest

hoor je toch 'Ga je mee naar het circus'? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even over het korte termijngeheugen van Adriaan. Reis vol Verrassingen, afl. 11

Bassie legt voor de school aan Adriaan uit wat tjibinske (hoe je het ook schrijft) betekent. In Monument Valley zegt Bassie die naam nog een keer, waarop Adriaan verbaasd vraagt wat dat betekent.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Het geheim van de Sleutel deel 1 wil Bassie een kooitje voor Sweety, omdat hij bang is dat de parkiet wegvliegt.

Aan het begin van deel 2 zit Bassie echter buiten in de caravan, met Sweety op zijn vinger.

Kennelijk vertrouwt de clown er ineens op dat Sweety niet wegvliegt!

Link naar bericht
Delen op andere sites
In Het geheim van de Sleutel deel 1 wil Bassie een kooitje voor Sweety, omdat hij bang is dat de parkiet wegvliegt.

Aan het begin van deel 2 zit Bassie echter buiten in de caravan, met Sweety op zijn vinger.

Kennelijk vertrouwt de clown er ineens op dat Sweety niet wegvliegt!

En in de verloren aflevering vliegt dat beest inderdaad weg. Ik zet hem erbij

Geheel offtopic: Ik zag laatst nog een ontsnapte parkiet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog iets uit de Verdwenen Kroon, aflevering 6, 01:53:28 minuten.

Volgens mij zijn alle shots met Adriaan in de auto achter mekaar opgenomen, want steeds als hij in beeld komt, rijden ze in een bos. Er razen bomen voorbij uit zijn raam. Maar op het bovengenoemde tijdstip heeft de Baron zojuist gezegd: ''Ga onmiddelijk rechtsaf.'' Terwijl Adriaan de bocht neemt, rijden ze op een zandweggetje bij een weiland. Direct in het opvolgende shot zit Adriaan in de auto en ineens staan er weer duizenden bomen en zitten we wederom in het bos op normaal asfalt. Dit klopt niet, want ten tweede als Bassie in beeld komt op de achterbank kan je op de achtergrond aan de horizon het einde van het bos NIET zien, dus theoretisch moeten ze er alweer minstens vijf minuten rijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een fout gevonden in De Reis Vol Verassingen, aflevering 15:

Vlak voordat het liedje over lachen begint, praat Adriaan in het Nederlands tegen de Amerikaanse clowns. Later in de aflevering, als 'The Game starts' begint, praat Adriaan Amerikaans tegen de clowns.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Reis vol Verrassingen, denk afl 15.

De baron zegt tegen B100: 'Vraag jij eens onopvallend of er een clown in dit gebouw is'. Dan zegt B100 vrij hard en duidelijk: 'Hi, is there a clown in this hotel?'

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een fout gevonden in De Reis Vol Verassingen, aflevering 15:

Vlak voordat het liedje over lachen begint, praat Adriaan in het Nederlands tegen de Amerikaanse clowns.

Het lijkt idd wel zo, maar volgens mij praat hij meer tegen Bassie. Hij heeft het wel over jullie, maar dat zegt hij dus alleen tegen Bassie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Reis vol Verrassingen, denk afl 15.

De baron zegt tegen B100: 'Vraag jij eens onopvallend of er een clown in dit gebouw is'. Dan zegt B100 vrij hard en duidelijk: 'Hi, is there a clown in this hotel?'

Da's geen fout, da's een grapje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog n fout uit de verdwenen kroon.

Ik denk dafl. 6 of 7.

De agent zorgt voor een klein bandrecordertje.

Maar ze wisten toch nog niet dat ze zoveel zouden moeten telefoneren in de telefooncellen.

Er schiet me nog een fout te binnen.

Ook uit de verdwenen kroon.

Ik denk afl. 3 of 4.

B&A vinden de auto van de man dier zich zo verdacht gedroeg in het museum.

Adriaan die zegt dan:Dat betekent dat de boeven hier ergens in de buurt moeten zijn.

Maar ze wisten pas later dat de vingerafdrukken van Vlugge Japie waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak maar een categorie overig aan:

Fout gevonden op de band De leukste liedjes van Bassie & Adriaan:

Eerst zie je Bassie & Adriaan in hun caravan zitten met een stereotoren die je kunt winnen, ze spelen een liedje en opeens is de stereo verdwenen en staat de bekende video en TV er...

Fout gevonden in het oud & nieuw programma van Adriaan (2003-2004):

Adriaan doet de deur open en stapt buiten, de deur staat wagenwijd open, een paar seconden later zie je Robin, daarna weer Adriaan en de deur is opeens dicht.

Fout gevonden in de clip van het liedje 'Het orkest':

Bassie speelt te vroeg 2 noten op de 'piano'

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog n fout uit de verdwenen kroon.

Ik denk dafl. 6 of 7.

De agent zorgt voor een klein bandrecordertje.

Maar ze wisten toch nog niet dat ze zoveel zouden moeten telefoneren in de telefooncellen.

Ze wisten toch dat de Baron ze in ieder geval naar EEN telefooncel zou bellen? Of was dat pas daarna?

Er schiet me nog een fout te binnen.

Ook uit de verdwenen kroon.

Ik denk afl. 3 of 4.

B&A vinden de auto van de man dier zich zo verdacht gedroeg in het museum.

Adriaan die zegt dan:Dat betekent dat de boeven hier ergens in de buurt moeten zijn.

Maar ze wisten pas later dat de vingerafdrukken van Vlugge Japie waren.

Was niet al duidelijk dat die vreemde man uit het museum bij de bende van de Baron hoort? Zoiets als: vreemde man maakt foto's van de kroon, kroon wordt gestolen door Baron en consorten, ze vinden de auto van die vreemde man, ergo, de boeven moeten daar ergens zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fout in een Shorty: ''een koekje van eigen deeg''

Als Bassie de caravan uitgestuurd wordt door Adriaan nadat hij hem op heterdaad heeft betrapt op het pikken van koekjes zijn de plaatjes van Bassie en Adriaan van de deur van de caravan verdwenen.

Nadat Bassie na zijn 2e poging een koekje te pikken van het dak komt zitten de hoofden weer op de deur van de caravan.

==edit: sorry deze stond er al in==

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verdwenen Kroon, aflevering 3, kan niet echt één vast tijdstip bij, maar ik probeer het zo......

Vanaf 00:47:00 minuten zijn Japie en B2 allebei hun blauwe oog kwijt, tot aan 00:57:19 minuten als ze de kamer met de Kroon binnenlopen, dan zijn ze ineens weer aanwezig. Vervolgens na 01:01:02 minuten als ze het museum uitrennen zijn ze weer pleite en pas DAN komen ze verder niet meer terug ook. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de Schatkaart bij aflevering9 - De slapende vulkaan

parkeren B&A hun auto recht, als de boeven komen aanrijden en parkeren staat er opeens een blauwe suzuki naast de B&A auto en staat de auto 10 meter naar rechts helemaal schuin geparkeerd. 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je bent er 1 vergeten Wonderer bij Het Orkest:

In het begin van het liedje zingt Adriaan: ''zing je steeds dezelfde noot dan is er niet veel aan''

Bassie speelt dat per ongeluk al 2 noten.

Er is er nog een bij Het Orkest in het filmpje dat eraan vooraf gaat bedient Adriaan de knoppen op de mengtafel wel, maar er klopt niets van met wat je hoort (vooral aan het einde als hij ze allemaal naar beneden schuift, dan zou de 'trompet' nog open moeten staan maar de muziek is al weg!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie speelt op een wel héél kleine accordeon

De grootte van een accordeon maakt niets uit, het geluid blijft even goed, ik ken ze zelfs ten grootte van een broodbakje.

Ik weet trouwens niet of deze er al staat, maar op Sint Maarten zegt Bassie tegen de boeven dat er twee heren van de marechaussee (of hoe je 't ook spelt) achter ze staan, maar dat zijn toch echt een heer en een dame.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De grootte van een accordeon maakt niets uit, het geluid blijft even goed, ik ken ze zelfs ten grootte van een broodbakje.

Ik weet trouwens niet of deze er al staat, maar op Sint Maarten zegt Bassie tegen de boeven dat er twee heren van de marechaussee (of hoe je 't ook spelt) achter ze staan, maar dat zijn toch echt een heer en een dame.

Ja lieverd, dat wisten we al ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De grootte van een accordeon maakt niets uit, het geluid blijft even goed, ik ken ze zelfs ten grootte van een broodbakje.

Ik weet trouwens niet of deze er al staat, maar op Sint Maarten zegt Bassie tegen de boeven dat er twee heren van de marechaussee (of hoe je 't ook spelt) achter ze staan, maar dat zijn toch echt een heer en een dame.

1. uit deze accordeon komt (en dat weet ik) een heel ander geluid dan je hoort

2. dat is de nabewerking, de originele versie is: ''een dame en een heer''

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog iets uit De Sleutel:

Bij het zwembad van het hotel (waar B&A samen met die kinderen 'De prins en de kikker' zingen, hangt een bordje met de mededeling dat balspelen bij het zwembad verboden zijn.

Laat er een scène ervoor nou net iemand met een bal in z'n hand in het zwembad liggen......

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even wat foutjes op je site, wonderer ;)

Bij de goofs notabene:

Goof 1, reis vol verrassingen : 16 - Een grensgeval

Hoe weet Bassie ineens het nummer van de Baron? En trouwens, hoe kan het dat al die verschillende telefoons van de Baron hetzelfde nummer hebben?

==> Dat nummer had Adriaan hem allang kunnen vertellen, die wist dat toch allang? Tsja, hoe dat in die tijd met nummers zat..tegenwoordig kun je toch makkelijk met een ander toestel tzelfde nummer houden? Als ze belden ging ook alleen maar de telefoon in gebruik af.

Goof 2: ""Dat is nou al de zoveelste keer," zegt Adriaan als ze het vliegtuigje in de MGM studios zien. Maar het is pas de tweede keer."

Adriaan zegt dat volgens mij op de parkeerplaats. Dan is het inmiddels de derde keer. En dat is wel toevallig veel ;)

En verder, in aflevering 3 van 'Het geheim van de schatkaart' een mogelijke nieuwe goof: Als de 3 boeven gesnapt worden tijdens hun inbraak gaan Lara, Adriaan en Bassie achter ze aan. Als de Baron en B2 al in de auto zitten moet Japie nog aankomen rennen, hij komt er vervolgens aan met het koffertje met spullen in zn hand, springt via de achterklep over de auto, maar dan is ineens het koffertje weg. Heeft-ie dat en passent aan B2 gegeven door het raampje aan de andere kant (ik heb het niet opgemerkt, zag t in n flits vanmiddag, Schatkaart wordt nu uitgezonden) of dacht Bas van Toor de acteur, 'Wacht, met die koffer over die auto springen is lastiger, die zet ik even onopvallend neer achter de auto, dat ziet niemand ;)

Als te zien is dat VJ het koffertje aan B2 geeft is er natuurlijk niks aan de hand ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens is ook deze Dubbelgoof uitmerate dubieus ;)

Uit de Verdwenen Kroon (zo staat het op de site van Wonderer) :

00:42:22 Het blauwe oog van Japie verwisselt van plek. Eerst is het links, in het museum rechts.

00:42:23 B2 slaat Japie een blauw oog, rechts. In het museum zit het blauwe oog ineens links.

Zit het nou links of rechts? Kijken welke klopt en dan de foute schrappen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu je het toch zo over de Schatkaart hebt...Er is mij ook nog een fout opgevallen in aflevering 1b:

Nadat Lara door Bassie aan Adriaan en Robin is voorgesteld vertrekt de hond weer, om een paar uur later, als B&A net gegeten hebben, weer terug te komen om te vragen of Bassie buiten komt spelen. Op dat moment zijn de boeven net bij het huis van Lara's baas aangekomen. Toen ze eerder in de aflevering op weg waren en B&A wilden inhalen waren ze al vlakbij. Hebben ze over dat stukje een paar uur gedaan...?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een paar foute Nederlandse zinnen:

Uit de Sleutel. Afl. 1.

Bassie heeft Sweety gekregen.

Dan zegt Adriaan:Ja, een parkiet kan je praten leren, maar het is: Een parkiet kan je leren praten.

En uit de huilende professor afl. 6 of 7.

Joris zegt als de professor boos op hem is geworden omdat B&A van de rots zijn gesprongen.

Joris: Ik weet alleen dat die clown en die acrobaat de schud van alles is.

Maardat zijn er twee, dus het is zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een paar foute Nederlandse zinnen:

Uit de Sleutel. Afl. 1.

Bassie heeft Sweety gekregen.

Dan zegt Adriaan:Ja, een parkiet kan je praten leren, maar het is: Een parkiet kan je leren praten.

En uit de huilende professor afl. 6 of 7.

Joris zegt als de professor boos op hem is geworden omdat B&A van de rots zijn gesprongen.

Joris: Ik weet alleen dat die clown en die acrobaat de schud van alles is.

Maardat zijn er twee, dus het is zijn.

Dit gaat te ver. Ten eerste is de bovenste niet fout, ten tweede kun je zo wel bezig blijven, vooral in de eerste series.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een paar foute Nederlandse zinnen:

Joris zegt als de professor boos op hem is geworden omdat B&A van de rots zijn gesprongen.

jou zin loopt anders ook niet erg lekker.

Joris zegt als de professor boos op hem is geworden omdat B&A van de rots zijn gesprongen.

Als de professor boos is geworden, omdat b&A van de rots zijn gesprongen. zegt Joris. :P;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu je het toch zo over de Schatkaart hebt...Er is mij ook nog een fout opgevallen in aflevering 1b:

Nadat Lara door Bassie aan Adriaan en Robin is voorgesteld vertrekt de hond weer, om een paar uur later, als B&A net gegeten hebben, weer terug te komen om te vragen of Bassie buiten komt spelen. Op dat moment zijn de boeven net bij het huis van Lara's baas aangekomen. Toen ze eerder in de aflevering op weg waren en B&A wilden inhalen waren ze al vlakbij. Hebben ze over dat stukje een paar uur gedaan...?

Misschien hebben ze gewacht tot de kust veilig is? Maar inderdaad, beetje raar tijdsverloop...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Overigens is ook deze Dubbelgoof uitmerate dubieus ;)

Uit de Verdwenen Kroon (zo staat het op de site van Wonderer) :

00:42:22 Het blauwe oog van Japie verwisselt van plek. Eerst is het links, in het museum rechts.

00:42:23 B2 slaat Japie een blauw oog, rechts. In het museum zit het blauwe oog ineens links.

Zit het nou links of rechts? Kijken welke klopt en dan de foute schrappen ;)

Bah, ik dacht dat ik die ene had weggegooid :P En nou weet ik niet meer welke klopt ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een fout uit de Schatkaart:

In aflevering 1a zegt de Baron dat hij na de maaltijd zijn inbraak-plan aan B2 en Japie uit zal leggen. In 1b gebeurt dat ook zo. Maar als je de voiceover van Adriaan moet geloven is dat de volgende dag...het kan natuurlijk best dat het nu alweer een tweede inbraak betreft, maar zo laat het verhaal het niet lijken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fout in een shorty, postbodes:

Bassie bezorgt de laatste brief bij een huis waar hij eerst door de tuin moet lopen, er staat een bord: PAS OP DE HOND.

Heel knap dat Adriaan het bord kan lezen terwijl hij tegen de achterkant kijkt!

Het kan toch dat die boodschap ook op de achterkant van het bord staat?

Het lijkt me vrij onlogisch als dat niet zo zou zijn. De boodschap zou voor bezoekers anders pas heel laat duidelijk worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het kan toch dat die boodschap ook op de achterkant van het bord staat?

Het lijkt me vrij onlogisch als dat niet zo zou zijn. De boodschap zou voor bezoekers anders pas heel laat duidelijk worden.

De tekst staat er heel groot op en aan de achterkant zit een dikke paal.

Het is dus niet zo dat het ook aan de achterkant staat.

Het moest wel zo, anders zouden de kijkers het niet zien ;) toch is het een goof!

Link naar bericht
Delen op andere sites
De tekst staat er heel groot op en aan de achterkant zit een dikke paal.

Het is dus niet zo dat het ook aan de achterkant staat.

Het moest wel zo, anders zouden de kijkers het niet zien ;) toch is het een goof!

Jah maar het kan toch dat aan de achterkant van de paal ook weer zo'n plakaat geplakt staat. Dat is niet te zien maar het toch?

Ik twijfel bij deze goof sorry :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jah maar het kan toch dat aan de achterkant van de paal ook weer zo'n plakaat geplakt staat. Dat is niet te zien maar het toch?

Ik twijfel bij deze goof sorry :X

Nee je ziet het duidelijk... geloof me nou maar :P

Ik kan nu even geen cap maken, maar het is zo :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee je ziet het duidelijk... geloof me nou maar :P

Ik kan nu even geen cap maken, maar het is zo :P

Ja je hebt gelijk.

Ik heb het net even nagekeken en volgens mij zit er inderdaad geen bord op de achterkant.

Maar nogmaals: het zou gekund hebben :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb nog een goof gevonden voor op de Site (weet niet of ie al bekend is, hij stond er nog niet bij in ieder geval)..

Als Japie en B2 het microfoontje op de Kamer van en gaan plaatsen zegt Japie dat ie zeker weet dat ze er niet zijn omdat hun sleutel bij de portier hing. Even later komen Bassie en Adriaan er aan en halen doodleuk de sleutel op bij diezelfde portier. Zou kunnen dat er twee sleutels hangen, maar vreemd dat de portier niet zegt dat hun andere sleutel al opgehaald is..

Dan gaan Bassie en Adriaan met de sleutel de kamer binnen en gaan even later weer weg. Wanneer ze weer weggaan zie je de sleutel aan de binnenkant van de deur zitten en Adriaan trekt de deur dicht. Ze hebben dus geen sleutel meer bij zich.. Echter, als Japie en B2 weer naar binnengaan om het microfoontje aan te zetten maakt Japie de deur open met zijn sleutel.

Maar de deur zat toch niet op slot? De sleutel zat tenslotte aan de binnenkant. En als ie wel op slot zat, hoe komen Bassie en Adriaan dan weer binne?

:?

Toch ook maar even hier neer gezet..

Okay, heb de hele scene eens bekeken, en het klopt allemaal. Japie maakt de deur open met zijn lopers, de sleutel zit inderdaad aan de binnenkant van de deur, maar de tweede keer duurt het helemaal niet lang voor hij de deur weer open heeft. En Adriaan kijkt ook niet raar op als hij zij portemonnee gaat halen, dus die wist dat de deur open was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb iets vreemds gezien in De Reis Door amerika, aflevering 1:

Aan het einde van de aflevering, als Vlugge Japie Bassie en Adriaan achtervolgd, heeft Vlugge Japie een heel klein staartje in zijn nek, terwijl hij in de volgende aflevering dat staartje niet meer heeft. Het lijkt wel alsof die Vlugge Japie met dat staartje iemand anders is dan Bas van Toor.

P.S. Ik weet niet zeker of het een goof is, misschien kan je het beter bij Trivia zetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de schatkaart komt *adriaan* in de laaste aflevering aanzetten met een touw, maar hoe komt dat touw nou weer aan de deur, zomaar vast binden kan niet( anders had hij dat hele touw niet nodig gehad)

Het is raar maar waar

Mischienis dit meer een trivia dan een goof.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de schatkaart komt *aad* in de laaste aflevering aanzetten met een touw, maar hoe komt dat touw nou weer aan de deur, zomaar vast binden kan niet( anders had hij dat hele touw niet nodig gehad)

Het is raar maar waar

Mischienis dit meer een trivia dan een goof.

Misschien een lasso? :Y

Naar binnen via de deur is natuurlijk ook niet echt spannend...

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
het kan best dat deze fout al genoemd is en dat ik hem over het hoofd heb gezien maar professor Chagerijn zegt: in nederland lacht er niemand meer, haha(hij lacht.... :Y )dankzij het griengas(geloof aflevering 2)

Ja, das een goeie.

Was me nog niet opgevallen.

Hij wordt zelf steeds op Joris boos als hij lacht maar zekf lacht hij daar ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geheim van de schatkaart , afl 7

Als Japie en B2 willen vluchten omdat ze de politie horen, roepen de B&A Boys Adriaan. Adriaan rent heel snel er naartoe, maar komt net te laat. Dan schiet hij in de lach vanwege de auto van de boeven. Je ziet dan een beeld van Adriaan en opeens komt Bassie erbij staan. Hoe komt hij daar zo snel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geheim van de schatkaart , afl 7

Als Japie en B2 willen vluchten omdat ze de politie horen, roepen de B&A Boys Adriaan. Adriaan rent heel snel er naartoe, maar komt net te laat. Dan schiet hij in de lach vanwege de auto van de boeven. Je ziet dan een beeld van Adriaan en opeens komt Bassie erbij staan. Hoe komt hij daar zo snel?

Deze fout vind ik een beetje te ver gezocht, maargoed. :X

Ik heb trouwens wel iets anders in de aflevering gezien:

Als Adriaan de chatkaart in de caravan voorleest aan Inspecteur de Vries, vertelt hij: 'Op één van de eilanden waar vogeltjes blaffen...'. Maar een aantal afleveringen eerder kon je zien dat er op de schatkaart VOGELS staat en niet VOGELTJES.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...