Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel III


Aanbevolen berichten

het kan best dat deze fout al genoemd is en dat ik hem over het hoofd heb gezien maar professor Chagerijn zegt: in nederland lacht er niemand meer, haha(hij lacht.... :Y )dankzij het griengas(geloof aflevering 2)

Je hoeft niet alleen te lachen als je vrolijk bent, natuurlijk... dat triomfantelijke lachje kun je eigenlijk nauwelijks lachen noemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Deze fout vind ik een beetje te ver gezocht, maargoed. :X

Ik heb trouwens wel iets anders in de aflevering gezien:

Als Adriaan de chatkaart in de caravan voorleest aan Inspecteur de Vries, vertelt hij: 'Op één van de eilanden waar vogeltjes blaffen...'. Maar een aantal afleveringen eerder kon je zien dat er op de schatkaart VOGELS staat en niet VOGELTJES.

Vind ik ook. Sorry Morton.

En hoe vaak komt het niet voor dat je iets voorleest dat er niet staat? Ik heb dat wel in ieder geval... Nou ja... *voegt toe*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Overigens Lennert, je moet *aadriaan* intypen wil je het *adriaan* plaatje tevoorschijn krijgen. ;)

Ik was in verwarring geraakt door MSN, omdat daar de snelnaam (aad) is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En in aflevering 7 van het geheim van de schatkaart als Japie achter de auto van bassie en adriaan hangt met dat touw, dan is het touw niet strak. Hoe kan hij dan meegetrokken worden :N

Denk je dat hij op een gemotoriseerd plankje met wieltjes ligt? Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen... maar ik denk toch dat hij wel echt meegetrokken wordt. Hoe zou je anders die opnames maken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inconsistentie in de verhaallijn: in Het Geheim van de Sleutel als Bassie ontvoerd wordt, is Adriaan de wagen halen zei hij, maar als hij merkt dat Bassie ontvoerd is, heeft hij geen auto om er achteraan te gaan en moet hij er een lenen.

Daar komt nog bij, als je goed uit het raam kijkt, zie je dat de boeven de Bassie en Adriaan auto voorbij rijden! Dus, moet Adriaan de auto voorbij gelopen zijn!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Denk je dat hij op een gemotoriseerd plankje met wieltjes ligt? Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen... maar ik denk toch dat hij wel echt meegetrokken wordt. Hoe zou je anders die opnames maken?

ik weet niet hoe het is gedaan maar niet met het touw dan je ziet iig. Anders staat dat strak... :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben even vergeten of deze al geweest is, maar in deel 2 van de Huilende professor zit ook een foutje:

Adriaan zegt tegen Bassie: 'De wekker is kapot en de radio is kapot' . Bij het woord wekker wijst hij de radio aan en bij het woord radio de wekker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben even vergeten of deze al geweest is, maar in deel 2 van de Huilende professor zit ook een foutje:

Adriaan zegt tegen Bassie: 'De wekker is kapot en de radio is kapot' . Bij het woord wekker wijst hij de radio aan en bij het woord radio de wekker.

Ach, da's gewoon domme clownsgedrag ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog wat vreemds gezien in Het geheim van de schatkaart, afleering 8 volgens mij:

Als Bassie en Adriaan voor het hotel hun auto parkeren gaan ze hun koffers naar binnen brengen. De auto staat dan nog op de straat. Even later, als de boeven aan komen rijden, staat de auto van B&A ineens op de stoep.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nog wat vreemds gezien in Het geheim van de schatkaart, afleering 8 volgens mij:

Als Bassie en Adriaan voor het hotel hun auto parkeren gaan ze hun koffers naar binnen brengen. De auto staat dan nog op de straat. Even later, als de boeven aan komen rijden, staat de auto van B&A ineens op de stoep.

die stond al op de site van Wonderer ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de Schatkaart bij aflevering9 - De slapende vulkaan

parkeren B&A hun auto recht, als de boeven komen aanrijden en parkeren staat er opeens een blauwe suzuki naast de B&A auto en staat de auto 10 meter naar rechts helemaal schuin geparkeerd.

het was natuurlijk wel lasstig met 2 hoofdrol spelers die 2 andere belangrijke figuren spelen *bas* *japie* & *adriaan* *aadbaron*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een simpel, maar leuk filmpje van 3 minuten in elkaar gezet ''25 Jaar Goofs met Bassie & Adriaan''

met een stuk of 6 foutjes erin verwerkt (kostte meer tijd dan ik dacht) Is er iemand die een bestandje van

ongeveer 35 MB kan ontvangen en online zetten? :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een simpel, maar leuk filmpje van 3 minuten in elkaar gezet ''25 Jaar Goofs met Bassie & Adriaan''

met een stuk of 6 foutjes erin verwerkt (kostte meer tijd dan ik dacht) Is er iemand die een bestandje van

ongeveer 35 MB kan ontvangen en online zetten? :+

stuur maar naar mij, dan maak ik m wel kleiner ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of dit echt een fout is maar ik meld hem even.

Hij is uit de huilende professor.Afl. 6 of 7.

Als Bassie in de droomwereld geheime agenten onder het bed kijkt zie je een vrouw bezig met een sleutel aan het bed.

Maar op het bed zitten helemaal geen moer of bout.

Ik weet niet of ze dat expres hebben gedaan maar ik meld het maar even.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een simpel, maar leuk filmpje van 3 minuten in elkaar gezet ''25 Jaar Goofs met Bassie & Adriaan''

met een stuk of 6 foutjes erin verwerkt (kostte meer tijd dan ik dacht) Is er iemand die een bestandje van

ongeveer 35 MB kan ontvangen en online zetten? :+

en waneer en waar kunnen wij dan dat filmpie zien??? trouwens wel top dat je dat heb gemaakt *O*^O^_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een foutje uit De Reis vol Verrassingen:

Harry heeft per ongeluk de Baron en B100 vastgeplakt aan de deurknoppen van de wagen. Harry rijdt naar het eerstvolgende tankstation om de Baron en B100 weer los te krijgen. Onderweg stopt hij bij een parkeerhaven en roept: Bukken!, daar komen die Bassie en Adriaan! Wanneer je de Baron dan ziet bukken kan je zien dat hij zijn hand loslaat van de deurknop.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Geheimzinnige opdracht

Het viel me op dat er een foutje is gemaakt in de boot van de baron als hij belt met B100. Hij neemt dan op met bijvoorbeeld een witte hoorn, en hangt op met een zwarte hoorn, of andersom.

Volgens mij komt dit voor in meerdere afleveringen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Geheimzinnige opdracht

Het viel me op dat er een foutje is gemaakt in de boot van de baron als hij belt met B100. Hij neemt dan op met bijvoorbeeld een witte hoorn, en hangt op met een zwarte hoorn, of andersom.

Volgens mij komt dit voor in meerdere afleveringen.

Als je het weer ziet, zet er dan even duidelijk bij welke aflevering, en ook waar ongeveer in de aflevering (dat zoekt makkelijker). Oh, en als het kan de tijd van de DVD erbij ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als je het weer ziet, zet er dan even duidelijk bij welke aflevering, en ook waar ongeveer in de aflevering (dat zoekt makkelijker). Oh, en als het kan de tijd van de DVD erbij ;)

volgens mij was het in aflevering 4, in Portugal. Ik heb de DVD niet dus de tijd kan ik je niet geven

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik de reis vol verassingen zit een fout. Namelijk als B&A in de tribune zitten tijdens de waterski-show zitten ze bij het uitzoomen in het midden van de tribune. Als *baron* en *B100* hun zien zitten ze een stu7k naar onderen, en meer naar de rand van de tribune.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een fout uit de vliegveldscene uit Italië.

B&A ziten aan het einde op het terras en Adriaan zegt dat hun vliegveld over 1 uur gaat.(ze kunnen dan nooit zo snel in Rome zijn.)

Direct daarna belt B100 de Baron, die zegt dat hun vliegtuig over een uur gaat en dat het 3 uur vliegen is dus zijn de Baron en Harry er over 4 uur, maar als ze de Baron en HH zijn aangekomen zijn B&A pas op het vliegveld, dan zijn B&A dus veel te laat.

En als de Baron later het vliegtuig in gaat om terug naar Nederland te gaan zien ze B&A niet en wilt de Baron terug.

Ondertussen vinden B&A het pakje en zijn dan waarschijnlijk weer in 1 of 2 uur weer in Rome, maar de Baron vliegt nog steeds terug naar Nederland, dus die zijn dan 3 uur aan het vliegen op de heenweg en weer 3 uur op de terugweg.

Dus ze zijn dan dus 6 uur bezig.

Maar als hun weer in Rome zijn komen B&A pas op het vliegveld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een fout uit de vliegveldscene uit Italië.

B&A ziten aan het einde op het terras en Adriaan zegt dat hun vliegveld over 1 uur gaat.(ze kunnen dan nooit zo snel in Rome zijn.)

Direct daarna belt B100 de Baron, die zegt dat hun vliegtuig over een uur gaat en dat het 3 uur vliegen is dus zijn de Baron en Harry er over 4 uur, maar als ze de Baron en HH zijn aangekomen zijn B&A pas op het vliegveld, dan zijn B&A dus veel te laat.

En als de Baron later het vliegtuig in gaat om terug naar Nederland te gaan zien ze B&A niet en wilt de Baron terug.

Ondertussen vinden B&A het pakje en zijn dan waarschijnlijk weer in 1 of 2 uur weer in Rome, maar de Baron vliegt nog steeds terug naar Nederland, dus die zijn dan 3 uur aan het vliegen op de heenweg en weer 3 uur op de terugweg.

Dus ze zijn dan dus 6 uur bezig.

Maar als hun weer in Rome zijn komen B&A pas op het vliegveld.

Wat een oog voor detail! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een fout in de droomwereld van starsky en hutch

Als adriaan roept politie wegwezen dan zie je

op het begin een man springen en beneden

staat iemand te kijken of er niemand aankomt

terwijl die man springt zie je die andere man nog

en dan even later is die man weg! :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarnet had mijn broer een foutje ontdekt in Het Geheim Van De sleutel, aflevering 6:

Al de remleiding van de gehuurde wagen van B&A is doorgesneden en B&A wegrijden met hun gehuurde wagen, kunnen ze niet meer remmen. Maar je hebt altijd de handrem nog, en daarmee kan je nog wel remmen.

Misschien een beetje vergezocht, maargoed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daarnet had mijn broer een foutje ontdekt in Het Geheim Van De sleutel, aflevering 6:

Al de remleiding van de gehuurde wagen van B&A is doorgesneden en B&A wegrijden met hun gehuurde wagen, kunnen ze niet meer remmen. Maar je hebt altijd de handrem nog, en daarmee kan je nog wel remmen.

Misschien een beetje vergezocht, maargoed.

rijden met handrem kan nog gewoon hoor, ut gaat alleen niet zo makkelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daarnet had mijn broer een foutje ontdekt in Het Geheim Van De sleutel, aflevering 6:

Al de remleiding van de gehuurde wagen van B&A is doorgesneden en B&A wegrijden met hun gehuurde wagen, kunnen ze niet meer remmen. Maar je hebt altijd de handrem nog, en daarmee kan je nog wel remmen.

Misschien een beetje vergezocht, maargoed.

Stel, je gaat met 80 km/uur een heuvel af en je trekt ineens de handrem aan. Wat gebeurt er dan? Juist, head first door de voorruit. Is dit toch minder link.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Stel, je gaat met 80 km/uur een heuvel af en je trekt ineens de handrem aan. Wat gebeurt er dan? Juist, head first door de voorruit. Is dit toch minder link.

Een handrem werkt vaak of altijd op de achterwielen trek je je khandrem aan dan spint de auto, net als bij een ralley als de coureur een haarspeltbocht wil nemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Een handrem werkt vaak of altijd op de achterwielen trek je je khandrem aan dan spint de auto, net als bij een ralley als de coureur een haarspeltbocht wil nemen.

Ook in Lada's uit 1970? ;) Nou ja, misschien heb je wel gelijk, ik weet het ook niet. Het blijft link.

Link naar bericht
Delen op andere sites
rijden met handrem kan nog gewoon hoor, ut gaat alleen niet zo makkelijk.

Misschien raakte Adriaan wel een beetje in paniek (tsja ook een held kan kwetsbaar zijn) en vergat hij daardoor de mogelijkheid van de handrem.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geheimzinnige opdracht afl. 2

B&A moeten om 3 uur in de dierentuin zijn. Bassie ging nog even slapen omdat hij dronken was. Als ze in St. Malo op het kasteel zijn en het water is gestegen, moeten ze bijna 7 uur wachten. Dan zou het dus minstens 11 uur 's avonds moeten zijn. Maar als je ze ziet wegrennen van het kasteel is het gewoon nog licht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Reis vol Verrassingen:

Als Bassie "zijn vloertje" gaat repareren maakt hij weer voetafdrukken. Als hij dit doet staan zijn voeten een beetje achter elkaar maar als Adriaan gaat kijken waar Bassie is staan zijn voeten langs elkaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Reis vol Verrassingen:

Als Bassie "zijn vloertje" gaat repareren maakt hij weer voetafdrukken. Als hij dit doet staan zijn voeten een beetje achter elkaar maar als Adriaan gaat kijken waar Bassie is staan zijn voeten langs elkaar.

die stond al op wonderers site ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Stel, je gaat met 80 km/uur een heuvel af en je trekt ineens de handrem aan. Wat gebeurt er dan? Juist, head first door de voorruit. Is dit toch minder link.

Je kunt ook de handrem geleidelijk aantrekken, dit werkt altijd goed. Ook had Adriaan daarbij het contact kunnen verbreken waardoor de auto niet sneller zou gaan en dus geleidelijk met de handrem afremmen...Maarja wat zou jij doen in paniek?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geheimzinnige opdracht afl. 2

B&A moeten om 3 uur in de dierentuin zijn. Bassie ging nog even slapen omdat hij dronken was. Als ze in St. Malo op het kasteel zijn en het water is gestegen, moeten ze bijna 7 uur wachten. Dan zou het dus minstens 11 uur 's avonds moeten zijn. Maar als je ze ziet wegrennen van het kasteel is het gewoon nog licht.

Inderdaad vreemd, de enige oplossing zou zijn dat het niet allemaal op dezelfde dag gebeurd is en dat B&A na een nachtje wachten de volgende dag van het kasteel zijn weggegaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog n foutje uit het geheim van de sleutel afl. 6.

Ik weet niet of het echt een fout is maar ik meld hem even.

Als Adriaan uit de auto springt zie je de camerapositie in de auto, je ziet dan ook aan de rand van de weg kleine muurtjes zodat je niet het ravijn inlazert maar toch rijdt de auto het ravijn in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad vreemd, de enige oplossing zou zijn dat het niet allemaal op dezelfde dag gebeurd is en dat B&A na een nachtje wachten de volgende dag van het kasteel zijn weggegaan.

Volgens mij is dat inderdaad het geval...Kan ook niet anders, natuurlijk, het duurt gewoon lang voor het eb cq vloed wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een fout ondenkt in de serie van de professor

hij luid:

Als bassie en adriaan in caravan zitten en adriaan

zit te huilen als joris griengas naar binnen spuit

zie je achter bassie een licht schijnen

en ik geloof dat het de nooduitgang is

goed kijken!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een fout in de Amerika serie. Wanneer de cameraman filmt vanuit de auto (laatste aflevering, wanneer B&A rijden naar de plek om de boeven gevangen te nemen), zie je de camera in de autospiegel.

Verder nog een foutje in het lied "ABC" uit De Plaaggeest. Bassie zingt over de laatste letters van het alfabet, maar wijst in het midden van het schoolbord.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een fout in de Amerika serie. Wanneer de cameraman filmt vanuit de auto (laatste aflevering, wanneer B&A rijden naar de plek om de boeven gevangen te nemen), zie je de camera in de autospiegel.

Dat was al bekend, Maar toch goed gezien!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij is dat inderdaad het geval...Kan ook niet anders, natuurlijk, het duurt gewoon lang voor het eb cq vloed wordt.

dat zou de enige oplossing kunnen zijn maar als je luistert naar de voice-overs van adriaan lijkt het alsof het allemaal op 1 dag is gebeurd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...