Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel III


Aanbevolen berichten

Heb nog een goof gevonden voor op de Site (weet niet of ie al bekend is, hij stond er nog niet bij in ieder geval)..

Als Japie en B2 het microfoontje op de Kamer van en gaan plaatsen zegt Japie dat ie zeker weet dat ze er niet zijn omdat hun sleutel bij de portier hing. Even later komen Bassie en Adriaan er aan en halen doodleuk de sleutel op bij diezelfde portier. Zou kunnen dat er twee sleutels hangen, maar vreemd dat de portier niet zegt dat hun andere sleutel al opgehaald is..

Dan gaan Bassie en Adriaan met de sleutel de kamer binnen en gaan even later weer weg. Wanneer ze weer weggaan zie je de sleutel aan de binnenkant van de deur zitten en Adriaan trekt de deur dicht. Ze hebben dus geen sleutel meer bij zich.. Echter, als Japie en B2 weer naar binnengaan om het microfoontje aan te zetten maakt Japie de deur open met zijn sleutel.

Maar de deur zat toch niet op slot? De sleutel zat tenslotte aan de binnenkant. En als ie wel op slot zat, hoe komen Bassie en Adriaan dan weer binne?

:?

Toch ook maar even hier neer gezet..

Yup, die had ik al ;) Evengoed bedankt (ik lees alle topics, alle posts, dus als ie in een ander topic staat dan deze zet ik hem er evengoed wel bij).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat me ook opvalt in Luxemburg afl 12 van de Geheimzinnige Opdracht, is dat het aantal helpers van de Baron nogal varieert. Eerst zijn ze met 7, later met 9, of 10. Mss zijn de laatsten pas later aangesloten :)

Goh we zijn lekker aan t muggenziften zeg, en dat op onze helden :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een fout in De Plaaggeest, aflevering 4:

Op het moment dat Adriaan aan de hijskraan hangt en bijna voor het eerst met zijn voeten in het water komt, zijn zijn broekspijpen al nat voordat hij het water ingaat met zijn voeten.

De tijd zoek ik straks op!

Link naar bericht
Delen op andere sites

'k Heb nog een fout gevonden in De Plaaggeest, aflevering 4. Maar ik weet niet zeker of het een fout is:

Nadat de plaaggeest het kampeerbordje omgedraait heeft, verlaat hij links het beeld. Even later, als Bassie en Adriaan verder rijden naar de 'kampeerplaats', komt de plaaggeest rechts het beeld in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb nog een goof gevonden voor op de Site (weet niet of ie al bekend is, hij stond er nog niet bij in ieder geval)..

Als Japie en B2 het microfoontje op de Kamer van en gaan plaatsen zegt Japie dat ie zeker weet dat ze er niet zijn omdat hun sleutel bij de portier hing. Even later komen Bassie en Adriaan er aan en halen doodleuk de sleutel op bij diezelfde portier. Zou kunnen dat er twee sleutels hangen, maar vreemd dat de portier niet zegt dat hun andere sleutel al opgehaald is..

Dan gaan Bassie en Adriaan met de sleutel de kamer binnen en gaan even later weer weg. Wanneer ze weer weggaan zie je de sleutel aan de binnenkant van de deur zitten en Adriaan trekt de deur dicht. Ze hebben dus geen sleutel meer bij zich.. Echter, als Japie en B2 weer naar binnengaan om het microfoontje aan te zetten maakt Japie de deur open met zijn sleutel.

Maar de deur zat toch niet op slot? De sleutel zat tenslotte aan de binnenkant. En als ie wel op slot zat, hoe komen Bassie en Adriaan dan weer binne?

:?

Toch ook maar even hier neer gezet..

Volgens mij is dat *japie* 's eigen sleutelbos.

(waar hij altijd celdeuren enzo mee openmaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verdwenen Kroon, aflevering 6 'Bedrogen door bedriegers':

*baron* : "We hebben nog 'n kwartier, waar blijft die Japie nou"

*b2* : Ja, tijd gaat heel gauw.."

In deze scène zie je op de muur achter de boeven de schaduw van de geuidshengel.

Groetjes,

San.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij is dat *japie* 's eigen sleutelbos.

(waar hij altijd celdeuren enzo mee openmaakt.

Heb ik ook aan gedacht ja...

Blijft staan dat Adriaan de deur dicht trekt met de sleutel aan de binnenkant van de deur (en dus geen sleutel bij zich heeft). Hoe komt ie dan de kamer weer binnen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb ik ook aan gedacht ja...

Blijft staan dat Adriaan de deur dicht trekt met de sleutel aan de binnenkant van de deur (en dus geen sleutel bij zich heeft). Hoe komt ie dan de kamer weer binnen?

en bovendien als er een sleutel aan de binnenkant in zit kun je hem niet meer van de buitenkant openmaken!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een fout in De Sleutel gevonden, Aflevering 1:

Nadat Adriaan aan Bassie als advies gaf om een touwtje om de sleutel te doen, zegt Adriaan: 'Ik til de buggy even op'. Maar die Buggy hadden ze ingeruild voor een Rancho. Is die Rancho dan ook een Buggy?

Als dat geen goof is, dan weet ik het ook niet meer! :X

Link naar bericht
Delen op andere sites

een klein foutje in de diamant, aflevering 7, 2uur 22 minuten 26 seconden

als b1 en b2 het vliegtuigje zien aankomen bukken ze en zit b1 links van b2. in de close-up als de verf op hun jas komt zitten ze echter andersom

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog n foutje uit de 1e aflevering van de huilende professor.

Als *bas* vast zit met z'n hoofd in het dakraampje komt de politie langs.

Moeite heeft de politie niet om *bas* 's hoofd uit het dakraapje te krijgen.

Je ziet ook duidelijk dat *bas* dan niet meer met z'n hoofd vastzit als ze hem d'r uithalen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gebruik nou allemaal geen smiles als je hier iets post wat op de site moet, dan kan wonderer niet knippen/plakken.

:Y Juist, daar heeft ze mij in het vorige topic (deel II) als eerste op aangesproken,

dus als iedereen voortaan even goed andermans posten doorleest. :P

Ik zal het voor het gemak even herhalen/quoten, zodat het ook hier in dit derde topic voor iedereen duidelijk wordt. ;)

Dit was MIJN post - Uncle Ar:

Reis door Europa, aflevering 9, 00:30:19 =

Als eerste krijg je een shot dat *B100* met de telefoon aan zijn oor in de auto zit. Op dat moment hoor je *baron* zeggen: Waar ben je, B100? En hij antwoordt: Ik ben bijna in Billund, baas. *baron* roept dan paniekerig terug: Keer de auto snel! Bassie & Adriaan rijden naar de veerpont van Kopenhagen! Tijdens deze laatste zin draait *B100* zijn wagen om, maar de telefoon is dan nergens meer te bekennen.

En ZO reageerde Wonderer:

Kijk, jij weet hoe het hoort, zowel aflevering als tijd erbij ^O^ Nou nog die personage icoontjes weglaten zodat ik gewoon copy/paste kan doen en ik ben je eeuwig dankbaar. ;)

:D Nee hoor, jullie konden er ook niks aan doen, maar hopelijk is het nu helder. Hartelijk bedankt voor de aandacht. O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog 'n spreekfout:

Verdwenen Kroon, aflevering 7 'Het computerprogramma':

Als Bassie en Adriaan op de binnenplaats zijn van het kasteel, met Lara en Robin... begint Lara ineens te blaffen dat hij weet waar de boeven naartoe vluchten.

*bas* : "Adriaan, Lara ruikt de boeven!"

*adriaan* : "Kom op, erachteraan"

Bas zegt dan, voor hij de poort dichtgooit;

*bas* : "Kom op, naar boven"

:? HUh, naar boven? In het volgende shot is toch duidelijk te zien dat ze boeven achtervolgen naar de aanlegplaats van de speedboot.

Er was dus 'n torentje bij ruïne van Teylingen, en die poort was de deur waar je trap op kon lopen...

Groetjes,

Sander.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gebruik nou allemaal geen smiles als je hier iets post wat op de site moet, dan kan wonderer niet knippen/plakken.

ik heb het ff veranderd in mijn post en zal het voortaan niet meer doen O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarnet 2 fouten gevonden in De Reis Vol Verassingen, aflevering 3:

Fout 1:

Als Bassie de laatste vraag goed beantwoord heeft, zegt Adriaan 'Bassie heeft alle vragen goed beantwoord!', maar Bassie had de vraag over de Tour de France fout beantwoord.

Fout 2:

Als Bassie voor het beeld staat met de Nederlandse tekst, zegt Bassie tegen Adriaan: 'Dat Engels is helemaal niet moeilijk!', maar ze zijn in Amerika....

P.S. ik weet niet zeker of Fout 2 echt een fout is...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daarnet 2 fouten gevonden in De Reis Vol Verassingen, aflevering 3:

Fout 1:

Als Bassie de laatste vraag goed beantwoord heeft, zegt Adriaan 'Bassie heeft alle vragen goed beantwoord!', maar Bassie had de vraag over de Tour de France fout beantwoord.

Fout 2:

Als Bassie voor het beeld staat met de Nederlandse tekst, zegt Bassie tegen Adriaan: 'Dat Engels is helemaal niet moeilijk!', maar ze zijn in Amerika....

P.S. ik weet niet zeker of Fout 2 echt een fout is...

In New York spreken ze Engels hoor. Texaans en de Mid-Wests kun je nog betwijfelen of het Engels is... maar New York is verstaanbaar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
In New York spreken ze Engels hoor. Texaans en de Mid-Wests kun je nog betwijfelen of het Engels is... maar New York is verstaanbaar ;)

Dan had ik het dus mis. Maar fout 1 klopt wel! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog n foutje uit de 1e aflevering van de huilende professor.

Als *bas* vast zit met z'n hoofd in het dakraampje komt de politie langs.

Moeite heeft de politie niet om *bas* 's hoofd uit het dakraapje te krijgen.

Je ziet ook duidelijk dat *bas* dan niet meer met z'n hoofd vastzit als ze hem d'r uithalen.

Was het niet zo dat Bassie gewoon in een moeilijke situatie hing zodat hij zichzelf niet meer kon bevrijden? Van buitenaf kon hij dus wel makkelijk worden losgetrokken, maar blijkbaar lukt hem dat zelf niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb daarnet een fout gevonden in De Sleutel, aflevering 2:

Als B3 zegt 'Ik nader de kruising grote kerkstraaaaaaaaaaaaaaaat!' slipt hij met zijn rode auto en komt hij op het gras terecht. Even later, als B1, B2 en B4 op de kruising komen en alle boeven uit hun auto stappen, stapt B4 ineens uit de rode auto en stapt B3 uit een andere auto!

Link naar bericht
Delen op andere sites

volgens mij heb ik nog een foutje ontdekt in de huilende professor, aflevering 6, 1 uur 56 minuten.

als robin bassie wakker krijgt op het strandje door heel hard piep te roepen, hoor je eerst de hogere nabewerkte stem en daarna nog de oude robinstem uit de originele versie

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb in de Reis vol Verrassingen een fout gezien (gehoord eigenlijk) in de aflevering in Washington. In de dierentuin zegt Adriaan "Deze dierentuin is gratis. En er zijn nog veel meer gratis dingen in Washington: (...hier noemt ie allerlei dingen die ik me even niet kan herinneren...) en musea's." Het meervoud is toch musea en geen musea's?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb in de Reis vol Verrassingen een fout gezien (gehoord eigenlijk) in de aflevering in Washington. In de dierentuin zegt Adriaan "Deze dierentuin is gratis. En er zijn nog veel meer gratis dingen in Washington: (...hier noemt ie allerlei dingen die ik me even niet kan herinneren...) en musea's." Het meervoud is toch musea en geen musea's?

Dat klopt, ja. Het is één museum en twee musea of twee museums.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of ie dat echt zei. Ik kan het ook verkeerd verstaan hebben, maar misschien kan iemand anders het controleren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja klopt, en Bassie dacht dat het Engels was.

Ik ben nou eigenlijk toch wel heel erg benieuwd wat voor taal ze volgens jou in Amerika spreken... hoe kom je in vredesnaam op zo'n "fout"? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

shit heey museums mag tegenwoordig ook al :{

verloedering van de Nerderlansche taal

mu·se·um (het ~, musea/~s)

Zo is het mij aangeleerd, ten minste. :{

edit: Nerderlansche? Het is toch Nederlandsche? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben nou eigenlijk toch wel heel erg benieuwd wat voor taal ze volgens jou in Amerika spreken... hoe kom je in vredesnaam op zo'n "fout"? ;)

Ik bedoelde het niet zo, maar Adriaan zei dat ze in Amerika Engels praten, maar ik dacht dat ze in Amerika Amerikaans praten, en niet Engels. Maar dat wist ik dus niet. Dusse, foutje moet kunnen! :@

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of het een fout is, maar het is wel opvallend:

In het Geheim van de Schatkaart, afl. 11:

Bassie & Adriaan klimmen snel naar boven om de boeven achterna te gaan, maar als ze boven zijn zie ze dat de boeven er met hun auto vandoor zijn gegaan. Bassie begint te huilen en zegt: "Ze hebben Robin! Die heb ik in de auto laten liggen!" Maar ze hadden, toen ze naar beneden gingen, besloten dat het beter was dat Robin in de auto zou blijven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed gemerkt hoor!! ^O^

== EDIT == wil je OF niet OF zinnig reageren?

op deze manier je postaantal opkrikken is NIET de bedoeling, dat maakt het forum ook niet sneller.

Laatste waarschuwing want je doet het de hele tijd door al ==

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sorry dat ik hem niet precies weet met tijd erbij maar het is zeker een fout want ik heb op mijn school Spaans.

In De Reis door Europa zingen ze in Spanje het liedje Spaanse Les. Daar zegt Bassie: un pequeno .... (bootje, ik weet het Spaanse woord voor boot niet meer :@ ) Maar het gaat erom dat pequeno achter het zelfstandig naamwoord moet staan dus pequeno en bootje moeten andersom.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Goed gemerkt hoor!! ^O^

== EDIT == wil je OF niet OF zinnig reageren?

op deze manier je postaantal opkrikken is NIET de bedoeling, dat maakt het forum ook niet sneller.

Laatste waarschuwing want je doet het de hele tijd door al ==

Dj Koelkast,

Mijn excuses voor dat korte berichtjes,

Zal ik niet meer doen,Dus nogmaals

Mijn excuses!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verdwenen Kroon, aflevering 6 'Bedrogen door bedriegers':

Baron: "We hebben nog 'n kwartier, waar blijft die Japie nou..."

B2: "Ja, de tijd gaat heel gauw"

VJ: "Baas, baas.. daar ben ik weer!"

In deze scène zie je op de muur achter de boeven de schaduw van de geluidshengel (links in beeld).

========

Verdwenen Kroon, aflevering 7 'Het computerprogramma':

Spreekfout:

Als Bassie en Adriaan op de binnenplaats zijn van het kasteel, met Lara en Robin... begint Lara ineens te blaffen als hij weet waar de boeven naartoe vluchten.

Bassie: "Adriaan, Lara ruikt de boeven! Kom op, erachteraan!"

Adriaan: " Rennen Lara, zoek ze!"

Bassie: (voordat hij de poort dichtgooit: "Kom op, naar boven"

:? HUh, naar boven? In het volgende shot is toch duidelijk te zien dat ze boeven achtervolgen naar de aanlegplaats van de speedboot.

Er is 'n torentje bij ruïne van Teylingen, en die poort was de deur waar je trap op kon lopen...

Groetjes,

San.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Verdwenen Kroon, aflevering 6 'Bedrogen door bedriegers':

Baron: "We hebben nog 'n kwartier, waar blijft die Japie nou..."

B2: "Ja, de tijd gaat heel gauw"

VJ: "Baas, baas.. daar ben ik weer!"

In deze scène zie je op de muur achter de boeven de schaduw van de geluidshengel (links in beeld).

========

Verdwenen Kroon, aflevering 7 'Het computerprogramma':

Spreekfout:

Als Bassie en Adriaan op de binnenplaats zijn van het kasteel, met Lara en Robin... begint Lara ineens te blaffen als hij weet waar de boeven naartoe vluchten.

Bassie: "Adriaan, Lara ruikt de boeven! Kom op, erachteraan!"

Adriaan: " Rennen Lara, zoek ze!"

Bassie: (voordat hij de poort dichtgooit: "Kom op, naar boven"

:? HUh, naar boven? In het volgende shot is toch duidelijk te zien dat ze boeven achtervolgen naar de aanlegplaats van de speedboot.

Er is 'n torentje bij ruïne van Teylingen, en die poort was de deur waar je trap op kon lopen...

Groetjes,

San.

Die had ik al... die "waar blijft Japie nou" is toch dezelfde scene waar Japie trots verkondigd dat hij een mooi karretje heeft gepikt?

Link naar bericht
Delen op andere sites

wonderer, er staat een foutje op je site. Bij de goofs staat: ''Bassie & Adriaan stellen 2 nieuwe vriendjes voor: Lara en Yoeri, maar die kennen we toch al uit de Schatkaart-serie?'' De shorties komen uit 1984 en de schatkaart-serie uit 1986.

Link naar bericht
Delen op andere sites
wonderer, er staat een foutje op je site. Bij de goofs staat: ''Bassie & Adriaan stellen 2 nieuwe vriendjes voor: Lara en Yoeri, maar die kennen we toch al uit de Schatkaart-serie?'' De shorties komen uit 1984 en de schatkaart-serie uit 1986.

Maar als dat zo is zit de fout in de Schatkaart. ALs B&A Lara en Yoeri al kennen van de shorties, hoeven ze toch niet opnieuw met de honden kennis te maken, wat in de serie wel gebeurt.

De enige oplossing die je kunt bedenken is dat je series en shorties geheel los van elkaar moet zien!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar als dat zo is zit de fout in de Schatkaart. ALs B&A Lara en Yoeri al kennen van de shorties, hoeven ze toch niet opnieuw met de honden kennis te maken, wat in de serie wel gebeurt.

De enige oplossing die je kunt bedenken is dat je series en shorties geheel los van elkaar moet zien!

Ik noem dat geen fout. Misschien keken veel kinderen niet naar de shorties, dus introduceren ze die opnieuw in de schatkaart.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog een fout uit het geheim van de schatkaart.

Bij de volgende keer van, ik denk aflevering 12, is het een ander shot als B&A de fakkels vinden dan in de uitzending zelf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nog een fout uit het geheim van de schatkaart.

Bij de volgende keer van, ik denk aflevering 12, is het een ander shot als B&A de fakkels vinden dan in de uitzending zelf.

dat heb ik ook wel eens gezien, maar het is geen fout. het beeld is dan gespiegeld, in de aflevering zelf zit het goede beeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij de volgende keer van, ik denk aflevering 12, is het een ander shot als B&A de fakkels vinden dan in de uitzending zelf.

Het komt ook wel vaker voor dat de aankondigingsfilmpjes van een volgende aflevering of terugblikken van een vorige aflevering andere scènes bevatten dan de bewuste aflevering. Een goed voorbeeld is ook een stukje uit de Kroon, waarin de agent aan B&A uitlegt dat de Kroon is gestolen. Voorafgaande aan een volgende aflevering zie je deze scène heel anders dan in de bewuste aflevering.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog iets uit de diamant:

Als *b1* en *b2oud* de grot uitvluchten, springen ze in hun auto. B1 keert de wagen en op dat moment rennen Bassie en Adriaan uit de grot naar buiten. Vlak daarna rijden de boeven langs. Ze hadden B&A op dat moment kunnen zien rennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog 2 foutjes uit de verzonken stad.

Een uit, ik schat 5 of 6.

Adriaan zegt:Maar die morgen werd Bassie al vroeg gewekt.(tegen de kijkers.)

Danny die belt dus uit België naar B&A.

Hoe vroeg belt hij dan niet op.

Want het is ook nog een uur tijdsverschil.

Nog één: ik denk afl 7 of 8

Als B&A door de kloof lopen belt Danny Bassie en Adriaan tevergeefs.

Je ziet dan een kort filmpje van de telefoon die rinkelt, je ziet dan gewoon de steen op tafel liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog n foutje uit de sleutel ik schat afl 6.(Heb ik trouwens van mijn broer.)

Als Bassie droomt dat hij het vliegtuig bestuurd.

Als B&A gaan landen zie je een vierkant schermpje(in het stukje als je Bassie aan het stuur zit om te landen.)

Als het lijntje in dat scherm verticaal zit betekent het dat je recht vliegt.

Maar op dat schermpje staat het lijntje helemaal horizontaal dus dat betekent dat hij helemaal op z'n zijkant landt.

Het is een btje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat jullie het snappen.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...