Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan mysteries


Aanbevolen berichten

Hoe kwamen die water-schoenen potseling vandaan. Het was toch een onbewoond eiland. :?

Achtergelaten door de mensen die daar hebben gepicknickt (ze vinden tijdens de eerste ronde immers blikjes).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 180
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hoe kwamen die water-schoenen potseling vandaan. Het was toch een onbewoond eiland. :?

Dat mysterie is zo op te lossen ;): Adriaan zegt bij het vinden van de lege blikjes immers: "Lege blikjes. Volgens mij zijn ze hier aan het picknicken geweest. Dus er komen hier wel eens mensen..." En later bij het vinden van de tas met de 'schoenen': "Die is natuurlijk vergeten door de mensen die hier hebben gepicknicked."

Blijft over, een ander mysterie: waarom was die tas bij het vinden van de blikjes nog niet te zien?

Ik zie al dat je me voor was...had ik er maar niet zo'n heel verhaal van moeten maken... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat mysterie is zo op te lossen ;): Adriaan zegt bij het vinden van de lege blikjes immers: "Lege blikjes. Volgens mij zijn ze hier aan het picknicken geweest. Dus er komen hier wel eens mensen..." En later bij het vinden van de tas met de 'schoenen': "Die is natuurlijk vergeten door de mensen die hier hebben gepicknicked."

Blijft over, een ander mysterie: waarom was die tas bij het vinden van de blikjes nog niet te zien?

Ik zie al dat je me voor was...had ik er maar niet zo'n heel verhaal van moeten maken... :P

En dat bedoelde ik eigenlijk ook 8)7 . zal de volgende keer duidelijker zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag : In de Schatkaart spreekt *aadbaron* over zijn informaties, maar hoe komt hij in godesnaam aan zijn informaties?

Belt hij zo naar die mensen om te vragen "Hallo, waar is uw brandkast, zit daar iets belangrijks in, en belangrijkste : wanneer bent u eens weg?"

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik mij afvraag : In de Schatkaart spreekt *aadbaron* over zijn informaties, maar hoe komt hij in godesnaam aan zijn informaties?

Belt hij zo naar die mensen om te vragen "Hallo, waar is uw brandkast, zit daar iets belangrijks in, en belangrijkste : wanneer bent u eens weg?"

Nou, dat van die wereldreiziger heeft vast in de krant gestaan... maar inderdaad, hoe kom je nou bij de locatie van een brandkast?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Blijft over, een ander mysterie: waarom was die tas bij het vinden van de blikjes nog niet te zien?

Het kan gebeuren dat er zand op die tas lag de eerste ronde. Als ze voor de 2de keer voorbij komen kan dat zand eraf zijn gewaaid.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien ook wel een leuk mysterie: wat zou er gebeurd zijn als B&A in De Geheimzinnige Opdracht echt een keer zonder pakje zouden zijn teruggekomen? Zou de opdrachtgever dan een nieuwe opdracht hebben gegeven of een boze brief hebben geschreven?

Want: de bedoeling van al die 12 opdrachtgevers was B&A op reis sturen, zodat de twee tijdens hun zoektocht naar de pakjes de kinderen iets van Europa zouden laten zien. Dat hebben ze gedaan, dus was het vinden van de pakjes achteraf niet eens nodig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien ook wel een leuk mysterie: wat zou er gebeurd zijn als B&A in De Geheimzinnige Opdracht echt een keer zonder pakje zouden zijn teruggekomen? Zou de opdrachtgever dan een nieuwe opdracht hebben gegeven of een boze brief hebben geschreven?

Want: de bedoeling van al die 12 opdrachtgevers was B&A op reis sturen, zodat de twee tijdens hun zoektocht naar de pakjes de kinderen iets van Europa zouden laten zien. Dat hebben ze gedaan, dus was het vinden van de pakjes achteraf niet eens nodig.

Dan had de verdekt opgestelde cameraploeg die B&A filmde wel ingegrepen denk ik :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Okee, nog een mysterie: waneer hebben B&A de baron ervan weerhouden een diamant te jatten? Vanmiddag ondekt, in De Reis door Europa beweert de Baron dat B&A dat ooit gedaan hebben. Waarschijnlijk gewoon een blooper, maar toch leuk om over te filosoferen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Okee, nog een mysterie: waneer hebben B&A de baron ervan weerhouden een diamant te jatten? Vanmiddag ondekt, in De Reis door Europa beweert de Baron dat B&A dat ooit gedaan hebben. Waarschijnlijk gewoon een blooper, maar toch leuk om over te filosoferen :)

Adriaan vertelde in een mail dat B&A tussen de avonturen op televisie door ook andere avonturen beleefden. In zo'n avontuur hebben zij de Baron dus ervan weerhouden een diamant te stelen.

Beetje makkelijk gezegd en waarschijnlijk inderdaad een foutje (BB steelde immers de diamant in de series)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan had de verdekt opgestelde cameraploeg die B&A filmde wel ingegrepen denk ik :P

Tja, of de opdrachtgever zou misschien weer iemand met een brief met extra aanwijzing sturen, waar B&A met verbazing naar kijken, om vervolgens te ontdekken dat degene die de brief kan brengen spoorloos verdwenen is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag me af wat de Baron in eerste instantie met B&A van plan was in de Verzonken Stad. Hij rijdt diep de kloof in en wil ze er daar uitlaten, maar ze zijn ontsnapt. Het lijkt me niet dat je een kloof inrijdt om mensen op een eiland achter te laten, dus wat was hij van plan, en waarom werd dat plan uiteindelijk gewijzigd?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vraag me af wat de Baron in eerste instantie met B&A van plan was in de Verzonken Stad. Hij rijdt diep de kloof in en wil ze er daar uitlaten, maar ze zijn ontsnapt. Het lijkt me niet dat je een kloof inrijdt om mensen op een eiland achter te laten, dus wat was hij van plan, en waarom werd dat plan uiteindelijk gewijzigd?

Tja, dat eerste plan op zich komen zelf Japie en B2 niet te weten.

*baron* Ik heb een plannetje, maar dat zal ik jullie later wel vertellen.

En wat verderop tijdens de rit:

*baron*: Ik ga ervoor zorgen dat ze ons niet meer lastig kunnen vallen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe maakt *adriaan* het touw vast in de laaste aflevering van de schatkaart.

Want als je dat touw kan vast maken had hij dus geen touw nodig.

Mischien was het het touw van abenakenebis, *adriaan* : potverdorrie nog eens an toe zeg. en het touw staat :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

quote="Hinse"]

Sweety is net als Lara overleden in de serie, alleen praten B&A er niet over.

Is Lara overleden in de serie? :S

Lara is de hond van de buren, van het terrein waar B&A tijdens hun vakantie in de Schatkaart verblijven. Als ze weer weggaan, lijkt het me logisch dat ze nix meer van Lara horen. Lara komt volgens mij nog wel een keer langs in de shorties, maybe waren ze weer in de buurt?:P

[verhaal over André du Lord]

Die zat in de gevangenis vanwege zijn wietplantage >:)

Ey die grap snap ik even niet, zijn wietplantage?:S

Maaruh, hij was toch ook boeienkoning? (In de Sleutel sleep hij de sleutel ook..), dus dan kan ie wel ontsnappen :P Maarja, als B&A um daarna als pikkeboef zijn gaan zien, omdat ie uit de gevangenis komt, dan kan ik me wel voorstellen dat ie zich niet meer heeft vertoond :P

[..]

Nou, dat van die wereldreiziger heeft vast in de krant gestaan... maar inderdaad, hoe kom je nou bij de locatie van een brandkast?

Hij zal wel zo zn spionnetjes hebben.. B100 is immers de 100ste boef die hij aanneemt... De enige die wij kennen die hij daarvoor heeft gehad zijn HH, B2 en VJ.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien een beetje vergezocht, maar hier komt-ie:

Als B&A in de Verdwenen Kroon de schuilplaats van de boeven gaan zoeken, doen ze dit met een computerprogramma. Adriaan legt aan Bassie uit dat hij een computer gekocht heeft. Bassie zegt dan: "Een computter? Wat is dat?" Bassie hoort dan voor het eerst het woord computer en hij weet al gelijk hoe je het schrijft, maar dan spreekt hij het nog verkeerd uit ook. :?

Bassie had beter iets kunnen zeggen van: Een Kompuuter? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien een beetje vergezocht, maar hier komt-ie:

Als B&A in de Verdwenen Kroon de schuilplaats van de boeven gaan zoeken, doen ze dit met een computerprogramma. Adriaan legt aan Bassie uit dat hij een computer gekocht heeft. Bassie zegt dan: "Een computter? Wat is dat?" Bassie hoort dan voor het eerst het woord computer en hij weet al gelijk hoe je het schrijft, maar dan spreekt hij het nog verkeerd uit ook. :?

Bassie had beter iets kunnen zeggen van: Een Kompuuter? :)

Yeah, dat was me ook al opgevallen. Maar soms hè, soms heb ik het gevoel van "Ik kan nou wel op alle slakken zout gaan leggen..." en dan sla ik een goofje over ;)

Ik dacht trouwens eerst dat je je af ging vragen hoe die computer bij het kasteel uitkwam, aangezien ze bij de brug gebeld hadden... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sweety is net als Lara overleden in de serie, alleen praten B&A er niet over

Is Lara overleden in de serie? :S

Lara is de hond van de buren, van het terrein waar B&A tijdens hun vakantie in de Schatkaart verblijven. Als ze weer weggaan, lijkt het me logisch dat ze nix meer van Lara horen. Lara komt volgens mij nog wel een keer langs in de shorties, maybe waren ze weer in de buurt?:P

lara komt nog voor in de reis door amerika. als b&a terug zijn uit curacao verveelt *bas* zich en zegt *adriaan* : dan ga je toch met lara spelen.

maar dat ging niet, want die was naar de hondententoonstelling

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

lara komt nog voor in de reis door amerika. als b&a terug zijn uit curacao verveelt *bas* zich en zegt *adriaan* : dan ga je toch met lara spelen.

maar dat ging niet, want die was naar de hondententoonstelling

Dat vind ik echt maf. In Europa hadden ze het niet eens over Lara, en in de reis vol verassingen ineens wel.... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

lara komt nog voor in de reis door amerika. als b&a terug zijn uit curacao verveelt *bas* zich en zegt *adriaan* : dan ga je toch met lara spelen.

maar dat ging niet, want die was naar de hondententoonstelling

hmmz... stonden ze weer op hetzelfde veldje ofzo? Of heeft Adriaan een klein foutje -*harry* moet kunnen baas- gemaakt bij het schrijven? Of word ik gek met mn hond van de buren?

*lara* WOEF

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

hmmz... stonden ze weer op hetzelfde veldje ofzo? Of heeft Adriaan een klein foutje -*harry* moet kunnen baas- gemaakt bij het schrijven? Of word ik gek met mn hond van de buren?

*lara* WOEF

ik weet niet of het hetzelfde veldje is. maar vreemd is het wel. amerika is in '93 opgenomen terwijl lara toen al overleden was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik weet niet of het hetzelfde veldje is. maar vreemd is het wel. amerika is in '93 opgenomen terwijl lara toen al overleden was.

de echte lara of lara in de serie? btw wanneer is zij dan overleden (bron?)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

de echte lara of lara in de serie? btw wanneer is zij dan overleden (bron?)

de echte lara is in '92 overleden. staat tussen de vragen. citaat adriaans homepage:

Jan Kees Timmer is 33, komt uit Papendrecht en hij vraagt;

“Zijn de beide honden Lara (voetballer) en Joeri (tenisser) van Jou?â€Â

De twee bobtails, Lara en Joeri waren van Ina en mij en door Lara, ze was een teefje, ben ik op het idee van de voetbalclub de B&A-boys gekomen. Ze was dol op voetballen en als ze jongens zag spelen, rende ze direct naar de bal. De opnamen met Lara gingen heel makkelijk. Het leek wel of ze precies begreep wat de bedoeling was. Als ik ze een aanwijzing gaf, deed ze het bijna altijd in één keer goed. Maar als we twee uur aan het filmen waren, had ze er genoeg van. Ze liep dan naar de auto en begon te blaffen. Met andere woorden, ik heb er genoeg van, breng me naar huis. Met Joeri filmen was een ellende. Hij was net zo dom als hij lief was en de paar seconde film met hem erbij hebben uren geduurd. In 1992 hebben we van beide afscheid moeten nemen. We hebben nu een Schotse terriër, Bo, en die is te zien in “Liedjes uit grootmoeders tijd†in het liedje, “Toen onze Mop een mopje was.â€Â

Link naar bericht
Delen op andere sites

hmmz oja is waar ook, heb dat stukje wel gelezen, maar alleen onthouden dat die juri onhandelbaar was en lara goed meewerkte. Tnx :)

Maar de Lara in de series leefde dus nog (Amerika serie). Achja, het is natuurlijk lastig om een script te schrijven voor een acteur die er niet meer is... Al had Lara net zo goed niet meer genoemd kunnen worden. B&A stonden waarschijnlijk op n ander veldje...

Wat is er eigenlijk met de B&A boys gebeurd?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat is er eigenlijk met de B&A boys gebeurd?

Ik denk dat de B&A Boys gewoon niet zo'n suc6 waren en Bassie het even leuk vond om met Lara te voetballen. Ik zat ook niet echt op die knulletjes te wachten. Tjeu wat kunnen die lekker acteren... :X

In de series is inderdaad niks meer dat ons aan de B&A Boys herinnert.

Bassie & Adriaan laten die jochies ook wel in de steek. Die gaan gewoon effe lekker op vakantie, zit het team zonder keeper :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat vind ik echt maf. In Europa hadden ze het niet eens over Lara, en in de reis vol verassingen ineens wel.... O}

Lara is alleen maar een vriendje van Bassie en geen huisdier,

en het lijkt me eerlijk gezegd niet logisch om hem in de Europa-serie te

schrijven. Het zou wel heel toevallig zijn als Lara's baasje ook in de landen

zou zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je helemaal goed precies redeneert, dan doet *lara* bij de Verzonken Stad ook eigenlijk al niet meer mee. Bassie zegt enkel een keertje: ''Dan koop ik een mooie kaart voor Lara.'' En dan even later bij het winkeltje nogmaals en that's it.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naja Lara was natuurlijk ook niet de hond van Bassie & Adriaan, maar van de buurman, terwijl hij in de Kroon en de Schatkaart erg vaak te zien is.

*500ste post* *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de scène waarbij B1 en B2 vermomd als B&A de Diamant stelen, is degene die ín het museum de Diamant steelt Aad van Toor en niet Wil Sibbelee. Aad, vermomd als B1 die zich als Adriaan heeft vermomd. Waarom? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de scène waarbij B1 en B2 vermomd als B&A de Diamant stelen, is degene die ín het museum de Diamant steelt Aad van Toor en niet Wil Sibbelee. Aad, vermomd als B1 die zich als Adriaan heeft vermomd. Waarom? ;)

JAAAA! Dat was het!! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de scène waarbij B1 en B2 vermomd als B&A de Diamant stelen, is degene die ín het museum de Diamant steelt Aad van Toor en niet Wil Sibbelee. Aad, vermomd als B1 die zich als Adriaan heeft vermomd. Waarom? ;)

misschien was het wel heel duidelijk te zien dat het Wil Sibbelee was

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat doet Sinterklaas in de droom van Geheim Agenten? Is er een spreekwoord als "De bisschop in de badkamer vinden" of zo?

Misschien omdat Sinterklaas in Spanje woont?

Maar ja, wat heeft hij dan in de badkamer van Bassie en Adriaan te zoeken? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat doet Sinterklaas in de droom van Geheim Agenten? Is er een spreekwoord als "De bisschop in de badkamer vinden" of zo?

Dat is volgens mij gedaan om te tonen dat het een parodie is op James Bond. In elke parodie zie je namelijk zo'n absurditeiten.

(voorbeelden zijn er genoeg, kijk maar eens naar het begin van Mafia of naar Hot Shots 2 )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat doet Sinterklaas in de droom van Geheim Agenten? Is er een spreekwoord als "De bisschop in de badkamer vinden" of zo?

Net als die vrouw onder het bed :?

Maar ja 't zijn gewoon spionnen waarvan Bassie niet realiseert dat het spionnen zijn (denk ik dan)

Link naar bericht
Delen op andere sites
misschien was het wel heel duidelijk te zien dat het Wil Sibbelee was

Ja maar alsof het niet opvalt dat Bassie eigenlijk helemaal geen snor heeft, haha

Het ziet er trouwens ook niet uit eerlijk gezegd als je Wil als Adriaan verkleed ziet in die achtervolgingscene

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja maar alsof het niet opvalt dat Bassie eigenlijk helemaal geen snor heeft, haha

Het ziet er trouwens ook niet uit eerlijk gezegd als je Wil als Adriaan verkleed ziet in die achtervolgingscene

Ja, n mooie windkracht-10-pruik, lijkt voor geen meter!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Net als die vrouw onder het bed :?

Maar ja 't zijn gewoon spionnen waarvan Bassie niet realiseert dat het spionnen zijn (denk ik dan)

Ja precies, dat hele hotel wemelt van de vreemde figuren. Dat maakt die droom juist zo tof!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja precies, dat hele hotel wemelt van de vreemde figuren. Dat maakt die droom juist zo tof!

Ja, dat snap ik ook wel, maar waarom SINTERKLAAS!? Waarom geen man met een gouden pistool of een vrouw met een inktvis? Dat zou ik nog wel snappen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, dat snap ik ook wel, maar waarom SINTERKLAAS!? Waarom geen man met een gouden pistool of een vrouw met een inktvis? Dat zou ik nog wel snappen...

JA! Of een vent met een ijzeren gebit. :P

Ik denk omdat we hier natuurlijk wel te maken hebben met kinderen die vermaakt moeten worden en dan ook nog eens

op een voorbeeldmanier en niet zoals de cartoons tegenwoordig vertonen qua taalgebruik onder andere. :(

Had je je deze conversatie voor kunnen stellen? ;)

*kapitein* Opdracht was: acrobaat in de gaten te houden, ik houd hem al de hele tijd in de gaten.

*professor* Pak je Magnum 2.1 half automatisch, en kom mee!

*kapitein* Magnum! Opdracht begrepen, professor!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

JA! Of een vent met een ijzeren gebit. :P

Ik denk omdat we hier natuurlijk wel te maken hebben met kinderen die vermaakt moeten worden en dan ook nog eens

op een voorbeeldmanier en niet zoals de cartoons tegenwoordig vertonen qua taalgebruik onder andere. :(

Had je je deze conversatie voor kunnen stellen? ;)

*kapitein* Opdracht was: acrobaat in de gaten te houden, ik houd hem al de hele tijd in de gaten.

*professor* Pak je Magnum 2.1 half automatisch, en kom mee!

*kapitein* Magnum! Opdracht begrepen, professor!

En dan komt ie aanzetten met een choco-ijsje ;) En ja, ik snap ook wel dat het niet "gewelddadig" kan (hoewel 0,00 en 001 met een revolver rondlopen ...) maar waarom SINTERKLAAS? Weet je? Ik heb zo het gevoel dat er iets achter zit, en ik kan het maar niet te pakken krijgen, ik word er gestoord(er) van!

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar waarom SINTERKLAAS? Weet je? Ik heb zo het gevoel dat er iets achter zit, en ik kan het maar niet te pakken krijgen, ik word er gestoord(er) van!

Toch is het simpeler dan je denkt, B&A zijn in Spanje en ja, daar kun je de Goedheiligman nou eenmaal tegenkomen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Toch is het simpeler dan je denkt, B&A zijn in Spanje en ja, daar kun je de Goedheiligman nou eenmaal tegenkomen ;)

Hm, ok. Canarische eilanden liggen niet eens in de BUURT van Spanje, maar okay ;) Laten we het daar maar op houden dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik zat me laatst bij het kijken van de Diamant af te vragen: Hoe kan Sweety het zo lang uithouden in een brandende caravan? Bassie is na 10 seconden al knock-out en zo'n parkietje lijkt mij toch kwetsbaarder. Of ben ik soms niet bekend in de biologie van de dierenwereld? O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat me laatst bij het kijken van de Diamant af te vragen: Hoe kan Sweety het zo lang uithouden in een brandende caravan? Bassie is na 10 seconden al knock-out en zo'n parkietje lijkt mij toch kwetsbaarder. Of ben ik soms niet bekend in de biologie van de dierenwereld? O-)

Ik denk ook dat dat eigenlijk niet kan. Als je ziet die vlammen 8)7 en ze kunnen ook niet tegen gas want ze gebruikten vroeger vogels in de mijnen om te kijken als er gas was. Dus zouden ze wel tegen uitslaande brand kunnen??

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...