Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan mysteries


Aanbevolen berichten

In deze topic kun je mysteries posten uit de Bassie & Adriaan series. Wat is een mysterie? Bijvoorbeeld: Wie is de Plaaggeest? Douwe? Hier kan je een mysterie posten en dan kan de rest er over praten (of het oplossen) in dit topic. Leuk idee of niet?

Ik begin met mysterie nummer 1: Waar is Sweety geblezen? Sinds de eerste verschijning van Robin zie ik hem niet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 180
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hmm vogeltjes gaan dood he? En toen kwam Robin om het gemis op te vangen maar omdat een vogel niet zoveel zinnigs zegt hebben ze voor een robot gekozen ;)

Mijn mysterievraag: wat is er met B1 en BB gebeurd? In de schatkaart zat daar alleen nog B2 in de cel, misschien zat hij op n ander kamertje dan B1 en BB of zijn de laatste twee ontsnapt..enneh..hoe zou het nu met de Baron gaan? >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat B1 en BB op het goede pad zijn gegaan, of dat ze gevlucht zijn naar een ander land.

En de baron kan zijn plannen gewoon rustig uitvoeren! :P

Dan mag de Baron wel opschieten, straks loopt hij met een rollator in plaats van een stok ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn mysterievraag: wat is er met B1 en BB gebeurd? In de schatkaart zat daar alleen nog B2 in de cel, misschien zat hij op n ander kamertje dan B1 en BB of zijn de laatste twee ontsnapt..enneh..hoe zou het nu met de Baron gaan? >:)

B2 vertelde dat zijn baas en collega (BB en B1) waren ontsnapt door een tunnel. B2 moest wachten toen ze hem zouden roepen maar hij hoorde niets en dus bleef B2 alleen achter in de cel waar hij gezelschap kreeg van Japie en zo in contact kwam met de Baron.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

B2 vertelde dat zijn baas en collega (BB en B1) waren ontsnapt door een tunnel. B2 moest wachten toen ze hem zouden roepen maar hij hoorde niets en dus bleef B2 alleen achter in de cel waar hij gezelschap kreeg van Japie en zo in contact kwam met de Baron.

Welkom terug Maiko, je bent lang weg geweest! :P

Sweety leefde overigens nog in de Professor nog zogenaamd, maar ik heb hem verder niet meer gezien. Sweety is net als Lara overleden in de serie, alleen praten B&A er niet over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

B2 zal op een gegeven moment ontslagen zijn uit de gevangenis. Zelfs als ie was blijven zitten, was ie er nog uit geschopt wegens het toenemende cellentekort. :P Ik denk alleen dat hij niets meer met de Baron te maken wil hebben, aangezien hij nogal slecht werd behandeld door hem. ;) Hij zal dus een nieuwe werkgever hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
B2 zal op een gegeven moment ontslagen zijn uit de gevangenis. Zelfs als ie was blijven zitten, was ie er nog uit geschopt wegens het toenemende cellentekort. :P Ik denk alleen dat hij niets meer met de Baron te maken wil hebben, aangezien hij nogal slecht werd behandeld door hem. ;) Hij zal dus een nieuwe werkgever hebben.

Wie weet kwam b2 wel weer VJ tegen en werken ze nu voor de BB

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wie weet kwam b2 wel weer VJ tegen en werken ze nu voor de BB

Zou wel kunnen. Maar dan denk ik dat BB B2 niet meer in dienst wil nemen.

Nog een mysterie: Waar is Douwe? En werken B100 en HH nog voor de Baron?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij zit de Baron & B100 nog in de cel want die hebben meer fout gedaan dan HH

B100 en HH zeiden in Amerika toen de baron wou afrekenen met B&A:

*harry* Oh nee he, niet weer, ik moet even een paar jaar weg.

*B100* ik loop zover met je mee.

Dus ik denk dat B100 en HH niet meer met de baron wouden werken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn mysterievraag: wat is er met B1 en BB gebeurd? In de schatkaart zat daar alleen nog B2 in de cel, misschien zat hij op n ander kamertje dan B1 en BB of zijn de laatste twee ontsnapt..enneh..hoe zou het nu met de Baron gaan? >:)

Zei B2 niet tegen Japie aan het begin van de Schatkaart: Die andere 2 zijn door een tunnel ontsnapt en ze zouden roepen als ik moest komen maar ik hoorde niks. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zei B2 niet tegen Japie aan het begin van de Schatkaart: Die andere 2 zijn door een tunnel ontsnapt en ze zouden roepen als ik moest komen maar ik hoorde niks. :Y

Dat zeg ik ... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zeg ik ... :P

Sorry ik keek er overheen :@ Dat mysterie is dus opgelost ;) En dat Douwe de Plaaggeest is kan eigenlijk niet anders maar bevestiging is er gewoon weg niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En dat Douwe de Plaaggeest is kan eigenlijk niet anders maar bevestiging is er gewoon weg niet.

Inderdaad, vind dat ze dat eigenlijk wel goed gedaan hebben. Jaap Stobbe kan misschien ook een dubbelrol hebben gehad net als Bas en Aad in de series hadden. Dat is natuurlijk niet zo, maar het had gekund...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat zou er met het 1e circus van B&A gebeurd zijn uit de plaaggeest.

Hebben ze B&A echt gemist of hebben ze B&A gezocht of hebben ze gewoon 2 andere mensen aangenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat zou er met het 1e circus van B&A gebeurd zijn uit de plaaggeest.

Hebben ze B&A echt gemist of hebben ze B&A gezocht of hebben ze gewoon 2 andere mensen aangenomen.

Goed onderzoek rancho! _O_

Nog een mysterie: Wat is er met de buggy van B&A gebeurd?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat circus is gewoon vertrokken en liet B&A achter. Ze doen nooit zo moeilijk daar, nemen gewoon nieuwelingen aan. :P

Robert Jensen heeft ooit laten zien hoe het met *baron* is afgelopen, hij las in de krant dat B&A

gingen stoppen in 2004 en was dolgelukkig dat hij al zijn plannen nu rustig kon uitvoeren! >:)

Maar goed, MIJN mysterievraag blijft altijd, waar is Robin ineens heen? Na de Verzonken Stad is hij plotseling pleite en er wordt ook nooit meer naar hem verwezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een mysterie: Wat is er met de buggy van B&A gebeurd?

Dat vertelt Bassie aan Sweety in de Sleutel als hij terugdenkt aan de flashback dat hun caravan van de dijk afrolt. Vervolgens zegt hij ''Toen moesten we een nieuwe caravan kopen. Nou, toen heeft Adriaan er ook maar gelijk een nieuwe auto bij gekocht.'' ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat vertelt Bassie aan Sweety in de Sleutel als hij terugdenkt aan de flashback dat hun caravan van de dijk afrolt. Vervolgens zegt hij ''Toen moesten we een nieuwe caravan kopen. Nou, toen heeft Adriaan er ook maar gelijk een nieuwe auto bij gekocht.'' ;)

Oh, dat had ik niet goed gehoord :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar goed, MIJN mysterievraag blijft altijd, waar is Robin ineens heen? Na de Verzonken Stad is hij plotseling pleite en er wordt ook nooit meer naar hem verwezen.

Volgens mij is dat een keer in een vraag op de homepage voorbij gekomen, lang geleden. Toen zei Adriaan volgens mij dat Robin Bassie nog steeds iedere morgen wekte...

Het blijft raar dat die verwijzing er niet meer is. Zou Robin misschien dan toch bij Danny zijn gebleven?? Pfff, zou het niet weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij is dat een keer in een vraag op de homepage voorbij gekomen, lang geleden. Toen zei Adriaan volgens mij dat Robin Bassie nog steeds iedere morgen wekte...

Het blijft raar dat die verwijzing er niet meer is. Zou Robin misschien dan toch bij Danny zijn gebleven?? Pfff, zou het niet weten.

Een tijd geleden stond op de site dat Robin bij Bassie op kantoor werkte ofzo. En Adriaan zegt dat ie nu elke dag in de montagestudio zit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat circus is gewoon vertrokken en liet B&A achter. Ze doen nooit zo moeilijk daar, nemen gewoon nieuwelingen aan. :P

Nou Bassie & Adriaan waren toen al wel geliefd bij de kids. Kijk maar die kinderen die de poster van B&A zien hangen, toen al een bekend circusduo. Dus denk wel dat dat circus gebaald heeft zo'n prachtduo te zijn kwijt geraakt. Snap ook niet dat niemand B&A gewekt heeft of waarom ze niet gehoort hebben dat er zoveel auto's vertrokken. Daar wordt je toch wakker van??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou Bassie & Adriaan waren toen al wel geliefd bij de kids. Kijk maar die kinderen die de poster van B&A zien hangen, toen al een bekend circusduo. Dus denk wel dat dat circus gebaald heeft zo'n prachtduo te zijn kwijt geraakt. Snap ook niet dat niemand B&A gewekt heeft of waarom ze niet gehoort hebben dat er zoveel auto's vertrokken. Daar wordt je toch wakker van??

Een normaal persoon wel, ja. :Y Maar we kennen die Plaaggeest zijn krachten misschien ook niet allemaal ......

*baron* En trouwens, wij hebben niet te maken met normale personen, wij hebben te maken met Bassie & Adriaan!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een mysterie: Waar hangt B2 nu rond? Zit ie nog steeds in de cel?

Dat is geen mysterie, het wordt uigelegd aan het begin van de reis door Europa. De baron en Japie zijn vrij, en B2 heeft niet gehoord dat ze ontslagen werden uit de gevangenis. De baron en Japie vinden dat niet zo'n probleem.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is geen mysterie, het wordt uigelegd aan het begin van de reis door Europa. De baron en Japie zijn vrij, en B2 heeft niet gehoord dat ze ontslagen werden uit de gevangenis. De baron en Japie vinden dat niet zo'n probleem.

b2 is dus gewoon vrijgelaten, maar de baron en japie hebben niet op hem gewacht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik denk dat ik wel weet waar sweety is.

als b&a weg gaan uit het circus omdat iedereen denkt dat ze de diamant hebben gestolen past andré op sweety. aan het eind van de serie krijgen ze echter hun eigen circus, want het oude circus heeft nieuwe artiesten aangenomen. sweety is dus bij andré gebleven. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik denk dat ik wel weet waar sweety is.

als b&a weg gaan uit het circus omdat iedereen denkt dat ze de diamant hebben gestolen past andré op sweety. aan het eind van de serie krijgen ze echter hun eigen circus, want het oude circus heeft nieuwe artiesten aangenomen. sweety is dus bij andré gebleven. :Y

In de Professor is hij er toch nog? Als Bassie "inbreekt" in zijn eigen caravan omdat zijn sleutel in zijn jasje zit en zijn jasje in de caravan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In de Professor is hij er toch nog? Als Bassie "inbreekt" in zijn eigen caravan omdat zijn sleutel in zijn jasje zit en zijn jasje in de caravan ;)

Inderdaad, in het begin van De Huilende Profesoor zie je Sweety in de caravan van B&A. En als Bassie naar binnen klimt via het dak, zegt Sweety 'Help! Inbrekers!'. En later als B&A TV gaan kijken is Sweety ineens weg en komt later in de serie ook niet meer terug (en ook niet in de volgende series).

En Andre du Lord is na de Diamant ook nergens meer te bekennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In de Professor is hij er toch nog? Als Bassie "inbreekt" in zijn eigen caravan omdat zijn sleutel in zijn jasje zit en zijn jasje in de caravan ;)

dat was ik even vergeten 8)7 . maar ja, het was een leuke theorie ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit me trouwens serieus af te vragen wát de Boeven nu precies met Bassie en Adriaan wilden doen op het laatst.

Je ziet HH wel telkens een 'Boem' in elkaar knutselen maar aangezien de Baron inmiddels zelf al 57 van dat soort aanslagen heeft overleefd zit ik me af te vragen wat de Baron en aanhang ermee opschieten als B&A wérkelijk door een Boem zouden worden getroffen. Goh dan hadden ze n stel gescheurde kleren, nou wat zou de wraak van de Baron zoet zijn geweest :D

Ik vraag me dus af: wát zou er gebeuren als B&A door een Boem zouden worden getroffen? Nieuwe kleren aantrekken en doorgaan? Of zouden de boeven ze gevangen nemen? We zullen t nooit te weten komen :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zit me trouwens serieus af te vragen wát de Boeven nu precies met Bassie en Adriaan wilden doen op het laatst.

Je ziet HH wel telkens een 'Boem' in elkaar knutselen maar aangezien de Baron inmiddels zelf al 57 van dat soort aanslagen heeft overleefd zit ik me af te vragen wat de Baron en aanhang ermee opschieten als B&A wérkelijk door een Boem zouden worden getroffen. Goh dan hadden ze n stel gescheurde kleren, nou wat zou de wraak van de Baron zoet zijn geweest :D

Ik vraag me dus af: wát zou er gebeuren als B&A door een Boem zouden worden getroffen? Nieuwe kleren aantrekken en doorgaan? Of zouden de boeven ze gevangen nemen? We zullen t nooit te weten komen :'(

Nou... bah, ik had ooit een theorie maar die ben ik nou vergeten. Iets met, als B&A inderdaad zouden ontploffen, zouden ze wel drie keer link uitkijken voor ze ook maar in de BUURT van de Baron zouden komen. Zoiets.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

onze goohelaar had toch ruzie met B&A (?)

Denk het niet. Hij is toch een halfbroer van ze?

Ik denk gewoon dat jehem verder niet meer ziet omdat hij alleen in de series zit waarbij B&A op het circusterrein leven, alleen in de Professor had hij nog langs kunnen komen. Immers was hij een circusartiest

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vraag me dus af: wát zou er gebeuren als B&A door een Boem zouden worden getroffen? Nieuwe kleren aantrekken en doorgaan? Of zouden de boeven ze gevangen nemen? We zullen t nooit te weten komen :'(

Misschien beseft de Baron wel dat hij B&A toch nooit gevangen kan houden en wil hij ze daarom slechts materiële schade bezorgen om ze op kosten te jagen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En Andre du Lord is na de Diamant ook nergens meer te bekennen.

Die werkte immers in het circus waar B&A na de verdenking van de diamantroof niet meer terug konden komen. Toen B&A hun eigen circus kregen, nadat de boefjes ingerekend waren door *adjudant* en zijn mannen, is André niet naar dat circus overgestapt.

En dan nog een vraag die de gemoederen al tijden bezig houdt:

Zouden B&A Danny nog getelefoneerd hebben nadat ze het pakje in België hadden gevonden? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe komt robin aan haar gezicht? bij de Professor zie je in de caravan de radio en wekker. maar het gezicht. kan wel zijn dat *adriaan* het heeft gemaakt en ik niet hb opgelet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe komt robin aan haar gezicht? bij de Professor zie je in de caravan de radio en wekker. maar het gezicht. kan wel zijn dat *adriaan* het heeft gemaakt en ik niet hb opgelet.

Ja da vroeg ik me ook altijd af. Volgens mij is het niet te zien hoe ze dat gezicht in elkaar knutselen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja da vroeg ik me ook altijd af. Volgens mij is het niet te zien hoe ze dat gezicht in elkaar knutselen.

Dat zal wel in die scène gezeten hebben toen Adriaan Robin een beetje mooier aan het maken was! Alleen was hij daar al mee bezig toen de vorige scène nog bezig was. Het zal dus idd een mysterie blijven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zal wel in die scène gezeten hebben toen Adriaan Robin een beetje mooier aan het maken was! Alleen was hij daar al mee bezig toen de vorige scène nog bezig was. Het zal dus idd een mysterie blijven.

:Y

Ja, dat zal wel zo zijn ja

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...