Ga naar inhoud

ID Contest Voices Of Cartoons 2


Aanbevolen berichten

Eindelijk dan deel 2 van de Voices of Cartoons contest. :P

25 Audiofragmentjes waarin je steeds een stemmetje hoort van een personage uit een tekenfilm(serie).

Bij 22 opgaven zijn er 3 punten te verdienen. Ik zoek de naam van de tekenfilm(serie), de naam van het personage dat je hoort en de naam van de stemartiest die het ingesproken heeft.

Bij de overige 3 opgaven is de naam van het personage gelijk aan die van de tekenfilm(serie), dus daar zijn maar 2 punten te verdienen.

Totaal aantal punten:

22 x 3 = 66

3 x 2 = 6

72

De contest duurt 3 weken na de opening en na 2 weken volgen hints.

Succes allemaal!

VoC2 contest.zip

VoC2 antwoordformulier.txt

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

En samba-boy weer alleen aan kop:

Ongelooflijk zeg... :P

Iedere keer als ik bij ben sla je weer toe samba!

Ik gooi de handdoek in de ring en geef me gewonnen.

Ik ben na 3 volle dagen zoeken en googlen helemaal leeg ;)

Gefeliciteerd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De eindstand:

1. samba-boy (70 punten)

2. RM (68 punten)

3. Keetie (21 punten)

4. djkoelkast (17 punten)

5. TMP (15 punten)

6. Berleas (8 punten)

Gefeliciteerd samba-boy en jij ook RM! Was inderdaad een spannende eindstrijd. :P

De antwoorden:

01: Vrouwtje Theelepel - Bazel - Fred Benavente

02: Jim Button - Leider van de Wilde 13 - Carol van Herwijnen

03: Cow & Chicken / I am Weasel - The Red Guy - Charlie Adler

04: De Aristokatten - Thomas O'Malley - Louis Neefs

05: Alfred J Kwak - Burgemeester Rokodil - Bram van der Vlugt

06: Beugelbekkie - Sharon Spitz - Angela Schijf

07: David de Kabouter - Holly - Jon van Eerd

08: Inspector Gadget - X - Don Adams

09: Bob de Bouwer - X - Bram Bart

10: De Kleine Zeemeermin - Ursula - Nelly Frijda

11: Argaï - Oscar Lightbulb - Rob van de Meeberg

12: Wunschpunsch - Meneer Mekker - Hero Muller

13: Seabert - Grijpwijk - Alfred Lagarde

14: Pokémon - Delia Ketchum - Beatrijs Sluyter

15: The Addams Family - Uncle Fester - Rip Taylor

16: Nils Holgersson - Smirre de vos - Ger Smit

17: The Powerpuff Girls - Him - Tom Kane

18: Princess Sissi - Tommy - Marc-Marie Huijbregts

19: De Speurneuzen - Basil Holmuis - Paul van Gorcum

20: Montana Jones - Lord Zero - Jan Anne Drenth

21: De Smurfen - Brilsmurf - Frans van Dusschoten

22: Shinzo - Kutal - Jerome Reehuis

23: Hong Kong Phooey - X - Scatman Crothers

24: The Kids from Room 402 - Juf Graves - Maria Lindes

25: Maja de Bij - Willie - Hans Hoekman

Nummers bij de stemartiesten:

post-39-0-26751500-1363820160.png

De bijbehorende personages:

post-39-0-81438800-1363820166.png

Toch jammer dat twee van mijn favoriete stemacteurs vorig jaar zijn overleden, terwijl zij nog in leven waren toen ik de contest maakte. Bram Bart sprak al een tijdje geen tekenfilms meer in, maar zijn stem was nog steeds vaak te horen op televisie. En Ger Smit, al een tijdje niet meer actief maar zonder twijfel een van de beste stemacteurs die Nederland ooit gehad heeft.

De winnaars krijgen van mij dan ook een Ger Smit award:

samba-boy: post-39-0-58810600-1363820329.png

RM: post-39-0-92330200-1363820333.png

Bedankt voor jullie deelname allemaal. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niets dan lof voor RM allereerst, want deze contest was inderdaad absoluut niet makkelijk. Het is dat ik de stemmen zo vaak heb horen langskomen op televisie dat ik het merendeel dus wel kende (de hints met de foto's vulde als het waren enkel nog de missende spots in), maar toen begon het grote zoeken naar de reeksen en personagenamen. Bram van der Vlugt, Paul van Gorcum en Jerome Reehuis waren de drie waar ik als laatste mee zat, maar Jerome is de enige die ik echt niet kon vinden.

En dat terwijl de zin in kwestie mij echt zo bekend voorkwam. In eerste instantie dacht ik dat het een fragment was uit de tekenfilm Hanekam de Rocker (jeugdnostalgie voor mij!), maar na dat voor de 25.000ste keer fout te zien worden gerekend door Frey wist ik het echt niet meer en hield ik bet maar bij de 24 die ik had. Nu ik het plaatje en de oplossing zo voor me zie... Weet ik dat ik deze nooit had kunnen raden. _O-

Ik vond het een leuke contest en vind het een eer om er met de eerste plaats vandoor te gaan, juist in deze, voor mij toch wel speciale contest (je bent tv-gek of je bent het niet). Een mooi eerbetoon aan al die legendarische stemmen uit de soms net zo legendarische tekenfilms. Proost!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niets dan lof voor RM allereerst, want deze contest was inderdaad absoluut niet makkelijk. Het is dat ik de stemmen zo vaak heb horen langskomen op televisie dat ik het merendeel dus wel kende (de hints met de foto's vulde als het waren enkel nog de missende spots in), maar toen begon het grote zoeken naar de reeksen en personagenamen. Bram van der Vlugt, Paul van Gorcum en Jerome Reehuis waren de drie waar ik als laatste mee zat, maar Jerome is de enige die ik echt niet kon vinden.

En dat terwijl de zin in kwestie mij echt zo bekend voorkwam. In eerste instantie dacht ik dat het een fragment was uit de tekenfilm Hanekam de Rocker (jeugdnostalgie voor mij!), maar na dat voor de 25.000ste keer fout te zien worden gerekend door Frey wist ik het echt niet meer en hield ik bet maar bij de 24 die ik had. Nu ik het plaatje en de oplossing zo voor me zie... Weet ik dat ik deze nooit had kunnen raden. _O-

Ik vond het een leuke contest en vind het een eer om er met de eerste plaats vandoor te gaan, juist in deze, voor mij toch wel speciale contest (je bent tv-gek of je bent het niet). Een mooi eerbetoon aan al die legendarische stemmen uit de soms net zo legendarische tekenfilms. Proost!

Thanks

Tja ik heb helaas mijn meerdere hier moeten erkennen, maar nu ik de antwoorden zie van de opgaven die ik niet had (nummer 22 en 24) had ik die ook nooit kunnen vinden.

Ik had inderdaad met heel veel zoekwerk alle namen gevonden van de stemacteurs.

En in tegenstelling tot jou samba-boy had ik Paul van Gorcum als 1 van de eerste, maar dat is ook 1 van mijn favoriete Disney-films ;)

De meeste moeite had ik met nummer 11. Die Rob van de Meeberg heeft me bijna slapeloze nachten bezorgd en ik ben uiteindelijk achter zijn naam gekomen door letterlijk op wikipedia alle Disney-films langs te gaan en namen in google in te typen!

Dat gezicht en die stem waren zooo herkenbaar, maar ik kon maar niet op zijn naam komen.

Gefeliciteerd met je terechte overwinning ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De meeste moeite had ik met nummer 11. Die Rob van de Meeberg heeft me bijna slapeloze nachten bezorgd en ik ben uiteindelijk achter zijn naam gekomen door letterlijk op wikipedia alle Disney-films langs te gaan en namen in google in te typen!

Dat gezicht en die stem waren zooo herkenbaar, maar ik kon maar niet op zijn naam komen.

Ik herkende toen ik de stem hoorde meteen 'meneer Boerman' uit de Shouf Shouf-serie, dus vanaf daar was het meteen bingo :P

En ja, Paul... Ik herkende meteen dat het Paul van Gorcum was hoor, daar lag het probleem niet zo in... Maar in godsnaam welke productie :') Die man heeft zóveel gedaan, en ik heb echt nauwelijks iets met De Speurneuzen (al kende ik deze zin ook, misschien ooit op TV zien langskomen onbewust?), dus redelijk nasty. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik herkende toen ik de stem hoorde meteen 'meneer Boerman' uit de Shouf Shouf-serie, dus vanaf daar was het meteen bingo :P

En ja, Paul... Ik herkende meteen dat het Paul van Gorcum was hoor, daar lag het probleem niet zo in... Maar in godsnaam welke productie :') Die man heeft zóveel gedaan, en ik heb echt nauwelijks iets met De Speurneuzen (al kende ik deze zin ook, misschien ooit op TV zien langskomen onbewust?), dus redelijk nasty. :P

Haha ja probleem had ik met Hero Muller en Carol van Herwijnen ook

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...