Ga naar inhoud

Zoekplaatje


Aanbevolen berichten

  • Reacties 324
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Is het van een gordijn of vergelijkbaar?

Nee, dat is het niet.

Lijkt mij op een onderdeel van een lamp.

EDIT: lamp, Kroonluchter?

Dat is het ook niet.

Een vaas achtig ding?

Ook geen vaasachtig ding.

Het voorwerp is zo klein als het er uitziet en wordt gebruikt om iets op te leggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een juweliersstandaard? Om bijvoorbeeld een armband op uit te stallen?

Een goede gedachte, het zou best wel kunnen, ze zijn er mooi genoeg voor. Alleen wordt het voorwerp niet gebruikt voor sieraden, wel voor een gebruiksvoorwerp. O, en ik dacht dat het een zeer retro voorwerp was, maar ze worden tegenwoordig ook nog gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Champagneglazen-standaard? :')

Nee.

Een onderzetter? (ik roep ook maar wat :))

Ook niet.

Je kunt er niks opzetten, daar is het te klein voor, je kunt er wel iets opleggen.

Gewoon zo: je dekt de tafel met een prachtig tafellaken, zal wel damast zijn, je zet de borden neer, bestek en de champagneglazen van Samba-Boy. Ergens ligt dat voorwerp.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In mijn oude Margriet kookboeken staat maar weinig vermeld over messenleggers, behalve dat ze nog maar weinig gebruikt worden.

Amy Groskamp-ten Have daarentegen schrijft er heel duidelijk over ... ;)

http://www.dbnl.org/...h01_01_0108.php

Ook een leuke te lezen blog over de herkomst van de messenlegger - niet bedoeld ter vermijding van vlekken, maar van gaten in het tafelkleed. Ik dacht ook dat het vanwege de vlekken was...

http://hermanlinde.b...ssenlegger.html

Als je messenlegger intikt in Google kom je vanzelf diverse plaatjes tegen; ik heb nog geen foto van de messenlegger in gebruik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het komt op mij over als een vrij overbodige uitvinding, maar desalniettemin wel een cool voorwerp an sich. ;)

Het is vooral een voorwerp ter bevordering van de hygiëne: In vroeger tijd lagen messen op tafels vol splinters en vuil, wat voor ziektes zorgde wanneer je die door je eten haalde en dat eten zou opeten. Anno nu is het overbodig geworden, alleen al vanwege het feit dat messen een breder handvat hebben waardoor het mes zich ietwat boven de tafel bevindt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...