Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Als fan van 'old-school' games ben ik de uitdaging aangegaan om een moderne en praktische oplossing te vinden om deze een nieuw leven in te blazen.
 
In het dagelijks leven ben ik artiest en ondernemer en bouw normaal gesproken 'goocheltrucs' voor mijzelf en collega's. Dit is dus even een (digitaal) uitstapje.
 
Ik ontwierp een 3d model in Autodesk 123D en bouwde hier een Raspberry Pi computer in.
De 'Nin10do' heeft 4 controller poorten (USB) welke met een mechanische klepje (welke automatisch open en dicht gaat) zijn afgedekt.
Het systeem draait op Linux en de stappenmotor, leds en powersupply via een Python script.
 
Hij speelt games van alle platformen af: NES, SNES, SEGA, PSX, MS-DOS, APPLE2 etc etc.
Full speed en op een HD tv. Ter info, Monkey Island is waanzinnig op een 50" tv met een goede geluidsinstallatie... :-P
 
Het ontwikkelen van Nin10do heeft ongeveer 2 maanden gekost. 
3d tekenen, Prototypen, Python Code en het oplossen van 1001 'bugs' die je tegenkomt. Een zeer leuke en enorm leerzame ervaring.
 
Hierbij een video over dit project.

 

 

Laat maar weten of jullie dit leuk vinden!

 

Gr

 

D

post-1123-0-10385200-1425835748_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi schepsel, mooi afgewerkt ook! Wat dj zegt klopt wel, maar voor een platform als DOS is het minder erg vind ik (hoewel geluidsemulatie wel minder is dan origineel). Het viel me wel op dat je beeldinstellingen nog niet geoptimaliseerd zijn, aan alle kanten zwarte randen, is niet nodig. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi schepsel, mooi afgewerkt ook! Wat dj zegt klopt wel, maar voor een platform als DOS is het minder erg vind ik (hoewel geluidsemulatie wel minder is dan origineel). Het viel me wel op dat je beeldinstellingen nog niet geoptimaliseerd zijn, aan alle kanten zwarte randen, is niet nodig. :P

Zwarte randen zijn ondertussen opgelost :-D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er goed uit!! Zelf vind ik emuleren nooit echt een probleem, als het gemak en kwaliteit met zich mee brengt.

 

King's Quest V zou ik zelf niet zo snel met ScummVM emuleren, zeker niet onder de Roland MT-32...nee, nee =). 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch hè, als je de hele NES-library in (al dan niet illegaal verkregen) roms hebt dan is er opeens niks meer aan. Het gevoel is weg.

 

Ben ik het wel mee eens, op de echte console spelen is een stuk beter. Maar het is ook haast ondoenlijk om al je consoles een beetje georganiseerd in een opgeruimde tv-kast weg te werken zonder dat je met een gigantische snoerenbende en een dozijn A/V hubs blijft zitten. Ook trekt het veel stof aan. Dus als compromis kan ik het wel begrijpen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben ik het wel mee eens, op de echte console spelen is een stuk beter. Maar het is ook haast ondoenlijk om al je consoles een beetje georganiseerd in een opgeruimde tv-kast weg te werken zonder dat je met een gigantische snoerenbende en een dozijn A/V hubs blijft zitten. Ook trekt het veel stof aan. Dus als compromis kan ik het wel begrijpen.

 

Ik ben zelf met een systeem bezig waardoor dat niet meer nodig is, alleen het vergt een heleboel voorbereiding en tijd, tijd die ik nog niet heb, maar het wordt zo dat je steeds 1 console met alle toebehoren in een krat hebt staan en dat de aansluitkabels klaar liggen. Kwestie van krat pakken, aansluiten, spelen. Klaar? Krat inpakken, terugzetten. Andere console? Krat pakken, aansluiten, spelen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben zelf met een systeem bezig waardoor dat niet meer nodig is, alleen het vergt een heleboel voorbereiding en tijd, tijd die ik nog niet heb, maar het wordt zo dat je steeds 1 console met alle toebehoren in een krat hebt staan en dat de aansluitkabels klaar liggen. Kwestie van krat pakken, aansluiten, spelen. Klaar? Krat inpakken, terugzetten. Andere console? Krat pakken, aansluiten, spelen ;)

 

Mooie oplossing! Moet je wel per console een andere krat hebben, want ik kan me voorstellen dat je van sommige consoles veel meer games hebt dan van andere consoles. En een Wii is ook een stuk kleiner dan een CD-I speler. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie oplossing! Moet je wel per console een andere krat hebben, want ik kan me voorstellen dat je van sommige consoles veel meer games hebt dan van andere consoles. En een Wii is ook een stuk kleiner dan een CD-I speler. :P

 

Ik heb grote kratten die ze ook in vleesfabrieken gebruiken, stapels van die dingen. Tot nu toe was het dan een krat met joysticks, een met games, maar nu ga ik het per console doen.

Alle apparaten hebben een andere aansluiting en ik wil de best mogelijke kwaliteit er uit halen, dus ik maak ook voor alles eigen kabels en dan via een RGB bordje naar de beamer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben ik het wel mee eens, op de echte console spelen is een stuk beter. Maar het is ook haast ondoenlijk om al je consoles een beetje georganiseerd in een opgeruimde tv-kast weg te werken zonder dat je met een gigantische snoerenbende en een dozijn A/V hubs blijft zitten. Ook trekt het veel stof aan. Dus als compromis kan ik het wel begrijpen.

 

Echte console is vooral beter als je ook een oude tv in huis hebt staan, veel van de oude meuk werkt niet native goed met moderne flatscreens. Los van de gigantische stofzooi, zag mn SNES er dus serieus slecht uit op mn moderne tv. Tot zover geen spijt van de Retron5 aankoop, geeft mij persoonlijk een betere ervaring dmv beter beeld waarbij ik alsnog wel mn originele controllers en cartridges gebruiken, ook al werkt het dan op basis van emulatie. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Casual? Dat klinkt mij vrij hardcore in de oren ;). Maar goed, dat zullen sommigen van mij ook zeggen met het belang wat ik op midi modules plaats. Tsja, ik mis m'n oude TV-bakbeestjes nog het meest in GameCube context. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Casual? Dat klinkt mij vrij hardcore in de oren ;). Maar goed, dat zullen sommigen van mij ook zeggen met het belang wat ik op midi modules plaats. Tsja, ik mis m'n oude TV-bakbeestjes nog het meest in GameCube context. 

 

Casual als in: onderuit gezakt zitten op de bank met een vriend erbij, biertje erbij, waarbij gamen en ouwehoeren elkaar afwisselen. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Casual als in: onderuit gezakt zitten op de bank met een vriend erbij, biertje erbij, waarbij gamen en ouwehoeren elkaar afwisselen. ;)

 

Haha, uh, dan doe ik vrij veel aan casual gamen zo te horen lol. 

 

No Brakes Valet is tof met een biertje _O_

Na heel veel bier wordt het moeilijker :+

 

Maar da's niet erg ontopic meer.

 

Alcohol is niet zo goed voor het reactie vermogen inderdaad, mijn prestaties gaan er flink van omlaag (uh.... gamen hebben we het over toch). Nee, niet ontopic, maar zo weten we uitgebrande karkassen van topics toch weer wat op te vrolijken (O) .

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kom gewoon even tussendoor met een oneliner: álles uit de 90s ziet er beter uit op een CRT, geloof me. En nee, dan doel ik niet op HD-films uit 1990-1999 maar videotapes, games en zelfs de eerste DVD's geven je gewoon dat échte gevoel mee. Toen ik afgelopen oud en nieuw mijn breedbeeld-TV had opgeblazen (don't ask) moest ik tijdelijk mijn oude grote Proline weer neerzetten. Dat beeld ís en blijft gewoon zo goed. Zwaar irrelevant, maar Kopspijkers keek ik toen op die tv vanaf NPO Best en dat was gewoon iets wat ik in jaren niet had gezien. Heel bijzondere gewaarwording.

 

Daarom dat ik nog altijd die Proline heb. Er komt een dag... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...