Ga naar inhoud

Beste game per console verkiezing?


Aanbevolen berichten

In het verleden zijn hier wel eens van die verkiezingen georganiseerd waarbij dan het beste spel van een bepaald genre uit de bus kwam rollen volgens de gebruikers van het forum. Dit was onder andere gedaan voor 2D platformers. Ik zou zoiets graag weer terug in het leven willen roepen als er animo voor is.

 

Zelf dacht ik er aan om dat dan per console te gaan doen in plaats van per genre. We stellen dan een lijst samen met zoveel mogelijk spellen voor de desbetreffende console. Vervolgens zullen er telkens twee spellen tegenover elkaar komen te staan en dan mogen we stemmen welk spel er doorgaat naar de volgende ronde. Iedereen kan hier gewoon aan meedoen, ook als je de spellen nooit gespeeld hebt. Er kunnen weer filmpjes bij geplaatst worden met wat gameplay van de spellen, zodat iedereen toch een beetje een beeld kan vormen. Dan kies je gewoon het spel eruit dat jou het leukste lijkt. Ook al weet je helemaal niets van games, maakt niet uit. Iedereen kan stemmen.

 

Hopelijk hebben jullie hier interesse voor. Voor de Nintendo consoles zou ik graag zelf de organisatie op me willen nemen en ik dacht dan ook te beginnen met een verkiezing voor het beste spel van de klassieke NES. Maar laten we eerst maar eens kijken of mensen hier graag aan mee willen werken. :)

 

 

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het idee is leuk!

Ik hoop dan inderdaad alleen wel oprecht dat iedereen de tijd wil nemen om een review achter te laten.

In het verleden kwam het helaas vaak voor dat er enkel een keuze werd gemaakt voor een spel, zonder onderbouwing achter te laten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar ook als je niet zozeer een bijdrage denkt te kunnen leveren, kun je toch een keuze maken door de spellen even met elkaar te vergelijken. Simpelweg bekijken welk spel je liever zou spelen als je er eentje moest kiezen. Dus ook bijvoorbeeld @TMP die niet zo thuis is in dit wereldje, kan gewoon zijn stem uitbrengen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan moeten we nog even gaan bekijken hoe we enkele dingen precies aan gaan pakken.

 

Punt 1

Hoe pakken we de voorselectie aan? Ik wil graag met 64 spellen de eerste ronde ingaan. Dat is best veel, maar er zullen ook veel spellen niet in aanmerking komen voor een nominatie. Hoe zullen we gaan bepalen welke spellen doorstromen naar ronde 1? En willen jullie meteen een knock-out systeem in de eerste ronde, zodat er ook kans is dat grote spellen meteen afvallen?

 

Punt 2

Willen jullie graag een top 3 of een top 10 van beste NES spellen volgens het Retroforum? Een top 10 is zeker mogelijk, dan zullen er enkele extra rondes komen op een gegeven moment.

Bij een top 3 volgt alleen een extra troostfinale op het eind. Laat maar weten wat jullie voorkeur heeft. :) 

 

Suggesties zijn dus zeer welkom!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een top 3 is ook makkelijker wat betreft de organisatie, heeft ook mijn voorkeur. :P

 

Wat betreft de nominaties: denk dat ik daar later gewoon een topic voor open en dan kan iedereen games voordragen voor de verkiezing. Er is sowieso wel een aantal titels dat er gewoon tussen moet zitten en verder wil ik dan graag met een paar man overleggen welke overige spellen er aan de lijst zullen worden toegevoegd. Ik zoek een of twee mensen hier die daar open voor staan, dus laat van je horen. Na de kerstvakantie wil ik met de eerste rondes beginnen.

 

Verder nog: waar kunnen de topics straks het beste worden aangemaakt? Gewoon weer hier of in een apart gedeelte?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...