Ga naar inhoud

Ronde 2-16  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Mega Man 2 (1988)
    • Gauntlet II (1986)


Aanbevolen berichten

Mega Man 2 (1988)

De slechte Dr. Wily heeft een nieuw leger van robots gebouwd en Mega Man wordt op pad gestuurd om hem te stoppen.

 

vs.

 

Gauntlet II (1986)

Bepaal of je magiër, krijger, elf of valkyrie wil worden en ga de strijd aan met diverse soorten monsters.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben zelf fan van Gauntlet II vanwege de veelzijdigheid, goed uitgewerkte top-down view modus en de Four Score-ondersteuning. MM2 heb ik nooit echt uitgebreid gespeeld maar de muziek is wel erg tof in dit deel. Gauntlet wint het o.b.v. jeugdsentiment.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken Gauntlet II niet en als buitenstaander moet ik eerlijk bekennen dat het me niet aanspreekt. Dan heb ik toch meer met Mega Man 2.

Mega Man is niet mijn favoriete spellenreeks, maar deel 2 was voor mij toch wel het meest memorabel.

 

Mega Man 2!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja...

Gauntlet 2 is een leuk spel en dat heeft mij urenlang speelplezier gegeven.

Het spel heeft echter een hele grote maar en dat is dat er geen eind aan zit.

Levels worden steeds weer opnieuw aangeboden alleen dan gespiegeld en je begint op een ander punt.

Naar verloop van tijd gaat dat wel vervelen.

 

Mega Man 2 is 1 van de sterksten en misschien wel het sterkste deel van de reeks met een goede soundtrack.

Mensen die nooit Mega Man hebben gespeeld doen er goed aan met dit deel te beginnen.

 

Mijn stem gaat dus, hoe verrassend, naar Mega Man 2

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mega Man 2 heeft hier mijn voorkeur.

 

Gauntlet II heb ik leuke herinneringen aan in de multiplayer, maar de gameplay is volledig at random en eindeloos. Daarnaast stelt de soundtrack niks voor (geen enkele muziek). En wat moest je nou met die treasure rooms? Punten e.d. werden net als bij Paper Boy nooit bewaard...

 

Mega Man 2 is één van de beste uit de reeks en is voor mij ook een echte NES klassieker. Leuke gameplay (je kunt kiezen uit 8 levels dus als de ene niet gelijk lukt probeer je een andere), mooie soundtrack en mooi compleet uitgewerkt. Niet verwonderlijk dat deze reeks vele vervolgen kreeg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...