Ga naar inhoud

Ronde 3-1  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk spel vind jij beter?

    • Metroid (1986)
    • Teenage Mutant Ninja Turtles 2: The Arcade Game (1990)


Aanbevolen berichten

Metroid (1986)

Samus Aran moet de Metroids uit de klauwen van de Space Pirates bevrijden, voordat zij deze als biowapens in kunnen zetten.

 

vs.

 

Teenage Mutant Ninja Turtles 2: The Arcade Game (1990)

De Turtles maken jacht op Shredder nadat die hun vrienden ontvoerd heeft.

 

 

Stem op het spel dat jij het leukste vindt en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij is het hier toch echt Metroid hoor. Dat heeft zo veel meer neergezet dan het Turtles spel, wat me op zich wel aanspreekt, maar minder dan deel 1.

Metroid heeft hier gewoon meteen de basis gelegd voor een geweldige franchise. De besturing was hier nog wat stroef en het kon enorm pittig zijn, maar de toon was gewoon gezet.

Een onderschatte reeks hier die echt wat meer aandacht verdient. :P 

 

Metroid!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geef ook al 2 rondes aan dat Metroid niet my cup of tea is (ik heb er niets mee), ondanks dat het een klassieker is ;).

Mijn stem gaat ook naar het spel waar ik heel lang plezier van heb gehad en wat ik nog graag keer op keer weer zou kunnen spelen als ik de NES aansluit.

Voor mij wint hier dus de nostalgie van de klassieker.

 

Een stem voor Teenage Mutant Ninja Turtles II dus

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga hier misschien even verrassend uit de hoek komen, maar het gaat uiteindelijk toch om een 'Beste NES (klassieker) contest'.

 

Ik ben zelf helemaal geen Metroid fan en heb in ronde 1 zelfs tegen gestemd in het voordeel van Mission:Impossible, wat ik een geweldige game vind. TMNT II had in de eerste twee rondes een 'tegenstander' die ik duidelijk zwakker vond, dus heb daar wel 2x overtuigd voor gestemd.

 

Ik heb vroeger veel TMNT II gespeeld en vind het een zeer vermakelijke game. Toch is het, zoals eerder aangegeven, qua gameplay erg repetitief; Foot Soldiers rammen met steeds een andere achtergrond. Na 3 levels weet je het eigenlijk wel. Er kwamen later nog 2 à 3 'vervolgen' op deze titel, die inhoudelijk exact hetzelfde kunstje vertoonden. De eerste NES Turtles game heb ik sowieso altijd leuker gevonden, omdat dat écht een uitdagend platform-avontuur was.

 

Bij Metroid zie ik iets vergelijkbaars... een écht uitdagend platform-avontuur waar je écht je gaming-skills moet toepassen om het uit te kunnen spelen. Het oogt zelfs een beetje als een lenige Mega Man variant. Het geheel geeft me ook net iets meer een klassiek NES gevoel. Deze NES Metroid betekende daarnaast de start van een succesvolle franchise, dus heeft ook écht iets betekend.

 

Ik geef m'n stem dus aan Metroid ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...