Ga naar inhoud

Beste 32-14  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Mega Man 7
    • Super Mario Kart


Aanbevolen berichten

5ae6336e9ab22_Beste32-14.thumb.png.fc4bee620b19d7fcefc07e5ac5c7bab9.png

 

Mega Man 7

Mega Man 7 is het zevende deel in een serie platformspellen die begonnen is op de NES. De bedoeling is om je door levels heen te vechten om aan het einde een Robot master te verslaan. Bij het verslaan van een Robot master ontvangt de speler een nieuw wapen. Elke Robot heeft een zwakte voor één van deze wapens. Het spel begint met vier Robot masters: Freeze Man, Cloud Man, Burst Man en Junk Man. Als deze verslagen zijn dan komen er nog vier andere Robot masters: Slash Man, Spring Man, Shade Man en Turbo Man. Mega Man kan glijden over de grond. Hij kan zijn wapen opladen voor een enkel groot schot (blaster) en zijn hond Rush kan taken voor hem uitvoeren.

 

Super Mario Kart

Super Mario Kart is een racespel waarin je in een kart rijdt. Dit kun je zowel in je eentje als met twee spelers spelen. Je kunt kiezen uit acht personages uit de Super Mario franchise. Ook het thema van elke baan is gebaseerd op de Super Mario franchise. De camera bevindt zich achter de kart die je bestuurt. De bedoeling is om als eerste over de finishlijn te komen. Vierkanten met vraagtekens op de weg geven je extra mogelijkheden om andere rijders aan te vallen of te vertragen. Je kunt bijvoorbeeld een schild afvuren of een bananenschil achterlaten. Als je een Starman pakt kun je een tijdje niet aangevallen worden. Computerspelers hebben een speciale kracht die te maken heeft met het karakter van de computerspeler. Er zijn ook munten aanwezig waardoor de topsnelheid verhoogt wordt. Deze munten zorgen er ook voor dat wanneer je geraakt wordt je alleen munten verliest, maar niet de macht over het stuur kwijtraakt.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zijn beiden klassiekers (Super Mario Kart nog wat meer dan Mega Man 7) maar met beiden heb ik nooit echt een speciale band gehad. Als ik echt moet kiezen ga ik toch voor Mario, ook omdat van alle Mega Man titels op de SNES de X-serie mij wat beter ligt dan dit deeltje 7.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pittig.

Het zijn inderdaad beiden klassiekers.

Ik heb niet zo lang geleden nog Super Mario Kart gespeeld op de SNES Mini en ik vond het spel toch vrij tegenvallen.

Moeilijke banen omdat je steeds wegglijdt (slipt), die achtergrond draait in plaats van je kart en er vallen ook steeds spelers af tijdens een tournament race.

Het spel is niet slecht, maar ik was er wel vrij snel op uit gekeken (waarschijnlijk ook omdat ik de Wii en WiiU versies gewend ben. 

 

Ja en dan staat het tegenover Mega Man 7; Een game die goed in elkaar zit, maar die vrij pittig is en waarvan het weer jammer is dat je niet direct vanaf het begin uit de 8 robots kunt kiezen.

De muziek in deel 7 is wel gaaf (ook terugkomende muziekjes uit Mega Man 2 en 4 wanneer je de boss gekozen hebt) en grafisch is het niet de beste, maar toch speel ik het spel zo af en toe weer een tijdje.

Dus ik ben geneigd om op Mega Man 7 te stemmen en dat doe ik dan bij dezen dan ook.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mega Man 7 is juist nog écht een Mega Man met de kenmerken en personages uit de NES reeks, maar dan met een mooie (grafische) SNES look and feel. De X-serie sloeg echt een hele andere weg in, die mij altijd iets minder aangesproken heeft. De gameplay is verder veel overeenkomstig met de NES delen. Enkele minpuntjes en ook al vaker genoemd: helaas niet alle robotmasters tegelijk, soms toch wel iets te moeilijk (wat bij de X-reeks alleen maar erger werd) en wel wat grote characters op je scherm.

 

Super Mario Kart is ook echt een klassieker, maar is wel typisch zo'n titel die door de tijd is ingehaald. Relatief weinig tracks, grafisch niet geweldig, lastige besturing / vervelend draaiend beeld. Mega Man 7 is in dat opzicht toch wel een completere en net wat beter afgewerkte game.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mega Man 7 is leuk maar het spel dat ik nog regelmatig met twee spelers speel is Super Mario Kart. Ik win weliswaar zelden omdat ik er niet heel goed in ben maar het is nogsteeds leuk om te spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...