Ga naar inhoud

De Mol 2024 (BE) Pool


Aanbevolen berichten

gestart (aangepast)

Beste vrienden,

 

Nog 1 week en dan is het weer zover; Vanaf zondag 24 maart start namelijk het twaalfde seizoen van De Mol.

En ook dit jaar organiseer ik (bij voldoende animo) een Pool; 

Titel.png.293e812a387f1320ec53284285dd905d.png

Afleveringen: Zondag 20:00 (Play4)

 

307045716_DeKandidaten.png.3a25ebbd4c48f1493fa78b33185ce5a4.png

Mol2024.thumb.png.1a5b5443632c615b0f4e7db95ed10a15.png

 

1352874087_AfgevallenKandidaten.png.a8f2046ff93f8e50a67c2d005271f24f.png

Hieronder wordt (zodra het programma is gestart) het afvalschema van de kandidaten en de stand van de pot per aflevering bijgehouden.

Om spoilers te voorkomen wordt deze informatie verborgen.

 

Spoiler

Afvalschema.thumb.png.2a3f56bb20bc0be1ff021e832c62d99c.png

 

1364107596_OpzetVanDePool.png.8de8f79782e8c933c457da498f7ced4b.png

De opzet van de Pool is dezelfde als die van vorig jaar.

Het draait dus elke week weer om 2 vragen; Wie is de Mol en wie valt er af?

Ook dit jaar is er weer een schiftingsvraag om eventuele gelijke standen te voorkomen; Degene die het dichtst bij de uiteindelijke stand van de pot zit krijgt een punt extra.

Deelnemers aan de Pool dienen wekelijks hun voorspellingen via pb naar RM te sturen en kunnen wekelijks de inzendingen en tussenstanden in dit topic bekijken.

 

1786815739_VoorspelDeMolenAfvaller.png.1215d5ebaa8aee36c5da7a141432b3df.png

Iedereen die aan de Pool meedoet geeft iedere week zijn/haar top 3 met verdachten op.

Hoe hoger een kandidaat op dit lijstje staat, hoe meer de deelnemer aan de Pool denkt dat dit de Mol is.

Switchen van Mol mag net zo vaak als de deelnemer wil.

 

Daarnaast geeft iedere deelnemer aan de Pool wekelijks de naam door van de kandidaat die volgens hem/haar een rood scherm te zien gaat krijgen.

Er mag ook gekozen worden om te voorspellen dat er geen afvaller is (In België gebeurt dit echter niet vaak).

 

Puntentelling.png.4af67d670000e17dc99cdbf39dde5042.png

Aan de start van het programma heeft iedere deelnemer aan de Pool het maximale aantal punten en gedurende de Pool loopt de teller leeg.

Op deze manier kan iedere deelnemer aan de Pool elke week precies zien hoeveel punten er maximaal nog kunnen worden verdiend.

 

Ten opzichte van vorig jaar is de puntentelling iets aangepast.

Als de Mol op de eerste plek in het lijstje is genoemd levert 3 punten per keer op.

Als de Mol op de tweede plek in het lijstje is genoemd levert 2 punten per keer op .

Als de Mol op de derde plek in het lijstje is genoemd levert 1 punt per keer op.

Als de Mol niet op het lijstje is genoemd levert dat geen punten op.

Als de Mol op de eerste plek in het lijstje van de voorspelling van de eerste aflevering staat dan levert dat 3 bonuspunten op. (Dit was vorig jaar 1 punt en voor alle 3 de posities).

Iedere goed voorspelde afvaller levert 2 punten op. (Dit was vorig jaar 1 punt).

 

671703409_SpelregelsVanDePool.png.2040584b9af608dc709cc7607bd3f2bc.png

  • Iedereen die mee wil doen aan deze Pool geeft wekelijks tijdig en ruim voor de uitzending begint via pb aan RM zijn/haar verdachten en afvaller door; Inzendingen die worden gestuurd nadat de aflevering is begonnen worden niet meer meegeteld
  • Deelnemen aan deze Pool is niet meer mogelijk zodra aflevering 1 is begonnen (zondag 24 maart 20:00).
  • Ingezonden voorspellingen en antwoorden liggen vast nadat de aflevering waarvoor ingezonden wordt is gestart; daarvóór mogen inzendingen oneindig worden aangepast.
  • Er volgen geen reminders; Iedere deelnemer aan deze Pool is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inzenden van zijn/haar voorspellingen en antwoorden.
  • In de Vlaamse versie van de Mol valt er bijna altijd in elke aflevering een kandidaat af, maar het kan ook voorkomen dat er niemand afvalt en dat pas in de volgende aflevering bekend wordt gemaakt welke kandidaat er is afgevallen. Als dit gebeurt dan geldt de aflevering waarin de exit bekend wordt gemaakt als de aflevering waarin de kandidaat is afgevallen.
  • Als de Mol het spel verlaat dan geldt dit ook als een afvaller (hij/zij verlaat immers het spel).
  • De winnaar van deze Pool is de deelnemer die de meeste punten heeft verdiend (dus over heeft gehouden) en deze deelnemer krijgt een award.
  • Afhankelijk van het aantal deelnemers aan deze Pool wordt een runner-up award uitgedeeld.

 

(Tussen)stand.png.786867a9ee8c6e7f9b8788e1fd31630a.png

Klassement.png.5dd582e7ef502d0c456248a5f1f974ac.png

 

Verdenkschema.thumb.png.5914a2291386f70539db51e679f8d370.png

 

 

@djkoelkast@Berleas@Logitech@MarsM@Ross@Hinse@Joost, @samba-boy, @alle andere users;

Iedereen die mee wil doen aan deze Pool dient deze week voor zondag 20:00 uur zijn inzending voor aflevering 1 door te geven!

 

Veel Succes!

 

Invulblad Mol BE 2024.xlsx

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Jeeeuuj, het tv-productie hoogtepunt van het jaar! En ik ben voor het seizoen is gestart eigenlijk nu alweer All-in overtuigd van een Mol en sinds seizoen 6 t/m 11 heb ik het enkel bij s8 de Mol fout gehad bij het eerste schot voor de boeg (en soit bij s10 had ik Mol #2, maar dat was allemaal sowieso een aparte reeks), dus ik vertrouw wel op mezelf. Toch zou het ook wel leuk zijn om er (weer) eens helemaal naast te zitten, want dat zou de Mol voor mij nou eens helemaal compleet maken ;).

 

En zoals bij voorgaande reeksen zal ik zoveel mogelijk mijn gedachten en verdenkingen delen, zodat men ook weer niet zegt “ja, achteraf makkelijk kletsen”.

 

Om dan maar gelijk bij de ingang van een nieuwe MarsM-tunnel te starten en dan maar een beetje hopen voor de pool dat ‘ie deze keer wel instort -0-. In spoiler-tag als je liever zelf wilt ontdekken;

 

 

De start en de trailer draaien heel erg rond de geheimzinnige ‘2’ en de Mol krijgt het dit keer moeilijker en een kandidaat die zegt ‘ik heb een andere rol’. Het suggereert dat de Mol (afwisselend) soms niet als enige de opdracht krijgt iets te saboteren. Wat mij al direct opvalt is dat alle kandidaten een pasfoto hebben met een soort ‘Janus’-profiel (2 gezichten, een heldere foto en daarachter een schaduwfoto in blauwe gloed); m.a.w. ‘soms kandidaat, soms saboteur’. Deze zijn ook afgebeeld in RM’s schema in dit topic.

 

En let dan op; 9 kandidaten kijken op de foto met de blauwe gloed opzij / niet in de camera. En 1 kandidaat, De Mol, kijkt ons - de kijkers - op beide foto’s recht in de ogen. Want die kandidaat heeft namelijk altijd de rol van saboteur. En dat was toevallig precies de kandidaat waar ik meteen het sterkste onderbuik-gevoel bij had.

 

Lynn is de Mol, noted. 8))
 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Leuk dat er weer genoeg animo is om mee te doen met de Pool!

Ik heb er ook weer veel zin in en het lijkt erop alsof Mars (en ik) concurrentie genoeg krijgen dit jaar, dus het beloofd weer spannend te gaan worden.

 

Met betrekking tot de deelnemers van dit jaar heb ik er al een aantal voor mezelf weggestreept die het sowieso niet zijn en er zijn er 4 waarvan ik echt het gevoel heb dat ze het kunnen zijn.

Dit op basis van de blikken van de kandidaten op de foto's, hetgeen Mars hierboven al opmerkte en de geheimzinnigheid die ze uitstralen.

4 van die kandidaten heb ik in mijn top 3 geplaatst en die laatste heb ik nu even geplaatst als afvaller (vorig jaar had ik namelijk een sterk gevoel dat er iemand af zou vallen en toen ging er iemand uit die ik niet meteen zou verwachten, dus wellicht levert dat nu wel punten op :))

 

Op naar een mooi seizoen! 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 24-3-2024 om 15:18, MarsM zei:

 In spoiler-tag als je liever zelf wilt ontdekken;

 

  Verberg inhoud

De start en de trailer draaien heel erg rond de geheimzinnige ‘2’ en de Mol krijgt het dit keer moeilijker en een kandidaat die zegt ‘ik heb een andere rol’. Het suggereert dat de Mol (afwisselend) soms niet als enige de opdracht krijgt iets te saboteren. Wat mij al direct opvalt is dat alle kandidaten een pasfoto hebben met een soort ‘Janus’-profiel (2 gezichten, een heldere foto en daarachter een schaduwfoto in blauwe gloed); m.a.w. ‘soms kandidaat, soms saboteur’. Deze zijn ook afgebeeld in RM’s schema in dit topic.

 

En let dan op; 9 kandidaten kijken op de foto met de blauwe gloed opzij / niet in de camera. En 1 kandidaat, De Mol, kijkt ons - de kijkers - op beide foto’s recht in de ogen. Want die kandidaat heeft namelijk altijd de rol van saboteur. En dat was toevallig precies de kandidaat waar ik meteen het sterkste onderbuik-gevoel bij had.

 

Lynn is de Mol, noted. 8))
 

En ook dit jaar weer mijn hysterische nabesprekingen. Ik ga meteen hierop in en stel het volgende:

 

Spoiler

Het kán. Nog steeds. Niet in de minste plaats doordat ik de redactie van De Mol wel voor een beetje poëtische taferelen aanzie; de groep bestaat bijna volledig uit mensen die aangaven de mol te wíllen zijn (de negen op de boot) en één die aangaf het niet te willen zijn (Lynn). Ze zat daarmee dan wel niet in een sleutelrol om te mollen bij die eerste opdracht, maar ik ben nu al een beetje klaar met dat "Ik kan niet liegen"-tafereeltje. Als je niet kan liegen, dan zou je niet aan De Mol meedoen. Klaar.

 

Wat me verder opviel:

  • Hebben ze zó lang op dat water gedraaid? Het was al avond eer de ploeg volledig aan boord was. En also: wat een rotvragen had Philippe hangend in die nok... Maar niet onmogelijk. Vooral die met die letters, je hebt álle tijd om iets te antwoorden, het ging niet op tijd. Neem je tijd voor zo'n vraag, in plaats van letters te roepen die gewoon in dat lange rotwoord zaten :P
  • Ik ben nu al een beetje vermoeid van het Marta=Coco, Lien=Karolien en Charlotte=Lolo :D
  • Ik vond sowieso een paar van de vrouwen al meteen erg onsportief spelen. Het was absoluut nog niet op het Jasmien-level, maar ik dacht wel; je staat met vier man op de boot, het moeten er tien zijn, heb even geduld. Niet twee minuutjes aftellen voor je een knop indrukt en de rest uit een spel gooit (Wat, als ik één van de dames goed hoorde, zij ook niet helemaal begrepen?).
  • Waarom begon Michaël ook over zijn ballen te praten? _O- Geen wonder dat dat niet lekker liep.
  • Gilles heeft ons állemaal al bespeeld in de voorstelaflevering, en dat zien we terug in de resultaten na aflevering 1:
Spoiler

"Gillian heeft nogal een aanwezigheid die je door de uitzendingen zal gaan merken" of iets in die trant zei hij. En men pikte het op als "oh, hij blijft er dus wel even in zitten". Psych _O-

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...