Zelf zal ik beginnen met een greep uit de spellen die ik vroeger graag speelde:
Kings Quest 4:
Adventure-spel waarbij de acties bijna geheel (behalve het rondlopen) door het typen van Engelse opdrachten moest worden gespeeld. Het spel bestond uit een heleboel verschillende plaatjes waar je doorheen moest lopen. Het spel kon ook al gespeeld worden op een 8086 PC met 640 KB aan RAM-geheugen.
Prince of Persia:
platformspel wat waarschijnlijk iedereen wel kent. Hierbij was het de bedoeling om als prins de prinses in 60 minuten te redden en bestond uit 12 steeds moeilijker wordende levels waarbij je het moest opnemen tegen diverse tegenstanders. Dit spel was vanaf een PC met 286-processor goed te spelen.
Fort Boyard - De Uitdaging
Geweldig spel, gebaseerd op een televisieserie. Hierbij moest je in Fort Boyard van allerlei moeilijke opdrachten uitvoeren om de 7 sleutels voor de schatkamer te bemachtigen en daarna voor hints om het woord wat in de schatkamer werd gezocht te vinden. Voor dit spel was minimaal een 486 nodig en het was deels getekend en deels met gefilmde stukken.
Fort Boyard - De Legende
Adventure spel wat een vervolg was op Fort Boyard - De Uitdaging. Dit spel was geheel gefilmd en bestond dan ook uit 3 CD-ROM's. In dit spel was het zo dat je als 1 van de avonturiers uit het vorige spel weer terugging naar Fort Boyard om daar een schat te vinden die Napoleon daar ooit verborgen had. Ook dit spel draaide vanaf een PC met 486-processor. Net als De Uitdaging lijkt dit spel me heel leuk om nog eens te spelen maar het was gemaakt voor DOS en ik krijg het helaas onder Windows XP niet meer aan de praat.
Tot zover mijn spellen van vroeger.
Log in
Registreer 

Naar boven