Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Huilende Professor -deel 3-


Aanbevolen berichten

Leonardo da Vinci wordt door *adriaan* in het vliegtuig gezongen. Je kent dat liedje toch wel dat zingt *adriaan* ook in de luchtballon in België.

ow die ja :@ wist ik effe niet meer, helemaal niet meer aan gedacht, ik had de droomwereld in gedachte dat bassie terug in de tijd is ofzo, die wel bij de vewijderde scenes zit, mijn excuses :@;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dat liedje van Leonardo da Vinci trouwens wel een van de mindere nummers.

tja zo is het altijd wat, zo vond ik het liedje 'ook een clown' ook niets aan maar nu vind ik het wel kunnen, ook al gaat het alleen om de muziek(oude) want de nieuwere versie klinkt ook wel, maar is wel minder.. dan het origineel (zoals vaak het geval is)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het ging Adriaan juist alleen om die betreffende aflevering, niet om de hele serie. Hij vindt het het mooiste liedje dat hij ooit heeft geschreven, dus zou het dolgraag erin hebben gelaten, maar het werd echt te serieus.

Maar zaten al de verwijderde scenes dan wel in de eerste uitzending van de Professor of zijn die er pas later uitgehaald (omdat ze er bij de penta banden nog wel in zitten).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het ging Adriaan juist alleen om die betreffende aflevering, niet om de hele serie. Hij vindt het het mooiste liedje dat hij ooit heeft geschreven, dus zou het dolgraag erin hebben gelaten, maar het werd echt te serieus.

Maar zaten al de verwijderde scenes dan wel in de eerste uitzending van de Professor of zijn die er pas later uitgehaald (omdat ze er bij de penta banden nog wel in zitten).

Ik dacht dat ze er op TV ook al in zaten.

750e post!!!! Ik ben The Genius!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...
  • 1 month later...

Effe een vraagje...

Zojuist heb ik op de rommelmarkt de video 'Bassie & Adriaan - De huilende professor 2' gekocht. Jammer genoeg zonder hoes, maar op de sticker staat wel vermeld: 'Weton Wesgram SKV096'.

Ik vermoed dat deze uitgave tot de (vrij zeldzame) vierdelige reeks behoort... weet iemand of dat klopt? Ik heb momenteel even niet de mogelijkheid om de band te bekijken, maar ik ben wel benieuwd eigenlijk :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij is dat de kidstuff versie. Ik heb kidstuff banden van de plaaggeest en die zijn ook van Weton Wesgram.

De film erop zal wel hetzelfde zijn als de zeldzame Penta banden dus met de originele muziek (wat eigenlijk heel weinig muziek betekent ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de band zonet bekenen en idd, het is de Kidstuff uitgave. De verwijderde scènes (Duiken, Zeg stel je eens voor, enz.) staan erop, dus het is de complete versie! ^O^

De hoes die er bijhoort, zou die eigenlijk hetzelfde zijn als de Penta uitgave?

Dat Kidstuff-muziekje is trouwens hilarisch :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
De verwijderde scènes (Duiken, Zeg stel je eens voor, enz.) staan erop, dus het is de complete versie! ^O^

Da's wel weer leuk zo'n complete versie. Jammer dat er niet ergens een overzichtje is van waar alle geknipte stukjes in de series precies zaten. Dat zou ik best wel eens willen weten. Ik weet inmiddels wel dat 'Ook een clown' in het stukje zat waar Bassie en Robin bij het groene meertje zaten, vlak nadat B&A Joris in die speedboot hadden gezien en vlak voordat Bassie ontvoerd werd, maar die andere scènes zeggen mij niet zoveel wat betreft de plaats in de serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's wel weer leuk zo'n complete versie. Jammer dat er niet ergens een overzichtje is van waar alle geknipte stukjes in de series precies zaten. Dat zou ik best wel eens willen weten. Ik weet inmiddels wel dat 'Ook een clown' in het stukje zat waar Bassie en Robin bij het groene meertje zaten, vlak nadat B&A Joris in die speedboot hadden gezien en vlak voordat Bassie ontvoerd werd, maar die andere scènes zeggen mij niet zoveel wat betreft de plaats in de serie.

Maar dat klopt dan weer niet helemaal :P

'Ook een clown' komt voorbij wanneer Bassie en Robin nog op het strandje zitten, net nadat Adriaan naar boven is geklommen en ze moeten wachten tot hij terug is met een boot.

Als je op de DVD naar de verwijderde scenes kijkt, wordt het wel duidelijk waar ze zitten (of eigenlijk, zaten), maar ik weet natuurlijk ook niet zeker of je de DVD wel hebt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
'Ook een clown' komt voorbij wanneer Bassie en Robin nog op het strandje zitten, net nadat Adriaan naar boven is geklommen en ze moeten wachten tot hij terug is met een boot.

Als je op de DVD naar de verwijderde scenes kijkt, wordt het wel duidelijk waar ze zitten (of eigenlijk, zaten), maar ik weet natuurlijk ook niet zeker of je de DVD wel hebt ;)

Oh zat het daar, dan is het mij ooit verkeerd doorgegeven toen ik er eens naar vroeg waar dat liedje precies zat.

En ik heb die dvd inderdaad niet, maar daar zie je dus ook precies waar die scènes hebben gezeten, wellicht zal ik het eens bekijken dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zeg, zou iemand misschien de voor- en achterkant van een Penta/Kidstuff video voor mij willen inscannen? (het liefst deel 2) Ik zou het namelijk leuk vinden om een mooie hoes te hebben voor mijn losse videoband...

Of mag dat niet?

als je het verder buiten het forum regelt mag het voor deze keer

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Och je mag het best zeggen hoor, die dvd staat toch voorlopig niet op m'n lijstje :)

Nou vooruit dan ;)

'Ook een clown' weet je nu wel te plaatsen. De verwijderde scène met het circusoptreden zat meteen na 'In het circus' (als je de serie nu bekijkt op de DVD laat Joris het griengas los tijdens het lied, in de ongeknipte versie pas daarna, tijdens de rest van het optreden).

De scène met de minister-president is natuurlijk niet zo moeilijk te plaatsen; er ontstaat zelfs weer een foutje door het verwijderen: Bassie komt na het gesprek met de MP met zijn mond vol naar buiten, terwijl je door het verwijderen van die scène helemaal niet ziet waarom hij zijn mond vol heeft :P

De duikscène zit midden in de achtervolging van de net uit zijn cel 'ontsnapte' Joris (Adriaan vraagt zich af waar de professor zit ondergedoken, waardoor Bassie over duiken gaat dromen).

Ten slotte nog de 'Robinson'-droom; die komt voorbij wanneer B&A zich op het strandje gereedmaken om daar de nacht door te brengen.

Dan zijn er nog een aantal kleine dingen verwijderd ten opzichte van de Penta-banden, die niet als verwijderde scènes op de DVD staan. Die kun je hier terugvinden: http://forum.clownenacrobaat.nl/viewtopic.php?t=1152

Tegenover al die verwijderde scènes staat dan weer dat er op de DVD een aantal dingen te zien zijn die juist niet op de banden staan: de volledige scène net voordat Bassie de sleutel in de cel van Joris laat zakken, de scène waarin B&A vanaf de caravan vertrekken om naar het vliegveld te gaan, en de volledige scène van de aankomst van B&A in de buurt van het groene meertje, nadat ze Joris hebben gevolgd vanuit de haven.

Zo dan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Och je mag het best zeggen hoor, die dvd staat toch voorlopig niet op m'n lijstje :)

Nou vooruit dan ;)

'Ook een clown' weet je nu wel te plaatsen. De verwijderde scène met het circusoptreden zat meteen na 'In het circus' (als je de serie nu bekijkt op de DVD laat Joris het griengas los tijdens het lied, in de ongeknipte versie pas daarna, tijdens de rest van het optreden).

De scène met de minister-president is natuurlijk niet zo moeilijk te plaatsen; er ontstaat zelfs weer een foutje door het verwijderen: Bassie komt na het gesprek met de MP met zijn mond vol naar buiten, terwijl je door het verwijderen van die scène helemaal niet ziet waarom hij zijn mond vol heeft :P

De duikscène zit midden in de achtervolging van de net de uit zijn cel 'ontsnapte' Joris (Adriaan vraagt zich af waar de professor zit ondergedoken, waardoor Bassie over duiken gaat dromen).

Ten slotte nog de 'Robinson'-droom; die komt voorbij wanneer B&A zich op het strandje gereedmaken om daar de nacht door te brengen.

Dan zijn er nog een aantal kleine dingen verwijderd ten opzichte van de Penta-banden, die niet als verwijderde scènes op de DVD staan. Die kun je hier terugvinden: http://forum.clownenacrobaat.nl/viewtopic.php?t=1152

Tegenover al die verwijderde scènes staat dan weer dat er op de DVD een aantal dingen te zien zijn die juist niet op de banden staan: de volledige scène net voordat Bassie de sleutel in de cel van Joris laat zakken, de scène waarin B&A vanaf de caravan vertrekken om naar het vliegveld te gaan, en de volledige scène van de aankomst van B&A in de buurt van het groene meertje, nadat ze Joris hebben gevolgd vanuit de haven.

Zo dan ;)

bedoel jij die scene dat dat bassie b2 enzo na doet met wat zeggie?

als dat zo is, die staat wel op de penta banden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou vooruit dan ;)

Heel verhaal

Zo dan ;)

Thx Warboel, opvallend om te zien dat er nogal geknipt is in deze serie. In dat geval van het bezoek van B&A aan de MP kan dat dus ook wel eens verwarring opleveren.

En dat topic wat je aanhaalde had ik bij nader inzien al gezien, helemaal vergeten. Goed dat je het weer even ter sprake bracht :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

bedoel jij die scene dat dat bassie b2 enzo na doet met wat zeggie?

als dat zo is, die staat wel op de penta banden

Het 'watzeggie'-gedeelte staat daar inderdaad op, maar het eerste stukje van die scène mist wel degelijk op de Penta's. Vandaar dat ik het dus ook had over de volledige scène ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...