Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Huilende Professor -deel 3-


Aanbevolen berichten

Ik zag dat het vorige topic vol was, maar er was nog geen nieuw topic, dus maak ik er maar een ;).

De vorige 2 topics hierover :

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=21

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=554

Het laatste bericht in het vorige topic was van wonderer:

Dan is het jou vast ook wel opgevallen dat die posters behoorlijk zijn toegetakeld met stiften... ik denk dat ie daar zijn woede op gekoeld heeft ;)

Hier kun je dus verder discussieren over Bassie en Adriaan en de Huilende Professor.

De highlightjes in de link mag je weglaten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Dat is toch niet de hoes van *bas* *adriaan* met 18 liedjes? Ik dacht dat ze op die foto niet met hun armen over elkaar stonden :?

Wel grappig inderdaad, maar ook wel weer vreemd dat *professor* bassie en adriaan eerst niet bleek te kennen en later wel een poster op de deur had hangen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is toch niet de hoes van *bas* *adriaan* met 18 liedjes? Ik dacht dat ze op die foto niet met hun armen over elkaar stonden :?

Wel grappig inderdaad, maar ook wel weer vreemd dat *professor* bassie en adriaan eerst niet bleek te kennen en later wel een poster op de deur had hangen.

het is de achterkant van de lp

alleen bij de proffesor staat hij in kleur

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Welke muziek staat er op de 3-delige video versie (2002)?

En is die aan te raden als je de dvd al hebt ?

Smorenburg muziek, zelfde als op de dubbelbox.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe is die indeling dan van die videobanden?

deel 1: van begintune tot achtervolging Joris (auto)

deel 2: achtervolging Joris (auto) tot strandje (robin kapot)

deel 3: strandje tot eindtune

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

deel 1: van begintune tot achtervolging Joris (auto)

deel 2: achtervolging Joris (auto) tot strandje (robin kapot)

deel 3: strandje tot eindtune

Hm... indeling is dus (ongeveer) hetzelfde als de indeling op de Slagersbanden. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oh ja da's waar.

Als bassie ene paar keer met robin zingt, alleen op de nieuwste uitgaves en op de dvd dus, hoor je duidleijk andere kwaliteit en bassie's stem is een beetje vaag, duidelijk opnieuw opgenomen dus. Ik had het iedee, dat dat bij het begin ook zo is, als ze bij het raam van joris zijn en bassie zingt heel hard, bassie en adiraan! bassie en adriaan!! en dan fluit ie hem nog ene keer, is ook andere, betere kwaliteit. "t valt me op hoor, maar die scene stond er op de slagersbanden geloof ik niet op. Misschien andere scenes?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als bassie ene paar keer met robin zingt, alleen op de nieuwste uitgaves en op de dvd dus, hoor je duidleijk andere kwaliteit en bassie's stem is een beetje vaag, duidelijk opnieuw opgenomen dus. Ik had het iedee, dat dat bij het begin ook zo is, als ze bij het raam van joris zijn en bassie zingt heel hard, bassie en adiraan! bassie en adriaan!! en dan fluit ie hem nog ene keer, is ook andere, betere kwaliteit.

Klopt, dat is opnieuw ingesproken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was vandaag nog eens op de info-site aan het rondneuzen en zag bij inspecteur Kaletie staan: acteur onbekend.

Heeft echt niemand een idee wie dit zou kunnen zijn ?

kaletie.jpg

Op imdb heb ik al gezocht, daar staat het niet, maar misschien staat zijn naam er op de aftiteling ofzo nog bij ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik was vandaag nog eens op de info-site aan het rondneuzen en zag bij inspecteur Kaletie staan: acteur onbekend.

Heeft echt niemand een idee wie dit zou kunnen zijn ?

Op imdb heb ik al gezocht, daar staat het niet, maar misschien staat zijn naam er op de aftiteling ofzo nog bij ?

Helaas graaft de aftiteling niet zo diep. Dick Rienstra staat er niet eens op :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat Dick Rienstra in die aflevering niet op de rol staat is logisch, ja, maar voor zover ik weet wordt zijn naam ook niet vermeld bij de afleveringen waar hij wél in zit.

En zoals B1000000 al zegt, op de DVD komt hij ook al niet voor...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet het ook niet zeker, maar dat zou best kunnen...volgens mij is de aftiteling van de DVD simpelweg aan iedere aflevering geplakt.

even een andere vraag

bestaat PENTA nog wel overigens en zo ja wat is de site?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

even een andere vraag

bestaat PENTA nog wel overigens en zo ja wat is de site?

Ik neem aan dat als PENTA nog bestond, de B&A video's en dvd's daar nu nog vandaan zouden komen. Ik heb overigens een vermoeden dat CNR uit PENTA is ontstaan, maar ik weet het niet zeker.

Maar in ieder geval is CNR ooit van naam veranderd naar Arcade, wat vervolgens weer Bridge werd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik neem aan dat als PENTA nog bestond, de B&A video's en dvd's daar nu nog vandaan zouden komen. Ik heb overigens een vermoeden dat CNR uit PENTA is ontstaan, maar ik weet het niet zeker.

Maar in ieder geval is CNR ooit van naam veranderd naar Arcade, wat vervolgens weer Bridge werd.

o ok ik hoop dat je gelijk heb kerel.

*baron* ik zou jullieeeeeeee

maar toch nog bedankt voor de informatie kerel..

want ik zocht allemaal naar sites van penta maar da kan je dus niet vinden he

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

o ok ik hoop dat je gelijk heb kerel.

*baron* ik zou jullieeeeeeee

maar toch nog bedankt voor de informatie kerel..

want ik zocht allemaal naar sites van penta maar da kan je dus niet vinden he

Ik weet alles hiervan zeker behalve de stap van PENTA naar CNR. En daar gaat het natuurlijk net om.

Het zou ook kunnen dat PENTA faliet is gegaan. En dat B&A daarom naar CNR zijn gegaan. Maar misschien weet iemand anders er iets over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb een vraag!

weet iemand waar de opnamens van de schuilplaats van de professor gemaakt zijn dus niet buiten bedoel ik maar binnen de labaratorium is gemaakt het lijkt wel een oud school gebouw of zo weet iemand waar die gemaakt zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb een vraag!

weet iemand waar de opnamens van de schuilplaats van de professor gemaakt zijn dus niet buiten bedoel ik maar binnen de labaratorium is gemaakt het lijkt wel een oud school gebouw of zo weet iemand waar die gemaakt zijn?

Lijkt mij dat het gewoon een studio is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Weet ook iemand welke liedjes er missen in de smorenburgvideo's (Bridge 2002). En heeft die versie de zerlde muziek als de dvd ?

Deze staan er sowieso wel op:

Dierentaal

Geheime agenten

Rustig rustig rustig

En deze niet:

Zeg stel je eens voor

Leonardo da Vinci

..en de liedjes uit de verwijderde scenes natuurlijk.

Er staat wel Smorenburgmuziek op de video's, maar niet dezelfde als op de dvd. De muziek op deze 3 banden valt te vergelijken met de dubbelbox uit 1997.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Deze staan er sowieso wel op:

Dierentaal

Geheime agenten

Rustig rustig rustig

En deze niet:

Zeg stel je eens voor

Leonardo da Vinci

..en de liedjes uit de verwijderde scenes natuurlijk.

Er staat wel Smorenburgmuziek op de video's, maar niet dezelfde als op de dvd. De muziek op deze 3 banden valt te vergelijken met de dubbelbox uit 1997.

zeg stel je eens voor die staat bij mij op de dvd, dat is de droomwereld van robin, robin zegt dan ''dat ga ik eens even aan binnenkant van ogen bekijken'' maar leonardo da vinci heb ik op dvd bij de verwijderde scenes staan, evenals de serieuze clown.

Link naar bericht
Delen op andere sites
zeg stel je eens voor die staat bij mij op de dvd, dat is de droomwereld van robin, robin zegt dan ''dat ga ik eens even aan binnenkant van ogen bekijken'' maar leonardo da vinci heb ik op dvd bij de verwijderde scenes staan, evenals de serieuze clown.

Watte? :?:?:?

Leonardo da Vinci staat op de dvd echt niet bij verwijderde scenes, hoor!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Watte? :?:?:?

Leonardo da Vinci staat op de dvd echt niet bij verwijderde scenes, hoor!

ik weet niet beter dat leonardo da vinci bij de verwijderde scenes staat. heb huilende prof vanmiddag nog gekeken, zag geen leonardo da vinci tijdens het avontuur... hebben we wel de zelfde leonardo da vinci voor ogen? waar gaat die dan over? ik weet niet anders dat het bassie's droomwereld is..

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik weet niet beter dat leonardo da vinci bij de verwijderde scenes staat. heb huilende prof vanmiddag nog gekeken, zag geen leonardo da vinci tijdens het avontuur... hebben we wel de zelfde leonardo da vinci voor ogen? waar gaat die dan over? ik weet niet anders dat het bassie's droomwereld is..

Nou, Bassie en Adriaan stappen in een vliegtuig richting de Canarische Eilanden, Bassie vraagt ziech af of de mensen al lang vliegen en Adriaan begint 'Leonardo da Vinci' te zingen.'

Leonardo da Vinci dat was een wijs man

die wilde al vliegen daar droomde hij van

Hij ontwierp al een vliegtuig't heeft jaren geduurd

Dat een vliegtuig kon vliegen door mensen bestuurd

Zo vrij als een vogel hier hoog in de lucht

Je vliegt over steden het kleinste gehucht

Je bent in de wolken als een vogel zo vrij

De aarde glijdt onder je vleugels voorbij

De wens om te vliegen heeft altijd bestaan

Julle Verne beschreef al een reis naar de maan

Dat is toch onmog'lijk werd gezegd in die tijd

Maar honderd jaar later was een maanreis een feit

Zo vrij als een vogel hier hoog in de lucht

Je vliegt over steden het kleinste gehucht

Je bent in de wolken als een vogel zo vrij

De aarde glijdt onder je vleugels voorbij

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...