Ga naar inhoud

Fouten in de Bassie & Adriaan series Deel VI


Aanbevolen berichten

whehe ja dat met die telefoon is inderdaad ook stom... als het echt zo dringend is :+

ik heb hier de tijden van de sleutelvoorbeelden ;)

het is alleen wel van de oude dvd, want de nieuwe heb ik helaas niet :'( maar ik zag dat er nog meer dingen van nieuw en oud nog door elkaar stonden ;)

2:26:55 shot op het strand (plaatje 2 waar bassie en adriaan op staan, die andere 2 zitten er dus vlak voor en achter :7 ) (aflevering 8: de ontvoering (9 bij de nieuwe versie))

1:28:22 shot in het hotel waar de microfoon bovenin te zien is ;)

(aflevering 5: een leuk spaans dorp (6 bij de nieuwe versie))

en over het dagje vissen... zou inderdaad misschien een vlekje op de band ofzo kunnen zijn, maar je ziet het bijna in elke scene na het liedje van kapitein bas, en het beweegt ook steeds heen en weer. En je ziet ook in het midden volgens mij de microfoon en rechts bovenin nog een deel van de boom ;) maar goed, dat moet je dan zelf maar even bekijken nog ;)

en wat ik daarnaast ook nog zag:

1:32:10 + 1:46:08 is een dubbel fragment van bassie en adriaan in de auto waar de remmen zijn doorgesneden... alleen het eerste fragment is de rem nog helemaal niet doorgesneden, maar gaan ze net naar het stadje toe ;) ... kan je dat misschien ook gelijk checken ;) (aflevering: een leuk spaans dorp en het auto-ongeluk)

ik hoop dat je er zo wat mee kan O-)

-edit-

en en van b2's hoedje? wat bedoelde je daarmee?... ik doelde namelijk alleen op dat de boeven er eerst zijn, dan weer niet, en dan weer wel... pijltje was niet speciaal op het hoedje gericht.....

het dubbel fragment is niet het zelfde ;)

het lijkt heel veel op elkaar, maar kijk maar goed naar de achtergrond waar ze rijden, en hoe bassie gebaard met zijn handen,

en tijdens het kijken is mij zelf iets opgevallen op 146:36 nu wil ik weten of jullie het ook opmerken :P

(ik denk zelf dat het wel de zelfde scene moet zijn, alleen is er iets mis gegaan waardoor ze opnieuw hebben moeten opnemen, en vandaar een andere weg gedeelte en andere gebaren van bassie :Y)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • Reacties 209
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Vandaag bij het kijken van de Kroon, viel me op, dat bij het binnengaan van een van de telefooncel bassie tegen de deur aan loopt.

Bassie loopt echter niet echt tegen de deur, maar schopt er met zn voet tegen, wat de knal veroorzaakt.

Het is niet echt een fout, meer zelfbescherming, maar het klopt natuurlijk niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag bij het kijken van de Kroon, viel me op, dat bij het binnengaan van een van de telefooncel bassie tegen de deur aan loopt.

Bassie loopt echter niet echt tegen de deur, maar schopt er met zn voet tegen, wat de knal veroorzaakt.

Het is niet echt een fout, meer zelfbescherming, maar het klopt natuurlijk niet.

het lijkt er dus op dat bassie met zn giecheltje tegen die deur aan knotst. kinderen zien dat toch niet..

maar volgens mij was deze nog niet gemeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

het lijkt er dus op dat bassie met zn giecheltje tegen die deur aan knotst. kinderen zien dat toch niet..

maar volgens mij was deze nog niet gemeld.

Ik zie hem iig niet op de info site ;) Wat voor een giecheltje bedoel je? :P Z'n gezicht?

Offtopic: Ik liep 1 keer echt tegen een paal op, het regende, en ik viel zo op de grond, stond gelukkig wel gelijk op... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
misschien is het een goof misschien niet,

of is het al gezegt, maar heb ik het nog niet gezien.

maar het viel mij op dat op het 1e moment er wel en caravan staat,

en het 2e moment niet. (zie screenshots)

http://members.lycos.nl/pvbena/forum/op ... ravan1.jpg

http://members.lycos.nl/pvbena/forum/op ... ravan2.jpg

hahah ja dat was mijn ook al een keer opgevallen, maar dat zijn ook gewoon 2 verschillende terreinen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zat vandaag de plaaggeest te bekijken en daar zat een fout in die volgens mij nog niet gemeld is.

Tijdens de droom van het bordenwassen, gooit Bassie de fles afwasmiddel op de grond en adriaan glijdt daar over uit. Nu is het jullie waarschijnlijk wel opgevallen dat Adriaan dat bord vol met glaswerk op wonderbaarlijke wijze nog weet neer te zetten, maar dat is een misvatting.

Als je het beeld een paar keer stil zet, zie je op een gegeven moment dat alle borden en kopjes er al afgeflikkerd zijn en er op het dienblad alleen nog een glas staat Een halve seconde later staat het dienblad ineens weer vol met borden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Er vielen mij nog weer een aantal dingetjes op bij de diamant (kijk ik ook niet zo vaak).... zoals gewoonlijk heb ik geen idee of het al eens gemeld is, dus als dat zo is... alvast mijn nederige excuses :P

Deze heb ik volgens mij ooit al eens langs horen komen? Maar zag ik niet op de infosite:

Op 2.35.15 (dvd-tijd) zegt Adriaan: ''ik heb met de boeven om 2 uur afgesproken''

Op 2.37.49 zegt Bassie: ''Het is nou kwart voor half 1... hehe, dan hebben we nog drie kwartier de tijd''

kwart voor half 1 = 12.15 <--> 14.00 = 1.45u en geen 0.45u

Maar goed...

dit viel me ook nog op in die grot en zag ik ook niet op de infosite:

diamant2th.jpg

Op plaatje 1 komen de boeven binnen en pakken de fakkel rechts. Op plaatje 2 komen b&a binnen... de fakkel rechts is weg (die hebben de boeven). Op plaatje 3 pakken b&a de fakkel links. Maar op plaatje 4 als de boeven terug vluchten naar nederland hangen beiden fakkels er plotseling weer :+

Oh... en vanzelfsprekend zijn de afbeeldingen eigendom van Bassie en Adrina producties! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...