Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan - shorties


Aanbevolen berichten

  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Oh, op de infosite van wonderer staat dat hij uit een shortie komt.

Dat is dan een fout. Er is geen beeldmateriaal bij. Ook geen shorty dus

Ik heb het even nagekeken. Het is inderdaad een foutje op de site van wonderer

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het al een paar keer gevraagd, maar in welke shortie zit het liedje: wat laat je me weer lachen?

Ik had hier al overigens een keer antwoord op gegeven hoor. Wat laat je maar lachen is dus geen shorty, het is alleen een liedje voor de cd's. Meisje dat mee zingt zat trouwens vroeger in een populaire nederlands groepje, waarvan de naam me even ontschoten is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Heb van de week de DVD's van Leren & Lachen gekocht. Erg vermakelijk de shortie's. Alle filmpjes kende ik nog, alleen de nieuwere flimpjes die vlak voor de Geheimzinnige Opdracht zijn opgenomen kwamen me wat minder bekend voor. Top materiaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wou vandaag de shorties gaan halen maar helaas, Bart Smit had ze niet meer. Voor niets naar Zoetermeer gefietst.

Maarjah, Altijd blijven lachen zal ik maar zeggen, volgende keer meer geluk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wou vandaag de shorties gaan halen maar helaas, Bart Smit had ze niet meer. Helemaal voor niets naar Zoetermeer gefietst.

Ja, helemaal van Nederland naar Zoetermeer .... ;) Maar wel jammer, vooral in deze bloedhitte. Hopen dat je elders meer geluk hebt!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, helemaal van Nederland naar Zoetermeer .... ;) Maar wel jammer, vooral in deze bloedhitte. Hopen dat je elders meer geluk hebt!

oke, de afstand is dan niet veel maar toch niet echt grappig. Er stond bij de Bart Smit helemaal NIETS van Bassie en Adriaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

oke, de afstand is dan niet veel maar toch niet echt grappig. Er stond bij de Bart Smit helemaal NIETS van Bassie en Adriaan.

Meer een Bart Shit dus (sorry DJ, couldn't resist ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites

De eerste DVD heeft een erg fluctuerend geluidsspoor... op sommige momenten is een van de twee amper te horen, soms helemaal niet en af en toe is het nogal zacht. Kan aan mijn DVD speler liggen, maar hebben er meer last van? Vooral het verhaal van het schaap en de gordel is erg frustrerend, ik hoor de helft niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De eerste DVD heeft een erg fluctuerend geluidsspoor... op sommige momenten is een van de twee amper te horen, soms helemaal niet en af en toe is het nogal zacht. Kan aan mijn DVD speler liggen, maar hebben er meer last van? Vooral het verhaal van het schaap en de gordel is erg frustrerend, ik hoor de helft niet.

Ik dacht dus dat het aan de DVD speler lag. Ik heb precies hetzelfde. Trouwens ook wanneer de rommel van het balkon wordt gegooid, hoor je niks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik dacht dus dat het aan de DVD speler lag. Ik heb precies hetzelfde. Trouwens ook wanneer de rommel van het balkon wordt gegooid, hoor je niks.

Soms wel... het fluctueert echt. Net alsof de kwaliteit van de DVD niet zo goed is en je DVD speler een goede dag moet hebben om het goed af te spelen. Ik heb vandaag pas voor het eerst gehoord wat Bassie zegt over zijn jasje in de eerste, en die heb ik al vijf keer afgespeeld. Deze keer hoorde ik Adriaan weer niet... :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb er geen last van. Heb je dan je surround set aan staan? Misschien ligt het daaraan want ik heb het geluid alleen via de tvspeakers.

Heb het bij allebei. Dus het ligt in ieder geval niet aan de scart kabel (waar ik wel eens vaker last van heb).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Shorty's vond ik vroeger altijd wel leuk. Jammer dat je ze nu niet meer ziet. :{

Leuke shorty's zijn:

- Bassie is jarig

- De vier jaargetijden (lente, zomer, herfst, winter)

- Spoken bestaan niet :)

- Die ene van dat Bassie en Adriaan zaten te vissen in een bootje en Adriaan zegt: "Als je dobber onder gaat, moet je slaan." Gaat Bassies dobber onder, slaat-ie Adriaan. :D Briljant. ^O^

Er waren zo veel shorty's, kan ze echt allemaal niet meer herinneren. Wel kan ik me nog dat van die knopen leggen herinneren... en het alfabet uiteraard. :Y

Oh ja en ik kan me nog eentje herinneren toen Bassie een tentje opzette, had-ie het verkeerd om opgezet :D en hij wilde ook een blik haringen pakken uit de kast om de haringen in te slaan. _O_

En nog eentje die ging over muziekinstrumenten, zaten ze in zo'n studio, duwde Adriaan wat knopjes omhoog. Dat melodietje van die trompetten die je hoorde is hetzelfde liedje dat Langs De Lijn (radioprogramma) altijd gebruikt bij de laatste 5 kilometer van het wielrennen. :+ Altijd leuk. Weet trouwens iemand hoe dat liedje heet? Ga ik die downloaden... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat melodietje van die trompetten die je hoorde is hetzelfde liedje dat Langs De Lijn (radioprogramma)

Ja!!! Daar ken ik dat melodietje van. Kon er laatst niet opkomen toen ik dat op de radio hoorde. Geen idee hoe dat liedje heet, wil ik ook wel eens weten

Waarom koop je de dvd's btw niet, kun je ze allemaal weer zien ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nu net Bassie en Adriaan, leren en lachen deel 1 in huis, en ik vind ze een beetje gezocht aan elkaar gepraat door Adriaan. Hij doet het heel goed, maar als ie klaar is wil hij steeds een mooie overgang zoeken tussen het vorige en het volgende filmpje, dat vind ik persoonlijk niet zo succesvol.

Wel leuk dat ze er achtergrondmuziek bij doen, maar ook deze vind ik iets te gezocht af en toe. Ik hoorde bijvoorbeeld één keer 'Thema Indiaan' (als ik me niet vergis... Thema Indiaan, zoals we die kennen van de CD van Bert Smorenburg). Opzich een mooi nummer, maar niet echt toepasselijk als ze over een weg rijden binnen een dorpje.

Wel een goeie DVD! Maar wel met 2 kanttekeningetjes :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nu net Bassie en Adriaan, leren en lachen deel 1 in huis, en ik vind ze een beetje gezocht aan elkaar gepraat door Adriaan. Hij doet het heel goed, maar als ie klaar is wil hij steeds een mooie overgang zoeken tussen het vorige en het volgende filmpje, dat vind ik persoonlijk niet zo succesvol.

Wel leuk dat ze er achtergrondmuziek bij doen, maar ook deze vind ik iets te gezocht af en toe. Ik hoorde bijvoorbeeld één keer 'Thema Indiaan' (als ik me niet vergis... Thema Indiaan, zoals we die kennen van de CD van Bert Smorenburg). Opzich een mooi nummer, maar niet echt toepasselijk als ze over een weg rijden binnen een dorpje.

Wel een goeie DVD! Maar wel met 2 kanttekeningetjes :Y

Thema Indiaan viel mij ook een beetje rauw op mijn dak ja ... En ik had echt veel liever gehad dat elke shortie begin- en aftiteling had gehad, en op volgorde stond, want je mist best wel wat nu :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wonderer, wat bedoel je met: je mist best wel wat nu

Nou, gewoon, er zijn piepkleine stukjes geknipt. Vooral bij die op deel 2, over de muziekstudio. Omdat ze het hebben "gelijmd", hebben ze geknipt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag Lachen en Leren met Bassie en Adriaan gekocht.

Welke delen, gewoon alle 3 ^O^

Sommige kende ik nog niet, en bij andere die ik wel kende

zaten soms stukjes die op de banden niet stonden.

Zijn leuke DVD's van de Shorties, en ben blij met de koop :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had vandaag Deel 1 van "Lachen & Leren met..."(ook wel shortie's) gekocht bij Bart Smit voor €5,-... Alleen heb ik op mijn DVD-speler op m'n pc wel eens dat ineens de stem van bijvoorbeeld *bas* weg valt en dat je enkel nog die van *adriaan* hoort... :? Heeft iemand anders dat ook wel eens? Volgens mij ligt het gewoon aan mijn DVD-speler hoor in m'n pc...

P.S. Misschien zit de *plaaggeest* *plaag* hier wel 8er.... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik had vandaag Deel 1 van "Lachen & Leren met..."(ook wel shortie's) gekocht bij Bart Smit voor €5,-... Alleen heb ik op mijn DVD-speler op m'n pc wel eens dat ineens de stem van bijvoorbeeld *bas* weg valt en dat je enkel nog die van *adriaan* hoort... :? Heeft iemand anders dat ook wel eens? Volgens mij ligt het gewoon aan mijn DVD-speler hoor in m'n pc...

P.S. Misschien zit de *plaaggeest* *plaag* hier wel 8er.... O}

Nee, heb ik ook. Slechte persing denk ik dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb daar zowel bij mn DVD speler als bij mn PC nooit last van...

Vast een goeie DVD-speler... ;) Maar nu even iets anders! Ik had op internet gekeken op bartsmit.nl en daar saan enkel maar deel 1 en 2 van "Leren & Lachen met..." op! Ik zelf heb deel 1 en 2, maar deel 3 kon ik dus niet vinden bij Bart Smit! Dus ik ben bang dat ik deel 3 voor €9,99 moet gaan kopen bij Van Leest... :N Maar ik wacht eerst maar even af!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vast een goeie DVD-speler... ;) Maar nu even iets anders! Ik had op internet gekeken op bartsmit.nl en daar saan enkel maar deel 1 en 2 van "Leren & Lachen met..." op! Ik zelf heb deel 1 en 2, maar deel 3 kon ik dus niet vinden bij Bart Smit! Dus ik ben bang dat ik deel 3 voor €9,99 moet gaan kopen bij Van Leest... :N Maar ik wacht eerst maar even af!

Dan hebben ze deel 3 niet. Ik heb deel 3 ook nog nooit zien liggen. Net als schatkaart deel 1 die ziej e bij de Bart Smit ook nooit liggen, altijd alleen deel 2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan hebben ze deel 3 niet. Ik heb deel 3 ook nog nooit zien liggen. Net als schatkaart deel 1 die ziej e bij de Bart Smit ook nooit liggen, altijd alleen deel 2.

Das vreemd, want ik zag vandaag bij de Bart Smit in Dordrecht deel 1 EN 2 van de schatkaart liggen voor €5,- p/stuk... Welke Bart SMit ga jij dan altijd heen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Das vreemd, want ik zag vandaag bij de Bart Smit in Dordrecht deel 1 EN 2 van de schatkaart liggen voor €5,- p/stuk... Welke Bart SMit ga jij dan altijd heen?

Ik kom uit Almere, ik kom alleen in de filialen in Almere en ik heb in nog geen enkel filiaal hem zien liggen (zowel niet in de grote als de kleine filialen in Almere). Ben weleens in een enkel ander filiaal gaan kijken in een andere stad, maar heb hem nog nooit zien liggen. In het algemeen zie ik deel 1 sowieso veel minder in de schappen liggen dan deel 2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb wel gehoord dat iemand voor 20 euro deel 1 tm 3 heeft gekocht van de shorties. Het lijkt er sterk op dat ze slechts deel 1 en deel 2 hebben

Kan dan toch kloppen? Deel 1 en 2 voor €5,- bij Bart Smit en deel 3 bij bijv. Van Leest voor €9,99... Maar ik zie alleen deel 1 en 2 maar liggen bij Bart Smit in Papendrecht en deel 3 NIET. En bij de Bart Smit in Dordrecht zie ik ook alleen deel 1 en 2 maar liggen. En op de website van Bart Smit zie je ook alleen deel 1 en 2 maar. Dat lijkt me toch genoeg bewijs dat ze alleen deel 1 en 2 daar maar hebben...??? Dus ik wacht het nog maar ff af, misschien dat ze binnenkort toch nog deel 3 gaan verkopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, dat bedoelde ik ook met mijn vorige post te zeggen, maar ik zei het niet goed...

Ik hoorde dat iemand deel 1 en 2 heeft gekocht voor €5,-

en deel 3 voor €10,-

en zodoende uitkwam op €20,- (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Beetje vaag bij de eerste shorty dat er opeens wol hangt aan dat touw zodat Adriaan het aan Bassie kan uitleggen *)

Daar heb je ongelijk in. Schapen lopen tegen het prikkeldraad aan en dan komt er weleens een plukje wol aan te zitten. Kijk maar eens bij een willekeurig prikkeldraadhek rond een schapenweide.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier komt het hele lijstje 36 stuks:

schapenwol, kunstschilder, disco, overdrijven, schutsluis, achter de wolken, storen, vergissen, spoken bestaan niet, bloembollen, veiligheidgordel, in de dierentuin, dat is dom, bassie/grappen voor de caravan, 4 seizoenen, bokken schieten, spaanse les, bassie/tentje in caravan, bassie is jarig, opgeruimd staat netjes, het orkest, koekjes pikken, groot en klein, links en rechts, appels tellen, 2 honden in de natuur.

filmopname, abc, schotse ruit, de bankrekening/check, kaptein Bassie, In Engeland, voorgevoel, bij de post, het rekenwonder, bassie vergeet alles met boodschappen doen.

Ik heb ze allemaal met Hallo en Dag vriendjes van TV van Kindernet opgenomen en de TROS heeft ze in 1997 nog bijna allemaal herhaald.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leuk lijstje, en tof dat je ze allemaal opgenomen hebt.

Maareh, de volledige lijst, met juiste titels en uitleg per shortie staat al op Wonderers info site.

Ik hoop dat dit de volgorde van opname was... want ik weet niet uit welk tijdperk welke shorty is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat de filmpjes van:

Kleren maken de clown

Een dagje in de dierentuin

Een koekje van eigen deeg

wel de 3 oudste filmpjes zijn.

En er zijn 10 nieuwe filmpjes:

1. Vergeetachtig

2. Het alfabed

3. Het voorgevoel

4. Filmopname

5. De boodreis

6. De Schotse ruit

7. Geldzorgen

8. Bassie het rekenwonder

9. Bij de post

10. Engelse les

(ik denk uit het jaar 1989) de kleding van *adriaan*

is van "De Verzoken Stad" en de kleding van *bas*

is net als de reis door europa en de filmcamera is ook heel

anders.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...