Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan - shorties


Aanbevolen berichten

Hier kun je naar hartelust discussiëren over de shorties (korte educatieve 5 minuten filmpjes).

Begin ik meteen: ik kan me er één herinneren in een winkel (o.i.d.) met een drumstel. Daar speelt Bassie dan op. Adriaan zegt dat hij niet zo hard moet spelen, Bassie zegt dan dat hij hem niet verstaat omdat hij zo hard speelt (ingekort :P )

Op welke band staat deze shorty? Ik heb hem wel eens op TV gezien, maar ben hem tot nu toe op geen van de banden tegengekomen helaas...

[voor de duidelijkheid: het is 1 shorty en 2 shorties]

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb een videoband met een aantal shorty's erop. Hij heet "hallo vriendjes en vriendinnetjes" Ik vind die shorty leuk met het nummer 5 Bassie at 5 boterhammen, stond om 5 uur op enz. Daarom wilde hij bij een paardenrace stemmen op nummer 5, omdat dit vandaag een geluksgetal was. Maar nummer 5, ging in de 5e race als 5e over de finish _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken er nog eetje waar bij Bassie een creditcard krijgt.

Heel veel uitgeeft en dan vervolgens komen er allemaal schuldeisers langs.Weet meschien iemand nog hoe die afloopt ??.

En dan niet aankomen met : Bassie en Adriaan die zwaaien van uit de auto ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ken er nog eetje waar bij Bassie een creditcard krijgt.

Heel veel uitgeeft en dan vervolgens komen er allemaal schuldeisers langs.Weet meschien iemand nog hoe die afloopt ??.

En dan niet aankomen met : Bassie en Adriaan die zwaaien van uit de auto ;)

ik denk dat je die shorty bedoelt waar bassie een bankrekening krijgt en alles met cheques betaalt, iets wat nu niet meer bestaat (vroeger kon je nog niet PINnen).

Aan het einde krijgt hij brieven van de bank. Zo loopt hij ook af, dat hij moet leren niet meer geld uit te geven dan hij heeft: niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me eigenlijk amper wat van die shorties herinneren. Alleen die met de cheques en ik geloof iets met oversteken.

Zit dus ook met spanning te wachten op die DVDs, dat is bijna net of er nieuw B&A materiaal wordt uitgegeven!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ken er nog eetje waar bij Bassie een creditcard krijgt.

Heel veel uitgeeft en dan vervolgens komen er allemaal schuldeisers langs.Weet meschien iemand nog hoe die afloopt ??.

En dan niet aankomen met : Bassie en Adriaan die zwaaien van uit de auto ;)

ik denk dat je die shorty bedoelt waar bassie een bankrekening krijgt en alles met cheques betaalt, iets wat nu niet meer bestaat (vroeger kon je nog niet PINnen).

Aan het einde krijgt hij brieven van de bank. Zo loopt hij ook af, dat hij moet leren niet meer geld uit te geven dan hij heeft: niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is...

Het einde:

*adriaan* Bassie, hoe wil je dat allemaal betalen?

*bas* Nou gewoon, ik schrijf een cheque voor ze uit.

_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me nog een herinneren dat ze een orkest gaan vormen. Daar komt ook dat liedje in voor, van het orkest.

Ook is er 1 waar een kunstenaar Bassie gaat schilderen en bassie daarna zijn eigen duim gaat schilderen :P

En diegene waarin Bassie, Adriaan overbooit gooit van een boot is natuurlijk helemaal hilarisch ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
:W Zelf vind ik de shorty's van op stap met B&A het leukst *)

Beetje jammer, zet ik nog in de OP hoe je het moet schrijven :X:P :P

Behalve dat shorty's correct Nederlands is en shorties niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er staan trouwens twee shorty's op de video Feest met Bassie en Adriaan.

Volgens mij eentje waar in ze een liedje zingen over de Zomer.Winter.Herfst en Lente. En er staat eentje op waar bij Bassie en Adriaan ons leren hoe de film word gemaakt. Met een meesterlijke eindstukje waar Bassie de stemmen van Bassie en Adriaan heeft omgedraaid.

*bas* (met Aad stem):Waarom spreek je met mijn stem ??

*adriaan* (Met Bas stem):Dat komt omdat je mijn stem onder jou beeld hebt gemonteerd.

_O_ Echt een meesterlijk B&A stukje.
Link naar bericht
Delen op andere sites
Die staat ook op een andere band, die is inderdaad erg leuk :D

Ja toch een klein kijkje achter de schermen bij B&A krijg je daarmee.

Vind alles shorties even leuk, die in het kasteel met het liedje 'Spoken bestaan niet' en de shorty op de kermis, enz. enz.

Meesterlijk blijft de shorty waarin Bassie boodschappen moet doen voor Adriaan en denkt dat hij de boodschappen wel in zijn hoofd kan onthouden. Dat kan hij dus niet, en hij komt steeds met andere dingen thuis (kilo kaas en een pond aardappelen, i.p.v een pond kaas en een kilo aardappelen).

TOP, die shorties!! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er waren ook verschillende shorties waarin B&A gingen vissen, en eentje daarvan heb ik ook altijd hilarisch gevonden. Terwijl ze in hun bootje varen, leert Adriaan Bassie iets over overdrijven.

Om even aan te geven wat hij geleerd heeft geeft Bassie daarna met zijn handen de maat aan van een (denkbeeldige) vis die hij gevangen heeft. Je raadt het al: op een geven moment maakt hij een enorme zwaai met zijn armen en, plons, daar ligt Adriaan in het water. Dat is ook altijd een leuke shorty gebleven :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er waren ook verschillende shorties waarin B&A gingen vissen, en eentje daarvan heb ik ook altijd hilarisch gevonden. Terwijl ze in hun bootje varen, leert Adriaan Bassie iets over overdrijven.

Om even aan te geven wat hij geleerd heeft geeft Bassie daarna met zijn handen de maat aan van een (denkbeeldige) vis die hij gevangen heeft. Je raadt het al: op een geven moment maakt hij een enorme zwaai met zijn armen en, plons, daar ligt Adriaan in het water. Dat is ook altijd een leuke shorty gebleven :Y

Is dat die ene met dat rubberbootje? Bassie springt er met een grote sprong in en gaat dwars door de bodem... of is dat weer een andere?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er waren ook verschillende shorties waarin B&A gingen vissen, en eentje daarvan heb ik ook altijd hilarisch gevonden. Terwijl ze in hun bootje varen, leert Adriaan Bassie iets over overdrijven.

Om even aan te geven wat hij geleerd heeft geeft Bassie daarna met zijn handen de maat aan van een (denkbeeldige) vis die hij gevangen heeft. Je raadt het al: op een geven moment maakt hij een enorme zwaai met zijn armen en, plons, daar ligt Adriaan in het water. Dat is ook altijd een leuke shorty gebleven :Y

Is dat die ene met dat rubberbootje? Bassie springt er met een grote sprong in en gaat dwars door de bodem... of is dat weer een andere?

Dat dezelfde ja, die staat ook op de videoband "10 jaar Bassie en Adriaan". Echt geweldig! Bassie leest in de krant dat iemand een bok geschoten heeft en vindt dat heel zielig. Adriaan legt uit dat dat een uitdrukking is voor een blunder maken. Als Bassie vervolgens met zijn hengel de boot openhaalt heeft ie toch een bok geschoten :D

Ook het einde is hilarisch. Ze lopen zeiknat naar de kant van de sloot en Bassie vraagt nog aan Adriaan: "Ben je boos??" Adriaan: "Nee, ik ben nat"

Dat gezicht erbij :D:'(:D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat dezelfde ja, die staat ook op de videoband "10 jaar Bassie en Adriaan". Echt geweldig! Bassie leest in de krant dat iemand een bok geschoten heeft en vindt dat heel zielig. Adriaan legt uit dat dat een uitdrukking is voor een blunder maken. Als Bassie vervolgens met zijn hengel de boot openhaalt heeft ie toch een bok geschoten :D

Ook het einde is hilarisch. Ze lopen zeiknat naar de kant van de sloot en Bassie vraagt nog aan Adriaan: "Ben je boos??" Adriaan: "Nee, ik ben nat"

Dat gezicht erbij :D:'(:D

Nee, het is toch niet diezelfde shorty, hoor. Ik kan me zo al 3 verschillende shorties waarin B&A gingen vissen herinneren:

-de door jou genoemde shorty, met het rubberbootje en het bokken schieten

-de door mij genoemde shorty, met het verhaal over overdrijven

-en dan nog eentje waarin B&A onderweg een schutsluis tegenkomen, en Bassie iets leert over knopen leggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat dezelfde ja, die staat ook op de videoband "10 jaar Bassie en Adriaan". Echt geweldig! Bassie leest in de krant dat iemand een bok geschoten heeft en vindt dat heel zielig. Adriaan legt uit dat dat een uitdrukking is voor een blunder maken. Als Bassie vervolgens met zijn hengel de boot openhaalt heeft ie toch een bok geschoten :D

Ook het einde is hilarisch. Ze lopen zeiknat naar de kant van de sloot en Bassie vraagt nog aan Adriaan: "Ben je boos??" Adriaan: "Nee, ik ben nat"

Dat gezicht erbij :D:'(:D

Nee, het is toch niet diezelfde shorty, hoor. Ik kan me zo al 3 verschillende shorties waarin B&A gingen vissen herinneren:

-de door jou genoemde shorty, met het rubberbootje en het bokken schieten

-de door mij genoemde shorty, met het verhaal over overdrijven

-en dan nog eentje waarin B&A onderweg een schutsluis tegenkomen, en Bassie iets leert over knopen leggen.

Ohja, die met het overdrijven ging over het weer ook :) (wolken die overdrijven)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is toch ook ooit een shorty geweest waarin Bassie een voetbal ging kopen en terugkwam met een wereldbol (globe)?

Zal wel uitgedraaid zijn op een lesje aardrijkskunde :)

Is dat niet de shortie met de 4siezoenen van het jaar??.

Dan legt Adriaan eerst uit dat de zon draait en het verschill tussen dag en nacht en dan starten ze het liedje in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is dat niet de shortie met de 4siezoenen van het jaar??.

Dan legt Adriaan eerst uit dat de zon draait en het verschill tussen dag en nacht en dan starten ze het liedje in.

Klopt inderdaad. Ze willen gaan voetballen, en dan komt Bassie met een wereldbol aan i.p.v een voetbal. Adriaan legt het verschil tussen dag en nacht en de seizoenen uit en dan zingen het liedje '4 seizoenen heeft een jaar'...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet niet wat je bedoelt, maar het is wel een leuke foto. Van een TIJGERTJE :P;)

Wat wilde je nou precies zeggen?

wel ik bedoel is er vroeger geen klein filmpje gemaakt met dat tijgertje?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

wel ik bedoel is er vroeger geen klein filmpje gemaakt met dat tijgertje?

Het is een leeuwtje ;) Op de site staat

Voor een TV uitzending werden er opname gemaakt in het circus van Bassie en Adriaan en daar was net een leeuwtje geboren en daar moesten ze natuurlijk mee op de foto.
dus het zou best kunnen dat het leeuwtje ook in de opnamen voorkomt. Er staat echter niet bij of die opnamen voor een serie of een shorty was, noch in welk jaar. Aan de kleding te zien ten tijde van de Professor, dus dat zullen wel de opnamen voor het huilen in de circustent geweest zijn.
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dus het zou best kunnen dat het leeuwtje ook in de opnamen voorkomt. Er staat echter niet bij of die opnamen voor een serie of een shorty was, noch in welk jaar. Aan de kleding te zien ten tijde van de Professor, dus dat zullen wel de opnamen voor het huilen in de circustent geweest zijn.

Ik denk dat het voor opnames zijn geweest van een circusvoorstelling. Vroeger werden er regelmatig circusshows van Bassie & Adriaan op TV uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat het voor opnames zijn geweest van een circusvoorstelling. Vroeger werden er regelmatig circusshows van Bassie & Adriaan op TV uitgezonden.

weet je hoe je aan zo'n opname komt??

ik hoop et wel!!

want dat wil ik wel eens zien

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op de 3 videos van leren en lachen staat: herziene versie van Op bezoek bij B en A en Op stap met B en A. Terwijl dat er maar twee zijn!

Waarom zijn het er nu dan 3? :?

Omdat ze later nog een videoband hebben gemaakt met nieuwe shorties, die video heette "Hallo vriendjes en vriendinnetjes".

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik denk dat je die shorty bedoelt waar bassie een bankrekening krijgt en alles met cheques betaalt, iets wat nu niet meer bestaat (vroeger kon je nog niet PINnen).

Aan het einde krijgt hij brieven van de bank. Zo loopt hij ook af, dat hij moet leren niet meer geld uit te geven dan hij heeft: niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is...

En dat hij een cheque voor de bank uitschrijft!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft iemand een lijst met alle "afleveringen"? Ik neem aan dat de volgorde niet veel uitmaakt. Ik heb zelf niks op band, dus ik weet niet eens of elke shorty een naam heeft. Maar een korte beschrijving (zoals "Bassie is jarig" of "De natuur") is prima. Dan kan ik alles netjes in de database zetten en er een serie van maken, inclusief goofs en trivia.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heeft iemand een lijst met alle "afleveringen"? Ik neem aan dat de volgorde niet veel uitmaakt. Ik heb zelf niks op band, dus ik weet niet eens of elke shorty een naam heeft. Maar een korte beschrijving (zoals "Bassie is jarig" of "De natuur") is prima. Dan kan ik alles netjes in de database zetten en er een serie van maken, inclusief goofs en trivia.

Ze staan op video op mijn kamer in Tilburg, die 3 banden met leren en lachen met B&A, maar met carnaval zit ik natuurlijk in Limburg, dus dat wordt voor mij pas volgende week :@ Iemand anders? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

ik ken deze serie alleen van vroeger. want ze laten de serie nu niet meer zien. volgens mij komen ze dit jaar nog op DVD uit.

Vooral dat liedje spoken bestaan niet ken ik nog heel goed. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken me ook nog een shorty herinneren.... Dat is waar B&A in de R'damse haven lopen, en Bassie gaat 'loten' wie de caravan moet poetsen. Dan heeft hij van die walnoten of zoiets in zijn rechter- en linkerzak....Adriaan moet uiteindelijk de caravan poetsen.... :P Bassie is wel dom maar niet slim ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vier siezoenen is een jaar vind ik het stoerst ^O^ .

Echt waar echt de leukste shortie .

Ook die als ze laten zien hoe ze een filmpje opnemen is stoer. (De stem omdraaien )

Link naar bericht
Delen op andere sites
ook 1tje dat ze naar een supermarkt gaan die is echt fantastisch _O_

Zeker weten! Vooral het stukje waarin Adriaan over iets struikelt (ik geloof vogelzaadjes) en dan gaat gillen, je had dat gezicht van hem moeten zien! :D_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor Wonderer een paar die ik zo weet:

Bassie heeft pech (alles wat hij doet doet hij fout: hij helpt iemand inladen die eigenlijk aan het uitladen was, helpt een vrouw oversteken die op de bus wachtte)

Vergeetachtige Bassie (Bassie gaat tot vier maal toe boodschappen doen, vergeet wat hij moet halen, komt uiteindelijk met de boodschappen in heel andere hoeveelheden thuis)

Bassie gaat kamperen (Bassie zet zijn tent op buiten, vindt het uiteindelijk te eng en niet leuk (beestjes e.d.) dus gaat hij met tent en al in de caravan kamperen)

Bassie opent een bankrekening (gaat cheques uitschrijven en komt erachter dat hij geen tegoed meer heeft)

Bassie zijn jasje (Adriaan legt uit dat Bassie zijn jasje van de schaap komt (wol) en Bassie geeft hem zijn jasje terug)

Bassie & Adriaan gaan vissen (waar het nodige misgaat)

Veilig oversteken (met bijbehorend liedje)

Bassie leert spaans (met uno, dos, tres als liedje, heb ik online gezet)

Veiligheid en de supermarkt (Bassie leert waarom hij een gordel om moet en B&A gaan boodschappen doen)

Wie een kuil graaft... (Bassie wordt slachtoffer van al zijn eigen valkuilen die voor Adriaan bedoeld waren)

...dat is wat me zo even te binnen schiet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...