Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan - shorties


Aanbevolen berichten

  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Door die nieuwe muziek ben ik het prettige gevoel van de shorties kwijt. Nou hoor je bijvoorbeeld als Bassie zijn jas aan het schaap geeft de vrolijke melodie van Smoor, maar vroeger hoorde je het prettige muziekje van Aad Klaris: De kortere versie van Hallo vriendjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de shortie van koekjes pikken zit volgens mij een fout: Bassie komt voor het eerst uit de caravan, en dan zie je op de caravan geen gezichten van Bassie en Adriaan. Meteen het andere shot staan de gezichten er wel op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de shortie van koekjes pikken zit volgens mij een fout: Bassie komt voor het eerst uit de caravan, en dan zie je op de caravan geen gezichten van Bassie en Adriaan. Meteen het andere shot staan de gezichten er wel op.

Was al bekend ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die shorties zijn echt geweldig met natuurlijk als hoogtepunten het vaontuur in de supermarkt, de apentruuk van Bassie en het vistochtje. Ik had ze nog nooit gezien, dus voor mij was het alsof ze nieuw waren. Wel viel me op dat de volgorde niet helamal klopte. eerst had je Schatkaart-tijd stukjes en dan opeeens een Amerika-tijd stukje. Das wel jammer, maar het blijft een verplichte aankoop.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik keek even naar de aftiteling van een shortie dvd en zag daar een scene die ik niet thuis kon brengen:

shorty.jpg

Adriaan die opstaat en zijn hoofd tegen een lamp stoot. Zou dit een blooper zijn? Of weet iemand uit welke shortie dit komt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik keek even naar de aftiteling van een shortie dvd en zag daar een scene die ik niet thuis kon brengen:

shorty.jpg

Adriaan die opstaat en zijn hoofd tegen een lamp stoot. Zou dit een blooper zijn? Of weet iemand uit welke shortie dit komt?

Het zou een blooper kunnen zijn. Want dat heb je in de Verzonken stad ook. Als Bassie neerkomt op de grond van de glijbaan. Moet je in slow motion draaien! Maar ik denk ook dat het een blooper is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja da van de verzonken stad viel me ook op. Ook die blooper tijdens dat adriaan het liedje over dimitri zingt. Hij krijgt hierbij de slappe lach. Blijkt maar weer dat er nog genoeg blooper materiaal is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het komt uit de shortie waar alles fout gaat

34 Achter de wolken schijnt de zon:

Alles wat Bassie doet, doet hij fout: hij helpt iemand inladen die eigenlijk aan het uitladen was, helpt een vrouw oversteken die op de bus wachtte etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die shorties zijn echt geweldig met natuurlijk als hoogtepunten het vaontuur in de supermarkt, de apentruuk van Bassie en het vistochtje. Ik had ze nog nooit gezien, dus voor mij was het alsof ze nieuw waren. Wel viel me op dat de volgorde niet helamal klopte. eerst had je Schatkaart-tijd stukjes en dan opeeens een Amerika-tijd stukje. Das wel jammer, maar het blijft een verplichte aankoop.

Is niet uit de Amerika tijd hoor, maar na De Verzonken Stad en voor De Geheimzinnige Opdracht. Ik vind dat trouwens wel leuk, zo door elkaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als Nick de shorties heeft kunnen ze het misschien uitzenden bij Nick at night ipv Making ZOOP, we weten onder hand wel hoe ZOOP gemaakt wordt. Misschien iets voor het volgend seizoen? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als Nick de shorties heeft kunnen ze het misschien uitzenden bij Nick at night ipv Making ZOOP, we weten onder hand wel hoe ZOOP gemaakt wordt. Misschien iets voor het volgend seizoen? O}

Making Zoop is godzijdank afgelopen. Ik had liever dat ze Kuifje en B&A omdraaien, eerst B&A en dan Kuifje. Dan zou ik misschien niet in slaap vallen op mijn werk ;)

Shorties uitzenden is goed idee, in plaats van die stomme Jamba ringtones.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Making Zoop is godzijdank afgelopen. Ik had liever dat ze Kuifje en B&A omdraaien, eerst B&A en dan Kuifje. Dan zou ik misschien niet in slaap vallen op mijn werk ;)

Shorties uitzenden is goed idee, in plaats van die stomme Jamba ringtones.

Aan dat jamba gedoe erger ik me heel erg, en So nick mag ook weg.

de shorties zijn GEWELDIG en moeten daarom maar uitgezonden worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga eens mailen met de programma directeur. Misschien hebben ze de rechten niet om ze uit te mogen zenden, maar ik zag laatst in die avond promo wel een super klein stukje Kinderdisco medley voorbij komen dus wie weet...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja en bij So Nick draaien ze steeds dezelfde clip maar 1 minuut lang, kunnen ze beter een shorty uitzenden, vind ik. Bij ZOOP is het nu de zomerstop en het was een succes dus ZOOP zal ongetwijfeld terugkeren bij Nickelodeon. Dan zullen we ook wel weer een making of krijgen, helaas. Tussen Kuifje en B&A een shorty, dat lijkt me een heel goed idee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga eens mailen met de programma directeur. Misschien hebben ze de rechten niet om ze uit te mogen zenden, maar ik zag laatst in die avond promo wel een super klein stukje Kinderdisco medley voorbij komen dus wie weet...

Vraag dan meteen of ie B&A en kuifje omdraait, daar redt ie dan waarschijnlijk mijn leven mee :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of dat Nickelodeon zich 's avonds aan de progammering houdt. Deze week begint alles redelijk op tijd (zo'n 5 minuten te laat) maar de vorige weken stond er in de gids dat B&A om 23.25 uur begon maar eigenlijk begon het pas om 23.45 uur. Waarom liep het altijd zo uit dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Of dat Nickelodeon zich 's avonds aan de progammering houdt. Deze week begint alles redelijk op tijd (zo'n 5 minuten te laat) maar de vorige weken stond er in de gids dat B&A om 23.25 uur begon maar eigenlijk begon het pas om 23.45 uur. Waarom liep het altijd zo uit dan?

Geen idee, maar wat bij hun op de teletekst staat klopt ook helemaal niet, soms zenden ze andere programma's uit dan die wat daar staan.... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad, ik erger me ook altijd dood aan al die reclames voor die domme ringtones, zend dan wat fatsoenlijks uit..... :r

HET SUPERVOORDELIGE JAMBA-PAKKET........Ik wordt daar gek van! Die stem alleen al...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

HET SUPERVOORDELIGE JAMBA-PAKKET........Ik wordt daar gek van! Die stem alleen al...

Ja maar zonder die reclame zou Nickelodeon geen programma's kunnen maken/uitzenden. hier komen de inkomsten vandaan. Het blijft een commerciele omroep

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind die filmpjes heel leuk maar wanneer is dat filmpje van de filmopname eigenlijk gemaakt? Want daarin zegt Bassie "Met deze twee heren hebben wij alle televisieprogramma's gemaakt de schatkaart, de kroon en de verzonken stad in Griekenland en onze circusprogramma's"

Dus het moet later dan 1989 zijn gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind die filmpjes heel leuk maar wanneer is dat filmpje van de filmopname eigenlijk gemaakt? Want daarin zegt Bassie "Met deze twee heren hebben wij alle televisieprogramma's gemaakt de schatkaart, de kroon en de verzonken stad in Griekenland en onze circusprogramma's"

Dus het moet later dan 1989 zijn gemaakt.

Je hebt gelijk, dat is ook aan de kleding te zien, hun kostuums zijn bijna hetzelfde als die uit De Geheimzinnige Opdrachtgever.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je hebt gelijk, dat is ook aan de kleding te zien, hun kostuums zijn bijna hetzelfde als die uit De Geheimzinnige Opdrachtgever.

Ja rond die tijd zijn er ongeveer nog vijf shorties gemaakt, waaronder de shorty over het alfabet, de postbode shorty en de shorty waarin Bassie teveel geld uitgeeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had vroeger ook die band van Op bezoek. :) maar die gaf heel veel krassen en witte lijnen aan in het beeld. :{ als ik me goed herinder stonden daar volgens mij 10 shory's op. Maar ik hoorde voor het eerst op de B&A radio die shorty van de natuur in. Maar toen ik die band had was ik nog iets van 5 jaar ofzo. dat is nu al weer ruim 9 jaar geleden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eindelijk de DVDs!! *O**O**O*

Eerste twee allebei twee keer bekeken vandaag, binnenkort nummer drie. Echt tof spul, ik kan me bijna niks meer herinneren. Geniaal! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eindelijk de DVDs!! *O**O**O*

Eerste twee allebei twee keer bekeken vandaag, binnenkort nummer drie. Echt tof spul, ik kan me bijna niks meer herinneren. Geniaal! _O_

Ja daar kan ik inkomen. Is voor jou 'nieuw' materiaal natuurlijk...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik was vandaag in een winkel en ik zag daar Leren & Lachen deel 1 liggen voor € 7,99. Is dat een redelijke prijs voor die dvd?

Ik heb 9,99 per stuk betaald, dus ik zou zeggen, aanschaffen die handel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op de site van wonderer staat dat Wat laat je me weer lachen in een shortie zit, in welke dan?

Dat is een foutje. Wat laat je maar lachen is geen liedje dat in een serie voorkomt. Gewoon een leuke van Toor/Klaris productie voor de cd's

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jaaa, deel drie ook gekeken. Leuk ;) Ik vind de oude het leukst... Die paar die gemaakt zijn na/tijdens de Stad zijn wat... kweenie. De ouwe zijn cooler.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Andere film/camera denk ik...

Ik vind de oude filmpjes ook leuker,

toen ik gister met een aantal mensen zat te kijken naar bassie en adriaan op nick, en daarna de dvd's. Viel het hun ook op de kwaliteit tussen de verzonken stad en de geheimzinnige opdr best groot was/is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eindelijk de DVDs!! *O**O**O*

Eerste twee allebei twee keer bekeken vandaag, binnenkort nummer drie. Echt tof spul, ik kan me bijna niks meer herinneren. Geniaal! _O_

Ik kom me alles nog herinneren, maar misschien keek ik meer tv, of is mijn geheugen beter :P;)

Toch wel jammer dat ze sommige filmpjes hebben aangepst(al is het minimaal)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch wel jammer dat ze sommige filmpjes hebben aangepst(al is het minimaal)

De enige keer dat echt iets miste was (heel gek misschien) bij die shortie over dat Bassie gaat schilderen. Adriaan legt dan uit hoe je met 3 kleuren alle kleuren kan maken, en er is dan een stukje weg waar Bassie zegt 'Alle memachisch hé'. Heel raar maar ik miste het haha

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Andere film/camera denk ik...

Ik bedoel meer de omgeving. Waarschijnlijk is het in het najaar opgenomen en de oudere filmpjes in het voorjaar, het is in ieder geval wat kleurrijker. In de oudere zit ook meer slapstick, vind ik ook wel leuk. Volgens mij kom je dat in de oudere filmpjes niet tegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
niet zo sjagrijnig hoor. zulk nieuws kun je niet vaak genoeg zeggen. en het is hier niet altijd duidelijk waar je wat kunt zeggen. sommige forums lijken op elkaar

Ja joh, mik ons maar op een groote hoop :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het al een paar keer gevraagd, maar in welke shortie zit het liedje: wat laat je me weer lachen?

Nergens. Hier is alleen het liedje van opgenomen. Er is geen beeldmateriaal bij

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...