Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan - shorties


Aanbevolen berichten

Trivia. Als Bassie touwtje trekt dan trekt hij de pruik van de koopman zijn hoofd af, die man is Bas van Toor zelf.

Ja inderdaad, dat dacht ik ook. Maar ik twijfelde daar toch wel.

(voor Wonderer: op vorige pagina nog meer shorties :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Ja inderdaad, dat dacht ik ook. Maar ik twijfelde daar toch wel.

(voor Wonderer: op vorige pagina nog meer shorties :P )

ik weet het zeker, kijk maar als je *bas* op zijn rug kijkt en de koopman in zijn gezicht. " *bas* " is daar bijna langer dan *adriaan*. In het shot dat ze lachen is hij opeens gekrompen. Het postuur van bas is daar ook anders (volgens mij de zelfde man die de dubbel voor *aadbaron* deed)En je ziet ze niet allebei tegelijk in het gezicht.

als laaste: ze lachen lopen weg en de koopman is foetsie! ( *adriaan* : waar is die man nou gebleven. Het wordt steeds vreemder)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik weet het zeker, kijk maar als je *bas* op zijn rug kijkt en de koopman in zijn gezicht. " *bas* " is daar bijna langer dan *adriaan*. In het shot dat ze lachen is hij opeens gekrompen. Het postuur van bas is daar ook anders (volgens mij de zelfde man die de dubbel voor *aadbaron* deed)En je ziet ze niet allebei tegelijk in het gezicht.

als laaste: ze lachen lopen weg en de koopman is foetsie! ( *adriaan* : waar is die man nou gebleven. Het wordt steeds vreemder)

Ja inderdaad, je hebt gelijk!

Wel vaag dat ze daar niet even iemand voor hebben kunnen regelen. Of liep er misschien geen kale man rond daar?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja inderdaad, je hebt gelijk!

Wel vaag dat ze daar niet even iemand voor hebben kunnen regelen. Of liep er misschien geen kale man rond daar?

Ja dat d8 ik ook, :? heel vaag

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja inderdaad, je hebt gelijk!

Wel vaag dat ze daar niet even iemand voor hebben kunnen regelen. Of liep er misschien geen kale man rond daar?

misschien hadden ze maar een klein budget. die shorties hebben ze tenslotte niet voor de tros gemaakt, maar voor de belgische brt. dus moesten ze zelf een paar extra rollen spelen

Link naar bericht
Delen op andere sites
misschien hadden ze maar een klein budget. die shorties hebben ze tenslotte niet voor de tros gemaakt, maar voor de belgische brt. dus moesten ze zelf een paar extra rollen spelen

Nou het is toch niet zo'n uitgebreide rol?

Naja, je moet natuurlijk wel iemand vinden die zich zo voor schut wil zetten haha.

Nee, ik denk gewoon dat ze geen kale man konden regelen en daarom Bas zelf de rol hebben laten spelen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het wordt tijd dat die DVDs uitkomen. Ik denk dat ik dan ook de volgorde van de afleveringen aanpas (dat kan leuk worden! De trivia/goofs corresponderen namelijk met het aflevering nummer...) zodat ze de volgorde van de DVDs aanhouden. Dan is de tijd ook makkelijker te vinden.

Wat een gedoe... en we missen dus ook de 36ste shorty nog...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het wordt tijd dat die DVDs uitkomen.

dat vind ik nou ook!! als ik dit topic zo doorlees kan ik er een hoop niet meer voor me halen. ik wil ze gewoon weer eens zien

Link naar bericht
Delen op andere sites

De dierentuin van wassenaar stond aan de Rijkstraatweg

Benoordehoutseweg(den Haag) blijven doorrijden en je komt er vanzelf op terecht

Of A44 recht door blijven volgen, richting Den haag.

afslag wassenaar-kerkehout.

Het park is er nog steeds(alleen kom je er niet meer in), en als je langs de dierentuin loopt kom je aan het eind van de weg kooien bij een huis tegen met panters en jacht-luipaarden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Staan op de videobanden ''10 jaar *bas* en *adriaan* '' en ''op stap met *bas* en *adriaan* '' nou dezelfde shorties want daar stond me iets van bij maar ik weet het niet helemaal meer cker.

Op de 10 Jaar-band staan voornamelijk droomwerelden. Wat de shorties betreft: er staan er 3 op: "Spaans leren", "Een dagje vissen" en "Kamperen".

Link naar bericht
Delen op andere sites
LEREN EN LACHEN MET BASSIE & ADRIAAN DEEL 1 - 2 - 3 komt 08-06-2004 uit op DVD (O)

Joepiejee, *O* D *O* V *O* D *O*

Edit: Jongens, een smiley geeft ook je gevoel wel weer hoor...

Link naar bericht
Delen op andere sites
hieperdpiepzitopdestiep! ik ben blij dat ze eindelijk op dvd komen! *O**O**O**O**O* wel jammer dat ze een dag na mijn verjaardag uitkomen *(**(**(**(**(* .

Meestal liggen ze een paar dagen van te voren al in sommige winkels.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier wederom een toevoeving voor het Shorties overzicht op info.bassieenadriaan.nl

Afleveringen:

1. Groot - Klein

Adriaan legt Bassie het verschil uit tussen groot en klein. Onder andere door het zingen van het liedje ‘De muis en de olifant’.

2. Koekjes stelen

Bassie heeft enorme trek in koekjes en steelt deze stiekem uit de trommel. Adriaan betrapt hem en Bassie moet de caravan uit. Adriaan legt Bassie uit dat hij altijd koekjes kan krijgen, als hij er maar netjes om vraagt…

3. Rommel op de straat

Bassie heeft een ijsje gekocht en gooit de verpakking op straat. Adriaan legt hem uit dat dit zeer slecht is voor het milieu. Samen zingen ze het liedje ‘Opgeruimd staat netjes’.

4. De natuur in

Samen met Lara en Yoeri gaan Bassie & Adriaan een dagje de natuur in. Adriaan legt Bassie o.a uit waarom bomen en gras nuttig zijn voor de mens.

5. Orkest

Bassie & Adriaan nemen een kijkje in de grammofoonplatenstudio. Adriaan legt uit hoe een opname wordt gemaakt. Tevens zingt hij het liedje ‘Het orkest’, waarbij Bassie verschillende instrumenten bespeelt.

6. Rekenen

Het regent en Bassie verveelt zich. Adriaan is bezig met het oplossen van een moeilijke rekensom en heeft liever niet dat Bassie hem stoort. Bassie kan het natuurlijk weer niet laten om Adriaan te vervelen…

7. Veilig oversteken

Adriaan legt Bassie het verschil tussen links en rechts uit. Aan de hand van het liedje ‘Veilig oversteken’ leert Bassie de verkeersregels.

8. Autogordel

Bassie & Adriaan gaan naar de supermarkt. Bassie ziet niet in waarom het dragen van een autogordel zo belangrijk is.

9. Bassie is jarig

Bassie is jarig en hij denkt dat iedereen zijn verjaardag vergeten is. Als hij uiteindelijk de circustent inloopt zijn al zijn collega’s van de partij om Bassie te feliciteren.

20. Vier seizoen

Bassie & Adriaan willen gaan voetballen. Als Bassie met een globe i.p.v een voetbal aan komt zetten legt Adriaan hem het verschil tussen dag en nacht uit. Daarnaast zingen ze het liedje ‘Vier seizoenen’.

21. Bassie & Adriaan bij de post

Bassie & Ariaan werken bij de post en moeten brieven bezorgen. Adriaan legt uit hoe de brieven bestempeld en gesorteerd worden.

22. Bassie het rekenwonder

Bassie was als kind niet de beste leerling op school. Toch heeft hij Adriaan goed te pakken wanneer hij hem vraagt een rekensom optelossen.

23. Het getal vijf

Bassie & Adriaan gaan naar de paardenrace. Bassie denkt dat er die dag iets zal gebeuren met het getal vijf. Uiteindelijk blijkt hij inderdaad gelijk te hebben.

24. Met de boot naar Engeland

Per boot vertrekken Bassie & Adriaan voor een korte vakantie naar Engeland. Bassie leert het verschil tussen stuur- en bakboord.

25. De filmopname

Bassie & Adriaan hebben filmopnames in het park. Adriaan legt uit hoe een filmopname wordt gemaakt en gemonteerd. Daarnaast worden Ben Tenniglo en Pieter Monnereau voorgesteld.

N.B.:

- Het afleveringenoverzicht is nog lang niet compleet. Binnenkort meer.

- De aflevering 'De aarde is rond' bestaat niet. Dat de aarde rond is wordt al duidelijk gemaakt in de shorty 'Vier seizoenen'.

Goofs:

11. Vergeetachtige Bassie

Het ijsje dat Bassie eet is nep.

Wanneer Bassie voor de laatste keer naar de winkel loopt heeft hij kaas en aardappelen in zijn handen. Als hij er achter komt dat hij weer iets is vergeten loopt hij terug naar de caravan. In de caravan aangekomen zijn de kaas en de aardappelen opeens verdwenen.

13. De bankrekening

Op de cheques die Bassie van de bank krijgt staat ‘Bassie Producties’.

B&A staan te praten in een rustig winkelcentrum. Bassie loopt naar een taartenwinkel om daar een cheque uit te kunnen geven. In de weerspiegeling van de ruit is nu opeens een drukke winkelstraat te zien met veel verkeer.

22. Bassie & Adriaan bij de post

Op de meeste brieven die B&A bestempelen staan geen adressen.

Op één van de brieven mét adres staat: B. Produkties, Westhavenkade, Vlaardingen.

23. Bassie het rekenwonder

Bassie moet wel een heel erg slechte leerling geweest zijn. Hij had voor rekenen een nul en voor taal een nul.

25. Met de boot naar Engeland.

In het liedje ‘Engelse les’ zingt Bassie ‘betalen doen ze met een pond…’. Hier zie je Adriaan duidelijk meezingen maar je hoort hem niet.

26. De filmopname

In een scène is een conversatie te zien tussen B&A met snijshots. In het shot van Bassie schijnt te zon. In het shot van Adriaan is het bewolkt.

Amai! Hoe kom je aan al die titels van alle verhaaltjes van de *bas* & *adriaan* shorties? Er is ook nog iets wat ik niet goed snap. Ik heb 3 videobanden van Bassie en Adriaan :

1. Op stap met Bassie & Adriaan (CNR VIDEO)

2. Op bezoek bij Bassie & Adriaan (CNR VIDEO)

3. Hallo vriendjes en vriendinnetjes (Good View Home Video)

En toen ik naar de DVD' Op reis door Europa deel 4' keek zag ik bij de bloopers het abc lied met grote borden in het park. Dat liedje heb ik niet staan op die 3 videobanden! En erachter zeggen ze ook nog; 'Zo, nu hebben jullie gezien hoe de Chinese, de Arabische en de Griekse taal geschreven wordt'. Maar bij welke shortie hoort dit en waarom staat dat niet op de videobanden?

Nog een voorbeeld, de aflevering over Kamperen: Bassie die zogezegd de wijde wereld introk en kampeerde echter voor de caravan op dat grasveldje. Ik heb dit avontuur sinds kort op video maar dan in de videoband 'Vakantie' uitgegeven door Bridge Pictures met ook nog andere verhalen van andere programma's zoals Bob de Bouwer etc. Dusja...

Het is vreemd.

iemand een verklaring?

Link naar bericht
Delen op andere sites

bassie gaat kamperen staat op 10 jaar bassie en adriaan(uitgegeven door CNR) en daar staat ook op: een dagje vissen. maar het alfabet heb ik nog nooit op video gezien (wel bij de tros op tv). maar als ik jou was zou ik leren en lachen kopen. er zijn 3 delen van. en er staan ALLE 36 filmpjes op!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
bassie gaat kamperen staat op 10 jaar bassie en adriaan(uitgegeven door CNR) en daar staat ook op: een dagje vissen. maar het alfabet heb ik nog nooit op video gezien (wel bij de tros op tv). maar als ik jou was zou ik leren en lachen kopen. er zijn 3 delen van. en er staan ALLE 36 filmpjes op!!

Ja. Dat zal ik doen; maar ik ga wachten tot ze in Juni op DVD verschenen zijn. Heb ik alles ineens compleet en in prachtige beeldkwaliteit! :)

Groetjes van Lorenzo :W

Link naar bericht
Delen op andere sites

heeft iemand eniog idee hoe duur de dvd's gaan worden.

't zal wel gewoon €9,00 zijn want éen dvd duurt 1,5 uur.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Amai! Hoe kom je aan al die titels van alle verhaaltjes van de *bas* & *adriaan* shorties? Er is ook nog iets wat ik niet goed snap. Ik heb 3 videobanden van Bassie en Adriaan :

1. Op stap met Bassie & Adriaan (CNR VIDEO)

2. Op bezoek bij Bassie & Adriaan (CNR VIDEO)

3. Hallo vriendjes en vriendinnetjes (Good View Home Video)

En toen ik naar de DVD' Op reis door Europa deel 4' keek zag ik bij de bloopers het abc lied met grote borden in het park. Dat liedje heb ik niet staan op die 3 videobanden! En erachter zeggen ze ook nog; 'Zo, nu hebben jullie gezien hoe de Chinese, de Arabische en de Griekse taal geschreven wordt'. Maar bij welke shortie hoort dit en waarom staat dat niet op de videobanden?

Nog een voorbeeld, de aflevering over Kamperen: Bassie die zogezegd de wijde wereld introk en kampeerde echter voor de caravan op dat grasveldje. Ik heb dit avontuur sinds kort op video maar dan in de videoband 'Vakantie' uitgegeven door Bridge Pictures met ook nog andere verhalen van andere programma's zoals Bob de Bouwer etc. Dusja...

Het is vreemd.

iemand een verklaring?

Ik weet het. Hij staat op de video ''De top 10 van *bas* *adriaan* .

Zo, weer een mysterie opgelost!

Link naar bericht
Delen op andere sites
heeft iemand eniog idee hoe duur de dvd's gaan worden.

't zal wel gewoon €9,00 zijn want éen dvd duurt 1,5 uur.

Correctie: iedere DVD duurt 1 uur. *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet het. Hij staat op de video ''De top 10 van *bas* *adriaan* .

Zo, weer een mysterie opgelost!

Op de videoband "leren en lachen met B&A deel 3' staat geloof ik de hele shorty van het ABC-liedje. (hij komt dus wel op DVD)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op de videoband "leren en lachen met B&A deel 3' staat geloof ik de hele shorty van het ABC-liedje. (hij komt dus wel op DVD)

Het is erg dat ik het allemaal niet weet, maar zovaak kom ik ook niet op het forum, 5x per dag ofzow :) maaruh mijn vraag is waneer komen die dvd's uit? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is erg dat ik het allemaal niet weet, maar zovaak kom ik ook niet op het forum, 5x per dag ofzow :) maaruh mijn vraag is waneer komen die dvd's uit? :?

Op bol.com kun je ze alvast bestellen (allemaal doen via mijn site!) en ze worden 8 juni geleverd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is erg dat ik het allemaal niet weet, maar zovaak kom ik ook niet op het forum, 5x per dag ofzow :) maaruh mijn vraag is waneer komen die dvd's uit? :?

het staat idd al ergens op dit forum, maar deel 1,2 en 3 komen dinsdag 8 juni uit

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op die DVD's staan ook "Het Alfabet" en "De Schotse Ruit." Zijn die wel eens eerder op video verschenen? Niet dat ik weet in ieder geval...

het alfabet wel maar wat je bedoelt met De schotse ruit die ken ik zo 1,2,3 niet , misschien als ik hem ziet dan misschien wel

volgens mij ken ik hem wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeell vaag in me hoofd dat er iets van bij hangt

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

het alfabet wel maar wat je bedoelt met De schotse ruit die ken ik zo 1,2,3 niet , misschien als ik hem ziet dan misschien wel

volgens mij ken ik hem wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeell vaag in me hoofd dat er iets van bij hangt

Het alfabet ook? Op welke video staat deze dan? Het lied is wel terug te vinden, maar niet de hele shortie. (ik doel dus op de banden die uit werden gegeven voordat "Leren En Lachen" kwam)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het alfabet ook? Op welke video staat deze dan? Het lied is wel terug te vinden, maar niet de hele shortie. (ik doel dus op de banden die uit werden gegeven voordat "Leren En Lachen" kwam)

ja hij staat ook ergens helemaal volledig op en k neem aan dat het volgens mij op stap met bassie en adriaan was

k weet het niet zeker

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja hij staat ook ergens helemaal volledig op en k neem aan dat het volgens mij op stap met bassie en adriaan was

k weet het niet zeker

Nee, deze heeft nooit volledig op video gestaan, het liedje wel op "De top 10 van Bassie en Adriaan"

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja hij staat ook ergens helemaal volledig op en k neem aan dat het volgens mij op stap met bassie en adriaan was

k weet het niet zeker

Volgens mij kan die daar niet eens op staan, want die band werd uitgebracht voordat het alfabet was opgenomen. (althans die met het rode hoesje)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij kan die daar niet eens op staan, want die band werd uitgebracht voordat het alfabet was opgenomen. (althans die met het rode hoesje)

Ja, precies, hij heeft nooit volledig op video gestaan. Weet iemand waarom?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan iemand soms van alle 3 de dvd's, de menu's eens cappen door een foto van te nemen? Dan hebben we gelijk allemaal de titels van de shorty's...

hee dat is een geniaal plan van jou

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan helaas niet cappen, maar wel heel goed kijken en schrijven.

Deel 2:

- Het voorgevoel

- Zeg het met bloemen

- 4 Seizoenen heeft een jaar

- Beter 1 koe in de hand

- Bassie krijgt een lesje

- Adriaan staat er gekleurd op

- Het Bassie en Adriaan orkest

- Filmopname

- Adriaan wordt gestoord

- De bootreis

- Bassie schiet een bok

- Gefeliciteerd

Deel 3:

- Wie een kuil graaft voor een ander

- Veilig oversteken

- Een vergissing is menselijk

- De Schotse ruit

- Geldzorgen

- Van een muis een olifant maken

- Bassie het rekenwonder

- Viva espagne

- Bij de post

- Achter de wolken schijnt de zon

- Bassie gaat kamperen

- Engelse les

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het valt me trouwens op dat er 2 shorties zijn met dezelfde titel: "Bassie het rekenwonder."

In de ene shortie komt bassie naar binnen terwijl het buiten regent en dan gaat Adriaan aan Bassie leren hoe hij appels moet kopen, maar wat gebeurd er dan in die andere 'Bassie het rekenwonder'-shortie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In de ene shortie komt bassie naar binnen terwijl het buiten regent en dan gaat Adriaan aan Bassie leren hoe hij appels moet kopen, maar wat gebeurd er dan in die andere 'Bassie het rekenwonder'-shortie?

Dan gaat het over wie de caravan moet wassen, en gaat hij aan adriaan vragen hoeveel noten hij in zijn jas heeft. (weet ik nog wel, staat op de video 'Hallo vriendjes en vriendinnetjes')

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In de ene shortie komt bassie naar binnen terwijl het buiten regent en dan gaat Adriaan aan Bassie leren hoe hij appels moet kopen, maar wat gebeurd er dan in die andere 'Bassie het rekenwonder'-shortie?

Die 2e shortie is overigens behoorlijk saai. Zo'n grijze achtergrond en er gebeurt ook niet echt iets leuks. Bijna alle grappen komen rechtstreeks uit de lach-spektakel-show.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan gaat het over wie de caravan moet wassen, en gaat hij aan adriaan vragen hoeveel noten hij in zijn jas heeft. (weet ik nog wel, staat op de video 'Hallo vriendjes en vriendinnetjes')

ja klopt weer dan zijn ze in de haven want achter hun vaart dan een boot ofsow

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...