Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan - shorties


Aanbevolen berichten

  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ja idd de shorties waren erg leuk. en ze komen op dvd. volgens mij komt ie dit jaar nog uit.

ik hoop dat ze weer worden uit gezonden. _O_

ik heb de filmpje's op video (leren & lachen1,2 & 3) erg goed gedaan & op elke video/dvd staat er 3 sec. iets meer op ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik hoop egt dat deze filmpjes opnieuw worden uitgezonden op nickelodeon.

michien ga ik nickelodeon wel ff mailen. :)

Zou Nick de rechten van de shorties niet hebben? Kan me herinneren dat Kindernet ze destijds wel uitzond. Misschien heeft Nick niet het hele B&A pakket overgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zou Nick de rechten van de shorties niet hebben? Kan me herinneren dat Kindernet ze destijds wel uitzond. Misschien heeft Nick niet het hele B&A pakket overgenomen.

dat zou het wel kunnen zijn. |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat zou het wel kunnen zijn. |:(

Zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk, het was een veronderstelling. Het valt wel op dat die shorties al een tijdje niet meer zijn uitgezonden, terwijl je ze enkele jaren geleden bijna dagelijks voorbij zag komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waar is Maikotjuh als je hem nodig hebt?

Hij heeft connecties, dus hij zou het wel eens aan de programmadirecteur van Nickelodeon kunnen vragen ;)

Da's wel een idee inderdaad! Kan hij misschien ook gelijk een beetje vriendelijk aandringen op het heruitzenden van de shorties. Zou best wel leuk zijn om ze weer eens te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's wel een idee inderdaad! Kan hij misschien ook gelijk een beetje vriendelijk aandringen op het heruitzenden van de shorties. Zou best wel leuk zijn om ze weer eens te zien.

Ja, hoewel sommigen te achterhaald zijn om te herhalen denk ik (> 20 jaar oud). Ik wil ze allemaal ook wel weer eens zien :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het filmpje met die gorilla vind ik ontzettend grappig. Is ook één van de weinige filmpjes waar niets educatiefs in voorkomt. Vooral wanneer Bassie verkleed als gorilla aanklopt op de caravandeur, Adriaan doet open en met een harde gil de deur met een smak dicht. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ook 1tje dat ze naar een supermarkt gaan die is echt fantastisch _O_

Ik ben het helemaal met je eens dit filmpje is een van de beste.

Ook een leuke stukje in de winkel is pakt *bas* een rol koekje, dan pakt hij natuurlijk de onderste, dus vallen de andere ook naar beneden en dan zegt *bas* "1 is genoeg".

_O_^O^_O_^O^

Zo zijn er nog meer van die leuke stukje in de supermarkt een geweldige filmpje.

*B100* *baron* *harry*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zat daar straks bij mijn vriend B&A te kijken. Hij zegt: "doe weg joh, die heb ik al genoeg gezien vroeger! Ik heb er zelfs nog video's van! Hij laat ze even zien. Ik ze: "WOW" De originele banden van de shorties. En ik krijg ze zomaar mee. Das geluk hebben!!! :D*):)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nickelodeon moet de shorties wel hebben. Volgens mij zag ik een tijdje terug in die promo's van B&A om half 12 een heel klein stukje uit de Kinderdiscomedley... Ik kan me vergissen maar ik zag het wel volgens mij

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik ken me nog een shorty herinneren, waar B&A in de R'damse haven lopen... Het gaat er uiteindelijk om wie de caravan moet poetsen. Bassie heeft een aantal walnoten bij zich een heeft ze in zijn jaszak. Bassie doet voor het eerst heel slim; Adriaan trapt erin en hij moet de caravan poetsen:P Is voor het eerst waar *bas* gebruik maakt van zijn verstand ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
weet iemand iets van de aflevering waarin bassie en adriaan het liedje zingen: waat laat je me weer lachen?? *bas* en *adriaan* rules!

Dat liedje is ten tijde van De Verzonken Stad ingezongen, maar niet in een serie gebruikt.

Dat soort vragen kun je voortaan beter niet in dit topic plaatsen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

op de video band (ik denk niet op leren&lachen) op bezoek bij Bassie & Adriaan zingen Bassie & Adriaan het lied gefeliciteert in de circustent

voor wie het filmpje wil zien koop dan de video band : Jarig daar staan allemaal filmpje's op onderanderen Bassie & Adriaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Gebruikte Adriaan toen ook niet voor het eerst de zin: 'En dat noemen ze een domme clown?'

No way, dat zegt Adriaan in de Sleutel al, als Bassie onder het afwassen uitkomt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
No way, dat zegt Adriaan in de Sleutel al, als Bassie onder het afwassen uitkomt.

Je hebt helemaal gelijk! Inderdaad, die zin wordt al langer gebruikt. Wel leuk toch dat veel van die B&A zinnen steeds weer terugkomen in de series en shorty's.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je hebt helemaal gelijk! Inderdaad, die zin wordt al langer gebruikt. Wel leuk toch dat veel van die B&A zinnen steeds weer terugkomen in de series en shorty's.

Inderdaad, zelfs in de plaaggeest komen nog wel dingen voor die in latere series weer terugkomen. Maakt het toch weer een geheel.

Iemand (heidbuurt?) enig idee wanneer die DVDs met shorties uitkomen, trouwens?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Yep, op de Adriaan Homepage staat dat er in het najaar nog een 3e live DVD komt. Daarbij 3 Leren & Lachen dvd's en dan...

Ben bang dat het dan over is. Waar zouden ze nog meer dvd's van kunnen maken. :{

Van de circusvoorstellingen, of ze kunnen na een paar jaar de DVD's opnieuw uitgeven, maar dan met een andere cover en heel misschien met beter beeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben bang dat het dan over is. Waar zouden ze nog meer dvd's van kunnen maken. :{

Ze zouden nog wat losse dingen op dvd kunnen zetten zoals Brieven aan de Koningin en De Verdwenen Trosster. Alleen ik vraag me af of het qua kosten wel te doen is en of er daadwerkelijk belangstelling voor is bij het publiek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier wederom een toevoeving voor het Shorties overzicht op info.bassieenadriaan.nl

Afleveringen:

1. Groot - Klein

Adriaan legt Bassie het verschil uit tussen groot en klein. Onder andere door het zingen van het liedje ‘De muis en de olifant’.

2. Koekjes stelen

Bassie heeft enorme trek in koekjes en steelt deze stiekem uit de trommel. Adriaan betrapt hem en Bassie moet de caravan uit. Adriaan legt Bassie uit dat hij altijd koekjes kan krijgen, als hij er maar netjes om vraagt…

3. Rommel op de straat

Bassie heeft een ijsje gekocht en gooit de verpakking op straat. Adriaan legt hem uit dat dit zeer slecht is voor het milieu. Samen zingen ze het liedje ‘Opgeruimd staat netjes’.

4. De natuur in

Samen met Lara en Yoeri gaan Bassie & Adriaan een dagje de natuur in. Adriaan legt Bassie o.a uit waarom bomen en gras nuttig zijn voor de mens.

5. Orkest

Bassie & Adriaan nemen een kijkje in de grammofoonplatenstudio. Adriaan legt uit hoe een opname wordt gemaakt. Tevens zingt hij het liedje ‘Het orkest’, waarbij Bassie verschillende instrumenten bespeelt.

6. Rekenen

Het regent en Bassie verveelt zich. Adriaan is bezig met het oplossen van een moeilijke rekensom en heeft liever niet dat Bassie hem stoort. Bassie kan het natuurlijk weer niet laten om Adriaan te vervelen…

7. Veilig oversteken

Adriaan legt Bassie het verschil tussen links en rechts uit. Aan de hand van het liedje ‘Veilig oversteken’ leert Bassie de verkeersregels.

8. Autogordel

Bassie & Adriaan gaan naar de supermarkt. Bassie ziet niet in waarom het dragen van een autogordel zo belangrijk is.

9. Bassie is jarig

Bassie is jarig en hij denkt dat iedereen zijn verjaardag vergeten is. Als hij uiteindelijk de circustent inloopt zijn al zijn collega’s van de partij om Bassie te feliciteren.

20. Vier seizoen

Bassie & Adriaan willen gaan voetballen. Als Bassie met een globe i.p.v een voetbal aan komt zetten legt Adriaan hem het verschil tussen dag en nacht uit. Daarnaast zingen ze het liedje ‘Vier seizoenen’.

21. Bassie & Adriaan bij de post

Bassie & Ariaan werken bij de post en moeten brieven bezorgen. Adriaan legt uit hoe de brieven bestempeld en gesorteerd worden.

22. Bassie het rekenwonder

Bassie was als kind niet de beste leerling op school. Toch heeft hij Adriaan goed te pakken wanneer hij hem vraagt een rekensom optelossen.

23. Het getal vijf

Bassie & Adriaan gaan naar de paardenrace. Bassie denkt dat er die dag iets zal gebeuren met het getal vijf. Uiteindelijk blijkt hij inderdaad gelijk te hebben.

24. Met de boot naar Engeland

Per boot vertrekken Bassie & Adriaan voor een korte vakantie naar Engeland. Bassie leert het verschil tussen stuur- en bakboord.

25. De filmopname

Bassie & Adriaan hebben filmopnames in het park. Adriaan legt uit hoe een filmopname wordt gemaakt en gemonteerd. Daarnaast worden Ben Tenniglo en Pieter Monnereau voorgesteld.

N.B.:

- Het afleveringenoverzicht is nog lang niet compleet. Binnenkort meer.

- De aflevering 'De aarde is rond' bestaat niet. Dat de aarde rond is wordt al duidelijk gemaakt in de shorty 'Vier seizoenen'.

Goofs:

11. Vergeetachtige Bassie

Het ijsje dat Bassie eet is nep.

Wanneer Bassie voor de laatste keer naar de winkel loopt heeft hij kaas en aardappelen in zijn handen. Als hij er achter komt dat hij weer iets is vergeten loopt hij terug naar de caravan. In de caravan aangekomen zijn de kaas en de aardappelen opeens verdwenen.

13. De bankrekening

Op de cheques die Bassie van de bank krijgt staat ‘Bassie Producties’.

B&A staan te praten in een rustig winkelcentrum. Bassie loopt naar een taartenwinkel om daar een cheque uit te kunnen geven. In de weerspiegeling van de ruit is nu opeens een drukke winkelstraat te zien met veel verkeer.

22. Bassie & Adriaan bij de post

Op de meeste brieven die B&A bestempelen staan geen adressen.

Op één van de brieven mét adres staat: B. Produkties, Westhavenkade, Vlaardingen.

23. Bassie het rekenwonder

Bassie moet wel een heel erg slechte leerling geweest zijn. Hij had voor rekenen een nul en voor taal een nul.

25. Met de boot naar Engeland.

In het liedje ‘Engelse les’ zingt Bassie ‘betalen doen ze met een pond…’. Hier zie je Adriaan duidelijk meezingen maar je hoort hem niet.

26. De filmopname

In een scène is een conversatie te zien tussen B&A met snijshots. In het shot van Bassie schijnt te zon. In het shot van Adriaan is het bewolkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zat het ABC lied ook niet in een shorty? of toch alleen in De Plaaggeest?

Er is inderdaad een shorty over het ABC, hiervan staat een blooper op één van de Europa dvd's (volgens mij die over Duitsland en België)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er is inderdaad een shorty over het ABC, hiervan staat een blooper op één van de Europa dvd's (volgens mij die over Duitsland en België)

Bedankt voor de info ;) Als het goed is, moet ik nu nog 12 shorties. En heb je toevallig de samenvatting voor "Een dagje vissen" ook?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedankt voor de info ;) Als het goed is, moet ik nu nog 12 shorties. En heb je toevallig de samenvatting voor "Een dagje vissen" ook?

Bassie & Adriaan gaan een dagje vissen en zijn op zoek naar een rustig plekje. Ze komen in een stuwmeer terecht en Adriaan legt Bassie uit hoe zo'n meer werkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sorry, ik had me vergist. Stuwmeer moet schutsluis zijn. Dus:

Bassie & Adriaan gaan een dagje vissen en zijn op zoek naar een rustig plekje. Ze komen in een schutsluis terecht en Adriaan legt Bassie uit hoe zo'n sluis werkt. Als Adriaan Bassie vraagt knopen te leggen kan het niet anders dat dit fout gaat...

Nog een aantal afleveringen:

10. Pech

Trivia: De man die boos is omdat Bassie alle flessen weer in zijn auto heeft gezet is dezelfde man van wie in de shorty over schilderen een portret wordt gemaakt.

25. Bassie de schilder

Bassie & Adriaan gaan een dagje wandelen. Ze ontmoeten een portretschilder die een schilderij van Bassie maakt. Bassie wil natuurlijk ook schilderen en lijkt talent te hebben...

Trivia: De schilder die het portret van Bassie maakt is naar alle waarschijnlijkheid tekenaar Frans Verschoor.

Het schilderij dat Bassie maakt is duidelijk geschilderd door de tekenaar die het portret van Bassie maakt.

De man van wie een portret wordt gemaakt is dezelfde man die Bassie 'helpt' met inladen in de shorty over pech hebben.

26. In de disco

Bassie & Adriaan hebben een optreden in een discotheek. Adriaan legt aan Bassie uit hoe een microfoon werkt. Samen zingen ze de 'Kinderdisco medley'.

27. Leren

Bassie & Adriaan zijn op de kermis. Bassie ontdekt daar een rijdende school waar de kinderen van de kermis les krijgen. Bassie begrijpt niet waarom leren zo belangrijk is. Adriaan legt Bassie dit uit aan de hand van het liedje 'Dat is dom'.

Trivia: Als Bassie touwtje trekt dan trekt hij de pruik van de koopman zijn hoofd af, die man is Bas van Toor zelf. (thnx to: Lennert)

28. De dierentuin

Bassie & Adriaan gaan een dagje naar de dierentuin. Hier leert Bassie waarom dieren niet door de bezoekers gevoederd mogen worden. Daarnaast jaagt Kobus de Papegaai Bassie de stuipen op het lijf.

Trivia: De dierentuin die B&A bezoeken in het Dierenpark in Wassenaar. Op 1 december 1985 sloot dit park haar deuren.

Kobus de Papegaai kennen we natuurlijk allemaal uit de serie 'Bassie & Adriaan en het geheim van de Schatkaart'. Hier is hij de papegaai van de Baron. In het echte leven was Kobus de papegaai van Adriaan.

29. Bloembollen

Adriaan heeft bloembollen meegebracht en Bassie denkt dat het uien zijn. Adriaan legt uit hoe bloembollen werken en neemt Bassie mee naar de bloembollenvelden.

30. Aap ontsnapt!

Bassie heeft een apenpak gekocht om Adriaan bang te maken. Adriaan leest in de krant dat er een gevaarlijke aap is ontsnapt uit de dierentuin. Als Bassie verkleed als aap voor de deur van de caravan staat, schrikt Adriaan zich een hoedje en waarschuwt de politie. De échte aap loopt op dat moment op het circusterrein rond maar Bassie is zich van geen kwaad bewust.

31. Spoken bestaan niet

Bassie & Adriaan bezoeken een oud kasteel. Adriaan legt aan Bassie uit dat spoken niet bestaan. Wanneer Bassie een grap wil uithalen met Adriaan wordt hij de dupe van zijn eigen stommiteiten.

Goofs: Nog voor Bassie in de spiegel kijkt, wanneer hij voor de 2de keer Adriaan wil laten schrikken, zegt hij al: 'Aah een spook'.

Trivia: Het kasteel dat Bassie & Adriaan bezoeken staat in Dussen > http://www.kasteel-dussen.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites

He dat wou ik ook net zeggen :( , ik heb namelijk gister die afleveringen gekocht op video.

Ben er toen eindelijk achtergekomen wanneer B&A in wassenaar waren was daar l een paar maanden naar op zoek. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een paar:

32. Een dagje vissen (B&A gaan wel vaak vissen, he)

Bassie & Adriaan gaan een dagje vissen. Bassie maakt de ene blunder na de ander.

33. Kapitein Bassie

Per boot vertrekken Bassie & Adriaan voor een korte vakantie naar Engeland. Bassie leert het verschil tussen stuur- en bakboord. Daarnaast stelt Bassie zich voor hoe het zou zijn als hij zélf kapitein op een schip zou zijn.

34. Het alfabet

In het park zingen Bassie & Adriaan het liedje 'Het alfabet'

35. Mac Bassie

Bassie & Adriaan zijn in Engeland voor een korte vakantie. Aldaar stelt Bassie zich voor hoe het zou zijn als hij een Schot zou zijn. Inclusief een Schotse vrouw en kinderen en Schotse kledij.

Weet iemand misschien wat de 36ste shorty moet zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat wel apart is dat in de shorty dat ze gaan vissen, en *adriaan* gaat uitleggen hoe een schutsluis werkt,ze het hebben over hoog en laag water.

*adriaan* legt dan aan *bas* uit hoe dat gaat.

*bas* "dus de maan is een soort grote magneet"

maar toch moet *adriaan* het opnieuw uitleggen in het schatkaart avontuur. :?8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een paar:

32. Een dagje vissen (B&A gaan wel vaak vissen, he)

Bassie & Adriaan gaan een dagje vissen. Bassie maakt de ene blunder na de ander.

33. Kapitein Bassie

Per boot vertrekken Bassie & Adriaan voor een korte vakantie naar Engeland. Bassie leert het verschil tussen stuur- en bakboord. Daarnaast stelt Bassie zich voor hoe het zou zijn als hij zélf kapitein op een schip zou zijn.

34. Het alfabet

In het park zingen Bassie & Adriaan het liedje 'Het alfabet'

35. Mac Bassie

Bassie & Adriaan zijn in Engeland voor een korte vakantie. Aldaar stelt Bassie zich voor hoe het zou zijn als hij zélf een schot zou zijn. Inclusief een Schotse vrouw en kinderen.

Weet iemand misschien wat de 36ste shorty moet zijn?

In een van die filmpjes heeft *bas* toch de grap dat hij geld heeft op een engelse bank, Daarin komt toch ook het liedje Engelse les uit de Plaaggeest. :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
In een van die filmpjes heeft *bas* toch de grap dat hij geld heeft op een engelse bank, Daarin komt toch ook het liedje Engelse les uit de Plaaggeest. :?

Jep die scene's vallen onder de aflevering 23 / met de boot naar Engeland. Op de video is dit nogal een lange shorty. Daarnaast staat het stuk met B&A in de stuurhut en het liedje Kapitein Bassie niet op die band. Het kan natuurlijk zijn dat er drie shorty's over die boot en die reis naar Engeland gaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jep die scene's vallen onder de aflevering 23 / met de boot naar Engeland. Op de video is dit nogal een lange shorty. Daarnaast staat het stuk met B&A in de stuurhut en het liedje Kapitein Bassie niet op die band. Het kan natuurlijk zijn dat er drie shorty's over die boot en die reis naar Engeland gaan...

Daarom vroeg ik het me ook af, want er zijn volgens mij 3 shorties in een keer opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
27. Leren

Bassie & Adriaan zijn op de kermis. Bassie ontdekt daar een rijdende school waar de kinderen van de kermis les krijgen. Bassie begrijpt niet waarom leren zo belangrijk is. Adriaan legt Bassie dit uit aan de hand van het liedje 'Dat is dom'.

Trivia. Als Bassie touwtje trekt dan trekt hij de pruik van de koopman zijn hoofd af, die man is Bas van Toor zelf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...