Ga naar inhoud

Vergeten electronica


Aanbevolen berichten

Vroeger...

Vroeger toen iedereen met ideeën kwam, toen iedereen nieuwe producten op de markt bracht, maar waar de meeste mensen nu nog nooit van hebben gehoord. Ik noem een paar hoogtepunten (in het kort):

* De Video 2000

Een videorecorder met videobanden die je aan 2 kanten kon bespelen, je moest de band dan wel omdraaien

* Betamax

Video, iets kleiner dan VHS, bredere band, meer beeldlijnen, beter dan VHS maar heeft het niet gered helaas

* CD-i

Interactieve CD op je TV van Philips, spelletjes, catalogi, films (VCD), presentaties, van alles was mogelijk, maar heeft het niet gehaald. (laatst geproduceerd in 1999)

* Laserdisc

Enorme grote platen, alles uncompressed, geluid is nooit evenaard, ook niet door de DVD

* Commodore Amiga

Gigantisch succes in de eind jaren '80 begin jaren '90, regelrechte concurrent van de PC, zelfs beter, echter niet goed in de markt gezet, Amiga tak ging failliet, overgekocht door ESCOM die ook failliet ging. Einde Amiga. Nu worden ze weer gemaakt maar op zeer kleine schaal en met andere processoren (PPC / G4)

* Atari Jaguar

1e 64-bits spelcomputer, ik denk dat er maar weinig zijn die deze kennen

* Commodore CDTV

Concurrent van de CD-i, echter op basis van de Amiga 500. Is nooit echt populair geweest

* Atari Lynx

Concurrent van de Gameboy, beter geluid, 4096 kleuren maar veeeeel te groot en het ding vrat batterijen

* 3DO

Poging van Panasonic om een spelcomputer te maken. Zaten wel mooie spellen op, echter de toen al bestaande spelcomputers en de CD-i waren beter en konden meer.

Dit even in het kort, binnenkort meer info en foto's, filmpjes etc.

[filmpjes enkel voor persoonlijk gebruik en ter illustratie!]

Vanaf hier over vergeten electronica verder!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wer-al_zwowe: kijk hier eens:

http://www.laserdiscarchive.co.uk/laser ... d-1750.htm

dat is die van mij

en de achterkant:

http://www.laserdiscarchive.co.uk/laser ... 1750_2.jpg

http://www.laserdiscarchive.co.uk/

en dit is de site in het algemeen, kun je veel vinden.

Freek:

van de CD-i ga ik wat filmpjes maken, het is dus een soort spelcomputer, maar je kunt er ook video's op kijken (VCD), enceclopedieën op raadplegen, via een modem ook internetten etc. en dat alles interactief.

(n.a.v. jullie posts in 'show je nieuwste aankoop')

Link naar bericht
Delen op andere sites

* Commodore Amiga

Gigantisch succes in de eind jaren '80 begin jaren '90, regelrechte concurrent van de PC, zelfs beter, echter niet goed in de markt gezet, Amiga tak ging failliet, overgekocht door ESCOM die ook failliet ging. Einde Amiga. Nu worden ze weer gemaakt maar op zeer kleine schaal en met andere processoren (PPC / G4)

Dj, is een onderdeel van deze reeks toevallig een Comodore 64?

Want ik heb dat hier nog thuis staan, maar ik dacht altijd dat dat een gewone pc was ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De CD-i

cdi2.jpg

CD-i filmpjes

Philips logo, als je een Philips disc opstart Rechter muis > opslaan als...

Tim & Beer (interactieve tekenfilm), introductie Rechter muis > opslaan als...

Tim & Beer komen aan in het ziekenhuis Rechter muis > opslaan als...

Tim & Beer - interactive keuze Rechter muis > opslaan als...

Tim & Beer - Tim gaat Beer zoeken Rechter muis > opslaan als...

Escape from cybercity - introductie Rechter muis > opslaan als...

Escape from cybercity - Menukeuzes en introfilmpje Rechter muis > opslaan als...

Escape from cybercity - Spel Rechter muis > opslaan als...

Escape from cybercity - gepakt door robots... Rechter muis > opslaan als...

Zelda; LINK: FACES OF EVIL - Introductie Rechter muis > opslaan als...

Zelda; LINK: FACES OF EVIL - Spel Rechter muis > opslaan als...

Cursus Kleinbeeldfotografie - Introductie Rechter muis > opslaan als...

Cursus Kleinbeeldfotografie - Stukje van de cursus Rechter muis > opslaan als...

Ceasar's world of gambling - Roulette - inzetten Rechter muis > opslaan als...

Ceasar's world of gambling - Roulette - spelen Rechter muis > opslaan als...

Ceasar's world of gambling - Roulette - gewonnen? Rechter muis > opslaan als...

CD-i video: Bassie & Adriaan op reis door Amerika - op zoek in San Francisco - menu Rechter muis > opslaan als...

CD-i video: Bassie & Adriaan op reis door Amerika - op zoek in San Francisco - menu + stukje film Rechter muis > opslaan als...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dj, is een onderdeel van deze reeks toevallig een Comodore 64?

Want ik heb dat hier nog thuis staan, maar ik dacht altijd dat dat een gewone pc was ;)

Nee na de Commodore 64 kwam de Commodore 128 (met 128kb geheugen ipv 64) een hele nieuwe reeks home computers (de IBM was een PC, Personal Computer, C64, MSX, Amiga, Atari ST etc. waren Home Computers) was de Amiga.

Binnenkort ook hiervan plaatjes enzo ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

* Atari Jaguar

1e 64-bits spelcomputer, ik denk dat er maar weinig zijn die deze kennen

* Commodore CDTV

Concurrent van de CD-i, echter op basis van de Amiga 500. Is nooit echt populair geweest

:) ik ken ze allebij en we hebben zelfs de atari gehad (of het was een andere maar volgens mij die).

Op die atari speelde ik mn eerste spelletje :)

ik geloof met woordjes enzo :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

:) ik ken ze allebij en we hebben zelfs de atari gehad (of het was een andere maar volgens mij die).

Op die atari speelde ik mn eerste spelletje :)

ik geloof met woordjes enzo :P

Als je de CDTV ooit wil verkopen meld het dan, die zoek ik nog ;)

Aan het lijstje voeg ik nog even toe:

* Amiga CD32

's Werelds eerste 32 bit spelcomputer. Werkte met cd's, maar met expansie kon je er ook een harddisk, floppydisk en toetsenbord op aansluiten. Heeft het alleen gehaald bij de Amiga liefhebbers, daarbuiten eigenlijk niet. Het was wel de eerste Amiga met Kickstart 3.1 (en had ook AGA support).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wij hebben nog een Sony Betamax Recorder gehad, had mijn vader altijd tekenfilms op opgenomen. *)

Had een zeer goede beeld kwaliteit trouwens...

Klopt.

Ik heb nog o.a. de plaaggeest op Betamax alleen in de loop van de jaren zijn een aantal banden wel minder geworden.

Helaas heb ik geen recorder meer, maar die komt ook nog wel weer eens ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

geniaal die oude dingen _O_

echter toch een kleine correctie, want een aantal producten die je noemt zijn wel bekend bij meerdere mensen, zo zijn de Video 2000 en de Betamax een veel gebruikt voorbeeld door leraren :)

En van de commodore Amiga, nou die was echt extreem geniaal _O_ Die zou ik dolgraag weer willen hebben, met de spellen die ik vroeger ook had... Maarja...

Link naar bericht
Delen op andere sites
geniaal die oude dingen _O_

echter toch een kleine correctie, want een aantal producten die je noemt zijn wel bekend bij meerdere mensen, zo zijn de Video 2000 en de Betamax een veel gebruikt voorbeeld door leraren :)

En van de commodore Amiga, nou die was echt extreem geniaal _O_ Die zou ik dolgraag weer willen hebben, met de spellen die ik vroeger ook had... Maarja...

Kom langs, ik heb 6 Amiga's hier en enkele tienduizenden spellen en programma's :P

Het gaat om apparatuur die niet meer gemaakt wordt en die bij velen niet meer bekend is, iets hebben van: oh ja of er zelfs nog nooit van hebben gehoord ;) dus ik vind ze er wel degelijk bij horen.

Overigens wordt de digitale versie van Betamax nog wel veel gebruikt (maar dan professioneel), onderandere in een Betacam ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Video 2000, daar moet ik nog ergens een recorden van hebben liggen. Ik ben benieuwd of die nog werkt.

In ieder geval was het een stukje beter dan vhs, qua beeldkwaliteit, maar net weer wat minder dan betamax.

En over de laserdisc heb ik nog goed nieuws, die Star Wars set waar ik in een ander topic over had, is zeker weten voor mij. Nu nog een speler.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Video 2000, daar moet ik nog ergens een recorden van hebben liggen. Ik ben benieuwd of die nog werkt.

In ieder geval was het een stukje beter dan vhs, qua beeldkwaliteit, maar net weer wat minder dan betamax.

En over de laserdisc heb ik nog goed nieuws, die Star Wars set waar ik in een ander topic over had, is zeker weten voor mij. Nu nog een speler.

als het je niet lukt mag je altijd hier langskomen om een dagje te cappen hoor ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

wel eens waar niet totaal vergeten maar wel een geweldig apparaat (vond en vind ik nog steeds)

De NES (Nintendo Entertainment System) in de volksmond ook wel gewoon "De Nintendo" genoemd. Een 8-bit spelcomputer met enorm veel spellen.

Zelf was ik altijd helemaal verslaafd aan Mario, Mario 3 en Kirby.

De meeste onder jullie zullen Mario wel kennen. Kirby is een soort roze ballon die dingen kan opzuigen, nadat hij een vijand heeft opgezogen kan hij de krachten overnemen. Zitten een hoop leuke extra dingen in zoals grijpmachines en "Eggcatcher".

Link naar bericht
Delen op andere sites

de NES vind ik niet bij vergeten passen, iedereen kent dit wel hoor en inderdaad worden er nog steeds dingen voor nagemaakt ;)

Wat dacht je trouwens van de:

* CD-Video player

CD-Video was een alternatief voor Laserdisc, gouden cdtjes maar er paste geen moer op, heeft het niet gehaald, alleen een paar videoclipjes op cd maxi singles. Kon je afspelen in een CD-Video player en Laserdisc player.

(CD-Video is NIET hetzelfde als VCD!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
de NES vind ik niet bij vergeten passen, iedereen kent dit wel hoor en inderdaad worden er nog steeds dingen voor nagemaakt ;)

Wat dacht je trouwens van de:

* CD-Video player

CD-Video was een alternatief voor Laserdisc, gouden cdtjes maar er paste geen moer op, heeft het niet gehaald, alleen een paar videoclipjes op cd maxi singles. Kon je afspelen in een CD-Video player en Laserdisc player.

(CD-Video is NIET hetzelfde als VCD!)

Kon je van CD-Video het geluid niet op een gewone cd speler afspelen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kon je van CD-Video het geluid niet op een gewone cd speler afspelen?

nee, het was wel uncompressed, maar meestal was het een maxi single met 2, 3 of 4 audio tracks en dan 1 video track.

Mijn broer heeft er nog een. De audiotracks zijn dus gewoon speelbaar op elke audio cd speler enzo, de videotrack alleen op een CDV of LD speler. Dit heeft het nooit gehaald en tegenwoordig doen ze overal DVD's bij ;)

Videoclip als MPEG voor de pc was ook nog een tijdje in, maar is ook niet lang gebleven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een mooie, wederom vn Philips: de DCC

* DCC - Digital Compact Cassette

DCC was de concurent voor MiniDisc omdat je op een DCC speler ook je cassettebandjes kon spelen en de DCC's, die waren beter want ze waren digitaal

* VHS-C

Compacte VHS band om mee te filmen. Kwaliteit was bagger, Video8 was al stukken beter. Bandjes zijn nog wel te krijgen en worden sporadisch nog gebruikt

MiniDisc reken ik niet onder vergeten, het wordt nog steeds gebruikt, alleen niet zo massaal als Sony had gehoopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee die zijn zo bekend, die vergeet men nooit. Men zal ze niet meer gebruiken maar vergeten niet, want iedereen weet nog en zal weten wat voor apparaten het waren.

Maar de opvolger van de cd was de Super Audio CD toch? Ik zag SACD's bij de mediamarkt liggen als de opvolger van de cd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

MiniDisc reken ik niet onder vergeten, het wordt nog steeds gebruikt, alleen niet zo massaal als Sony had gehoopt.

Zo zonde... MD had zoveel potentieel, het was/is alleen zo fokking duur :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zo zonde... MD had zoveel potentieel, het was/is alleen zo fokking duur :'(

ja van mij mogen nog steeds alle cd's de winkel uit, allemaal MD's want ze zijn kleiner, tegenwoordig past er ook veeeeeeeeel meer op, ze gaan minder snel stuk etc. etc.

Maar MD wordt volop gebruikt in de professionele en muziekwereld.

DAT is er ook zo een, op de consumentenmarkt heeft het het niet gehaald, te duur onderandere, maar elke muzikant neemt op DAT tape op. Betrouwbaar...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een vergeten console (die wij thuis hebben staan) is de Dreamcast van Sega. Het was een paar jaar geleden een goede concurrent van de Playstation 2, omdat de Playstation 2 toendertijd zo'n 1000 gulden kostte. Helaas is de Dreamcast geflopt omdat hij niet echt bekend werd. Hij is in productie geweest tussen 1999 en 2002.

dreamcast.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een vergeten console (die wij thuis hebben staan) is de Dreamcast van Sega. Het was een paar jaar geleden een goede concurrent van de Playstation 2, omdat de Playstation 2 toendertijd zo'n 1000 gulden kostte. Helaas is de Dreamcast geflopt omdat hij niet echt bekend werd. Hij is in productie geweest tussen 1999 en 2002.

was hij concurrent van de playstation 2 of playstation 1 :? ik dacht dat dreamcast al veel langer geleden was dan #2 namelijk.... maar kan ook aan mij liggen, ben niet zo thuis in de console wereld...

Super Nintendo kent waarschijnlijk ook niemand meer... Of nog erger..

Donkey Kong II, de voor voor voorloper van de gameboy. 2 schermpjes die je openklapte...

http://www.yezzz.com/auctions/5601209/img1691821.html deze dus. Game & Watch...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

was hij concurrent van de playstation 2 of playstation 1 :? ik dacht dat dreamcast al veel langer geleden was dan #2 namelijk.... maar kan ook aan mij liggen, ben niet zo thuis in de console wereld...

Super Nintendo kent waarschijnlijk ook niemand meer... Of nog erger..

Donkey Kong II, de voor voor voorloper van de gameboy. 2 schermpjes die je openklapte...

http://www.yezzz.com/auctions/5601209/img1691821.html deze dus. Game & Watch...

De super Nintendo is volgens mij nog aardig bekend. Wist je trouwens dat ze daar ooit de Super Gameboy voor hebben uitgegeven? Dat is een soort van gamecardridge, waar gameboy cardridges ingedrukt kunnen worden, die dan gespeelt kunnen worden.

Er is zelfs ooit een prototype gemaakt van een soort van Super Gameboy voor Nes spellen, maar die hebben ze helaas nooit uitgegeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De super Nintendo is volgens mij nog aardig bekend. Wist je trouwens dat ze daar ooit de Super Gameboy voor hebben uitgegeven? Dat is een soort van gamecardridge, waar gameboy cardridges ingedrukt kunnen worden, die dan gespeelt kunnen worden.

Er is zelfs ooit een prototype gemaakt van een soort van Super Gameboy voor Nes spellen, maar die hebben ze helaas nooit uitgegeven.

jup i know! Vond het altijd wel n beetje debiel om een gameboy spel op n groot scherm te gaan spelen maarja...

btw dj, wat heb je ge-edit-ed in mn vorige bericht? link ofzo?

edit: to dj:

lol hoef je geen sorry te gaan zeggen ;) was me niet opgevallen dat ik hem had meegequote, sorry van mijn kant ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog een vergeten console (die wij thuis hebben staan) is de Dreamcast van Sega. Het was een paar jaar geleden een goede concurrent van de Playstation 1, omdat de Playstation 1 toendertijd zo'n 1000 gulden kostte. Helaas is de Dreamcast geflopt omdat hij niet echt bekend werd. Hij is in productie geweest tussen 1999 en 2002.

die heb ik! nou ja, mijn broer heeft die. ook heeft hij sonic adventure 1 en 2 en nog wat andere spellen. (mijn broer kreeg sonic adventure 2 niet uitgespeeld, maar ikke wel, haha!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
*** wat een plaat man het lijkt wel een LP alleen dan zonder sporen.

kijk dan eens naar die laserdisc filmpjes in het topic 'show hier je nieuwste aankoop' ;)

dan zie je hoe groot Laserdiscs zijn

Cd's zo groot als een plaat ;) zonder groeven inderdaad, al zie je ze wel een beetje in het licht ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Nog een toevoeging:

De Philips Videopac G7000

Ik heb er weer een kunnen krijgen gelukig, foto's volgen.

De Videopac is gemaakt rond 1980, er zijn zo'n 50 cartridges voor (sommige videopacs bevatten meerdere spellen) Het ziet er niet uit en werd al snel overrompeld door het succes van de Nintendo (NES) omdat de graphics en spellen daarvan veel beter waren.

De 1e versie had alles vast, 2 joysticks met 1 button vast aan het toestel en de voeding ingebouwd. De 2e versie heeft losse joysticks en een losse voeding, maar nog steeds geen aan/uit knop (wel een resetknop ;) )

Alle videopacs hebben een volledig membraamtoetsenbord, erg modern voor die tijd.

Geweldige machine maar als je het vergelijkt met nu...

Binnenkort foto's/filmpjes ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is de magnefieke Videopac G7000:

vpac1.jpg

En een aantal spellen:

vpac2.jpg

En in action (filmpjes):

Autorace

Qbert

Qbert in actie

Qbert valt

geweldig toch? ;)

bedenk wel dat er slechts 2 tot 4 kilobyte aan data op zo'n catridge past (de Videopac + kon 8kb aan) dus nee het stelt niet veel voor maar het is wel geweldig ;)

Ter vergelijking: de avatar van wer-al is al 4 kilobyte:

100051523441f18c9dd4608.gif

en dan een heel spel maken van dezelfde hoeveelheid data is erg knap!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Als eerste de Philips PMC 100, een Personal Music Composer.

Het is een microprocessor gestuurde FM-synthesizer met ingebouwde microfoon om mee te zingen, een sequencer en een cassetterecorder.

Je kunt hem als walkman gebruiken :+ maar het cassettedeck kan ook opnemen, gewoon als muziek, maar ook als data, dus je kunt je sequences op cassettes opslaan en weer inladen voor later gebruik. Heel apart, heel uniek.

Maar wel vergeten...

pmc100-1.jpg

pmc100-2.jpg

pmc100-3.jpg

en hier kun je hem beluisteren:

Dj. Koelkast pingelt er op los

Fragmenten van de 3 fabrieksdemo's

De adapter die ik er bij heb is er niet voor bedoeld en geeft een beetje een brom door de muziek helaas

Geweldig apparaat!

Specs:

Draait op adapter of 6xAA (penlite) batterijen

MS1823 synthesizer chip

6803 processor

32 kb ROM

8 kb RAM

25 membraamtoetsen

31 soft touch toetsen

LCD display

bandteller

115 geluiden (wv 15 ook voor begeleiding, de overige 100 voor melodie)

12 begeleidingen (ritmes)

_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Erg leuk al die vergeten elektronica, ook die filmpjes die bij de verschillende dingen staan zijn erg interessant! Het lijkt mij zelf ook wel leuk om er iets van te hebben ik zat zelf voornamelijk te denken aan een cd-i-speler of laserdiscspeler. Met beiden heb ik wel eens gewerkt in een vroegere tentoonstelling over elektronica en informatica in het Museon in Den Haag waar ze een aantal cd-i-spelers met verschillende cd-i's hadden en ook een aantal laserdiscspelers met laserdiscs die speciaal voor die tentoonstelling waren gemaakt.

Wat is van deze 2 eigenlijk het meest interessant om te proberen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Erg leuk al die vergeten elektronica, ook die filmpjes die bij de verschillende dingen staan zijn erg interessant! Het lijkt mij zelf ook wel leuk om er iets van te hebben ik zat zelf voornamelijk te denken aan een cd-i-speler of laserdiscspeler. Met beiden heb ik wel eens gewerkt in een vroegere tentoonstelling over elektronica en informatica in het Museon in Den Haag waar ze een aantal cd-i-spelers met verschillende cd-i's hadden en ook een aantal laserdiscspelers met laserdiscs die speciaal voor die tentoonstelling waren gemaakt.

Wat is van deze 2 eigenlijk het meest interessant om te proberen?

absoluut de CD-i, een laserdisc speelt cd's en films, een voorloper van de DVD speler zeg maar.

De CD-i speelt spelletjes, encyclopedieën, video cd's (met menu zoals de B&A video cd's), foto cd's, karaoke, cd+g, audio cd etc.

Er zijn heel veel heel leuke spellen voor en ze zijn betaalbaar. Laserdisc kom je moeilijk aan en is leuk voor de èchte filmfreak, maar LD's zijn duur, omdat ze zo groot zijn ben je ook altijd gebonden aan 5,50 verzendkosten voor een LD.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

absoluut de CD-i, een laserdisc speelt cd's en films, een voorloper van de DVD speler zeg maar.

De CD-i speelt spelletjes, encyclopedieën, video cd's (met menu zoals de B&A video cd's), foto cd's, karaoke, cd+g, audio cd etc.

Er zijn heel veel heel leuke spellen voor en ze zijn betaalbaar. Laserdisc kom je moeilijk aan en is leuk voor de èchte filmfreak, maar LD's zijn duur, omdat ze zo groot zijn ben je ook altijd gebonden aan 5,50 verzendkosten voor een LD.

Zijn er bij het kopen van een CD-I-speler bijvoorbeeld op eBay of marktplaats eigenlijk nog dingen waar je speciaal op moet letten en zijn er ook nog bepaalde types CD-I-spelers die echt aan of af te raden zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zijn er bij het kopen van een CD-I-speler bijvoorbeeld op eBay of marktplaats eigenlijk nog dingen waar je speciaal op moet letten en zijn er ook nog bepaalde types CD-I-spelers die echt aan of af te raden zijn?

jazeker

neem altijd een CD-i speler met een DV cartridge, anders speelt ie geen video's en een groot aantal spellen niet, ook heb je dan meer geheugen.

een mooie is de CD-i 470, lekker klein, de mooiste is de CD-i 220

als je er een in de 600 serie ziet geef een brul, die wil ik hebben :+ maar heb je voor thuis niks aan.

Dus een 470 of 220, met IR (infrarood) afstandbediening en liefst ook een gamepad.

Zo'n speler mag niet meer kosten dan 40 euro (incl afstandbediening en gamepad)

Als je 2 speler spellen wil spelen kijk ook voor een gameport splitter (niet bij elke versie CD-i speler nodig, maar weet zo niet uit mijn hoofd welke wel en welke niet).

Een toetsenbord en muis heb je niet nodig (ik zoek ze nog wel, maar ik wil zelf CD-i programmeren).

Kijk ook of er leuke titels bij zitten, maar geef niet meer dan 2 euro per stuk of 5 euro voor de uniekere titels, er zijn er die veel te veel vragen

succes!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

jazeker

neem altijd een CD-i speler met een DV cartridge, anders speelt ie geen video's en een groot aantal spellen niet, ook heb je dan meer geheugen.

een mooie is de CD-i 470, lekker klein, de mooiste is de CD-i 220

als je er een in de 600 serie ziet geef een brul, die wil ik hebben :+ maar heb je voor thuis niks aan.

Dus een 470 of 220, met IR (infrarood) afstandbediening en liefst ook een gamepad.

Zo'n speler mag niet meer kosten dan 40 euro (incl afstandbediening en gamepad)

Als je 2 speler spellen wil spelen kijk ook voor een gameport splitter (niet bij elke versie CD-i speler nodig, maar weet zo niet uit mijn hoofd welke wel en welke niet).

Een toetsenbord en muis heb je niet nodig (ik zoek ze nog wel, maar ik wil zelf CD-i programmeren).

Kijk ook of er leuke titels bij zitten, maar geef niet meer dan 2 euro per stuk of 5 euro voor de uniekere titels, er zijn er die veel te veel vragen

succes!

Heel erg bedankt voor al deze nuttige info. Ik heb nu ergens een CD-I 220 met 7 CD-I's erbij voor een redelijke prijs zien staan alleen weet de verkoper niet of er zo'n DV cartridge op zit. Hoe is dit precies na te gaan bij de CD-I 220 speler of die erin zit en kan dit misschien ook duidelijk worden gemaakt aan de hand van foto's?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan de achterkant zit een roze klep, als je die losschroeft en er zit een gapend gat zit er geen DV in, als er een groot zwart en/of zilveren ding in zit dan wel.

test 2: doe er eens een video cd in

ik zag trouwens een CD-i speler op eBay voor 20 euro met gamepad en IR afstandbediening, de 470 is dat, da's een mooi kleintje:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 73088&rd=1

voordeel van de 220: die heeft SCART, de 470 alleen tulp (composite)

Link naar bericht
Delen op andere sites

de 450 vind ik een van de mindere spelers, ik zou voor de 490 of 220 gaan.

ook is dit vrij duur, 22 euro ex verzenden voor alleen die speler met gamepad en 1 spel...

25 euro is een mooie prijs voor een 220 of 490 die het helemaal doet (dus waarvan ook het laatje mooi open en dicht gaat) met een spel of 5 erbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...