Ga naar inhoud

De Grootste Nederlander aller tijden


Aanbevolen berichten

De verkiezing van Fortuyn tot grootste Nederlander vind ik nergens op slaan (de hele verkiezing slaat eigenlijk al nergens op maar oke...).

Als hij zijn plannen/ideeen had kunnen uitvoeren misschien wel, maar hij heeft helaas niks kunnen waarmaken.

Vind ik ook. Ik waardeer die man wel, maar hij heeft niets kunnen waarmaken. Okay, het is hem afgenomen, daar is al genoeg over gezegd, maar toch...

Overigens zou ik ook niet echt weten wie het dan wel had moeten zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites

Snappen jullie het echt niet of doen jullie maar alsof?

Natuurlijk heeft Fortuyn WEL wat betekend voor de Nederlandse samenleving, alleen niet zo veel als Willem van Oranje of Michiel de Ruyter. Persoonlijk vind ik hem een betere keus dan Anne Frank of Johan Cruijff... maar daar gaat het niet om.

Het is net als die peilingen van Maurice de Hond. Als je mensen niet vertelt dat ze ook op Geert Wilders kunnen stemmen, dan krijgt die partij weinig zetels (dat doet de NOS of Nova of zo). Fortuyn ligt gewoon nog te vers bij mensen in het geheugen, verser dan een of andere stadhouder uit 1600 of een MP uit de oorlog. Vooral na de moord op Theo van Gogh.

Pim is niet de grootste Nederlander, maar het grootste symbool voor de huidige maatschappij, en dat is toch waar mensen het meest naar toe trekken als ze niet weten wat de rest deed.

Zonder Fortuyn had ons leven en onze beleving er heel anders uitgezien vandaag, dat is een ding dat zeker is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Snappen jullie het echt niet of doen jullie maar alsof?

Natuurlijk heeft Fortuyn WEL wat betekend voor de Nederlandse samenleving, alleen niet zo veel als Willem van Oranje of Michiel de Ruyter. Persoonlijk vind ik hem een betere keus dan Anne Frank of Johan Cruijff... maar daar gaat het niet om.

Het is net als die peilingen van Maurice de Hond. Als je mensen niet vertelt dat ze ook op Geert Wilders kunnen stemmen, dan krijgt die partij weinig zetels (dat doet de NOS of Nova of zo). Fortuyn ligt gewoon nog te vers bij mensen in het geheugen, verser dan een of andere stadhouder uit 1600 of een MP uit de oorlog. Vooral na de moord op Theo van Gogh.

Pim is niet de grootste Nederlander, maar het grootste symbool voor de huidige maatschappij, en dat is toch waar mensen het meest naar toe trekken als ze niet weten wat de rest deed.

Zonder Fortuyn had ons leven en onze beleving er heel anders uitgezien vandaag, dat is een ding dat zeker is.

Helemaal waar, ik zeg ook niet dat hij niks heeft betekend, maar over 100 jaar zou bijna niemand meer voor Pim Fortuyn kiezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh, oké.

Ik vond het zelf ook niet echt interresant, mijn moeder werkt op het postkantoor en moest van die stempapieren uitdelen maar bijna niemand hoefde ereen, iedereen vond het flauwekul.

En ik kan ze geen ongelijk geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Helemaal waar, ik zeg ook niet dat hij niks heeft betekend, maar over 100 jaar zou bijna niemand meer voor Pim Fortuyn kiezen.

Daarom houden we de verkiezing ook nu en niet over honderd jaar. Wat is dat toch? "Als dit, als dat"... dat is verdorie toch helemaal niet relevant? Dit is wat er aan de hand is, en het is nogal triest om te gaan roepen "als Pim niet was doodgeschoten dan..." of "als deze verkiezing over honderd jaar werd gehouden dan..."

De kaarten liggen zo niet, dus kappen nou met die speculaties, dat heeft nul komma nul zin.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daarom houden we de verkiezing ook nu en niet over honderd jaar. Wat is dat toch? "Als dit, als dat"... dat is verdorie toch helemaal niet relevant? Dit is wat er aan de hand is, en het is nogal triest om te gaan roepen "als Pim niet was doodgeschoten dan..." of "als deze verkiezing over honderd jaar werd gehouden dan..."

De kaarten liggen zo niet, dus kappen nou met die speculaties, dat heeft nul komma nul zin.

Ik vind dat je daar best over mag fantaseren... Waarom zou je niet mogen denken hoe het eruit had gezien als Pim Fortuyn niet was doodgeschoten... Ik weet ook wel dat niets zeker is (zelfs dat niet) maar ik vind dat je daar best over verder mag speculeren!

Maar ja, je hebt wel gelijk, dan kan je altijd wel doordenken... Wat nou als Willem van Oranje niet was doodgeschoten }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind dat je daar best over mag fantaseren... Waarom zou je niet mogen denken hoe het eruit had gezien als Pim Fortuyn niet was doodgeschoten... Ik weet ook wel dat niets zeker is (zelfs dat niet) maar ik vind dat je daar best over verder mag speculeren!

Maar ja, je hebt wel gelijk, dan kan je altijd wel doordenken... Wat nou als Willem van Oranje niet was doodgeschoten }:|

Natuurlijk mag je er over nadenken, maar niet in combinatie met deze "verkiezing". Want dat gaat er juist om wat er WEL is gebeurd, en niet wat er misschien had kunnen gebeuren.

Ik durf te beweren dat als Anne Frank niet was omgekomen in dat kamp, niemand zo veel waarde had gehecht aan haar dagboek. Maar daar hoor je niemand over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik durf te beweren dat als Anne Frank niet was omgekomen in dat kamp, niemand zo veel waarde had gehecht aan haar dagboek. Maar daar hoor je niemand over.

Het niveau van de Nederlandse taal op haar jonge leeftijd is uitzonderlijk, en het is verbluffend hoe zei haar emoties vertaalt op papier. Wanneer ze niet zou zijn omgekomen was haar schrijftalent zeker ontdekt en zou ze er zeker mee verder zijn gegaan. Echter de illusie van het dagboek word nog groter omdat ze is omgekomen, denk ik, maar dit wens je uiteraard niemand toe. Maar haar droom is uitgekomen, om schrijfster te worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Natuurlijk mag je er over nadenken, maar niet in combinatie met deze "verkiezing". Want dat gaat er juist om wat er WEL is gebeurd, en niet wat er misschien had kunnen gebeuren.

Ik durf te beweren dat als Anne Frank niet was omgekomen in dat kamp, niemand zo veel waarde had gehecht aan haar dagboek. Maar daar hoor je niemand over.

ja maar dat hou je altijd...

Dát is ook met Pim Fortuyn...

Ik ben wel met je eens dat de mensen die stemden niet kijken naar de impact die degene heeft gehad, als je het zo bekijkt is het duidelijk Willem van Oranje...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Willem van Oranje had eigenlijk meer stemmen. Omdat niet alle stemmen in de uitzending kwamen wegens drukke computer zijn er stemmen pas na de uitzending binnen gekomen. Alleen de stemmen die in het programma binnenkwamen telden mee. Zo won Pim Fortuyn, met de stemmen na de uitzending meegeteld had van Oranje gewonnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De KRO zet dit programma groots op, maar blijkt niet eens in de staat de uitslag fatsoenlijk vast stellen |:(.

tjah hoe dat allemaal is gegaan...

ze moesten tellen dat niemand meer dan 6x stemde en om dat te tellen crashte het en daardoor gingen ze smsen en dat lukte ook niet... conclusie volgens kro: kpn de schuldige :?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De computer moest nagaan of mensen niet meer dan 6x hadden gebeeld. Daardoor raakte de computer ook een beetje overwerkt.

Na telling van alle stemmen had Fortuyn 130000 stemmen en van Oranje 161000 stemmen, toch een groot verschil.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...