Ga naar inhoud

Wat hebben Bassie & Adriaan zoal ''geleend'' ?


Aanbevolen berichten

Ze ''lenen'' wat af... ik trap even af:

Plaageest:


    [*:jcfy4lwj] tandem
    [*:jcfy4lwj] brommer
    [*:jcfy4lwj] melk + emmer + krukje
    [*:jcfy4lwj] surfplank
    weliswaar door toedoen van de plaaggeest maar je hoort ook niets meer van de 'verdwenen' vrachtwagen met heel veel slagroomtaarten....

Geheim van de Sleutel:


    [*:jcfy4lwj] auto
    [*:jcfy4lwj] jetski

Wat hebben B&A nog meer ''geleend''???

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik herinner mij het regeltje:

*bas* hoe wist je dat ze die dingen verhuurden Adriaan?

*adriaan* heb ik in de krant gelezen

dus ik twijfel of die ''geleend'' zijn

Ik heb het toch ook over 'gehuurd.'

Dat zinnetje waar jij het over hebt kan ik mij best herinneren, hoor. Ik weet er nog wel meer uit de Verdwenen Kroon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de Schatkaart had het ook niet veel gescheeld of B&A hadden weer wat 'geleend'. Nadat Robin 'ontvoerd' is, wil Bassie in de rode Seat van de boeven (waarvan hij niet weet dat die van de boeven is) achter hen aan gaan. Adriaan ziet meteen dat de wagen vier lekke banden heeft, maar als dat niet zo geweest was, waren B&A weer zonder pardon met iets aan de haal gegaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie dat jullie hier vooral spreken over geleende spullen, maar wat dacht je van geleende moppen? Het is maar een detail, maar het valt me regelmatig op dat Bassie moppen verteld die ik ook ken vanuit de Suske en Wiske albums die vooral in de jaren '70 nogal populair waren.

Even 2 voorbeelden uit mijn hoofd:

- "Waarom houden indianen een hand boven hun ogen?" "Omdat ze met een hand voor hun ogen niets zien."

- "Doet het pijn?" "Nee, alleen als ik lach."

Er zijn er meer, zeker een stuk of 5. Misschien waren het in die tijd al moppen met een baard en had Willy Vandersteen ze ook al gejat...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zie dat jullie hier vooral spreken over geleende spullen, maar wat dacht je van geleende moppen? Het is maar een detail, maar het valt me regelmatig op dat Bassie moppen verteld die ik ook ken vanuit de Suske en Wiske albums die vooral in de jaren '70 nogal populair waren.

Even 2 voorbeelden uit mijn hoofd:

- "Waarom houden indianen een hand boven hun ogen?" "Omdat ze met een hand voor hun ogen niets zien."

- "Doet het pijn?" "Nee, alleen als ik lach."

Er zijn er meer, zeker een stuk of 5. Misschien waren het in die tijd al moppen met een baard en had Willy Vandersteen ze ook al gejat...

Die moppen horen toch wel bij het Hollands gedachtegoed. Zelfs al had Vandersteen (hee, die heet net als de Kapitein uit de Professor...) ze wel bedacht, tegen de tijd dat Bassie ze gebruikte, waren ze al gemeengoed denk ik ;) En dat past prima in hun straatje, zo worden die moppen voor de kinderen voorspelbaar en zijn ze dubbel leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vergeet niet de vliegtuigen & helikopters & boten. Die duiken elk avontuur wel een keer op. :Y

Maar de meeste (zo niet alle) huren ze toch netjes? Er wordt niks gejat (daarom staat geleend tussen aanhalingstekens). Een vliegtuig jatten lijkt me ook moeilijk... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar de meeste (zo niet alle) huren ze toch netjes? Er wordt niks gejat (daarom staat geleend tussen aanhalingstekens). Een vliegtuig jatten lijkt me ook moeilijk... ;)

Ja, dat wist ik wel. Ik dacht gewoon de aanhalingstekens weg, want om nou een heel nieuw topic

te openen over wat B&A allemaal 'netjes' geleend hebben, vond ik :{ en bovendien overbodig. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, dat wist ik wel. Ik dacht gewoon de aanhalingstekens weg, want om nou een heel nieuw topic

te openen over wat B&A allemaal 'netjes' geleend hebben, vond ik :{ en bovendien overbodig. ;)

Dan heb ik niks gezegd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ze hebben ook die

jeep in de professor geleend,

en die auto van joris wat is daarmee eigenlijk gebeurt is die opgeladen ofzo door de politie, want hij gooide geen geld in de parkeermeter

en al die walkietalkies uit de professer

Link naar bericht
Delen op andere sites
ze hebben ook die

jeep in de professor geleend,

en die auto van joris wat is daarmee eigenlijk gebeurt is die opgeladen ofzo door de politie, want hij gooide geen geld in de parkeermeter

Joris was sowieso niet van plan terug te keren naar Nederland en die auto kan goed gestolen zijn waarom zou je als boef dan geld in een parkeermeter gooien?? Alhoewel Joris natuurlijk wel een softy is...

Link naar bericht
Delen op andere sites
De walkie-talkies die *japie* & *b2* halen in de verzonken stad

*b2* we zijn erbij!

*japie* we zijn d'r helemaal niet bij, we kopen die spullen

*b2* Kopen? Hoe doe je dat? Ik heb nog nooit wat gekocht!

Volgens mij kopen ze die in de winkel...

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de diamant zitten ook wel een paar dingen:

* Ze gaan zomaar in die rodeldingen. Normaal moet je daar ook voor betalen

* Ze pakken zomaar 2 karts en racen daarmee ook nog gewoon de openbare weg op. Denk niet dat dat de bedoeling is :P

De rodelbaan en die karts liggen ook net ff verder uit elkaar dan in de serie, hehe :7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Toch trekt *japie* *b2* met walkie talkies in zijn handen mee naar buiten :+

Volgens mij niet naar buiten, volgens mij gewoon weg uit de buurt van die winkelier want ze moesten nog meer spullen kopen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe komen clowntje *bas* en *adriaan*'tje toch steeds aan al dat geld? Ik meen mij te herinneren dat ze in "de Geheimzinnige Opdracht" in aflevering 1 al vertelden dat ze geen geld hadden, omdat hun auto naar de garage moest. Daarom kwam het ze zo goed uit dat ze op reis gestuurd werden, waarbij de onkosten (reis, hotel) werden vergoed. Maar in aflevering 9 (die mooiste B&A-aflevering ooit gemaakt: prachtig, die scene in de ronde toren!) in Denemarken hebben ze opeens wel geld om allerlei ballen uit een speelgoedwinkel te kopen...Dit was ongepland, dus kan het niet zijn dat de opdrachtgever hier rekening mee had gehouden als "onkosten". Maar hoe komen ze dan toch opeens aan het geld voor die ballen???

*b2* Ik hoor niks knallen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe komen clowntje *bas* en *adriaan*'tje toch steeds aan al dat geld? Ik meen mij te herinneren dat ze in "de Geheimzinnige Opdracht" in aflevering 1 al vertelden dat ze geen geld hadden, omdat hun auto naar de garage moest. Daarom kwam het ze zo goed uit dat ze op reis gestuurd werden, waarbij de onkosten (reis, hotel) werden vergoed. Maar in aflevering 9 (die mooiste B&A-aflevering ooit gemaakt: prachtig, die scene in de ronde toren!) in Denemarken hebben ze opeens wel geld om allerlei ballen uit een speelgoedwinkel te kopen...Dit was ongepland, dus kan het niet zijn dat de opdrachtgever hier rekening mee had gehouden als "onkosten". Maar hoe komen ze dan toch opeens aan het geld voor die ballen???

*b2* Ik hoor niks knallen!

Ik denk niet dat die ballen echt een rib uit hun lijf zijn geweest, en ze hadden vast nog wél wat geld over hadden. Geen geld voor een reis, betekent niet dat ze geen geld hebben om een paar ballen te kopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk niet dat die ballen echt een rib uit hun lijf zijn geweest, en ze hadden vast nog wél wat geld over hadden. Geen geld voor een reis, betekent niet dat ze geen geld hebben om een paar ballen te kopen.

Maikotjuh, ze hadden HELEMAAL geen geld, ik citeer Adriaan in aflevering 1:

Adriaan:

Nee, Bassie: we kunnen niet naar de bloemenveiling, want we hebben te weinig geld voor benzine

En daarbij: weet je hoeveel ballen dat waren in Denemarken? Twee jumbozakken vol! Dus aub: andere verklaring...

*b2* Ik eet geen haring!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe kom je in hemelsnaam bij die quote van Adriaan? Ik hoor hem dat niet zeggen in de serie, of ben ik nu gek??

Adriaan zegt alleen dat ze geen geld hebben voor een vakantie, omdat ze een nieuwe caravan gaan kopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe kom je in hemelsnaam bij die quote van Adriaan? Ik hoor hem dat niet zeggen in de serie, of ben ik nu gek??

Adriaan zegt alleen dat ze geen geld hebben voor een vakantie, omdat ze een nieuwe caravan gaan kopen.

Allemaal leuk en aardig, maar blijft de vraag: HOE KOMEN ZE WEL AAN GELD VOOR AL DIE BALLEN? Bassie zegt: "Dit zijn meerballen, en dit keer heel zware!" > dat zijn dus grote ballen > die zijn duur, dus...zijn de bankbiljetten opeens "aan komen vliegen" ofzo?

*b2* Ik woon niet in Paleis Het Loo!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Allemaal leuk en aardig, maar blijft de vraag: HOE KOMEN ZE WEL AAN GELD VOOR AL DIE BALLEN? Bassie zegt: "Dit zijn meerballen, en dit keer heel zware!" > dat zijn dus grote ballen > die zijn duur, dus...zijn de bankbiljetten opeens "aan komen vliegen" ofzo

Ik denk dat Bassie & Adriaan toen wel weer wat geld hadden voor de wat 'grotere uitgaven'. De caravan hadden ze immers al weer, en misschien was er een deel van de onkosten vergoeding over om die ballen te kopen. Maar goed, heeft allemaal niets met lenen te maken... Ontopic maar weer

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dat Bassie & Adriaan toen wel weer wat geld hadden voor de wat 'grotere uitgaven'. De caravan hadden ze immers al weer, en misschien was er een deel van de onkosten vergoeding over om die ballen te kopen. Maar goed, heeft allemaal niets met lenen te maken... Ontopic maar weer

Ik neem geen genoegen met deze uitleg!

*b2* Ik ben niet af van de leg!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze hebben geen geld voor vakantie want ze hebben net een nieuwe caravan gekocht.

Van de geheimzinnige opdrachtgever krijgen ze genoeg geld om de onkosten te vergoeden, dan eet Bassie toch een keer minder toetjes? :P

En er wordt nergens gesproken over meer of zware ballen.

Het is niet dat ze geen geld hebben om ergens naartoe te gaan, alleen niet voor vakantie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze hebben geen geld voor vakantie want ze hebben net een nieuwe caravan gekocht.

Van de geheimzinnige opdrachtgever krijgen ze genoeg geld om de onkosten te vergoeden, dan eet Bassie toch een keer minder toetjes? :P

En er wordt nergens gesproken over meer of zware ballen.

Het is niet dat ze geen geld hebben om ergens naartoe te gaan, alleen niet voor vakantie.

Pcies, weinig aan toe te voegen. Eigenlijk wat ik al zei... Maar vind deze post niet echt in dit topic passen, als je het mij vraagt

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik vind het ook raar dat ze elk avontuur een nieuwe caravan nodighebben.

En ook van die sportwagenbij de sleutel.

die laat je toch niet zomaar aan iemand uitlenen. :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...

*Enorme Schop*

Zit even door de topics te bladeren zie ik een titel van Wat hebben Bassie en Adriaan zoal "geleend"

en m'n oorspronkelijk idee was hah, allemaal dingen die al eens eerder in iets anders te zien waren. (Zoals rcp123nl dacht)

En aangezien ik het nutteloos vind om een nieuw topic te openen, doe ik gewoon mijn opmerking.

Ik heb onlangs de lp "Een huis van zachte stenen" van Joost Nuissl gekocht, met daarop het nummer "het geheim van 7"

En wat hoor ik op het einde van dit nummer

"We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal"

Een aangezien de lp uit 1974 is, en B&A toen nog niet bestonden ( dat liedje komt trouwens maar voor in de latere series ) kan ik toch wel duidelijk stellen dat Bassie en Adriaan dit mooi "geleend" hebben :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het toch ook over 'gehuurd.'

Dat zinnetje waar jij het over hebt kan ik mij best herinneren, hoor. Ik weet er nog wel meer uit de Verdwenen Kroon.

Bassie zegt toch hoe wist je dat die dingen daar lagen? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben te lui om even de DVD van de "verzonken Stad" uit m'n verzameling te trekken, maar de poppen die Adriaan heeft geregeld bij die winkel... Zijn die niet geleend? O} Ik weet het niet zeker...

*adriaan* : De boeven kijken niet, Bassie zet de pop maar op z'n plaats!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het ook raar dat ze elk avontuur een nieuwe caravan nodighebben.

En ook van die sportwagenbij de sleutel.

die laat je toch niet zomaar aan iemand uitlenen. :?

als er iemand ontvoert wordt... Maar in onze maatschappij is een dergelijke actie indd ondenkbaar...

Link naar bericht
Delen op andere sites
ook hoor je in een aantal series de uitspraak

'als dat maar goed gaat'

weet alleen niet zo snel welke series dat is maar ik herinner het me ff

Was dat niet in Baantjer??

Ik kan het mij ook wel herinneren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...